ЛІЛІЯ ГРИНЕВИЧ: ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ СПРАВЖНЬОЇ
РЕФОРМИ НАМ ПОТРІБНІ АГЕНТИ ЗМІН
Про це сказала Голова Комітету з питань науки і освіти Верховної Ради України 7 грудня 2015 року на підсумковій конференції чотирирічного проекту, співфінансованого в рамках програми польської співпраці з розвитку Міністерства закордонних справ Республіки Польща у 2012-2015 рр. "Шкільна Академія Підприємництва".
Голова Комітету підкреслила, що проект спрямований на підтримку суспільно-економічного сталого розвитку країни через виконання заходів, які мають на меті підвищення рівня освіти і професійної кваліфікації через запровадження елементів підприємницької освіти у школі не тільки на уроках економіки чи основ підприємницьких знань, а й у рамках інших шкільних предметів. Лілія Гриневич подякувала польським колегам за плідну співпрацю та щире бажання поділитися досвідом реформування освітньої системи Польщі.
«Той факт, що стільки зусиль спрямовується на освіту як стратегічний ресурс розвитку України, свідчить про те, що Польща добре розуміє де саме є потужні джерела розвитку країни», – зазначила у своєму виступі Лілія Гриневич. За її словами, компетенція "ініціативність та підприємливість" передбачає здатність людини до перетворення ідей в дії. Вона охоплює такі сфери як креативність, інноваційність та вміння ризикувати, а також здатність до планування заходів і управління ними для досягнення своїх цілей. Ця компетенція забезпечує підтримку особам не лише в їх повсякденному приватному чи суспільному житті, але й на робочому місці, допомагаючи їм усвідомити контекст їхньої роботи і здатність використовувати можливості; є основою для більш конкретних навичок і знань, необхідних для тих, які реалізують завдання суспільного чи комерційного характеру або беруть у них участь. Розвиток ключової компетенції підприємливості та інноваційності, яка є передумовою активної участі в економічному житті, може бути реалізований у різному віці та на уроках з різних предметів: наприклад, суспільствознавства, історії, рідної мови, географії, біології, математики, хімії, фізики та ін.
У рамках проекту здійснено підготовку експертів з регіональних центрів післядипломної освіти вчителів з метою підтримки вчителів у процесі впровадження у школах публікації «Уроки з підприємницьким тлом» та підготовку вчителів, що викладають різні предмети для впровадження в українських школах міждисциплінарних конспектів уроків з підприємництва.
У конференції взяли участь представники 18 областей, охоплених проектною діяльністю, експерти, координатори проекту з Польщі та України, представники державних органів та освітніх установ, учасники.