Розпочато відбір проектних заявок на отримання обладнання
Міністерство освіти і науки України відповідно до Наказу № 810 від 04 червня 2025 року оголосило про початок відбору проектних заявок на отримання обладнання, закупленого за кошти гранту «Підвищення доступності та стійкості освіти в умовах кризи в Україні (LEARN)», з метою створення сучасних та інклюзивних освітніх просторів.
Приймання заявок триватиме до 20 червня 2025 року.
Заклади освіти зможуть обладнати кабінети біології, фізики, хімії, географії, математики, робототехніки та STEM-лабораторії сучасним лабораторним обладнанням; комп’ютерною технікою та інтерактивними засобами навчання; новими меблями.
Більше на сайті МОНУ за покликанням.
МОН пропонує для громадського обговорення проект Державного освітнього стандарту з професії 5169 «Оператор з пошуку вибухонебезпечних предметів (демінер)»
Міністерство освіти і науки пропонує для громадського обговорення проект Державного освітнього стандарту з професії 5169 «Оператор з пошуку вибухонебезпечних предметів (демінер)».
Соціальні групи населення та заінтересовані сторони, на які поширюватиметься дія: здобувачі професійної (професійно-технічної) освіти, заклади професійної (професійно-технічної) освіти, підприємства, установи та організації, незалежно від їх підпорядкування та форми власності, що видають документи встановленого зразка за цією професією, регіональні органи управління освіти.
Можливі наслідки запровадження Державного освітнього стандарту для різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін: задоволення права здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти отримувати якісні освітні послуги та потреб ринку праці у кваліфікованих працівниках.
Зауваження та пропозиції до зазначеного проекту стандарту приймаються у довільній формі до 24 червня 2025 року.
Джерело: Пресслужба МОНУ.
МОН пропонує для громадського обговорення проект нормативно-правового акта «Про внесення змін до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників»
Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проект нормативно-правового акта «Про внесення змін до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників» (далі – Порядок).
Проектом акта запропоновано усунути змістовні недоліки чинного Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників. Серед ключових змін – впровадження цифрових рішень для підвищення якості діяльності суб'єктів підвищення кваліфікації та інше.
Додатково, проект уточнює статус суб’єктів підвищення кваліфікації, деталізує вимоги до змісту документів про підвищення кваліфікації. Крім того, проект передбачає можливість проходження підвищення кваліфікації для осіб, які є військовослужбовцями, прийнятими на посади вчителя, після їх звільнення з військової служби.
Зауваження та пропозиції до зазначеного проекту нормативно-правового акта приймаються у формі порівняльної таблиці до 10 липня 2025 року.
Джерело: Пресслужба МОНУ.
Розпочалася Всеукраїнська кампанія соціальних змін «Безбар’єрність - це коли можеш»
В Україні розпочалася Всеукраїнська кампанія соціальних змін «Безбар’єрність - це коли можеш». Її мета - просування принципів рівності та доступності для кожного і кожної, залучення громадськості до цього питання, а також популяризація ідеї України без бар’єрів.
Кампанія буде впроваджуватися в межах Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору спільно з флагманськими проектами всіх міністерств в Україні, а також у співпраці ЮНІСЕФ як частина ініціативи першої леді України Олени Зеленської «Без бар’єрів».
Перша хвиля кампанії стартувала з відеоманіфесту «Коли можеш» і покликана пояснити шість ключових напрямів безбар’єрності: фізичний, інформаційний, цифровий, суспільно-громадянський, освітній та економічний.
Друга хвиля кампанії буде залучати людей до створення доступного середовища у своїх громадах, щоб усі - незалежно від віку, статі, соціального статусу, місця проживання чи будь-яких інших ознак - мали рівний доступ до участі в житті суспільства.
Дізнатися більше можна за покликанням.
відбувся форум «Стратегія регіонального розвитку: синергія бізнесу, влади, освіти»
«Сьогодні держава особливу увагу приділяє розвитку професійної освіти, адже саме таких фахівців найбільше потребує бізнес. Саме ці люди будуть відновлювати й розбудовувати Україну», - наголосив на цьому Голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак під час регіонального форуму з символічною назвою – «Стратегія регіонального розвитку: синергія бізнесу, влади, освіти», який відбувся 12 червня 2025 року у місті Буча.
Ще до повномасштабного вторгнення в Київській області було створено 5 нових навчально-практичних центрів. До кінця 2025 року планується відкриття ще 9 модернізованих професійно-технічних закладів. Цьогоріч держава спрямувала на це 65 млн грн.
Під час свого виступу Голова Комітету Сергій Бабак розповів і про законопроект про професійну освіту, який готується у Комітеті до другого читання та який перезапускає всю модель професійної освіти – від управління й фінансування до освітніх програм та партнерства з бізнесом.
Форум обʼєднав представників влади, місцевого самоврядування, бізнесу, освітян, міжнародних партнерів.
Про це та інше розповів Сергій Бабак у своєму Telegram.
Україна посилює наукову співпрацю із ЦЕРН: у Женеві відбулося 8-ме засідання спільного комітету
12 червня 2025 року в Женеві (Швейцарська Конфедерація) відбулося восьме щорічне засідання Комітету Україна–ЦЕРН – ключового майданчика для координації співпраці між Україною та Європейською організацією ядерних досліджень.
Участь у заході взяла делегація Міністерства освіти і науки України на чолі з першим заступником міністра Євгеном Кудрявцем. До складу делегації також увійшли представник України в ЦЕРН із питань науки академік Борис Гриньов, а також радник України до Ради ЦЕРН Максим Тітов.
З боку ЦЕРН на зустрічі виступила директорка зі зв’язків із міжнародними організаціями Шарлотта Ліндберг Вараколле (Charlotte Lindberg Warakaulle), а також провідні вчені та експерти з кадрових і тендерних питань. Окрему сесію було присвячено оновленню інформації щодо участі українських фахівців у наукових програмах ЦЕРН та підвищенню їхньої залученості.
Під час засідання сторони обговорили досягнення ЦЕРН за останні роки, внесок українських учених у наукові експерименти, а також нові можливості для участі України в міжнародних дослідженнях. Окрему увагу надали питанням людських ресурсів, тендерних процедур, залучення українських компаній до виконання контрактів для Великого адронного колайдера, а також темі майбутніх проектів ЦЕРН.
Окрім офіційної програми, українська делегація провела неформальну зустріч із колишнім генеральним директором ЦЕРН (2008–2015) Рольфом-Дітером Гойєром - видатним фізиком. Зустріч відбулася перед спілкуванням з українською науковою спільнотою, яка нині працює в ЦЕРН.
Більше за покликанням.
відбулося засідання Ідентифікаційного комітету з питань науки
12 червня 2025 року у режимі відеоконференції на платформі ZOOM відбулося засідання Ідентифікаційного комітету з питань науки, персональний склад якого затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2024 року № 1260-р (зі змінами).
Під час засідання розглянули питання:
1. Про розгляд документів кандидатів, які були висунуті і подали заяву із згодою на участь у конкурсі щодо обрання членів Наукового комітету Національної ради з питань розвитку науки і технологій.
2. Про обрання 12 членів Наукового комітету Національної ради України з питань розвитку науки і технологій.
3. Про визначення додатково 10 осіб з метою забезпечення у період між проведенням конкурсів заміщення членів Наукового комітету, які достроково припинили свої повноваження.
Джерело: Пресслужба МОНУ.
У НЕНЦ завершилися урочистості з нагоди ювілею «Світло знань крізь 100 років!»
11 та 12 червня 2025 року в актовій залі НЕНЦ відбулася урочиста подія - святкування 100 років профільній позашкільній освіті та 100 років НЕНЦ МОН України, а також для керівників делегацій була організована Всеукраїнська науково-методична конференція «100 років успіху».
У заході взяли участь представники Міністерства освіти і науки України, Національної академії наук України, Національної академії педагогічних наук України, Всеукраїнської екологічної ліги, Президентського Фонду Леоніда Кучми «Україна», Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», освітяни та партнери НЕНЦ.
Тематичними напрямами роботи конференції були:
профільна позашкільна освіта як ресурс подолання викликів сучасності;
напрацювання закладів профільної позашкільної освіти регіонів: крізь виклики до перемог.
Паралельно для учнівської молоді був проведений захід «Капсула часу». Молодь готувала листи для майбутніх поколінь про сучасний світ, бажання, мрії, цінності тощо. Віримо, що щирість, добро, гідність і любов до рідної землі залишаються цінними завжди.
Більше за покликанням.
відбулася онлайн-нарада з представниками Єврокомісії щодо законопроекту про професійну освіту
11 червня 2025 року Голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак провів онлайн-нараду з представниками Єврокомісії щодо законопроекту про професійну освіту.
Учасники заходу обговорили таймлайни та механізм його проходження до голосування у залі Верховної Ради і вступу в дію, а також ключові норми, над якими зараз працює робоча група Комітету.
Про це повідомив Сергій Бабак у своєму Telegram.
Відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій
11 червня 2025 року під головуванням Голови Комітету Сергія Бабака відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій. Під час засідання народні депутати України – члени Комітету розглянули 12 питань Порядку денного.
У порядку здійснення контрольних функцій Комітетом було розглянуто 7 контрольних питань, а саме:
«Про стан підготовки підзаконних нормативно-правових актів на виконання Закону України «Про дошкільну освіту» від 06.06.2024 р. № 3788-IX»;
«Про стан виконання Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання насильству та унеможливлення жорстокого поводження з дітьми» № 3792-ІХ від 06.06.2024»;
«Про стан виконання плану організації підготовки проектів актів та виконання інших завдань, необхідних для реалізації Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо підтримки наукової роботи в закладах вищої освіти» (№ 3791-ІХ від 06.06.2024)»;
«Про стан виконання Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо функціонування інтегрованих інформаційних систем у сфері освіти» № 2457-ІХ від 27.07.2022»;
«Про стан виконання Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо визнання результатів навчання осіб, які проживають на тимчасово окупованій території України» (№ 3482-ІХ від 21.11.2023)»
«Про стан виконання Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення освітнього процесу (№ 3642-ІХ від 23.04.2024)»;
«Щодо Вимог до інтерактивного електронного додатка до підручника, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 19.04.2024 № 548 (із змінами)».
Заслухавши інформацію Міністерства освіти і науки України та провівши обговорення зазначених контрольних питань, Комітет надав низку рекомендацій та пропозицій Кабінету Міністрів України та Міністерству освіти і науки України
Під час засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, народні депутати України – члени Комітету розглянули три законопроекти та одностайно ухвалили рекомендувати Верховній Раді України:
прийняти за основу проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування та сертифікованим інженерам-землевпорядникам повноважень у сфері ведення Державного земельного кадастру» (реєстр. № 12453 від 28.01.2025), поданий Кабінетом Міністрів України;
прийняти за основу та в цілому проект Закону України «Про ратифікацію Угоди про Всеосяжне економічне партнерство між Урядом України та Урядом Об’єднаних Арабських Еміратів» (реєстр. № 0308 від 30.04.2025), поданий Кабінетом Міністрів України;
прийняти за основу з врахуванням пропозицій Міністерства освіти і науки України проект Закону України «Про осіб, які брали участь у Революції Гідності, та їх державна підтримка» (реєстр. № 13073 від 11.03.2025), поданий Кабінетом Міністрів України.
Під час засідання народні депутати України – члени Комітету розглянули та одностайно підтримали подання об’єднаної Конкурсної комісії щодо призначення у 2025 році 47 іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук переможцям конкурсного відбору та рекомендувати Верховній Раді України включити проект Постанови Верховної Ради України «Про призначення у 2025 році іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених - докторів наук» до порядку денного тринадцятої сесії Верховної Ради України і за наслідками його розгляду прийняти за основу та в цілому.
Також під час засідання народні депутати України – члени Комітету затвердили зміни до складу робочої групи щодо підготовки проекту Закону України «Про професійну освіту» (реєстр. № 13107-д від 11.04.2025) до другого читання.
Під час засідання Голова Комітету Сергій Бабак передав Почесну Грамоту Верховної Ради України народній депутатці України Тамілі Ташевій. Нагорода була присуджена ще в час, коли Таміла Ташева була Постійною Представницею Президента України в Автономній Республіці Крим за її внесок в захист прав кримсько-татарського народу, розробку стратегічних документів по деокупації, реінтеграції Криму та багато іншого.
Читати тут.
Уряд схвалив внесення змін Національної рамки кваліфікацій
11 червня 2025 року Кабінет Міністрів України схвалив постанову «Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1341».
Нормативний акт було розроблено з метою забезпечення гармонізації національного законодавства з європейським, міжнародного визнання Національної рамки кваліфікацій (далі - НРК) та вітчизняних кваліфікацій; узгодження термінології НРК з термінами загальноєвропейських рамок кваліфікацій; упорядкування рівнів НРК, що забезпечить чіткий і видимий зв’язок між рівнями кваліфікацій у НРК та дескрипторами рівнів Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя, сприятиме входженню України до загального європейського простору та забезпечить взаємовизнання кваліфікацій із країнами ЄС.
Зміни передбачають доповнення загальної частини додатка постанови № 1341 окремими термінами, перегляд і оновлення формулювань окремих визначень, занесення до Національної рамки кваліфікацій і позиціонування за її рівнями рівнів повної загальної середньої освіти, виключення наукового рівня.
Читати за покликанням.
Модернізація закладів вищої освіти триває: у Кам'янці-Подільському та Умані об'єднують університети
11 червня 2025 року Кабінет Міністрів України ухвалив рішення про укрупнення закладів вищої освіти у двох містах України задля обʼєднання ресурсів і посилення їхньої освітньої й наукової спроможності.
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини (УДПУ) приєднано до Уманського національного університету (УНУ)
УДПУ налічує 3945 студентів денної форми навчання, в УНУ - 7575 (разом із коледжами). Під час реорганізації всі освітні програми, бюджетні місця та умови контрактів зберігаються. Уже з наступного навчального року студенти матимуть ширший вибір предметів (дисциплін), а науково-педагогічні працівники - більше можливостей для розвитку.
Камʼянець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка (КПНУ) приєднано до Подільського державного університету (ПДУ)
Обидва заклади вищої освіти практично однакові за розміром: у ПДУ 3472 здобувачі, в КПНУ на 15% менше - 3030. Разом ці університети сформують єдину спільноту в 6500 студентів.
Передбачається, що ПДУ буде перейменовано в Подільський державний університет імені Івана Огієнка, адже передбачено зберегти історичну спадщину університету, заснованого в Камʼянець-Подільському за часів гетьмана Скоропадського, першим ректором якого був Іван Огієнко.
Читати за покликанням.
Які школи отримають STEM-субвенцію: уряд затвердив першу частину розподілу
Кабінет Міністрів України затвердив розподіл 369,36 млн грн субвенції на STEM-обладнання в межах «Профільної» - реформи старшої школи. Суму, яку отримає кожна затверджена громада, а також перелік закладів освіти можна переглянути за посиланням.
Розмір субвенції становить 499,4 млн грн. За ці кошти заклади освіти зможуть обладнати кабінети біології, фізики, хімії, географії, математики та STEM-лабораторії: сучасним лабораторним обладнанням; комп’ютерною технікою та інтерактивними засобами навчання; новими меблями.
Акцент у використанні субвенції буде зроблено на створенні єдиного освітнього простору в закладі освіти - STEM-кластеру. Йдеться не про точкове обладнання одного кабінету, а про комплексне оновлення кількох кабінетів на одному поверсі чи в одному крилі. Це передбачає не лише оснащення кабінетів сучасним обладнанням, а й ремонт приміщень.
Більше за покликанням.
Уряд перерозподілив 350 млн грн на безпеку в закладах освіти
Кабінет Міністрів України ухвалив рішення перерозподілити 350 млн грн на будівництво й ремонт укриттів, аварійно-відновлювальні роботи, закупівлю генераторів та іншого обладнання, необхідного для безпечного навчання під час війни.
Отримати фінансування можуть заклади освіти, які подадуть проектну заявку з відповідним пакетом документів.
Заявки розглядатиме комісія за участі представників МОН і, за згодою, членів Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій.
Обов’язкові умови для отримання коштів:
Заклад зруйнований або пошкоджений внаслідок війни
Розташований у громаді з високим, помірним або задовільним рівнем безпеки (відповідно до Методики оцінки ризиків безпеки в системі освіти);
Реалізація проекту до кінця поточного року.
Більше за покликанням.
Уряд запровадив пришвидшений алгоритм доставлення підручників до шкіл
Уряд змінив правила доставлення підручників до закладів освіти, а також затвердив формулу оплати за електронні додатки.
Відповідне рішення ухвалено 11 червня 2025 року.
Уже з 2025 року підручники (крім електронних) і посібники (за винятком тих, що призначені для учнів з особливими освітніми потребами) до закладів освіти доставлятимуть видавництва, що їх друкують. Раніше видавництва доставляли підручники до обласних книжкових баз, а далі їх розподіляли між школами - цей процес супроводжувався затримками. Новий алгоритм має розвʼязати цю проблему.
Для підвищення прозорості та зручності обліку доставлення підручників до закладів загальної середньої освіти в АІКОМ у модулі замовлення підручників упроваджується новий функціонал - електронні накладні за результатами доставлення підручників до ЗЗСО напряму видавництвами. Технічну реалізацію цього рішення забезпечено за підтримки Світового банку.
Усі навчальні матеріали мають бути передані до закладів освіти впродовж місяця з дня виготовлення тиражу. Витрати на доставлення буде профінансовано з державного бюджету України.
Відповідні положення визначено в змінах до Порядку забезпечення підручниками та посібниками здобувачів повної загальної середньої освіти й педагогічних працівників.
Також Уряд затвердив зміни до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації загальнодержавних заходів у сфері освіти. У них визначено формулу, за якою вираховується максимальна вартість інтерактивного електронного додатка до підручника.
Читати за покликанням.
Відбулася зустріч з представниками студентської ради університету Шевченка
11 червня 2025 року відбулася зустріч Голови Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабака з Головою та першим заступником студентської ради Київського національного університету імені Тараса Шевченка.
Під час зустрічі говорили про студентські вибори, які нещодавно відбулися в КНУ, структуру побудови органів студради та законопроект про студентське самоврядування.
«Радію, коли студентство цікавиться не лише своїми правами, а й готове брати відповідальність за зміни. Тому домовилися, що наступна зустріч буде у форматі діалогу та обговорення пропозицій від студентства КНУ щодо законопроекту», - зазначив Голова Комітету Сергій Бабак.
Про це розповів Сергій Бабак у своєму Telegram.
відбувся Всеукраїнський форум «Дні освітнього лідерства»
10-11 червня на базі Національного університету «Запорізька політехніка» відбувся Всеукраїнський форум «Дні освітнього лідерства», який зібрав понад 2000 учасників з усієї України та з-за кордону. Цього року форум об’єднав освітян вже втретє. У Запоріжжі: попри війну, під звуки повітряних тривог, вони традиційно обирають розвиток!
Під час відкриття першого дня форуму з вітальним словом виступила голова підкомітету з питань вищої освіти Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Юлія Гришина.
Дискусійні платформи форуму охоплювали найактуальніші питання сфери.
Платформа 1 - Університет і бізнес: від практики до партнерства, де учасники обговорили прогнозовані виклики для ЗВО, подолавши які університети перетворяться на технологічно-адаптовані, інноваційно розвинені освітньо-наукові центри. Д
Платформа 2 - Освіта через дію: прогромадськість, проекти, партнерства, вплив, де говорили про університет як каталізатор суспільних змін, проектну освіту, відкриті кампуси, інтеграцію в розвиток громад і регіонів.
Фінальним блоком першого дня стала кейс-сесія «Від ідеї до результату». У цій частині були проаналізовані найкращі практики академічних та міжнародних партнерств, історії проектів, приклади трансформації переміщених університетів у ресурси для громад. Прозвучали сильні виступи про інтернаціоналізацію прифронтових ЗВО, зокрема з питань адаптації та формування нових освітніх моделей в умовах воєнного часу.
Читати більше за покликанням.
Комітет продовжує співпрацю з міжнародними партнерами.
10 червня 2025 року Голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак на запрошення колег – народних депутатів з делегації України в Парламентській Асамблеї Ради Європи та комітету ПАРЄ з питань становища українських дітей долучився до зустрічі у київському ліцеї №157 (м. Київ).
У складі міжнародної делегації були представники з парламентів Ісландії, Люксембурга, Естонії, директорка комітетів ПАРЄ.
Зустріч відбулася після чергової цинічної російської атаки на Україну, коли у небі було 320+ ворожих цілей. Тому пояснювати важливість наявності укриттів у школах не довелося. Бо всю ніч колеги з делегації провели у бомбосховищі, відчувши на собі весь жах руської агресії, власне те, що наші діти проживають в Україні щодня.
Очільник Комітету Сергій Бабак розповів про досвід України у розрізі створення мережі укриттів, контролюючу роль Комітету у цьому. Також, зазначив, що цьогоріч Урядом передбачено понад 11 млрд грн на шкільні укриття, у тому числі 6,2 млрд – як субвенцію громадам.
Розповів колегам з інших парламентів про потреби молодих українців в укриттях, шкільних автобусах, гаджетах для навчання.
Про це та інше читати у Telegram Сергія Бабака.
призначення у 2025 році іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук
Відповідно до Положення про іменні стипендії Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук, затвердженого Постановою Верховної Ради України від 5 лютого 2019 року № 2676-VIII, об’єднана Конкурсна комісія з присудження Премії Верховної Ради України молодим ученим та іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук Конкурсна комісія) здійснила експертизи та рейтингування подань на призначення у 2025 році іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук та прийняла рішення, яким затвердила рейтинг конкурсних робіт та рекомендувала Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій підтримати подання щодо призначення у 2025 році 47 іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук.
Комітет дякує членам Конкурсної комісії за кропітку працю та допомогу Комітету у проведенні Конкурсу!
Комітет Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій розглянув на своєму засіданні 11 червня 2025 року (протокол № 177) вищезазначене подання об’єднаної Конкурсної комісії, підтримав його та відповідно до статті 93 Конституції України народні депутати України – члени Комітету в порядку законодавчої ініціативи вносить на розгляд Верховної Ради України проект Постанови №13368 від 13 червня 2025 р. «Про призначення у 2025 році іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук» до порядку денного тринадцятої сесії Верховної Ради України IX скликання і за наслідками його розгляду прийняти за основу та в цілому.
Призначення стипендій – це адресна підтримка молодих учених України – докторів наук, створення додаткових можливостей і стимулів для проведення ними в Україні фундаментальних і прикладних наукових досліджень з пріоритетних та актуальних напрямів розвитку науки і техніки, підвищення престижу наукового працівника, доктора наук та його ролі у суспільстві.
Читати тут.
у комітеті з питань освіти, науки та інновацій відбулася зустріч з головами рад ректорів
09 червня 2025 року у Комітеті Верховної Ради України відбулася робоча зустріч із головами рад ректорів із Харківської, Миколаївської, Сумської та Запорізької областей.
Голова Комітету Сергій Бабак виступив із пропозицією застосувати коригуючий коефіцієнт до освітніх грантів першого та другого рівня, щоб збільшити фінансову підтримку для вступників із регіонів можливих бойових дій.
За словами ректорів, вартість навчання для вишів у прифронтових регіонах, яку наразі оприлюднили університети відповідно до індикативної собівартості, для багатьох родин – непідйомна сума.
Усе через те, що в цих регіонах індикативна собівартість (тобто розрахункова вартість навчання на одного студента, яку визначає держава як орієнтир для фінансування вищої освіти) – іноді більша ніж в більш безпечних регіонах через різні фактори (з одного боку - середня заробітна плата в регіоні більша, з іншого - збільшений коефіцієнт бюджетного фінансування, зокрема й для підтримки самих університетів з бюджету, теж збільшив індикативну собівартість).
Ідея – зробити так, щоб вступники з Харківської, Миколаївської, Сумської та Запорізької областей могли отримати вищу суму гранту, ніж це передбачено стандартною формулою. Тобто, за успішні результати НМТ абітурієнт зможе отримати не просто грант, а додатково помножений на корегуючий коефіцієнт в діапазоні 1.3-1.5 (точний коефіцієнт встановлять після консультацій МОН та Мінфін).
Це – адресна підтримка для тих, хто цьогоріч завершує школу або профтех на територіях, де існує загроза бойових дій і залишається на цих же територіях вступати у виші. Наприклад, якщо ви завершили школу у Сумах і плануєте отримати вищу освіту у цьому ж місті – то ви можете претендувати на підвищений грант.
Це дозволить:
компенсувати підвищену індикативну собівартість,
залишити контракт доступним,
підтримати прифронтові університети, які не мають залишитись без студентів і викладачів.
Які були пропозиції від ректорів:
1) Зменшити індикативну собівартість.
Але це зараз зробити вже неможливо: вступна кампанія стартувала, вартість навчання затверджена і оприлюднена, діти по всій Україні – попри сирени – сьогодні вже складали НМТ.
2) Відмовитися від НМТ і дозволити вступ за співбесідою.
Але умови вступу мають бути рівними для всіх. До того ж, ми всі добре памʼятаємо не дуже позитивний досвід 2022 року, на початку повномасштабного вторгнення.
Також, варто зауважити, що індикативна собівартість застосовується тільки для вступу на кон’юнктурні спеціальності, які мають попит на ринку праці. Мова йде про:
економіку, фінанси, облік та аудит, менеджмент, маркетинг, політологію, психологію, журналістику, міжнародні відносини.
Голова Комітету Сергій Бабак звернувся до Міністерства освіти і науки України з проханням провести відповідну комунікацію з усіма учасниками, дотичними до цього процесу для максимального поширення інформації та надати якісні розʼяснення.
Про це розповів Сергій Бабак у своєму Telegram.
відбулося засідання підкомітетів Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій
09 червня 2025 року відбулися засідання підкомітетів Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, на яких народні депутати України – члени Комітету за участі авторів законопроектів, представників центральних органів виконавчої влади, громадських об’єднань розглянули низку законопроектів.
Підкомітет з питань вищої освіти, розглянувши проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування та сертифікованим інженерам-землевпорядникам повноважень у сфері ведення Державного земельного кадастру» (реєстр. № 12453 від 28.01.2025), запропонував Комітету з питань освіти, науки та інновацій прийняти рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти цей законопроект за основу.
Підкомітетом з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти і адаптації законодавства України до положень права Європейського Союзу було розглянуто:
- проект Закону України «Про ратифікацію Угоди про Всеосяжне економічне партнерство між Урядом України та Урядом Об’єднаних Арабських Еміратів» (реєстр. № 0308 від 30.04.2025) та запропоновано Комітету з питань освіти, науки та інновацій прийняти рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти цей законопроект за основу та в цілому;
- проект Закону України «Про осіб, які брали участь у Революції Гідності, та їх державна підтримка» (реєстр. № 13073 від 11.03.2025), поданий Кабінетом Міністрів України, та запропоновано Комітету з питань освіти, науки та інновацій прийняти рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти цей законопроект за основу з врахуванням пропозицій Міністерства освіти і науки України.
Читати тут.
4063 закладів освіти постраждали від бомбардувань та обстрілів, з них 387 зруйновано повністю
Станом на 08 червня 2025 року 3676 закладів освіти пошкоджено та 387 зруйновано повністю – про це повідомляють на ресурсі Міністерства освіти і науки України.
Сайт saveschools.in.ua документує та в реальному часі надає статистику зруйнованих українських закладів освіти.
До того ж на сайті можна переглянути картину руйнувань кожного регіону.