Відеопоради для розвитку дошкільнят

Спільно з представництвом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) Міністерство освіти і науки України презентує проект «Гратися і не боятися» в межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?». Це серія відеопорад, що допоможуть батькам розвивати своїх дошкільнят, навчати їх давати раду емоціям і заспокоюватись у стресових ситуаціях.

Ці поради допоможуть батькам краще зрозуміти своїх дошкільнят, забезпечити їм гармонійний розвиток та цікаво проводити час разом. Медіапартнерами проекту є «1+1 media» та MEGOGO.

Переглянути відеоролики можна на платформі розвитку дошкільнят НУМО за покликанням.

 

Проект Поліського університету номінували на здобуття Премії ЮНЕСКО Короля Хамада Бін Іси Аль-Халіфи

Проект команди «GISEco» (Геоінформаційні технології та дистанційне зондування для екологічної освіти) Поліського національного університету номіновано на здобуття Премії ЮНЕСКО Короля Хамада Бін Іси Аль-Халіфи за використання інформаційно-комп’ютерних технологій в екологічній освіті у 2023 році.

Місія проєкту «GISEco» - підтримка процесу глибокої цифрової трансформації з метою забезпечення сталого розвитку в Україні. Премія присвоюється за вже реалізовані дії у сфері формування високоякісної екологічної освіти для студентів, бізнесу, органів місцевого самоврядування та уряду; підвищення ефективності управління охороною навколишнього середовища; заохочення створення розумних рішень на основі точних геоданих для країни.

Більше на сайті Поліського національного університету.

 

Українську молодь запрошують до викладання англійської в малих громадах

ГО «Навчай для України» та мовна програма Future Perfect оголосили набір молодих знавців англійської мови для викладання в громадах. Мета партнерства - створити рівні можливості реалізації для кожної дитини, незалежно від місця її народження чи проживання.

Стати частиною проекту можуть випускники не лише педагогічних ЗВО. «Навчай для України» фокусується на співпраці з проактивною молоддю для обміну досвідом та експертизою в англійській мові, а також у STEM-предметах (наука, технологія, інженерія, математика) у межах інших проєктів, як-от Girls4Tech.

Дізнавайтеся більше про проекти «Навчай для України» та реєструйтеся для творення змін за покликанням.

 

Прийнято за основу проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо фінансування здобуття вищої освіти та надання державної цільової підтримки її здобувачам

20 березня 2024 року Верховна Рада України за результатами розгляду в першому читанні прийняла за основу проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо фінансування здобуття вищої освіти та надання державної цільової підтримки її здобувачам (реєстр. № 10399 від 10.01.2024), поданий Кабінетом Міністрів України.

Законопроект розроблено з метою реформування системи фінансування здобуття вищої освіти на основі диверсифікації способів фінансового забезпечення навчання здобувачів, підвищення ефективності використання державних коштів в частині фінансування державного замовлення, адресності державної цільової підтримки, вдосконалення механізму формування та розподілу державного замовлення, підвищення спроможності оплачувати здобуття вищої освіти завдяки механізму співфінансування з одночасним підвищенням відповідальності з боку здобувачів щодо результатів свого навчання, їх працевлаштування після отримання освітнього ступеня.

Завдяки новій моделі фінансування держава забезпечить адресність використання державних коштів у частині фінансування державного замовлення, підтримки пільгових категорій здобувачів.

 

Відбувся перший візит делегації від Парламенту до дружнього Королівства Норвегія за час повномасштабної війни

Цього тижня делегація українських парламентарів, до складу якої входить народний депутат України, член Комітету з питань освіти, науки та інновацій Юлія Гришина, перебуває у робочій поїздці до Норвегії.

У перший день свого візиту народні депутати України відвідали музей  авіації Норвегії, в якому знаходяться симулятори для тренування пілотів винищувача F-16. Саме на таких симуляторах тренуються наші українські пілоти у Данії за кошти Норвегії.

Народні депутати України провели низку важливих зустрічей - із Президентом Стортингу (Парламенту Королівства Норвегія) Масудом Гараххані, Генеральним секретарем Стортингу Кірре Грімстадом та обговорили низку надважливих для України питань, пов’язаних з посиленням військової допомоги України; участі норвезької сторони у процесах, пов’язаних із поверненням українських дітей після примусової депортації російськими окупантами; подальшої підтримки Норвегією санкцій проти росії; визнанням Норвегією Голодомору геноцидом українського народу.

Також парламентарі обговорили перспективи подальшої співпраці Верховної Ради України з Норвезьким Парламентом.

 

Ринок праці та професійна освіта в Україні: виклики та перспективи

20 березня 2024 року в Києві відбувся Всеукраїнський форум «Ринок праці та професійна освіта в Україні: виклики та перспективи».

Серед виступаючих на форумі були: Ольга Коваль – голова підкомітету з питань професійно-технічної та фахової передвищої освіти Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, Дарія Марчак – Перший заступник Міністра соціальної політики України, Юрій Баланюк – Голова Національного агентства кваліфікацій, Олена Колеснікова – Голова Комітету зі сталого розвитку Федерації роботодавців України та інші.

Під час заходу були презентовані результати дослідження щодо попиту роботодавців на персонал та потребу у професійній підготовці кадрів, пройшли дискусії щодо актуальних проблем та необхідності реформ на ринку праці.

У другій частині заходу були представлення рішення щодо підготовки та перекваліфікації кадрів на національному та локальному рівнях.

Більше читайте на сайті Державної служби зайнятості.

 

Відбулася конференція з фінансової грамотності FINLIT FORUM

20 березня 2024 року в Національному банку України відбулася конференція з фінансової грамотності FinLit Forum.

Майже 2 500 представників міжнародних організацій, державних органів, учасників фінансового ринку, експертів та освітян обговорювали розвиток фінансової грамотності в шкільній освіті, яка наразі набула особливого значення.

Виступи робочої частини конференції стосувалися розвитку фінансової грамотності в шкільній освіті в Україні, презентації напрацювань фінансових регуляторів у сфері фінансової грамотності для дітей і молоді; підготовки до впровадження обов’язкового предмета «Підприємництво і фінансова грамотність. 8 та 9 класи» і пов’язаної з цим потреби в підвищенні кваліфікації освітян; вивченню успішного міжнародного досвіду впровадження фінансової грамотності в школах.

Переглянути запис конференції можна на офіційному ютуб-каналі НБУ.

Читайте більше на сайті МОНУ.

 

МОН затвердило порядки прийому на навчання для здобуття вищої та фахової передвищої освіти у 2024 році

Міністерство освіти і науки України інформує про затверджений Порядок прийому на навчання для здобуття ступенів бакалавра, магістра, доктора філософії / доктора мистецтва у 2024 році.

Затверджений наказом № 266 від 06 березня 2024 року, документ визначає основні принципи та процедури, якими керуватимуться заклади вищої освіти під час організації прийому вступників.

Також МОН затвердило Порядок прийому на навчання до закладів фахової передвищої освіти у 2024 році. Документ затверджений наказом № 245 від 29 лютого 2024 року (зі змінами).

Детальніше ознайомитися з особливостями Порядків прийому на навчання можна за покликанням. (Накази пройшли процедуру державної реєстрації в Міністерстві юстиції України).

Більше читайте на сайті МОН.

 

МОНУ надало роз’яснення про вступ на творчі спеціальності

Вступники до закладів вищої освіти на творчі спеціальності цього року обов’язково складатимуть національний мультипредметний тест (НМТ), а також творчий конкурс.

Вступ на вищу освіту потребує підтвердження знань, здобутих у закладах середньої освіти, тому складання НМТ, зокрема й для творчих спеціальностей, є обов'язковим. Таку вимогу послідовно відстоюють у Міністерстві освіти і науки України в межах політики держави з посилення якості вищої освіти.

Нагадуємо, що вступ до закладів фахової передвищої освіти на творчі спеціальності не вимагає складання НМТ.

Детальніше про проект Порядку прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2024 році – за покликанням.

Читати більше на сайті МОНУ.

 

Техніка для навчання: передано майже 6 тисяч девайсів для українських школярів

У межах проекту «Laptops for Ukraine» Україна отримала 4 950 цифрових пристроїв, серед яких планшети та електронні книги. А також найближчим часом отримає ще 700 девайсів завдяки роботі ініціативи Коаліція девайсів. Опубліковано на сайті Міністерства цифрової трансформації України.

Пристрої розподілять між десятьма областями, у яких навчання відбувається у змішаному та дистанційному форматі. Найбільше техніки отримають учні з Харківської, Запорізької, Херсонської та Донецької областей, де навчання виключно у формі онлайн.

На сьогодні потреба у девайсах для школярів становить майже 350 тисяч пристроїв.

На офіційному дашборді МОН України можна переглянути загальна потребу та кількість переданої техніки для освітян у 2022-2024 роках.

 

Оприлюднено Інформаційні довідки про фінальні розрахунки освітньої субвенції

Міністерство освіти і науки України опублікувало фінальні розрахунки обсягів освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на 2024 рік. Інформаційні довідки розміщено за покликанням.

Вони є важливим джерелом інформації для засновників закладів освіти, адже дають змогу аналізувати ефективність мережі закладів та ухвалювати управлінські рішення щодо її зміни.

Також на сайті Міністерства освіти і науки України є дашборд з освітніми індикаторами. У ньому доступні численні дані, що також стануть у пригоді для аналізу освітньої ситуації та мережі ЗЗСО для кожної територіальної громади.

Докладніше з механізмом розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами можна ознайомитися в листі МОН України.

 

Професій для відбудови країни навчатимуть в оновлених #100 майстернях профтехів

Визначено перші 72 профтехи, які отримають 500 млн грн державних коштів на оновлення майстерень. Трансформація закладів відбувається в межах проєкту #100 майстерень. Уже наприкінці весни вони розпочнуть масштабні оновлення навчальних приміщень, а в наступному навчальному році в них зможуть здобувати освіту всі охочі.

Решту 28 профтехів, майстерні яких буде оновлено за кошти міжнародних партнерів і бізнесу, ще обирають.

Метою проекту є оновлення майстерень закладів професійної освіти, які допоможуть учням ефективно і якісно навчатися найбільш потрібних професій для країни.

Нагадаємо, що в профтехах учнів навчатимуть керувати цивільними дронами.

Детальніше про проект на сайті МОНУ.

 

Уряд ухвалив постанову про зміни до фінансування закладів вищої освіти

15 березня 2024 року Уряд ухвалив зміни до механізму розподілу фінансування між закладами вищої освіти в Україні, внесенням змін до постанови Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 р. № 1146 «Про розподіл видатків державного бюджету між закладами вищої освіти на основі показників їх освітньої, наукової та міжнародної діяльності».

Документ передбачає удосконалення Формули розподілу видатків державного бюджету на вищу освіту між закладами вищої освіти, враховуючи аспект міжнародної підтримки закладу освіти.

Основні зміни стосуються:

визначення показників міжнародного визнання, регіональної підтримки, наукової діяльності, працевлаштування випускників;

фінансування підготовки здобувачів вищої освіти новоутвореними та реорганізованими закладами;

розподілу коштів для закладів вищої освіти приватної форми власності, що готують здобувачів за державним замовленням;

приведення постанови у відповідність до законодавства та врахування особливостей воєнного часу.

 

Міністерство освіти і науки України та Федеральне Міністерство освіти та досліджень Німеччини відібрало 15 науково-дослідних спільних проектів для фінансування в 2024-2025 роках

Напрями проектів охоплюють біотехнологію, наукові дослідження у сфері охорони здоров’я, цифровізації, інформаційних технологій, а також соціальних та гуманітарних наук. Проекти впроваджуватимуть під керівництвом провідних німецьких і українських учених.

Співпраця відбувається в межах міжнародних зобов’язань України, згідно з якими українським ученим надається можливість проводити спільні дослідження, обмінюватися досвідом та співпрацювати з науковими установами і закладами вищої освіти.

Для участі в конкурсі українськими і німецькими вченими подано понад 100 спільних проектних пропозицій. Конкурс було відкрито для науково-дослідних груп українських закладів вищої освіти, наукових установ, підприємств, у статуті яких наявна інформація про діяльність із проведення наукових досліджень та науково-дослідних груп німецьких установ.

Ознайомитися зі списком науково-дослідних проектів можна за покликанням.

 

Офіційно затверджено професійний стандарт «Кухар закладу освіти» та внесено до реєстру кваліфікацій

15 березня 2024 року Національна агенція кваліфікацій внесла до Реєстру кваліфікацій професійний стандарт «Кухар закладу освіти». Він був розроблений у межах реформи шкільного харчування за ініціативи Першої леді України Олени Зеленської.

Про це повідомили на сайті МОНУ.

Професійний стандарт «Кухар закладу освіти» чітко окреслює професійні кваліфікації, які потрібні для виконання трудових функцій, визначає необхідні документи для підтвердження кваліфікацій, стаж роботи, професійні навички та шляхи підвищення професійного рівня. Зазначені в стандарті критерії дозволять забезпечити високий рівень підготовки фахівців в галузі харчування для покращення якості харчування в школах та дитячих садочках, а також визначити компетентності, знання та вміння кухарів, необхідні для успішного виконання своїх обов'язків.

Детальніше ознайомитись зі професійним стандартом «Кухар закладу освіти» можете за покликанням.

 

Освіта дітей за кордоном: оновлено склад піклувальної ради Міжнародної української школи

У Міністерстві цифрової трансформації України оприлюднено затверджений оновлений склад піклувальної ради Державного ліцею «Міжнародна українська школа».

Міжнародна українська школа надає можливість дітям, які тимчасово не проживають в Україні, навчатися за українськими освітніми програмами. Освіту в Міжнародній українській школі здобувають 7 130 учнів із понад 70 країн. Українські учні, які перебувають за кордоном, навчаються в МУШ за екстернатною формою.

Піклувальна рада школи допоможе розвивати та покращувати роботу освітнього закладу. А також посилити співпрацю з освітніми центрами за кордоном та збільшити їх кількість; підвищить якість роботи школи за допомогою сучасних електронних інструментів; сприятиме державному фінансуванню та допомозі в пошуку додаткових коштів; допомагатиме МУШ у збереженні звʼязків дітей за кордоном з Україною.

Головою піклувальної ради став Роман Грищук - народний депутат України, член Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій. Також до піклувальної ради увійшли:

Сергій Колебошин - народний депутат України, заступник Голови Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій;

Валерія Іонан - заступник Міністра цифрової трансформації з питань європейської інтеграції;

Таміла Ташева - постійний представник Президента України в Автономній Республіці Крим;

Андрій Шевченко - голова Місії Світового конгресу українців, ексзаступник Міністра оборони України, Надзвичайний і Повноважний Посол України в Канаді (2015–2021 роки);

Оксана Воронецька - заступник директора громадської організації «Міжнародна українська школа Литви»;

Оксана Лебедєва - засновниця громадської організації «Gen.Ukrainian».

 

3793 закладів освіти зазнали бомбардувань та обстрілів, з них 365 повністю зруйновано

Станом на 17 березня 2024 року 3428 закладів освіти пошкоджено та 365 зруйновано повністю – про це повідомляють на ресурсі Міністерства освіти і науки України.

Сайт saveschools.in.ua документує та в реальному часі надає статистику зруйнованих українських закладів освіти.

До того ж на сайті можна переглянути картину руйнувань кожного регіону.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку