Відбулося друге засідання Комітету Україна - ЄС/Євратом з досліджень та інновацій
12 вересня 2024 року відбулося друге засідання Спільного комітету Україна - ЄС / Євратом з досліджень та інновацій. Уперше після підписання Угоди «Горизонт Європа» засідання було проведено в Україні.
Основні питання під час обговорення:
Стан української науково-дослідної системи, зокрема, огляд ключових реформ, потреб, впливу військової агресії росії на екосистему досліджень та інновацій, роль досліджень у реконструкції, нові політичні ініціативи і стратегічний план Міністерства освіти і науки України до 2027 року.
Участь України в програмах ЄС, зокрема, стан участі в програмах «Горизонт Європа» та Євратом, підходи до відкритої науки, оновлення ключових політичних програм ЄС, прогрес України в їхній реалізації та новини про заходи ЄС з підтримки України.
Захід став важливою платформою для комунікації щодо потреб сфери науки та інновацій України, а також формування подальших кроків інтеграції України в Європейський дослідницький простір.
Читайте на сайті.
Для України розроблять адаптивний проект школи за ініціативою Литви
Ініціатива «Школа майбутнього для України», мета якого розробити безплатний адаптивний технічний проект школи, оголосила переможця міжнародного архітектурного конкурсу.
Ним стала команда архітекторів з Італії Scandurra Studio Architeturra Srl, яка співпрацювала з українським архітектором Михайлом Вустянським.
Адаптивний технічний проект школи, який розроблять переможці, громади в Україні зможуть використати для відбудови та будівництва нових шкіл. Також він буде доступним для міжнародних партнерів, які беруть участь у проектах відновлення України. Проект школи заплановано завершити в лютому 2025 року.
Ініціатором проекту є уряд Литви. Його реалізує Центральне агентство управління проектами в партнерстві з Міністерством освіти і науки України, Спілкою архітекторів Литви та Агентством відновлення України. Литовський Фонд розвитку співпраці та гуманітарної допомоги виділив 500 000 євро на проект.
У конкурсі взяли участь команди з 10 країн. Кожна з них повинна була співпрацювати з архітекторами з України. Усього журі оцінило 15 проектів. Заявки оцінювали за такими критеріями: якість архітектурної ідеї, її адаптивність, функціональність, стійкість та вартість проектних послуг.
Усі ідеї, запропоновані під час конкурсу, також можна переглянути онлайн на сайті «Школа майбутнього для України».
Детальніше на сайті МОН України.
На платформі «Всеукраїнська школа онлайн» додали новий курс німецької для учнів 6 класу
З 2022 року Goethe-Institut в Україні розробляє для державної освітньої платформи «Всеукраїнська школа онлайн» матеріали з предмета «німецька мова як друга іноземна» для 5–9 класів: відеоуроки, тести, супровідні та методичні матеріали для вчителів.
Тематика і зміст уроків визначаються Міністерством освіти і науки України та відповідають чинній навчальній програмі. Якість контенту контролюється Українським інститутом розвитку освіти.
Це означає, що навіть під час війни можна проводити якісні цифрові уроки як у форматі дистанційного, так і змішаного формату. На платформі вже є курси з німецької мови як другої іноземної для 5 та 6 класів НУШ.
Вивчай німецьку з Фро! З чудовими навчальними відео, цікавими інтерактивними вправами та завданнями!
Більше деталей тут.
Національна академія наук України провела Ювілейну сесію Загальних зборів до 100-річного ювілею академіка НАН України П.Г. Костюка
11 вересня 2024 року у Великому конференц-залі Національної академії наук України відбулася Ювілейна сесія Загальних зборів Національної академії наук України, присвячена 100-річчю від дня народження видатного вченого, організатора науки й державного діяча, Героя України академіка Платона Григоровича Костюка (1924–2010).
Народний депутат України – голова підкомітету з питань науки та інновацій Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Валерій Колюх зачитав вітальне слово від Голови Верховної Ради України Руслана Стефанчука.
Під час заходу з промовами виступили: Президент Національної академії наук України академіка НАН України Анатолій Загородній; директор Інституту фізіології ім. О.О. Богомольця НАН України Микола Веселовський; в.о. академік-секретар Відділення біохімії, фізіології і молекулярної біології НАН України, директор Інституту біохімії ім. О.В. Палладіна НАН України Сергій Комісаренко; радник при дирекції Інституту фізіології ім. О.О. Богомольця НАН України Олег Кришталь; зав. відділу Інституту фізіології ім. О.О. Богомольця НАН України Ярослав Шуба.
відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій
11 вересня року відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, на якому було розглянуто низку питань.
1. Про стан виконання завдання, визначеного абзацом четвертим пункту 2 розділу II. «Прикінцеві положення» Закону України від 21 грудня 2023 р. № 3534-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки та інноваційної діяльності», зокрема щодо розроблення оновленого пакету проектів законів про визначення пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки та пріоритетних напрямів інноваційної діяльності, спрямованих на повоєнну відбудову України, та конкретних механізмів їх забезпечення
Народні депутати України – члени Комітету одностайно прийняли рішення:
1. Рекомендувати Кабінету Міністрів України вжити невідкладних заходів з метою виконання завдання, визначеного абзацом четвертим пункту 2 розділу II. «Прикінцеві положення» Закону України від 21 грудня 2023 р. № 3534-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки та інноваційної діяльності», зокрема щодо розроблення оновленого пакету проектів законів про визначення пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки та пріоритетних напрямів інноваційної діяльності, спрямованих на повоєнну відбудову України, та конкретних механізмів їх забезпечення, а також подати зазначені проекти законів до Верховної Ради України.
2. Рекомендувати Міністерству освіти і науки України:
доопрацювати Концепцію законопроекту, в тому числі з урахуванням зауважень і пропозицій, зазначених у цьому рішенні;
вжити невідкладних заходів з метою виконання завдання, визначеного абзацом четвертим пункту 2 розділу II. «Прикінцеві положення» Закону України від 21 грудня 2023 р. № 3534-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки та інноваційної діяльності» зокрема щодо розроблення оновленого пакету проектів законів про визначення пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки та пріоритетних напрямів інноваційної діяльності, спрямованих на повоєнну відбудову України, та конкретних механізмів їх забезпечення;
щомісячно інформувати Комітет Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій про стан підготовки проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо оновлення системи пріоритетних напрямів у сферах наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності».
2. Про доцільність централізованого виготовлення золотих і срібних медалей і нагородження ними випускників закладів загальної середньої освіти
Народні депутати України – члени Комітет прийняли рішення:
визнати недоцільним подальше централізоване виготовлення за кошти Державного бюджету України золотих і срібних медалей і нагородження ними випускників закладів загальної середньої освіти;
Міністерству освіти і науки України забезпечити виконання вимоги пункту 6 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про повну загальну середню освіту» і визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства освіти і науки України від 17.03.2015 № 306, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31 березня 2015 р. за № 354/26799, яким затверджено Положення про золоту медаль «За високі досягнення у навчанні» та срібну медаль «За досягнення у навчанні»;
надіслати Рішення Комітету до Кабінету Міністрів України.
Коментар до рішення Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій щодо недоцільності подальшого централізованого виготовлення золотих і срібних медалей і нагородження ними випускників закладів загальної середньої освіти» читайте за покликанням.
3. Про зняття наукової роботи Ю.В. Дем’янчука з конкурсного відбору на здобуття іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених - докторів наук у 2025 році
Народні депутати України - члени Комітету одностайно прийняли рішення:
зняти наукову роботу Ю.В. Дем’янчука «Правові засади протидії корупції в умовах воєнного стану в Україні» з конкурсного відбору на призначення іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук у 2025 році;
внести відповідні зміни до переліку подань на конкурсний відбір іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук на 2025 рік, який розміщений на офіційному вебсайті Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій;
направити Рішення Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій до газети Верховної Ради України «Голос України» з метою опублікування.
4. Звіт про роботу Комітету з питань освіти, науки та інновацій за період одинадцятої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання
Народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення затвердити інформацію про роботу Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій за одинадцяту сесію ІХ скликання.
Більш детально ознайомитись зі Звітом про роботу Комітету можна за покликанням.
Переглянути запис засідання, яке транслювалось у прямому ефірі, в соціальних мережах, можна за посиланням: https://www.facebook.com/kom.osvita.nauka.
Міністерство освіти і науки України, Міністерство фінансів України та Світовий банк підписали низку угод за програмою «Підвищення доступності та стійкості освіти в умовах кризи в Україні» (LEARN) загальним обсягом $415 млн
Ініціатива LEARN розрахована на три роки з фінансуванням 415 млн доларів США. Програма LEARN отримуватиме фінансування через новий для України інструмент - «Програма кредитування, пов'язана з результатами» (Program-for-Results, PforR). Для її реалізації Міжнародний банк реконструкції та розвитку надасть позику на суму 235 млн доларів США, а Міжнародна асоціація розвитку — кредит розміром 150 млн доларів США. Інвестиційна частина програми забезпечуватиметься коштом гранту Мультидонорського трастового фонду допомоги, відновлення, реконструкції та реформування України в розмірі 30 млн доларів США.
Фінансування Програми кредитування, пов'язаного з результатами, надійде до загального фонду держбюджету після досягнення визначених результатів використання субвенцій та бюджетних програм МОН. Кошти спрямують на поліпшення умов для навчання та викладання, зокрема на будівництво й модернізацію укриттів, закупівлю безпечних, інклюзивних й екологічно сталих автобусів для перевезення учнів, забезпечення учнів НУШ підручниками та підвищення кваліфікації вчителів і керівників шкіл за стандартами НУШ.
Більше на сайтах МФ України та МОН України.
«Зроблено в Україні»: 13 областей закупили 219 автобусів за програмою «Шкільний автобус» з початку року
219 шкільних автобусів закупили тринадцять областей для безпечного перевезення учнів за державною програмою «Шкільний автобус». Їхня загальна вартість - 760 млн гривень.
За інформацією Мінекономіки України, загалом цього року планується придбати близько 500 автобусів. Частину вартості покриє співфінансування з місцевих бюджетів.
До програми закупівель вже долучились тринадцять областей:
Київська область - закупила 41 автобус;
Дніпропетровська - 34;
Вінницька - 30;
Миколаївська - 25;
Харківська - 21;
Житомирська - 16;
Львівська - 14;
Черкаська - 11;
Хмельницька - 9;
Волинська - 8;
Сумська - 7,
Кіровоградська - 2,
Одеська - 1.
Програма «Шкільний автобус» реалізується Міністерством освіти і науки України у співпраці із Міністерством економіки через Prozorro Market і є частиною національної політики «Зроблено в Україні», яку ініціював Президент України Володимир Зеленський.
Більше на сайті МЕУ.
Мінфін: Цього року понад 7 млрд грн спрямовано на розвиток інклюзивної освіти
У державному бюджеті на 2024 рік передбачено понад 7 млрд грн на розвиток інклюзивної освіти. Це майже на 2 млрд грн більше, ніж у 2023 році. Про це повідомляють у Міністерстві фінансів України.
Зазначені кошти дозволять забезпечити доступною та якісною освітою дітей із особливими потребами.
Кошти передбачено для:
5,3 млрд грн – здійснення педагогічного супроводу близько 40 тис. дітей з особливими освітніми потребами. Кошти спрямовуються на оплату праці з нарахуваннями 27 346 асистентів учителів ‒ фахівців, які забезпечують організацію інклюзивної освіти учнів;
1,5 млрд грн ‒ проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку осіб з особливими освітніми потребами та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу. Кошти спрямовуються на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників 664 інклюзивно-ресурсних центрів;
304,5 млн грн ‒ підтримки понад 47 тис. дітей з особливими освітніми потребами. Кошти спрямовуються на надання додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг, що визначені індивідуальною програмою розвитку дитини;
343,6 млн грн – видання підручників і посібників для осіб з особливими освітніми потребами закладів загальної середньої освіти, з них зі шрифтом Брайля – 66,0 млн гривень. У 2024 році буде виготовлено 698,1 тис. примірників підручників і посібників, із них зі шрифтом Брайля – 37,1 тис. примірників;
12,4 млн грн – проведення комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
Оновлення підходів до управління ЗВО: Уряд ухвалив рішення
06 вересня 2024 року Уряд ухвалив рішення про реалізацію експериментального проекту щодо розвитку автономії деяких закладів вищої освіти через посилення повноважень їхніх наглядових рад. Учасниками пілотного проекту будуть такі університети:
Національний авіаційний університет (після завершення реорганізації - Державний університет «Київський авіаційний інститут»);
Запорізький національний університет;
Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника.
Проект передбачає розширення повноважень наглядових рад і зміни системи врядування у вищезазначених ЗВО. Членів наглядових рад відбиратиме конкурсна комісія, яка складатиметься з провідних українських й іноземних експертів. Комісію буде сформовано найближчим часом.
Призначено академічну стипендію КМУ студентам закладів вищої освіти на І семестр 2024/2025 н.р.
06 вересня 2024 року Урядом прийнято розпорядження «Про призначення академічної стипендії Кабінету Міністрів України студентам закладів вищої освіти на І семестр 2024/2025 навчального року».
Кандидати на отримання стипендії висувалися закладами вищої освіти за погодженою з органом студентського самоврядування пропозицією вченої ради. Відповідно до наданих пропозицій стипендії Кабінету Міністрів України призначено 85 особам.
Призначення відповідної стипендії найбільш обдарованим студентам закладів вищої освіти сприятиме реалізації державної та молодіжної політики, спрямованої на створення найсприятливіших умов для підвищення життєвого рівня та матеріального заохочення студентської молоді.
3793 заклади освіти зазнали бомбардувань та обстрілів, з них 365 повністю зруйновано
Станом на 08 вересня 2024 року 3428 закладів освіти пошкоджено та 365 зруйновано повністю – про це повідомляють на ресурсі Міністерства освіти і науки України.
Сайт saveschools.in.ua документує та в реальному часі надає статистику зруйнованих українських закладів освіти.
До того ж на сайті можна переглянути картину руйнувань кожного регіону.