УКРАЇНСЬКІ УЧНІ ЗА КОРДОНОМ МОЖУТЬ БРАТИ УЧАСТЬ У ВСЕУКРАЇНСЬКИХ ОЛІМПІАДАХ - ЗАВЕРШУЄТЬСЯ ПОДАННЯ ЗАЯВОК!

Цього року Міністерство освіти і науки України оновило правила проведення олімпіад і турнірів, щоб створити ще більше можливостей для української молоді. Тепер українські учні, які тимчасово перебувають за кордоном, зможуть узяти участь у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад у дистанційному форматі - як учасники закордонного округу (додаткової області / регіону).

Заповнити онлайн-форму реєстрації на обрану олімпіаду потрібно до 14 листопада 2025 року (включно).

Хто може брати участь, як проходитиме олімпіада для учнів із-за кордону, коли відбуватимуться олімпіади для учнів із-за кордону, онлайн-форми реєстрації на обрану олімпіаду, про це та інше читати за покликанням.

 

ВІДБУЛОСЯ ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ОСВІТИ, НАУКИ ТА ІННОВАЦІЙ

11 листопада 2025 року під головуванням Голови Комітету Сергія Бабака відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, на якому розглянуто проект Закону України «Про Державний бюджет України на 2026 рік» (реєстр. № 14000 від 15.09.2025), (друге читання) та схвалено пропозиції до нього.

Комітет рекомендував Комітету Верховної Ради України з питань бюджету передбачити додаткові видатки в Державному бюджеті України на суму 13 497 303,6 тис. грн., що дозволить забезпечити підвищення заробітної плати педагогічним і науково-педагогічним працівникам до трьох мінімальних заробітних плат та виконати положення статті 61 Закону України «Про освіту».

Комітет звернувся до Прем’єр-міністра з проханням терміново вирішити це питання й передбачити фінансування в бюджеті вже зараз, а не «після піврічного аналізу».

Читати тут.

 

УКРАЇНА Й НІМЕЧЧИНА ПІДПИСАЛИ УГОДУ ДЛЯ ПОСИЛЕННЯ СПІВПРАЦІ У СФЕРІ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

11 листопада 2025 року Україна підписала Угоду з Федеральним міністерством закордонних справ Федеративної Республіки Німеччина про співробітництво у сфері шкільної освіти.

Укладення Угоди сприятиме посиленню та розширенню двостороннього партнерства в галузі освіти, а також відкриває нові можливості для:

- підтримки вивчення німецької мови в українських школах;

- підвищення кваліфікації вчителів німецької мови

- підвищення мовного рівня та країнознавчих знань українських учнів;

- розширення в Україні мережі шкіл-партнерів програми «Школи: партнери майбутнього» (PASCH) та сприяння міжнародним контактам між школами.

Читати за покликанням.

 

ЯК СТВОРИТИ БЕЗБАР’ЄРНИЙ ПРОСТІР? ДОБІРКА ОСВІТНІХ СЕРІАЛІВ НА ДІЯ.ОСВІТА

Міністерство цифрової трансформації України підготувало добірку серіалів на Дія.Освіта, які руйнують стереотипи та надихають на створення більш інклюзивного суспільства:

1. Держава без бар’єрів.

2. Безбар’єрна грамотність.

3. Цифрові технології для людей з інвалідністю.

4. Вебдоступність.

5. Безбарєрність у галузі гостинності.

Переходьте за посиланнями та дивіться освітні серіали на Дія.Освіта, щоб подолати власні бар’єри та навчитися створювати простір рівних можливостей для всіх.

Читати за покликанням.

 

НА ПОЛТАВЩИНІ ВІДКРИЛИ ДВА ПРОФОРІЄНТАЦІЙНІ ХАБИ

Сучасні освітні простори тепер працюють у Решетилівському професійному аграрному ліцеї імені І. Г. Боровенського та у Вищому професійному училищі № 7 у Кременчуці. На базі цих закладів учні й учениці 7–9 класів можуть спробувати себе в різних професіях на сучасному обладнанні.

Їхнє відкриття є частиною ініціативи з пілотування нової системи кар’єрного супроводу учнів і учениць у виборі професії.

Читати за покликанням.

 

ВІДБУЛИСЯ ЗАСІДАННЯ ПІДКОМІТЕТІВ КОМІТЕТУ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ОСВІТИ, НАУКИ ТА ІННОВАЦІЙ

10 листопада 2025 року відбулися засідання підкомітетів Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, на яких народні депутати України – члени Комітету за участі представників центральних органів виконавчої влади, громадських об’єднань розглянули низку законопроектів.

І. На засіданні підкомітету з питань науки та інновацій народні депутати України – члени Комітету розглянули та запропонували Комітету з питань освіти, науки та інновацій прийняти рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти за основу та в цілому проект Закону України «Про вихід з Угоди про взаємний залік до загального трудового стажу та вислуги років служби в органах і установах прокуратури в державах – учасницях Співдружності Незалежних Держав» (реєстр. № 0333 від 07.08.2025).

ІІ. Підкомітетом з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти і адаптації законодавства України до положень права Європейського Союзу було розглянуто проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів у зв’язку із ратифікацією Конвенції Ради Європи про запобігання насильству щодо жінок та домашньому насильству й боротьбу з цими явищами (Стамбульська конвенція) з питань освіти та підготовки спеціалістів» (реєстр. № 14046 від 15.09.2025) та запропоновано Комітету з питань освіти, науки та інновацій прийняти рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти зазначений законопроект за основу з доопрацюванням положень відповідно до ч. 1 ст. 116, а також з врахуванням висловлених зауважень та пропозиції до нього під час засідання.

ІІІ. На засіданні підкомітету з питань професійної та фахової передвищої освіти народні депутати України – члени Комітету розглянули та запропонували Комітету з питань освіти, науки та інновацій прийняти рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Національну поліцію» щодо особливостей соціального захисту членів сім’ї поліцейського, який під час виконання службових обов’язків, пов’язаних із здійсненням завдань і повноважень поліції, загинув (помер) чи визнаний судом безвісно відсутнім або зник безвісти за особливих обставин» (реєстр. № 13649 від 15.08.2025).

Читати тут.

 

УРЯД РОЗПОЧАВ ПРОЦЕС РЕОРГАНІЗАЦІЇ ІНСТИТУТУ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ОСВІТИ В ЦЕНТР ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТИ

Уряд розпочав процес реорганізації Інституту модернізації змісту освіти (ІМЗО) в Центр забезпечення освіти (ЦЗО).

Новостворений центр виконуватиме функції з матеріально-технічного забезпечення закладів освіти, установ, органів і підрозділів у сфері освіти, забезпечення учнів та педагогів навчально-методичною літературою. Зокрема, ЦЗО відповідатиме за друк і доставлення підручників.

Раніше частину функціоналу ІМЗО було передано Українському інституту розвитку освіти (УІРО). Наприклад, йдеться про організацію апробації, експертизи й конкурсу підручників. УІРО курує перехід на дворічний цикл створення підручників, який передбачає обовʼязкову апробацію підручників у школах і збільшення часу для авторів на створення навчальних матеріалів та врахування пропозицій від учителів.

Також організацію учнівських олімпіад, турнірів, конкурсів із навчальних предметів, конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт, олімпіад зі спеціальних дисциплін і конкурсів фахової майстерності передано до Малої академії наук України.

Робота Центру забезпечення освіти буде відбуватися в межах уже передбачених видатків і не потребуватиме додаткового фінансування.

Читати за покликанням

 

МІНЦИФРИ РОЗПОЧИНАЄ СПІВПРАЦЮ З ПАРТНЕРАМИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ЦИФРОВОГО ВРЯДУВАННЯ, ОСВІТИ Й ІННОВАЦІЙНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

У Міністерстві цифрової трансформації України підписано меморандум про співпрацю з University College London (UCL) - одним із провідних університетів світу у сфері технологій та інновацій. Завдяки спільним науковим дослідженням, інноваційній діяльності та обміну досвідом підтримуватимемо цифрову трансформацію й економічне відновлення України.

Взаємодія між Мінцифри та UCL стане платформою для реалізації спільних досліджень, освітніх і технологічних ініціатив у межах Стратегії цифрового розвитку інновацій України до 2030 року (WINWIN) та глобальної програми UCL Grand Challenge Data-Empowered Societies.

Читати за покликанням.

 

 ЦИФРОВА ПЛАТФОРМА «ОСВІТА ДЛЯ ЖИТТЯ»: ВІДПОВІДІ НА НАЙПОШИРЕНІШІ ЗАПИТАННЯ

Нещодавно Міністерство освіти і науки України запустило цифрову платформу «Освіта для життя» — практичний інструмент для педагогів, який допомагає планувати уроки та робити навчання послідовним і цікавим для учнів. Це перший комплексний цифровий ресурс, який об'єднує матеріали для роботи вчителя в одному місці: державні стандарти, освітні програми, концептуальні засади галузей, добірки вправ та інструменти оцінювання.

Міністерство відповідає на найпоширеніші запитання про роботу з платформою.

Читати за покликанням.

 

ВЕБІНАР «ПОБУДОВА ІНДИВІДУАЛЬНИХ ОСВІТНІХ ТРАЄКТОРІЙ ДЛЯ УЧНІВСТВА В СТАРШІЙ ШКОЛІ»

Серія вебінарів «Як працює старша профільна школа» реалізується за підтримки спільної програми з World Bank Ukraine LEARN — «Підвищення доступності та стійкості освіти в умовах кризи в Україні».

Адміністрації та вчителі ліцеїв, які з 1 вересня пілотують елементи реформи, діляться досвідом і практиками.

Третій вебінар — «Побудова індивідуальних освітніх траєкторій для учнівства у старшій школі».

Поговоримо з командою Боярського академічного ліцею «Гармонія» (Київська область).

Коли: 19 листопада, 15:00.

Реєстрація за посиланням.

Читати за покликанням.

 

РЕАЛІЗАЦІЯ ПОЛІТИКИ БЕЗБАР’ЄРНОСТІ В ОСВІТІ: РЕЗУЛЬТАТИ 2025 РОКУ

Підведено підсумки реалізації проєкту «Освітня безбар’єрність: відкриваючи нові горизонти», який впроваджується в межах Національної стратегії безбар’єрності на період до 2030 року. Мета ініціативи — забезпечити рівний доступ до якісної освіти для всіх дітей та молоді, незалежно від місця проживання, стану здоров’я чи рівня підтримки, якого вони потребують.

Результати проведеної роботи представили під час виїзного засідання Ради безбар’єрності, яке відбулося під головуванням прем’єр-міністерки Юлії Свириденко за участю першої леді України Олени Зеленської.

Читати за покликанням.

 

ПАРЛАМЕНТСЬКИЙ КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ОСВІТИ, НАУКИ ТА ІННОВАЦІЙ ЗВЕРНУВСЯ ДО БЮДЖЕТНОГО КОМІТЕТУ ВРУ ТА ПРЕМʼЄР-МІНІСТРА ЩОДО НЕВІДКЛАДНОСТІ ВИРІШЕННЯ ПИТАННЯ ПІДВИЩЕННЯ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ ВЧИТЕЛЯМ ДО 3-Х МІНІМАЛЬНИХ ЗАРПЛАТ

Про це повідомив Голова Комітету ВРУ з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак, коментуючи рішення членів Комітету за результатами розгляду питання державного бюджету на наступний рік.

 «Учора на засіданні ми розглянули питання державного бюджету на 2026 рік перед голосуванням у другому читанні. Ключове питання стосувалося 3 мінімальних зарплат для вчителів. Мені дуже прикро констатувати факт, що ніхто з Міністерства освіти на засіданні Кабміну не озвучив жодного аргументу, щоб відстояти не чергову надбавку до зарплати вчителів, а реформу, якої вчителі давно потребують», – зазначив Бабак.

Читати за покликанням.

 

УРЯД НЕ ВРАХУВАВ ПРАВКУ ПРО ТРИ МІНІМАЛЬНІ ЗАРПЛАТИ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ДО ГОЛОСУВАННЯ БЮДЖЕТУ У ДРУГОМУ ЧИТАННІ, – БАБАК

Кабінет Міністрів України не включив правки народних депутатів щодо встановлення заробітної плати вчителів на рівні трьох мінімальних заробітних плат до проєкту державного бюджету, обмежившись загальною ремаркою про можливість їх подальшого розгляду.

Про це повідомив Голова парламентського Комітету з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак.

За його словами, питання справедливої оплати праці вчителів було у фокусі уваги. У 2025 році вперше з’явилася реальна можливість змінити ситуацію – виконати норму закону «Про освіту», за якою зарплата вчителя має становити не менше трьох мінімальних заробітних плат.

Читати за покликанням.

 

ПРОСТА МАТЕМАТИКА: ЩО СЬОГОДНІ МОЖНА КУПИТИ НА СЕРЕДНЮ ЗАРПЛАТУ ВЧИТЕЛЯ

Голова освітнього Комітету Сергій Бабак у своєму телеграм-каналі зазначив, що середня заробітна плата вчителя в Україні зараз становить близько 14 200 грн на місяць (чистими). Це гроші, за які вчитель має утримувати себе, свою сім’ю, побут, розвиватися професійно, організовувати своє дозвілля, словом, просто жити.

Також, Бабак розрахував, що сьогодні на середню заробітну плату по країні вчитель зможе собі купити.

“Наприклад, кава. Середня ціна еспресо по країні становить близько 40 грн.

Виходить, на місячну зарплату вчителя можна купити 355 чашок кави. Також місячна зарплата вчителя дорівнює 241 літру бензина.  Якщо рахувати вчительську зарплату у книгах, то це 40 книжок на місяць. Або 1 775 поїздок на метро чи 710 поїздок маршруткою,” - йдеться у повідомленні.

Також Бабак зазначив, що коли людина, яка формує цілі покоління, не може дозволити собі закрити базові потреби, суспільство ризикує втратити найцінніше – мотивацію тих, хто виховує наших дітей, закладає у них базові цінноті, відчуття щастя.

“Повага до вчителя починається з гідної оплати праці. І поки ця оплата не відповідає хоча б базовим 3 мінімальним зарплатам, як це передбачено Законом, про справжній престиж професії говорити складно,” - написав Бабак.

Більше читайте за посиланням

 

ГОЛОВА КОМІТЕТУ СЕРГІЙ БАБАК ПРИВІТАВ НАУКОВУ СПІЛЬНОТУ З ВСЕСВІТНІМ ДНЕМ НАУКИ

Сьогодні Україна переживає складні часи. У цей період науковці стоять поруч із нашими захисниками та захисницями. Працюють над створенням дронів, впровадженням штучного інтелекту для розвідки, систем електронної боротьби, розробляють біоматеріали для медицини.

Українські інженери беруть участь у міжнародних технологічних хакатонах і вже здобули призові місця в змаганнях, пов’язаних з безпілотними системами та кібербезпекою.

Наші фізики співпрацюють з CERN у галузі фізики високих енергій. Молоді дослідники  долучаються до міжнародних проєктів в енергетиці та кібербезпеці.

Сьогодні поняття «науковець» стало ширшим, ніж у класичному розумінні. У сучасному контексті, особливо, у воєнний час, інженери, розробники, технологи – це теж частина наукової спільноти.

Вони використовують наукові методи, досліджують, експериментують, перевіряють гіпотези, розробляють прототипи.

Саме з таких інженерних команд виростають прикладні наукові школи, як, наприклад, у США після Другої світової війни.

Спершу це були «інженери оборонних проєктів», які згодом стали лідерами нових наукових напрямків.

Дякую кожному українському вченому, досліднику, інноватору, хто продовжує досліджувати, винаходити, аналізувати. Тим, хто навіть у найважчі часи вірить у силу знань.

З Всесвітнім днем науки заради миру та розвитку!

Більше читайте за посиланням

 

ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ НАУКИ: НАУКА ЯК ОСНОВА РОЗВИТКУ, БЕЗПЕКИ ТА НЕЗАЛЕЖНОСТІ

 12 листопада 2025 року в Києві відбувся захід до Всесвітнього дня науки в ім’я миру та розвитку – «Дослідження та інновації як драйвер інтеграції України до світового дослідницького простору», організований Національним фондом досліджень України спільно з європейськими партнерами.

Більше за посиланням

 

HOT NEWS: ЗАГАЛЬНА КОНКУРСНА ПРОГРАМА ТА PROGRAMME GUIDE 2026 ВЖЕ ОПУБЛІКОВАНІ!

 12 листопада 2025 р. Європейська Комісія опублікували загальну конкурсну програму на 2026 у сферах освіти, молоді та спорту з бюджетом в понад 5 мільярдів євро.

Відповідно до пріоритетних напрямів Програми Еразмус+ на 2021–2027 роки, цей конкурс 2026 р. продовжить підтримку проєктів, спрямованих на соціальну інклюзію, зелені та цифрові трансформації, а також участь молоді в демократичному житті.

Більше за посиланням

 

ВІДБУЛОСЯ ОБГОВОРЕННЯ ШЛЯХІВ ВПРОВАДЖЕННЯ ПРОФІЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ПРОФЕСІЙНОГО СПРЯМУВАННЯ

У Києві відбувся діалоговий захід на тему «Профільна середня освіта професійного спрямування: виклики та можливості для закладів професійної та фахової передвищої освіти». 

До обговорення долучилися представники Міністерства освіти і науки України, Київська школа економіки, ГО «Фундація Проджектор», Інституту професійної освіти НАПН України, Науково-методичного центру вищої та фахової передвищої освіти, департаментів освіти і науки Дніпропетровської, Сумської, Харківської та Чернігівської областей, а також експерти у сфері освіти.

Читати за покликанням.

 

ПРЕЗИДЕНТСЬКІ ГРАНТИ ДЛЯ МОЛОДИХ УЧЕНИХ ЗРОСТАЮТЬ: УРЯД СХВАЛИВ ОНОВЛЕНІ ОБСЯГИ ТА ПРАВИЛА КОНКУРСУ

Кабінет Міністрів України схвалив проект Указу Президента України «Про внесення змін до деяких указів Президента України про гранти Президента України молодим ученим та докторам наук». Документ оновлює умови надання грантів для підтримки наукових досліджень молодих учених, підвищує розмір грантової підтримки та удосконалює процедури конкурсного добору.

Читати за покликанням.

 

4358 ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ ПОСТРАЖДАЛИ ВІД БОМБАРДУВАНЬ ТА ОБСТРІЛІВ, З НИХ 400 ЗРУЙНОВАНО ПОВНІСТЮ

Станом на 09 листопада 2025 року 3958 закладів освіти пошкоджено та 400 зруйновано повністю.

Сайт saveschools.in.ua документує та в реальному часі надає статистику зруйнованих українських закладів освіти.

До того ж на сайті можна переглянути картину руйнувань кожного регіону.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку