Оголошено конкурс на посаду директора Фонду Президента України з підтримки освіти, науки та спорту
Фонд Президента України з підтримки освіти, науки та спорту — державна інституція нового покоління, що інвестує в людський капітал і підтримує тих, хто формує інтелектуальне, наукове та спортивне майбутнє країни. Уповноваженим органом управління Фонду є Міністерство освіти і науки України.
Фонд співпрацює з найталановитішими українцями, розширює можливості для їхнього розвитку в Україні та посилює міжнародну присутність держави через освіту, науку й інновації.
Документи потрібно подати до 03 червня 2025 року.
Як податися на вакансію читайте на сайті МОНУ.
Проста мова — сильна держава: на Дія.Освіта з’явився серіал про доступну публічну комунікацію
Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 23 травня 2025 року новий освітній серіал «Простою мовою про складне», що дає практичні поради, як писати й говорити зрозуміло.
Спілкування простою мовою допомагає державним службовцям зрозуміло пояснювати офіційну інформацію громадянам - без складних слів і канцеляризмів. Це не спрощення, а свідома стратегія. Її мета - дати змогу кожній людині - незалежно від віку, освіти чи цифрових навичок - мати рівний доступ до інформації, послуг і можливостей.
У програмі серіалу п’ять серій: Проста мова, Релевантність, Зрозумілість, Структура, Візуалізація.
Більше за покликанням.
Уряд погодив передання частини бюджетних призначень до НАН України для продовження наукових досліджень у 2025 році
Кабінет Міністрів України погодив передання частини бюджетних призначень, передбачених Міністерству освіти і науки України на 2025 рік, до Національної академії наук України. Це рішення забезпечить продовження науково-дослідних робіт, розпочатих у 2024 році установами, які були передані з підпорядкування МОН до структури НАН України.
Йдеться, зокрема, про:
Інститут магнетизму імені В. Г. Бар’яхтара НАН України;
Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій та систем НАН України;
Науково-дослідний інститут «Миколаївська астрономічна обсерваторія».
У 2025 році за цими напрямами заплановано виконання як фундаментальних, так і прикладних досліджень, — у галузях енергетики, нанотехнологій, оборонної безпеки, штучного інтелекту, космічної техніки, зокрема:
дослідження магнітних наноматеріалів і термоелектричних ефектів;
оборонних технологій;
контроль космічного простору в оптичному та радіодіапазонах;
збереження й розвиток меридіанного архіву Миколаївської обсерваторії як об’єкта національного надбання.
Загальний обсяг переданих призначень становить 8 871,2 тис. грн.
Більше на сайті КМУ.
Уряд затвердив розподіл коштів на протипожежний захист для шкіл і військових ліцеїв
21 травня 2025 року Кабінет Міністрів України затвердив розподіл субвенції на протипожежний захист для закладів загальної середньої освіти, зокрема військових ліцеїв.
Фінансування передбачено з розрахунку на 710 об’єктів, але остаточний перелік визначатимуть обласні військові адміністрації та місто Київ. Пріоритет надаватимуть тим проектам, які вже мають готову проектно-кошторисну документацію та найвищий відсоток співфінансування з місцевого бюджету.
Кошти буде спрямовано до бюджету міста Києва та місцевих бюджетів 21 області: Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської.
Читати на сайті КМУ.
У Запоріжжі запрацювала восьма підземна школа: діти повертаються до офлайн-навчання
У центрі Запоріжжя розпочалося навчання в новій «підземній» школі — уже восьмому безпечному освітньому просторі, створеному в межах державної політики «Школа офлайн». Заклад збудували лише за шість місяців. Він розташований на глибині 7 метрів і має все, що потрібно, для комфортного очного навчання.
Укриття збудували на базі Запорізького ліцею «Логос». Тут облаштовано 14 навчальних аудиторій, медичний кабінет, буфет, гардероб, зони для відпочинку та інклюзивну інфраструктуру: ліфт і туалетні кімнати для дітей з особливими освітніми потребами. Навчання відбуватиметься у дві зміни — загалом 1000 учнів навчатиметься очно.
Детальніше на сайті МОНУ.
Британська Рада й Міністерство освіти і науки України підписали Меморандум про взаєморозуміння щодо посилення двосторонньої співпраці
19 травня 2025 року у Лондоні Британська Рада й Міністерство освіти і науки України в межах Education World Forum підписали оновлений Меморандум про взаєморозуміння, який визначає нові пріоритети співпраці у сферах вивчення англійської мови, розвитку шкільної та вищої освіти, а також підтримки освітньої системи України в умовах війни.
Документ підписали Міністр освіти і науки України Оксен Лісовий і генеральний директор Британської Ради Скотт Макдональд під час двосторонньої зустрічі, що відбулася в межах програми «100 років партнерства між Великою Британією та Україною» (Education World Forum у Лондоні).
Меморандум ґрунтується на багаторічній співпраці між Британською Радою та МОН, адаптований до викликів, з якими стикається освітня система України в умовах повномасштабного вторгнення росії. Документ окреслює всебічну рамку співробітництва між інституціями та органами виконавчої влади обох країн, відповідальними за освітню політику, та охоплює такі сфери співпраці:
Більше за покликанням.
Голова Комітету з питань освіти, науки та інновацій СергіЙ Бабак разом з українською делегацією провели підсумкову сесію робочого візиту до Будапашту
18 травня 2025 року Голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак разом з українською делегацією та з партнерами з Республіки Корея провів серію інтенсивних сесій, зосереджених на ключових викликах та перспективах інноваційного розвитку України. У центрі уваги стала адаптація корейського досвіду до українських реалій.
Учасники зустрічі, зокрема, зосередились на таких напрямках:
1. Розвиток інноваційної екосистеми України.
2. Адаптація корейського досвіду підтримки інноваційної активності.
3. Упровадження міжнародних стандартів управління інноваціями (ISO 56000).
Голова Комітету Сергій Бабак подякував колегам з Міністерства економіки та фінансів Кореї, Korea Development Institute, університетам та експертам за системну роботу й відкритість до реального партнерства.
Читати тут.
У Будапешті продовжують роботу учасники Програми обміну знаннями
17 травня 2025 року Голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак у Будапешті разом з учасниками Програми обміну знаннями працював над розвитком інструментів економічного партнерства між Україною та Республікою Корея.
Учасники зустрічі обговорили виклики, а також перспективи співпраці з країнами-партнерами (зокрема Україною), спільно шукали рішення, які можна буде реалізувати найближчим часом. Особливу увагу приділили можливому запуску Програми економічного інноваційного партнерства (Economic Innovation Partnership Program, EIPP) - розширеної версії KSP, яка створена для того, щоб переходити від діалогу до спільних проектів у сфері інфраструктури, індустріалізації, інновацій і приватного інвестування.
До потенційного співробітництва в межах EIPP входить:
- планування проектів,
- попередні техніко-економічні обґрунтування,
- підтримка інфраструктурних ініціатив,
- залучення ресурсів для реалізації.
Читати тут.
МОН пропонує для громадського обговорення проект Процедури перевірки відповідності кандидатів на посади працівників закладів дошкільної освіти
Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проект Процедури перевірки відповідності кандидатів на посади працівників закладів дошкільної освіти, інших суб’єктів освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти вимогам, визначеним частиною третьою статті 25 Закону України «Про дошкільну освіту» (далі – Процедура), розроблений відповідно до доручення Прем’єр-міністра України Дениса ШМИГАЛЯ від 22.07.2024 № 21725/1/1-24 та з метою підготовки проєктів нормативноправових актів у сфері дошкільної освіти, необхідних для реалізації Закону України від 6 червня 2024 року № 3788-ІX «Про дошкільну освіту».
Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту Процедури приймаються у довільній формі до 30 травня 2025 року.
Джерело: Пресслужба МОНУ.
МОН пропонує для громадського обговорення проект наказу про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів МОН щодо забезпечення здобуття ЗСО в умовах воєнного стану
Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проект наказу «Про затвердження Змін до деяких нормативноправових актів Міністерства освіти і науки України щодо забезпечення здобуття загальної середньої освіти в умовах воєнного стану».
Проектом передбачається внесення змін до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 08 вересня 2020 року № 1115 та Порядку та умов здобуття загальної середньої освіти в комунальних закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні, в частині встановлення мінімальної наповнюваності дистанційних класів для здобуття освіти учнями в умовах воєнного стану в Україні та визначення окремих умов організації навчання і освітнього процесу в умовах воєнного стану.
Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту приймаються до 30 травня 2025 року.
Джерело: Пресслужба МОНУ.
Голова парламентського Комітету Сергій Бабак в рамках Програми обміну знаннями перебував в Угорщині
Упродовж 16-18 травня 2025 року в Будапешті відбулися заходи, пов’язані з реалізацією Програми обміну знаннями (Knowledge Sharing Program, KSP) з Україною на 2024/2025 роки, яка має на меті підтримати післявоєнне економічне відновлення України через інструменти індустріалізації та інноваційного розвитку.
Разом із українськими колегами-парламентарями участь в цих заходах взяв Голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак, який подякував партнерам з Міністерства економіки та фінансів Республіки Корея, а також аналітичного центру KDI за підтримку, професійну експертизу та спільне бачення розвитку - через інновації, індустріалізацію та стійке економічне майбутнє України, а також висловив побажання щодо подальшого двостороннього співробітництва.
У фокусі спільної роботи:
- аналіз поточного стану та заходів щодо вдосконалення політики розвитку інноваційної екосистеми України;
- посилення програм підтримки для підприємств;
- впровадження міжнародних стандартів управління інноваціями (зокрема ISO 56000).
Читати тут.
Понад 150 тисяч учнів початкової школи забезпечено гарячим харчуванням за підтримки Всесвітньої продовольчої програми ООН
16 травня 2025 року Уряд ухвалив постанову, відповідно до якої третій і завершальний транш у цьому навчальному році - у розмірі 2,2 млн грн - буде спрямовано на підтримку громад для забезпечення якісного харчування у квітні-травні.
Загалом у 2024-2025 навчальному році програма частково профінансувала гарячим харчуванням понад 150 тисяч учнів 1-4 класів у 16 областях України. На це ВПП ООН виділила 151,4 млн грн.
Нині МОН і ВПП працюють над підготовкою нового договору про співпрацю на наступний навчальний рік. Це черговий крок до поглиблення стратегічного партнерства, яке має на меті забезпечити сталість ініціативи та розширити її охоплення. Передбачається, що у 2025-2026 навчальному році буде не лише збережено охоплення цьогорічних учасників Програми, а й буде розглянуто можливість долучення нових громад і закладів освіти.
Читати на сайті КМУ.
4063 закладів освіти постраждали від бомбардувань та обстрілів, з них 387 зруйновано повністю
Станом на 18 травня 2025 року 3676 закладів освіти пошкоджено та 387 зруйновано повністю – про це повідомляють на ресурсі Міністерства освіти і науки України.
Сайт saveschools.in.ua документує та в реальному часі надає статистику зруйнованих українських закладів освіти.
До того ж на сайті можна переглянути картину руйнувань кожного регіону.