НОВИЙ 2025/2026 НАВЧАЛЬНИЙ РІК РОЗПОЧАТО

«Дякую вчителям за опору, якою ви стаєте для кожної дитина, і батькам, що обираєте українську освіту для своїх дітей».

«Дуже хочеться, щоб цей навчальний рік став для дітей часом, коли, попри всі виклики війни, вони могли відчувати себе просто дітьми. Хочеться бачити їхні усмішки. Ті, що дарують нам віру у завтра».

Сергій Бабак,

Голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій

 

Як сьогодні українська школа входить у новий навчальний рік Голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак розповів журналістам. Читайте за посиланням bit.ly/3HZqyAw

«Очікуємо на близько 3,5 мільйона школярів. Із них сьогодні 10% перебувають за кордоном або на тимчасово окупованих територіях і навчаються дистанційно чи за іншими формами навчання: 35 361 – на тимчасово окупованих територіях і 302 889 – з-за кордону.

Плануємо, що цьогоріч в Україні працюватиме близько 12 тисяч шкіл. Із них понад 8 тисяч – очно, 2,5 тисячі – у змішаному форматі та ще 1,5 тисячі – дистанційно».

 

УРЯД РЕКОМЕНДУЄ ЗМЕНШИТИ ОПЛАТУ ЗА ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ ІЗ БАГАТОДІТНИХ СІМЕЙ У ДИТСАДКАХ

Кабінетом Міністрів України ухвалено зміни до Порядку встановлення плати за харчування вихованців у державних і комунальних закладах дошкільної освіти.

Відповідно до внесених змін, засновникам закладів дошкільної освіти рекомендовано забезпечувати зменшення розміру плати за харчування дітей із багатодітних сімей не менш як на 50 відсотків від встановленої вартості.

Надання знижки здійснюватиметься на підставі посвідчення батьків багатодітної сім’ї, посвідчення дитини з багатодітної сім’ї або відповідної довідки батьків багатодітної, довідки дитини з багатодітної сім’ї, виданих у встановленому законодавством порядку.

Більше за покликанням https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-vnesennia-zmin-do-poriadku-vstanovlennia-platy-za-kharchuvannia-vykhovantsiv-u-derzhavnyk-k1068

 

Розпочато реєстрацію українських освітніх осередків за кордоном

Міністерство освіти і науки України розпочало реєстрацію українських освітніх осередків за кордоном.

Освітнім осередком може стати школа, суботня чи недільна школа, громадська організація або інша інституція за кордоном, яка організовує навчання для українських дітей.

Реєстрація освітніх осередків відбуватиметься через АІКОМ. Процедуру верифікації проводить комісія за участю представників МОН і МЗС.

Одним із ключових критеріїв для проходження верифікації є викладання предметів за програмою українознавчого компонента.

Після верифікації навчання в таких осередках організовуватимуть із використанням сучасної LMS-платформи, яка забезпечує доступ до навчальних матеріалів, оцінювання та створює цифрове середовище для системної роботи з учнями.

Планується, що результати навчання дітей, здобуті в таких осередках, будуть офіційно визнані в українській системі освіти.

Більше за покликанням https://mon.gov.ua/news/startuvala-reiestratsiia-ukrainskykh-osvitnikh-oseredkiv-za-kordonom

 

Державна атестація наукових установ: розраховано внесок підрозділів

Міністерство освіти і науки України розширює інструменти аналітики за результатами атестації наукових установ та університетів. У Національній науково-інформаційній системі (https://atestat.nauka.gov.ua/uk/atestat-2025 (вкладка 2)) з’явилася можливість бачити внесок окремих відділів і лабораторій у загальний результат установи. Це дає змогу об’єктивніше оцінити ефективність роботи підрозділів і адресно розподілити додаткове фінансування між найрезультативнішими структурами та їхніми співробітниками. 

Зокрема, 30 липня уряд ухвалив порядок розподілу коштів — уже розпочато укладання договорів на 155 млн грн додаткового базового фінансування. Формула розподілу враховує не лише результати атестації, а й:

обсяг залучення позабюджетних коштів (бізнесу, міжнародних грантів);

відсоток молодих дослідників в установі;

масштаб установи (кількість НП/НПП));

якість публікацій (квартиль Q1);

коефіцієнт підтримки для прифронтових і прикордонних територій.

Уперше кошти йдуть безпосередньо до відділів і лабораторій, відповідно до їхнього внеску в результат атестації, що означає перш за все підвищення зарплат дослідників.

Більше інформації можна знайти за посиланням.

 

В Україні відбувся національний з’їзд інклюзивно-ресурсних центрів

Під час національного з’їзду ІРЦ напрацювали програму підтримки мережі у 2026 році, а також — план трирічної програми підтримки, на яку виділить ресурси Світовий банк. 

План охоплює питання:

  • розроблення методик для дітей від 0 до 6 років;

  • підготовка кваліфікованих фахівців;

  • удосконалення координації та механізмів співпраці;

  • оновлення матеріально-технічної бази;

  • розширення функціоналу АС ІРЦ (зокрема створення персональних кабінетів дитини та фахівців).

До реалізації ініціативи долучилися ЮНІСЕФ Україна, Координаційний центр з розвитку сімейного виховання та догляду дітей, Міністерство соціальної політики, сім’ї та єдності та Міністерство охорони здоров’я України.

Більше інформації можна знайти за посиланням.

 

Уряд виділив додаткові 500 млн грн на закупівлю шкільних автобусів 

Уряд виділив додаткові 500 млн грн на закупівлю шкільних автобусів, зокрема для прифронтових громад. Кошти розподілятимуть між громадами, які мають потребу в безперебійному підвезенні дітей і педагогічних працівників до шкіл. Насамперед фінансування отримають громади, у яких шкільні автобуси було знищено або викрадено внаслідок збройної агресії рф проти України або ж їх передали Збройним силам України.

Ця ініціатива не потребує додаткового фінансування: кошти виділено із залишків освітньої субвенції, що є на рахунках спеціального фонду держбюджету.

Розподіл додаткової субвенції 500 млн грн додаткових за регіонами можна переглянути за посиланням.  Розподіл обсягу освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (за спеціальним фондом державного бюджету) в частині придбання шкільних автобусів у 2025 році  разом із 273 млн грн, виділених раніше — за посиланням.

 

Стартує додатковий набір до Програми підтримки студентських та академічних науково-інноваційних проєктів у рамках проєкту «Стартап-школа Академ.Сіті»

Програма має на меті сприяти розвитку студентських та академічних стартапів, надає підтримку у створенні прототипів та підготовці пітч-презентацій, допоможе розібратися із особливостями реалізації науково-інноваційних розробок, стартап-проєктів та просування своїх розробок до впровадження у виробництво.

За Програмою викладачі та науковці спеціалізованих кафедр КАУ та Центру інновацій КАУ допомагають студентам та молодим вченим учасникам Програми, або пропрацьовувати свої ідеї науково-інноваційних проєктів і супроводжують їх розробку та контакти з бізнесом, або вибрати для стартапів проекти, що пропонує Центр інновацій КАУ на основі науково-технічних розробок, над якими працюють вчені наукових установ НАН України, що є базовими для КАУ.

У ході Програми передбачено:

наукові консультації та технічну підтримку (наукові консультанти – відомі науковці та викладачі кафедр КАУ);

консультації з підготовки пітч-презентацій, бізнес моделей розробок (Проектний офіс КАУ);

консультації з участі в грантових програмах (Відділ міжнародної та грантової підтримки КАУ);

онлайн тренінги від іноземних лекторів;

сертифікати про проходження програми;

грошова винагорода переможцям.

Більш детально ознайомитися з Програмою пропонуємо за посиланням.

 

Українські ЗВО відкрили додатковий вступ для громадян України за результатами польської матури

 Міністерство освіти і науки України оголосило про додатковий набір до закладів вищої освіти для українських громадян, які завершили навчання у школах чи коледжах Польщі та склали іспит «матура». Подати заяви можна безпосередньо через університети, у тому числі дистанційно. Прийом документів уже розпочато, а конкретні терміни визначає кожен заклад самостійно. Вступ за цією процедурою відбувається виключно на контрактній основі, проте передбачена можливість отримання освітнього гранту.

Більше інформації за посиланням

 

Майже 1000 дітей Херсонщини зможуть навчатися у нових підземних школах

 У Херсонській області почали працювати дві нові підземні школи — у Високопіллі та Орловому. Вони зможуть забезпечити очне навчання для 938 учнів, а також для дошкільнят і вихованців позашкільних центрів.

Заклади освіти обладнані просторими класами з сучасними меблями, мультимедійною технікою, медичними кабінетами, зонами відпочинку, буфетами та санітарно-гігієнічними приміщеннями.

Підземні школи будують у межах державної програми з оновлення освітньої інфраструктури. За останні роки держава інвестувала понад 11,2 млрд грн у створення безпечних освітніх просторів. Наразі в Україні вже працюють 33 підземні школи, а до кінця 2025 року планують відкрити ще понад 150.

Більше інформації за посиланням 

 

Оголошується конкурс на здобуття Золотої медалі імені В.І.Вернадського НАН України у 2025 році

 

Національна академія наук України оголошує конкурс на здобуття Золотої медалі імені В.І.Вернадського Національної академії наук України.

З метою відзначення вчених за видатні досягнення в галузі природничих, технічних та соціогуманітарних наук, на честь першого президента Української академії наук – видатного вченого, академіка Володимира Івановича Вернадського, а також з нагоди 85-річчя її створення Національною академією наук України було засновано Золоту медаль імені В.І.Вернадського.

Щорічно до дня народження академіка В.І.Вернадського (12 березня) присуджуються дві золоті медалі – одна вітчизняному і одна зарубіжному вченому.

Більше інформації про присудження Медалі можна знайти за посиланням.

 

Нова можливість для українських дослідників від Німецького федерального екологічного фонду (DBU)

Німецький федеральний екологічний фонд (DBU) оголосив спеціальний конкурс «Ukraine», що відкриває для українських науковців можливість продовжити свою роботу у сферах охорони природи, збереження морських екосистем та захисту культурної спадщини.

Участь передбачає співпрацю з партнерськими установами в Україні та/або Німеччині.

Основні умови:

  • Тривалість фінансування: до 12 місяців

  • Кінцевий термін подачі заявок: 1 листопада 2025 року

  • Хто може брати участь: громадяни України з дипломом не нижче бакалавра, чиє основне місце проживання протягом проєкту залишатиметься в Україні

Підтримка від DBU:

  • щомісячне фінансування:

  • 800 € для дослідників із ≥10 роками професійного досвіду;

  • 500 € для дослідників із досвідом <10 років;

  • додаткове фінансування до 10 000 € (за заявкою) на матеріали, послуги та поїздки.

УВАГА! Програма орієнтована на громадян України з університетським дипломом, чиє основне місце проживання протягом усього періоду проекту залишається в Україні.

Більше інформації про умови участі можна знайти за посиланням.

 

РОЗПОЧАТО ІМПЛЕМЕНТАЦІЮ МОДЕЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ У 10 ПРОФЕСІЙНИХ КОЛЕДЖІВ ТРАНСПОРТНОЇ ГАЛУЗІ З ПРИФРОНТОВИХ РЕГІОНІВ

Для модернізації професійної освіти відповідно до потреб сучасного ринку праці команда Projector Foundation спільно з понад 50 експертами розробила Модельні навчальні програми. Вони містять готове навчально-методичне забезпечення, практичні кейси, а також курс із розвитку м’яких навичок і підприємництва. Це допоможе майбутнім фахівцям краще інтегруватися у сучасні виробничі процеси та ринкові умови.

Запровадження програм дозволить готувати спеціалістів, які володіють не лише актуальними знаннями й практичними навичками, а й готовністю до успішного працевлаштування чи створення власної справи навіть в умовах нестабільності.

Для забезпечення ефективної реалізації 25–27 серпня у Києві відбулася стратегічна сесія для директорів і викладачів 10 закладів професійної освіти транспортної галузі з прифронтових регіонів.

Ініціатива реалізується в межах програми стійкості 2024–2026 (MYRP) за підтримки МОН України та глобального фонду Education Cannot Wait (ECW).

Більше за покликанням https://mon.gov.ua/news/mon-iz-partneramy-rozpochalo-implementatsiiu-modelnykh-navchalnykh-prohram-u-10-profesiinykh-koledzhiv-transportnoi-haluzi-z-pryfrontovykh-rehioniv

 

 


Повернутись до списку публікацій

Версія для друку