Будівництво й ремонт укриттів: три заклади освіти отримають кошти від UNITED24
03 травня 2024 року прийнято постанову Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на задоволення потреб у забезпеченні безпечного освітнього середовища».
Постанова передбачає передання коштів у формі субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам в обсязі 8,9 млн грн для створення безпечного освітнього середовища та затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на ремонт і будівництво укриттів у закладах загальної середньої освіти.
За наявності безпечних та якісних укриттів тисячі школярів зможуть повернутися до очного навчання.
Уряд ухвалив постанову з питань підготовки та атестації науково-педагогічних і наукових кадрів
03 травня 2024 року Кабінет Міністрів України ухвалив постанову «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань підготовки та атестації науково-педагогічних і наукових кадрів».
Метою документа є удосконалення законодавства з питань підготовки здобувачів ступеня доктора філософії та наукового ступеня доктора наук, атестації наукових і науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації.
Зміни внесено до:
1. Порядку затвердження рішень про присвоєння вчених звань (постанова № 656 від 19.08.2015) у частині:
вимоги до наукових публікацій для здобувачів учених звань;
можливості добровільної відмови від вченого звання.
2. Порядку підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук (постанова № 261 від 23.03.2016) у частині:
спільні освітньо-наукові програми;
вступні випробування;
переведення до іншого закладу, якщо поточний не має акредитованої програми;
право на поновлення на підготовку в закладі.
3. Порядок присудження та позбавлення наукового ступеня доктора наук (постанова № 1197 від 17.11.2021) у частині:
вимоги до публікацій здобувача та учасників атестації;
перевірка на плагіат;
верифікація документів про освіту та наукові ступені;
уникнення конфлікту інтересів;
процедура повторного розгляду;
інформування Нацагентства про скасування рішень докторських рад.
4. Порядок присудження ступеня доктора філософії (постанова № 44 від 12.01.2022) у частині:
вимоги до публікацій здобувача;
електронні підписи на документах;
процедура розгляду скарг про плагіат;
діяльність комітетів Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.
Субвенцію на шкільні автобуси отримають усі області - у пріоритеті прифронтові регіони
03 травня 2024 року Кабінет Міністрів України ухвалив постанову «Про внесення зміни до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання шкільних автобусів».
Постанова передбачає розподіл коштів із державного бюджету на закупівлю автобусів для закладів загальної середньої освіти всіх областей, які цього потребують.
Комісія Міністерства освіти і науки України розподілятиме субвенцію пропорційно до кількості учнів, які потребують підвезення та яких не підвозять шкільними автобусами, на підставі поданої обласними державними (військовими) адміністрації інформації та даних державної статистичної звітності.
Пріоритет на отримання державного фінансування отримають регіони в зоні ведення бойових дій та прикордонні області, а саме: Харківська, Дніпропетровська, Миколаївська, Одеська, Сумська, Херсонська та Чернігівська.
Розмір державної субвенції на закупівлю шкільних автобусів становить 1 мільярд гривень.
Комісія МОН формує пропозиції щодо розподілу субвенції між обласними бюджетами відповідно до поданих заявок від обласних військових адміністрацій.
Відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій
02 травня 2024 року відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій.
Під час засідання були розглянуті питання:
Про внесення до порівняльної таблиці проекту Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо фінансування здобуття вищої освіти та надання державної цільової підтримки її здобувачам (реєстр. № 10399 від 10.01.2024) (друге читання) додаткових пропозицій народних депутатів України – членів Комітету (на заміну Рішення Комітету від 19 квітня 2024 року)
Заслухавши повторно та обговоривши інформацію Голови Комітету С. Бабака щодо проекту Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо фінансування здобуття вищої освіти та надання державної цільової підтримки її здобувачам (реєстр. № 10399 від 10.01.2024), який готується до розгляду в другому читанні, народні депутати України – члени Комітету прийняли рішення розглянути, затвердити та внести до порівняльної таблиці законопроекту додаткові пропозиції народних депутатів України – членів Комітету з урахуванням зауважень Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України (на заміну Рішення Комітету від 19 квітня 2024 року).
Про проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо фінансування здобуття вищої освіти та надання державної цільової підтримки її здобувачам (реєстр. № 10399 від 10.01.2024), поданий Кабінетом Міністрів України (друге читання) (на заміну Висновку Комітету від 19 квітня 2024 року)
Під час засідання народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо фінансування здобуття вищої освіти та надання державної цільової підтримки її здобувачам» (реєстр. № 10399 від 10.01.2024), за результатами його розгляду в другому читанні прийняти у другому читанні та в цілому з необхідними техніко-юридичними правками.
Різне
Народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій заслухали інформацію голови підкомітету з питань вищої освіти Комітету Юлії Гришиної, Голови Комітету Сергія Бабака та заступника Міністра освіти і науки України Михайла Винницького про врегулювання питання щодо складання єдиного державного кваліфікаційного іспиту (ЄДКІ). Інформацію взяли до відома.
Переглянути запис засідань, які транслювалися у прямому ефірі, в соціальних мережах, можна за посиланням:
Комітет Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій |Facebook
МОН УКРАЇНИ поспілкувалося з керівниками ЗВО щодо комплексної трансформації вищої освіти
Про нововведення та зміни для вступників та університетів у 2024 році на зустрічах із ректорами ЗВО розповів заступник Міністра освіти і науки України Михайло Винницький.
Щодо ключових особливостей вступної кампанії 2024, то абітурієнти вступатимуть до університетів за результатами складеного національного мультипредметного тесту (НМТ). Мінімальний конкурсний бал (150 балів) встановлено для таких спеціальностей, як право, публічне управління та адміністрування, міжнародні відносини та деякі спеціальності галузі знань охорони здоров’я (стоматологія, медицина, фармація, промислова фармація та педіатрія).
Для вступу на магістратуру цьогоріч для деяких спеціальностей обов’язково потрібно буде скласти єдине фахове вступне випробування (ЄФВВ). Цей іспит важливий для таких спеціальностей, як освіта / педагогіка, соціальні та поведінкові науки, журналістика, управління та адміністрування, право, інформаційні технології, сфера обслуговування, публічне управління та адміністрування, міжнародні відносини. А випускники-бакалаври таких спеціальностей, як кібербезпека та захист інформації, автомобільний транспорт, транспортні технології (за видами) зможуть вступити до магістратури тільки тоді, якщо складуть ЄДКІ (єдиний державний кваліфікаційний іспит).
Також цього року вперше під час вступу до аспірантури магістри всіх спеціальностей складатимуть єдиний вступний іспит (ЄВІ), який передбачає тест загальної навчальної компетентності та з іноземної мови.
Також на зустрічі заступник Міністра розповів ректорам про нові положення щодо порядку відрахування, переривання навчання, поновлення і переведення студентів та надання їм академічної відпустки.
Більше на сайті МОНУ.
Уряд визначив оновлений перелік пріоритетних тематичних напрямів наукових досліджень і розробок
30 квітня 2024 року Кабінет Міністрів України ухвалив рішення про затвердження переліку пріоритетних тематичних напрямів наукових досліджень і науково-технічних розробок.
Серед ключових напрямів:
Національна безпека і оборона;
Дослідження з найбільш важливих проблем розвитку науково-технічного, соціально-економічного, суспільно-політичного, людського потенціалу;
Інформаційні та комунікаційні технології;
Енергетика та енергоефективність;
Раціональне природокористування;
Науки про життя, нові технології профілактики та лікування найпоширеніших захворювань;
Нові речовини і матеріали.
Ці напрями були визначені на основі проведених раніше аналітичних досліджень науково-технологічного розвитку та пропозицій центральних органів виконавчої влади й академій наук, тож ураховують актуальні потреби держави в період воєнного стану.
Важливе уточнення: оновлений перелік діятиме до 31 грудня року, наступного після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Довідково:
Постанову підготовлено на виконання положень Закону України від 21 грудня 2023 року № 3534-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки та інноваційної діяльності».
Уряд збільшив фінансування на створення майстерень у профтехах до 549 млн грн
У межах проекту #100майстерень оновлять ще 16 майстерень, які допоможуть охочим опанувати професії для відбудови. Уряд виділив додатково 49 млн грн на трансформацію профтехів. Ремонтні роботи в закладах розпочнуть уже наприкінці весни.
Проект #100майстерень - це програма для створення сучасних навчально-практичних центрів у закладах професійної освіти. У 2024 році в державному бюджеті на це було передбачено 500 млн грн, а сьогодні Уряд перерозподілив додатково ще 49 млн грн. За ці кошти буде сумарно оновлено 88 нових майстерень. Решту буде створено у співпраці з міжнародними партнерами.
Проект також допоможе надати робочі місця не тільки для молодих випускників профтехів, але й для дорослих, а саме - переселенців та ветеранів.
У таких майстернях буде можливість навчатися за короткостроковими програмами - за 3-6 місяців людина зможе опанувати професію з нуля.
Нагадаємо, що у проекті державного бюджету на 2024 рік було передбачено 500 мільйонів гривень на трансформацію профтехів України.
Уряд ухвалив постанову щодо строків державної атестації наукових установ
26 квітня 2024 року Кабінет Міністрів України ухвалив постанову, яка врегульовує питання строків проведення державної атестації наукових установ.
З 1 червня 2024 року проведення державної атестації всіх наукових установ повинно відбуватися відповідно до нового Порядку проведення державної атестації наукових установ та закладів вищої освіти щодо провадження такими закладами наукової (науково-технічної) діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 липня 2017 р. № 540.
Згідно з проектом нової Методики оцінювання ефективності наукової (науково-технічної) діяльності наукових установ та закладів вищої освіти щодо провадження такими закладами наукової (науково-технічної) діяльності, розробленої на виконання зазначеної постанови, державна атестація проводитиметься одночасно для всіх наукових установ за відповідним науковим напрямом. Нагадаємо, що ця Методика нині проходить процедуру громадського обговорення.
З метою забезпечення ефективного функціонування системи державної атестації наукових установ урядом України ухвалено постанову, яка передбачає:
продовження строку дії державної атестації наукових установ, що спливає у 2024 – 2025 роках, до проведення нової атестації за новим Порядком, але не пізніше ніж 31 грудня 2025 року;
продовження до 31 грудня 2025 року строку внесення до Державного реєстру наукових установ, які отримують підтримку держави і для яких продовжено строк атестації;
встановлення граничного терміну дії державної атестації за попереднім Порядком до 31 грудня 2025 року;
доручення Міністерству освіти і науки провести у 2024 році атестацію установ за напрямами «Аграрно-ветеринарний» і «Суспільний», а у 2025 році - атестацію всіх наукових установ за всіма напрямами.
Уряд підтримав запровадження експериментального проекту зі створення мережі стартап-шкіл - інкубаторів - акселераторів
Уряд ухвалив постанову щодо запровадження експериментального проекту зі створення мережі стартап-шкіл – інкубаторів – акселераторів на базі закладів вищої освіти та наукових установ. Проект посилить співпрацю університетів та науково-дослідних установ із бізнесом і сприятиме збільшенню частки наукоємних стартапів та інноваційної продукції в Україні за ключовими напрямами. У межах експериментального проекту планують створити шість стартап-шкіл – інкубаторів – акселераторів. Для цього Міністерство освіти і науки України проведе конкурсний добір серед ЗВО та наукових установ.
Основні критерії конкурсного добору для закладів вищої освіти та наукових установ:
комерційна ефективність наукових, науково-технічних проектів;
наявність інноваційної інфраструктури на базі закладу вищої освіти, наукової установи;
досвід співпраці з приватним сектором;
потенціал розвитку екосистеми стартапів закладу вищої освіти, наукової установи з урахуванням пріоритетних державних потреб.
Конкурсний добір та старт реалізації проекту заплановано на початок літа 2024 року.
Мережа стартап-шкіл – інкубаторів – акселераторів допоможе в тестуванні наукових проектів, пошуку та залученню інвесторів, наданні фінансової підтримки на початковому етапі розвитку стартапу. У подальшому планують залучити до проекту якомога більше університетів та наукових установ всієї України.
Створення потужної стартап-екосистеми серед ЗВО та наукових установ підсилить економічний потенціал країни та дасть студентам та науковцям можливість розвивати стартапи.
3793 закладів освіти зазнали бомбардувань та обстрілів, з них 365 повністю зруйновано
Станом на 28 квітня 2024 року 3428 закладів освіти пошкоджено та 365 зруйновано повністю – про це повідомляють на ресурсі Міністерства освіти і науки України.
Сайт saveschools.in.ua документує та в реальному часі надає статистику зруйнованих українських закладів освіти.
До того ж на сайті можна переглянути картину руйнувань кожного регіону.