14 квітня 2023
НМТ-2023: 96 тис. осіб отримали повідомлення про успішну реєстрацію
За два тижні від початку реєстрації для участі в національному мультипредметному тесті створено понад 154 тис. персональних кабінетів, 96 тис. осіб уже отримали повідомлення про успішну реєстрацію і можливість сформувати сертифікат НМТ 2023 року.
Бажання складати тестування в тимчасових екзаменаційних центрах, які будуть створені в Україні, виявили 137 925 осіб, за кордоном – 16 170. Вибираючи предмет додаткового блоку, вступники віддають перевагу історії України (156 300 осіб) й іноземним мовам (99 432 особи).
Щоб зареєструватися, потрібно за допомогою спеціального сервісу створити персональний кабінет. У разі ненадання копій документів або надання копій, що не відповідають вимогам, вступникам повідомлять про необхідність виправити недоліки. Усунути помилки і повторно надіслати копії документів на перевірку до регіонального центру потрібно якнайшвидше – не пізніше 7 травня.
Також до 7 травня можна змінити навчальний предмет додаткового блоку, населений пункт в Україні або за кордоном, вказати потребу складання НМТ під час додаткової сесії.
Докладніше на сайті УЦОЯО.
Науковців запрошують до участі в обговоренні питань відновлення України від наслідків війни
Офіс підтримки вченого спільно з Державною науковою установою «Український інститут науково-технічної експертизи та інформації» протягом квітня 2023 року проводять ІІІ етап циклу круглих столів «Відновлення та модернізація України у повоєнний та післявоєнний час».
У межах цього циклу науковці матимуть змогу долучитися до дискусії та представити своє бачення за напрямами відновлення України. Пропозиції вчених, отримані за результатами обговорення, передадуть для опрацювання до відповідних органів та інституцій для подальшого опрацювання та реалізації. Стендові доповіді вчених будуть опубліковані на сайті Офісу підтримки вченого у вкладці «Відновлення України». Пропозиції науковців також популяризуватимуть на інформаційних каналах Офісу підтримки вченого.
Для участі у циклі круглих столів та для представлення стендової доповіді потрібно заповнити гугл-форму.
З більш детальною інформацією та графіком проведення круглих столів можна ознайомитися на сайті УкрІНТЕІ.
Незабаром розпочнеться третій етап сертифікації педагогічних працівників серед учителів початкових класів
17 квітня розпочнеться третій етап сертифікації педагогічних працівників серед учителів початкових класів. На третьому етапі сертифікації педагогічних працівників Державна служба якості освіти організує вивчення практичного досвіду роботи 917 учителів початкових класів, які здійснили самооцінювання власної педагогічної майстерності.
Метою сертифікації є виявлення та заохочення педагогічних працівників з високим рівнем педагогічної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.
Вивчатимуть практичний досвід учасників сертифікації 1799 експертів.
Для вчителя – учасника сертифікації цей етап триває лише день, протягом якого експерти оцінюватимуть 15 професійних компетентностей за допомогою методів збору інформації, а саме: спостереження за навчальними заняттями та їх самоаналізом; аналіз самопрезентації учасника сертифікації; проведення інтерв’ю з учасником сертифікації.
Освіта під час війни: презентація результатів дослідження
19 квітня 2023 року Державна служба якості освіти презентує результати дослідження щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в умовах війни, а також проведе обговорення «Як забезпечити якість освітнього процесу?».
Участь у заході візьмуть: Міністр освіти і науки України Оксен Лісовий; заступник Голови Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Колебошин; Голова Державної служби якості освіти України Руслан Гурак; директорка Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко.
За результатами дослідження з’ясовано, як працюють заклади освіти в умовах воєнного стану та як війна вплинула на доступ дітей до освітнього процесу. Автори дослідження також визначили професійні та організаційні виклики, потреби, з якими зіткнулися заклади освіти і педагогічні працівники в умовах війни, зібрали інформацію про рівень технічного забезпечення учасників освітнього процесу у сільській та міській місцевості, дослідили, які, на думку педагогів, результати навчання учнів.
Дослідження проведено у грудні 2022 – січні 2023 років, що охопило 150 шкіл з усіх областей України. В онлайн-анкетуванні взяли участь директори шкіл, вчителі, учні та батьки.
Онлайн-трансляція – на ютуб-каналі Державної служби якості освіти.
13 квітня 2023
Мінветеранів та Міносвіти обговорили з ректорами українських вишів створення Центрів ветеранського розвитку
Створення Центрів ветеранського розвитку на базі закладів вищої освіти та започаткування курсової підготовки помічників ветеранів – обговорили на узгоджувальній нараді Міністерства у справах ветеранів України та Міністерства освіти і науки України з ректорами та представниками українських вишів.
Центри ветеранського розвитку, як пілотний проект в межах системи переходу від військової служби до цивільного життя, мають повноцінно функціонувати вже цього року. Вони мають стати складовою реінтеграції ветеранів до цивільного життя та створити передумови для здобуття, відновлення та удосконалення професійних знань, умінь та навичок ветеранів та членів їхніх сімей для підвищення їх конкурентоспроможності на ринку праці.
Також при Центрах ветеранського розвитку заплановано здійснювати підготовку фахівців із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб, а також для членів їхніх родин в межах впровадження в Україні Інституту помічника ветерана.
Пілотні проекти запроваджують у чотирьох областях України на базах Вінницького національного технічного університету, Львівського національного університету імені Івана Франка, Університету митної справи та фінансів (м. Дніпро) та Чорноморського національного університету імені Петра Могили (м. Миколаїв).
Під час наради обговорено й спільну розробку навчальних програм із залученням освітян цих ЗВО для підготовки майбутніх помічників ветеранів.
Учні 9-х та 11-х класів столичних шкіл у травні та червні цього року будуть мати індивідуалізоване групове навчання замість класно-урочної системи.
Такі рекомендації надав київський Департамент освіти і науки.
Департамент повідомляє, що цей перехід на групове навчання сприятиме подоланню освітніх розривів і поглибленню знань учнів. Оскільки організація навчання в групах була успішною практикою в попередні роки.
Також школам рекомендують створити умови для очного навчання більшої кількості учнів. У тому числі перенести початок уроків на більш ранній час, щоб організувати проведення уроків у декілька змін.
Ці заходи мають на меті забезпечити більш ефективне і систематичне навчання випускників столичних шкіл.
Відбулася стратегічна сесія «Координація. Спроможність. Сталість» щодо впровадження програми ментального здоров’я «Ти як?»
11-12 квітня 2023 року у межах ініціативи Першої леді Олени Зеленської зі створення Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?» відбувся воркшоп «Координація. Спроможність. Сталість».
Дводенна стратегічна сесія «Координація. Спроможність. Сталість» передбачала ознайомлення, фахову експертизу й тестування пріоритетних проектів окремих міністерств і відомств задля подальшого скоординованого напрацювання деталізованого механізму, що дозволить уявити, який вигляд повинна мати державна послуга із психосоціальної підтримки, а також зробити її відчутною для громадян, які таку послугу потребують.
Всеукраїнська програма ментального здоров’я «Ти як?» за ініціативою Першої леді Олени Зеленської зумовлена потребою у психосоціальній підтримці щонайменше у 15 млн. громадян, які, за даними МОЗ України, відчувають погіршення психоемоційного стану.
Мета програми: навчити українців піклуватися про ментальний добробут і «бути у себе на часі»; створити дієву державну систему психосоціальної підтримки та супроводження для громадян, які потребують фахової допомоги.
Презентовано посібник для вчителів «Коли світ на межі змін: школа чутлива до психічного здоров’я»
Експертна група освітян і психологів розробила посібник для вчителів та шкільних психологів, у якому запропоновано алгоритм створення у закладах освіти середовища, чутливого до психічного здоров’я.
Посібник містить інформацію про: інструменти для планування заходів щодо промоції психічного здоров'я; практики впровадження травмо-інформованого підходу у школі; інструменти підтримки дітей у сфері психічного здоров’я; ресурси та програми, які допоможуть у роботі з дітьми, що постраждали внаслідок війни.
Завантажити посібник можна за посиланням.
12 квітня 2023
Відбулося Перше спільне засідання голів комітетів Верховної Ради України та Європейського Парламенту
12 квітня відбулась історична подія – Перше спільне засідання голів комітетів Верховної Ради України та Європейського Парламенту. Засідання відкрили з вітальним словом Президентка Європейського Парламенту Роберт Мецола та Голова Верховної Ради України Руслан Стефанчук.
Від Комітету ВРУ з питань освіти, науки та інновацій участь у засіданні взяли Голова Комітету – Сергій Бабак, голова підкомітету з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти і адаптації законодавства України до положень права Європейського Союзу – Роман Грищук, керівник секретаріату – Олена Козієвська.
Голови Комітетів Верховної Ради України та Європейського Парламенту представили напрями діяльності комітетів, окреслили актуальні проблеми, які можуть бути вирішені шляхом узгодженої співпраці.
Для вступників створили Путівник учасника НМТ-2023
Команда УЦОЯО для допомоги учасникам національного мультипредметного тесту підготувала довідник, який дасть відповідь на будь-яке запитання, що може виникнути до, під час або після тестування, – Путівник учасника НМТ.
У ньому зібрано необхідну інформацію, яка для зручності згрупована у форматі «запитання ? відповіді». Для того, щоб полегшити пошук потрібної сторінки на сайті, текст у путівнику залінкований. Для поціновувачів різноманітних гаджетів є QR-коди.
У МОНУ відбулася робоча зустріч щодо реалізації Програми екстреного відновлення між Урядом України та Японським агентством міжнародного співробітництва
12 квітня 2023 року за участю заступника Міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дмитра Завгороднього відбулася зустріч із постійним представником Японського агентства міжнародного співробітництва (JICA) в Україні Сатоші Сугімото та старшим заступником генерального директора, департаменту Близького Сходу та Європи Хідея Кобаясі.
Головна мета зустрічі – обговорення стану реалізації освітнього компоненту грантової програми «Невідкладне покращення обладнання для надання освітніх послуг», згідно з якою українські заклади освіти отримають сучасне цифрове обладнання від Японського агентства міжнародного співробітництва (JICA).
Майже 11 млн. доларів виділяє японський уряд на обладнання для цифрових освітніх центрів у закладах освіти. За підтримки уряду Японії будуть закуплені ноутбуки, планшети, проектори, генератори та інше обладнання, яке буде передано закладам освіти тих областей, де діти навчаються переважно у дистанційному форматі.
Нині ведеться робота з укладення необхідних угод, а також напрацьовуються критерії та вимоги до закладів освіти, які можуть отримати необхідне обладнання для оснащення цифрових освітніх центрів.
Відбулася ІІ Міжнародна науково-практична конференція «Особистість, університет, суспільство: взаємодія в умовах змін»
12 квітня 2023 року Національний Еразмус+ офіс в Україні спільно з Інститутом вищої освіти НАПН України та у співпраці з Маріупольським державним університетом, Східноукраїнським національним університетом імені Володимира Даля, Британською Радою в Україні та Національною агенцією Advance HE (Велика Британія) провели ІІ Міжнародну науково-практичну конференцію «Особистість, університет, суспільство: взаємодія в умовах змін». Конференція була ініційована за результатами реалізації проєкту ЄС «Відродження переміщених університетів: посилення конкурентоспроможності, підтримка громад» / «Reinventing displaced universities: enhancing competitiveness, serving communities» (REDU).
Понад 190 представників закладів вищої освіти, наукових установ, Міністерства освіти і науки України взяли участь у заході та обговорили проблеми й виклики, що є актуальними для університетів України в умовах нових реалій, спричинених військовою агресією та завданнями післявоєнного відновлення країни. До заходу в ролі панелістів долучились також і члени Національної команди експертів з реформування вищої освіти Програми ЄС Еразмус+ (HERE team).
Протягом заходу учасники долучалися до обговорення ключових питань Конференції, отримавши вичерпні відповіді від спікерів, панелістів, партнерів консорціуму проєкту REDU та членів Національної команди експертів з реформування вищої освіти Еразмус+ (HERE team).
На JustClass з’явилися готові домашні завдання для початкової школи
Наприкінці січня 2023 року в Україні запустили платформу JustClass, на якій вчителі можуть безкоштовно задавати готові домашні завдання. Спочатку на платформі було доступно 1500 інтерактивних вправ з 3 предметів, а тепер – уже понад 10 000 з 6 предметів, зокрема для початкової школи.
Домашні завдання для початкової школи мають враховувати особливості розвитку дітей у цьому віці й допомагати їм долати труднощі в навчанні. З цією метою команда JustClass і вирішила розробити базу готових домашніх завдань для учнів початкової школи. А саме з англійської мови для 3-4 класів та з математики для 1-4 класів. Усі вправи відповідають шкільній програмі та вже доступні на сайті.
Вчителю потрібно просто обрати вправи і надіслати учням посилання. Платформа автоматично перевірить і оцінить виконані вправи, а оцінки будуть весь час доступні в особистому кабінеті вчителів і учнів.
Переглянути домашні завдання з різних предметів для початкової школи, а також для учнів 4-11 класів можна за покликанням.
11 квітня 2023
Прийнято Закон України «Про внесення змін до статті 51 Закону України «Про повну загальну середню освіту» щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників у питанні надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу»
11 квітня 2023 року Верховна Рада України ухвалила рішення прийняти за основу та в цілому як Закон законопроект про внесення змін до статті 51 Закону України «Про повну загальну середню освіту» щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників у питанні надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу (реєстр. № 8378 від 23.01.2023).
Зазначеним актом передбачено, що не менше 10 відсотків від загальної кількості годин, передбачених на підвищення кваліфікації педагогічного працівника, обов’язково повинні бути спрямовані на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу.
Реалізація цього акту матиме позитивний вплив на стан психічного здоров’я дітей під час воєнного стану та у післявоєнний період, зокрема дозволить підвищити компетентність педагогічних працівників у частині надання психологічної підтримки здобувачам освіти, сприятиме ранньому виявленню ознак психологічної травми та інших психологічних станів, попередженню появи посттравматичного стресового розладу, тривожних розладів та депресій, попередженню девіантної поведінки та профілактиці суїциду серед дітей, що пережили психотравмуючі події.
ІМЗО: школи визначилися із переліком підручників для 5 та 6 класів, які можуть видаватися за кошти державного бюджету
11 квітня 2023 року оголошено пропозиції конкурсної комісії, створеної Інститутом модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України, щодо формування переліку підручників для 5 та 6 класів закладів загальної середньої освіти, які можуть видати за кошти державного бюджету. За результатами відбору до переліку запропоновано внести підручники для закладів загальної середньої освіти, які можуть видати за кошти державного бюджету:
· 3 підручники для 5 класу та 73 підручники для 6 класу;
· 25 підручників для 6 класу за умови подання до ІМЗО гарантійного листа про фінансування (коштом власних обігових коштів або інших коштів, не заборонених законодавством) різниці між запропонованою видавництвом вартістю такого підручника і середньою вартістю підручника, що зазначена у паспорті бюджетної програми на відповідний рік;
· 9 підручників для 6 класу, які адаптують рельєфно-крапковим шрифтом, та 11 підручників для 6 класу, які адаптують збільшеним шрифтом, для закладів освіти, в яких навчаються діти з порушеннями зору;
· 2 підручники для 5 класу, які перекладуть польською, румунською/молдовською та угорською мовами для закладів освіти, у складі яких є класи (групи) з навчаннями цими мовами;
· підручники для 6 класу, які перекладуть мовами національних меншин для закладів освіти, у складі яких є класи (групи) з навчаннями цими мовами: польською мовою – 9 підручників, румунською/молдовською мовою – 14 підручників, угорською мовою – 15 підручників.
У Бучі стартувало будівництво першої в Україні фабрики-кухні
У рамках ініціативи Першої леді Олени Зеленської з реформування системи шкільного харчування розпочато будівництво пілотної фабрики-кухні в Бучі. Таке підприємство призначене для забезпечення навчальних закладів Київщини якісними та свіжими стравами.
Реалізація таких ініціатив дає можливість покращити ситуацію відразу в декількох сферах: дати імпульс будівельному ринку, якісно покращити шкільне харчування та посприяти поверненню українців в свої домівки.
Споживачами продукції нової Фабрики-кухні буде 31 школа Бучі та населених пунктів Бучанської, Немішаївської, Бородянської громад Київської області.
Така фабрика-кухня зможе охопити понад 7,5 тисячі дітей. За потреби потужності Фабрики-кухні можуть бути перелаштовані під забезпечення їжею тимчасово переміщених осіб та місцевих жителів.
Очікується, що фабрика-кухня в Бучі має запрацювати вже восени, з початком нового навчального року.
Згодом проект фабрик-кухонь планується масштабувати на всю територію України. В найближчих планах — будівництво фабрики-кухні у місті Лозова Харківській області. Наразі триває аналіз територій для будівництва ще 5 фабрик-кухонь у Закарпатській, Львівській, Полтавській, Рівненській та Хмельницькій областях. Проект реалізується згідно з рекомендаціями Національної асоціації громадського харчування.
Фабрика-кухня – окреме підприємство, в якому здійснюється приготування, шокове охолодження готових страв та доставка в охолодженому вигляді до закладів освіти.
10 квітня 2023
Прийнято Закон України «Про внесення змін до статті 19 Закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту» щодо окремих аспектів процедури ліцензування»
10 квітня 2023 року законопроект про внесення змін до статті 19 Закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту» щодо окремих аспектів процедури ліцензування (реєстр.№ 8365 від 16.01.2023) був прийнятий за основу та в цілому як Закон.
Необхідність прийняття змін до Закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту» полягала в узгодженні процедури ліцензування для закладів професійної (професійно-технічної) освіти з підходами, які застосовуються у сферах фахової передвищої та вищої освіти.
Прийнятий Закон усуває недоцільні бюрократичні бар’єри у регулюванні діяльності закладів професійної (професійно-технічної) освіти, зокрема обов’язковості проходження ними повної процедури ліцензування при переоформленні ліцензій, зумовленому реорганізацією, зміною форми власності, найменування або юридичної адреси, та зміною назви професії (професійної назви роботи) або класу кваліфікаційного угруповання за Національним класифікатором України «Класифікатор професій», за якими здійснюється підготовка здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти та/або професійне (професійно-технічне) навчання.
Тобто, вищезазначений Закон спрямований на усунення неузгодженостей між складниками освіти та дебюрократизацію процедури ліцензування у сфері професійної (професійно-технічної) освіти.
Прийнято за основу проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про повну загальну середню освіту» щодо обов’язкових результатів навчання»
10 квітня 2023 року Верховна Рада України ухвалила рішення прийняти за основу проект Закону про внесення змін до Закону України «Про повну загальну середню освіту» щодо обов’язкових результатів навчання» (реєстр. № 9046 від 22.02.2023).
Метою та завданням законопроекту є підвищення якості викладання та якості вивчення історії України та іноземної мови на кожному рівні повної загальної середньої освіти, що дозволить підвищити якість здобуття учнями результатів навчання з історії України та іноземної мови на кожному півні повної загальної середньої освіти, що має, з одного боку, посилити єдність Українського народу у розумінні його минулого, а, з іншого боку, полегшити громадянам України спілкування з усім цивілізованим світом за усіма напрямами співпраці.
НМТ-2023 за кордоном: Розширено перелік міст/країн
Раніше Український центр оцінювання якості освіти повідомляв, що перелік закордонних міст, запропонований для потенційних учасників НМТ, не є остаточним, адже перемовини з окремими установами/організаціями ще тривають. На минулому тижні його було розширено.
Нині передбачено, що тимчасові екзаменаційні центри будуть створені у 41 місті 24 країн.
Перелік усіх країн та міст доступний на сайті УЦОЯО.
Якщо уже створено персональний кабінет і вибрано із запропонованого переліку менш зручний для доїзду населений пункт, а тепер з’явилася більш зручна для вас локація, - після отримання сертифіката учасника до 7 травня 2023 року можна змінити реєстраційні дані.
Попри те, що перелік міст для складання НМТ розширено, є обмеження щодо кількості місць у спеціально обладнаних комп’ютерних центрах, запропонованих закордонними партнерами. Також у деяких містах/країнах тестування буде проведено тільки під час додаткової сесії.
Мінреінтеграції: Випускники з ТОТ мають право на безкоштовне навчання у вишах
Випускники з тимчасово окупованих територій і ті, хто покинув такі території після 1 січня 2023 року, мають право на навчання за держзамовленням у закладах вищої освіти.
Для них передбачено зарахування до закладів освіти за КВОТОЮ-2.
Заяву на вступ можна подати онлайн, скориставшись електронним кабінетом вступника.
Реєстрація особистих електронних кабінетів розпочнеться 01 липня 2023 року на вебсайті за посиланням.
Вступники, які зареєстровані та перебувають на ТОТ, зможуть проходити усі процедури вступної кампанії дистанційно.
Після зарахування вступники з ТОТ можуть укласти договір із закладами освіти упродовж наступних трьох місяців.
Державна служба якості освіти спільно з МОН України проведуть моніторингове дослідження якості освіти в умовах воєнного стану
Державна служба якості освіти України спільно з Міністерством освіти і науки України, Українським інститутом розвитку освіти, Інститутом освітньої аналітики та за підтримки проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) розпочинають підготовку до проведення моніторингового дослідження якості освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану.
Це моніторингове дослідження має на меті вивчення результатів навчання з математики та української мови серед учнів 6-х та 8-х класів.
Для участі у досліджені були відібрані близько 300 шкіл з усіх областей України. Дослідження охопить понад 10 тисяч учнів та учениць з відібраних шкіл. Вивчатимуться результати навчання учнів щодо засвоєння тем за два роки навчання (5-6-ті та 7-8-мі класи відповідно).
Моніторинг Державна служба якості освіти проводитиме за допомогою тестів, розроблених, зокрема, педагогами-практиками, авторами навчальних програм та стандартів. Тестування відбуватиметься на платформі Всеукраїнської школи онлайн. Дані, які опрацьовуватимуться в ході моніторингу, будуть конфіденційними та оприлюднюватимуться лише в узагальненому вигляді. Результати свого тестування зможе побачити лише учень/учениця у власному кабінеті на платформі ВШО. Натомість Державна служба якості освіти результати окремо взятої школи чи класу не публікуватиме та не надаватиме директору чи педагогам.
09 квітня 2023
Уряд ухвалив Концепцію безпеки закладів освіти
07 квітня 2023 року на засіданні уряду ухвалено Концепцію безпеки закладів освіти. Вона представляє комплексне стратегічне бачення створення безпечного освітнього середовища у закладах освіти та організацію в них рівних, належних і безпечних умов здобуття освіти та викладання.
Реалізація Концепції надасть можливість для закладів освіти організувати навчання в очному режимі, сприятиме забезпеченню комфортного перебування в об’єктах фонду захисних споруд закладів освіти, а також підвищить ефективність превентивних заходів щодо запобігання правопорушень в освітньому середовищі. Створені безпечні умови сприятимуть емоційному добробуту всіх учасників освітнього процесу. Особлива увага надаватиметься заходам, спрямованим на запобігання проявам фізичного та психологічного насильства, а також дотримання прав і норм інформаційної та соціальної безпеки кожного учасника освітнього процесу.
«Фокус на Україну»: Україна та Польща поглиблюють співпрацю закладів вищої освіти
На початку квітня поточного року у Гданському університеті відбулася конференція «FOCUS ON UKRAINE», яку проводять другий рік поспіль у межах урядової ініціативи Республіки Польща – програми «Солідарність з Україною».
Цьогорічна конференція має на меті представити заплановані та реалізовані заходи в межах програми Польського національного агентства з питань академічного обміну (NAWA) «Солідарність з Україною – європейські університети», а також обмінятися думками про бачення повоєнної України, її вищої освіти та долучення українських закладів у міжнародну наукову екосистему.
Наука в безпеці: в Україні створили нову платформу для роботи українських вчених
Минулого тижня відбулася презентація платформи «Наука в небезпеці» (Science at Risk) для вчених, які постраждали внаслідок повномасштабного вторгнення росії в Україну.
На вебмайданчику можна популяризувати експертизу українських учених, знаходити міжнародних партнерів і донорів, розповідати історії українських науковців під час війни широкій аудиторії. У межах платформи українські вчені працюють в експертних робочих групах, які аналізують ситуацію у країні та шукають шляхи вирішення як нагальних, так і довгострокових проблем.
Під час заходу відбулося обговорення між представниками Фонду Президента України з підтримки освіти, науки та спорту, Національного фонду досліджень України та Фонду розвитку інновацій щодо пріоритетних напрямів підтримки та результатів роботи зазначених фондів у період воєнного стану.
Україна та Польща продовжують розвивати та зміцнювати академічну співпрацю
Днями представники п'яти українських та десяти європейських університетів зустрілися у межах реалізації проекту «CIVICA для України».
Під час відкриття заходу було обговорено питання щодо відповіді ЄС на вторгнення росії в Україну та гуманітарної політики під час воєнного стану. Також представники від українських університетів показали презентації щодо впливу війни на діяльність та розвиток їхніх закладів освіти.
На зустрічі висловили підтримку щодо розвитку вищої освіти в Україні Войцех Гервель, заступник держсекретаря Міністерства закордонних справ Республіки Польща, Василь Зварич, Посол України у Польщі, та Ванесса Шеррер, віце-президент Альянсів університетів з міжнародних питань. Вони наголосили на важливості співпраці між українськими університетами та Варшавською школою економіки в межах Альянсу європейських університетів CIVICA, зокрема через реалізацію проекту «CIVICA для України».
У другий день заходу учасники мали можливість обговорити потреби українських університетів і конкретні напрями співпраці, що будуть покладені у спільну дорожню карту.
Варшавська школа економіки керує проектом «CIVICA Support for the European Future of Ukraine», що реалізується у співпраці з Європейським альянсом університетів CIVICA – Європейським університетом суспільних наук та п’ятьма українськими університетами: Київським національним економічним університетом імені Вадима Гетьмана (КНЕУ), Донецьким національним університетом імені Василя Стуса (ДонНУ), Українським католицьким університетом у Львові (УКУ), Національним університетом «Києво-Могилянська академія» (НаУКМА) та Київською школою економіки (KSE).
У Львівському національному університеті імені Івана Франка дискутували про сучасні тенденції навчання хімії
Понад 170 учасників із 60 закладів шкільної, позашкільної, фахової передвищої, вищої та післядипломної освіти з Києва, Вінниці, Дніпра, Івано-Франківська, Нововолинська, Одеси, Полтави, Ужгорода, Харкова, Чернівців, Львова та області 7-8 квітня 2023 року взяли участь у ІX Науково-методичній конференції «Сучасні тенденції навчання хімії», яку щорічно проводить Львівський національний університет імені Івана Франка за ініціативи кафедри неорганічної хімії та підтримки Департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації, Міністерства освіти і науки України. Цьогоріч конференція відбулася у змішаному форматі.
Під час заходу учасники заслухали низку доповідей та обговорили вивчення хімії у закладах освіти, методичну підготовку вчителів природничих дисциплін у закладах вищої освіти, питання мотивації та формування стійкого інтересу до вивчення хімії як важливої природничої науки, інновації в хімічній освіті, дистанційне викладання хімічних дисциплін, впровадження STEM-освіти, пріоритетні напрями наукових досліджень у галузі хімії та впровадження їхніх результатів у фахову підготовку вчителя.
3192 навчальних закладів зазнали бомбардувань та обстрілів, з них 332 повністю зруйнований
Станом на 09 квітня 2023 року 2860 закладів пошкоджено та 332 зруйнований повністю - про це повідомляють на ресурсі Міністерства освіти і науки України.
Сайт saveschools.in.ua документує та в реальному часі надає статистику зруйнованих українських закладів освіти.
До того ж на сайті можна переглянути картину руйнувань кожного регіону. До переліку увійшли не лише школи, а й дитсадки, заклади професійно-технічної освіти та заклади фахової передвищої освіти.