09 червня 2023

Стартувала реєстрація на восьму національну (не)конференцію EdCamp ВОЛЯ-2023

З 27 по 29 червня громадська організація EdCamp Ukraine проведе важливу для шкільної освіти подію року – національний EdCamp ВОЛЯ-2023 «Передпереможна сила для післяпереможних планів».

Освітянська подія для вільних відбуватиметься у змішаному форматі (онлайн і офлайн) і складатиметься з двох компонентів: сенсації у форматі (не)конференції та «п’ятихвилинної конференції».

До участі в онлайн-форматі запрошують вчительство, батьківство та всіх, кому небайдужа доля загальної середньої освіти. Вектор дискусій буде організований за 8 напрямами: 1) безпека і цивільний захист, 2) відкритість світу, 3) зміст освіти, 4) інфраструктура і мережа, 5) навички майбутнього, 6) професійний розвиток педагогічних (науково-педагогічних) працівників/працівниць, 7) стійкість і зцілення, 8) цифрова школа — роль технологій в організації та змісті навчання.

Серед спікерів і спікерок події:

Сергій Бабак, Голова комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій;

Оксен Лісовий, Міністр освіти і науки України;

Андреас Шляйхер, директор з питань освіти та навичок Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), засновник міжнародних досліджень PISA і ДоСЕН;

Сергій Колебошин, заступник Голови Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій;

Руслан Гурак, Голова Державної служби якості освіти;

Тетяна Вакуленко, керівниця Українського центру оцінювання якості освіти

Сергій Горбачов, освітній омбудсмен України;

Олександр Ворохаєв, в.о директора Українського інституту розвитку освіти;

Роман Грищук, голова підкомітету Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій;

Лілія Гриневич, Міністерка освіти і науки України (2016-2019 рр.).

З програмою можна ознайомитися за посиланням .

 

Літня школа з квантового машинного навчання 2023 (АНОНС)

На базі Київського академічного університету, Трініті-коледжу Дубліна, Інституту теоретичної фізики ім. М.М.Боголюбова НАН України та Інституту математики НАН України відбудеться Літня школа з квантового машинного навчання, яка буде проходити з 26 по 30 червня 2023 року в онлайн режимі. Мова заходу: англійська.

Для розуміння навчальних курсів важливо знати основи математичного аналізу, лінійної алгебри, теорії ймовірностей та програмування на Python. Літня школа з квантового машинного навчання доступна для кожного студента STEM напрямів, навчальні курси на школі сформовані так, щоб дати вступ в базовий матеріал: квантової механіки, класичного машинного навчання, квантових обчислень, квантових алгоритмів, які є важливими для засвоєння основ квантового машинного навчання та його застосування.

Учасники школи отримають цінну інформацію та знання від професорів, дослідників та галузевих експертів, які дозволять їм увійти в цій напрям сучасного розвитку машинного навчання.

Ознайомитися з програмою, лекторами та зареєструватися.

Реєстрація необхідна для отримання запрошення на онлайн засідання Школи.

 

Молодь навчиться впевнено презентувати свої ініціативи та зможе виграти 1 із 10 грантів на $5000

12 червня 2023 року на платформі FUNdraiser стартує безкоштовне навчання з фандрейзингу для молоді та молодіжних організацій. Тематика та напрями діяльності можуть бути різними. Фестиваль із підтримки ментального здоров’я українців, спортивний турнір, курси української, розробка платформи для громадської безпеки, програми з громадської безпеки та інтеграції ВПО в нових громадах – які б ініціативи молодь не запускала, вона зможе навчитися залучати гроші на свої проєкти та впевнено їх реалізовувати.

За 2,5 місяці учасники: навчаться професійно комунікувати із зацікавленими сторонами, впевнено пітчити проєкти, вести перемовини та будувати партнерства; з?ясують тонкощі законодавчого регулювання фандрейзингу в Україні та навчаться складати форми, договори та інші документи, необхідні для правомірного ведення фандрейзингової діяльності; дізнаються, що таке імпакт-сторітеллінг, та навчаться правильно вибудовувати комунікацію з ключовими цільовими аудиторіями за правилами фандрейзингового PR; опанують ефективні інструменти фандрейзингу: краудфандинг, співпраця зі спонсорами, організація заходів зі збору коштів, соціальне підприємництво тощо; створять фандрейзингову стратегію для залучення фінансування у свій проєкт.

10 переможців отримають менторський супровід та грант $5000 на реалізацію своїх проєктів.

Курс орієнтовано на молодь віком від 14 до 35 років із громад Дніпропетровської, Миколаївської, Харківської, Сумської, Чернігівської, Закарпатської, Чернівецької, Полтавської областей, Донецької, Луганської, Запорізької, Херсонської областей (територій, підконтрольних Уряду України).

Зареєструватися для участі в навчальному курсі можна за посиланням. Дедлайн подання заявок – 11 червня 2023 року.

 

08 червня 2023

У Києві презентували стратегію відновлення освіти та реінтеграції Луганської області

08 червня 2023 року відбувся форум «Освіта Луганської області: відновлення та реінтеграція» за участі Голови Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергія Бабака, Міністра освіти і науки України Оксена Лісового, народних депутатів України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Мінвідновлення та Мінреінтеграції, Освітнього омбудсмена України, Посольства Швейцарії в Україні, Луганської ОВА, а також начальників військових адміністрацій населених пунктів та освітян Луганської області.

Необхідність вирішення проблем освіти в Луганській області є важливою складовою реінтеграційних процесів після звільнення окупованих територій.

За інформацією Міністерства освіти і науки України, станом на червень 2023 року на тимчасово окупованій території Луганщини залишається 572 заклади освіти, пошкоджень зазнали щонайменше 184 заклади.

Освітній процес у 2022-2023 роках забезпечували за дистанційною формою здобуття освіти: 83 заклади загальної середньої освіти (26389 учнів, 2025 педагогічних працівників); 2 заклади дошкільної освіти (27 вихованців, 6 педагогічних працівників); 6 закладів позашкільної освіти (1407 здобувачів освіти, 35 педагогічних працівників). Серед школярів: 6573 перебувають за кордоном; 9798 внутрішньо переміщених осіб; 9002 перебувають на тимчасово окупованих територіях.

На форумі відбулося обговорення питань щодо викликів відновлення деокупованих територій, особливостей організації освітнього процесу на деокупованих територіях, прав дітей на якісну та доступну освіту в умовах війни.

Під час заходу було презентовано стратегію відновлення та розвитку сфери освіти Луганської області на період 2023-2027 років, спрямовану на подолання наслідків повномасштабного збройного вторгнення рф на територію України та тимчасової окупації окремих районів Луганської області з 2014 року. Стратегія включає антикризові цілі на період дії воєнного стану та антикризові цілі після деокупації регіону.

 

Українську освіту, як і українську державу, чекає велика трансформація

08 червня 2023 року Прем’єр-міністр Денис Шмигаль провів нараду з Віце-прем’єр-міністром - Міністром цифрової трансформації Михайлом Федоровим, Міністром освіти і науки Оксеном Лісовим та іншими стейкхолдерами щодо нової якості освіти в Україні.

Розвиток людського капіталу – один із десяти пріоритетів Уряду на цей рік. Основні напрямки: сучасна та безпечна освіта; доступна та якісна медицина. Як підкреслив Прем’єр-міністр, Уряд продовжує реформу Нової української школи, яка зараз запроваджується для 5-9 класів. Окрема увага доступності дошкільної освіти. Кардинально трансформується профтехосвіта.

Учасники наради також порушили питання безпеки освітнього простору. На облаштування укриття в школах Уряд виділив 1,5 млрд грн.

 

Відбулася зустріч заступника Міністра освіти і науки України з директором Представництва Світового конгресу українців в Україні

Відбулася робоча зустріч заступника Міністра освіти і науки України Андрія Сташківа з директором Представництва Світового конгресу українців в Україні Сергієм Косянчуком під час якої сторони обговорили нагальні питання, а саме: розвиток українського шкільництва за кордоном (освітнє забезпечення дітей вимушених переселенців), зокрема збереження української ідентичності (української мови, культури, традицій), методологічного забезпечення українських шкіл у діаспорі, зв’язків зі школами в Україні, незалежне оцінювання, а також узгодження питання скоординованої інформаційної політики.

Оскільки на сьогодні одним із найважливіших завдань є збереження української ідентичності та української освіти, сторони домовилися посилити зусилля для налагодження співпраці Міністерства освіти і науки України та Світового конгресу українців, а також узгодили спільну позицію та важливі кроки співпраці МОНУ та СКУ.

 

Відбулася зустріч із федеральним Міністром освіти та наукових досліджень Німеччини

Міністр освіти і науки України Оксен Лісовий провів онлайн-зустріч із федеральним Міністром освіти та наукових досліджень Німеччини пані Беттіною Штарк-Ватцінгер.

Нині в Німеччині навчаються понад 200 тис. українських дітей. Частина з них також продовжує дистанційне навчання в українських закладах освіти. Водночас у різних містах Німеччини функціонують суботні школи.

Під час онлайн-засідань сторони обговорили практичні питання організації освітнього процесу для учнів та студентів, як вимушено перебувають у Німеччині, зокрема, забезпечення безперервності навчання українських учнів, синхронізацію шкільної та професійно-технічної освіти для тимчасово переміщених осіб, підтримку дітей, які перебувають у родинах за кордоном, навчаються в Німеччині і продовжують здобувати українську освіту.

Окремо міністри наголосили на важливості продовження та розвитку двостороннього науково-технологічного співробітництва, що триває вже 30 років та наповнюється спільними заходами і реалізацією науково-дослідних проєктів, програм та ініціатив.

 

Оголошено проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2024»

У Міністерстві освіти і науки України підписано наказ № 705 «Про проведення всеукраїнського конкурсу “Учитель року – 2024”». Наказ визначає номінацію конкурсу та затверджує склад центрального оргкомітету та журі другого туру.

У 2023/2024 навчальному році конкурс відбуватиметься серед учителів географії, образотворчого мистецтва, української мови та літератури, фізики.

Умови та порядок проведення конкурсу має затвердити центральний оргкомітет до 01 вересня 2023 року. Реєстрація учасників конкурсу розпочнеться 25 вересня і триватиме до 16 жовтня.

Додаткова інформація та матеріали конкурсу будуть розміщені на сайті МОН України за посиланням.

 

07 червня 2023

Відбулося засідання Комітету ВРУ з питань освіти, науки та інновацій

На засіданні було розглянуто 9 питань. Народні депутати України – члени Комітету одностайно прийняли рішення:

- підтримати проект Закону про внесення зміни до розділу XІІ “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про освіту” щодо врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного стану (реєстр. № 9332 від 26.05.2023) – прийняти за основу та в цілому;

- направити висновки Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій до Комітету Верховної Ради України з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва, визначеного головним з опрацювання законопроектів, та рекомендувати зазначеному Комітету визначитися щодо наступних законопроектів:

проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України” щодо забезпечення українським спортсменам можливості виїжджати в умовах воєнного стану за кордон для участі у міжнародних змаганнях та інших спортивних заходах (реєстр. № 9074 від 03.03.2023);

проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України” щодо особливостей виїзду за кордон в особливий період студентів та інших громадян, які не підлягають призову на військову службу під час мобілізації (реєстр. № 9075 від 03.03.2023);

- за результатами розгляду в першому читанні відхилити законопроекти:

проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України щодо вилучення земель державних сільськогосподарських підприємств, установ, організацій, які не використовуються за призначенням, та передачі громадам для облаштування спортивно-оздоровчих парків, будівництва спортивно-оздоровчої інфраструктури, реабілітаційних центрів, виділення земельних ділянок учасникам бойових дій (реєстр. № 9086 від 06.03.2023);

проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України щодо вилучення земель, які не використовуються за призначенням державними сільськогосподарськими підприємствами установами, організаціями, що не здійснюють свою господарську діяльність в установленому порядку, та передачі громадам для облаштування спортивно-оздоровчих парків, будівництва спортивно-оздоровчої інфраструктури, реабілітаційних центрів, виділення земельних ділянок учасникам бойових дій (реєстр. № 9086-1 від 20.03.2023);

- проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення законодавства щодо протидії булінгу (цькуванню) (реєстр. № 6393 від 06.12.2021) та альтернативний до нього проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення законодавства щодо протидії булінгу (цькування) (реєстр. № 6393-1 від 22.12.2021) відхилити, а доопрацьований народними депутатами України – членами Комітету з питань освіти, науки та інновацій законопроект з новою назвою «Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання насильству та унеможливлення жорстокого поводження з дітьми» прийняти за основу;

- затвердити Рекомендації слухань проведених у Комітеті Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій на теми:

«Освітні втрати й освітні розриви на рівні загальної середньої освіти: вимірювання та механізми подолання» (11 травня 2023 року);

«Відновлення освіти на деокупованих територіях» (25 травня 2023 року).

Переглянути запис засідання, яке транслювалось у прямому ефірі, в соціальних мережах, можна за посиланням: https://www.facebook.com/kom.osvita.nauka.

 

Відбулося засідання робочої групи НАН України з аналізу наслідків руйнування греблі Каховської ГЕС

Національна академія наук України не залишилась осторонь трагедії на Каховській ГЕС та вже 06 червня 2023 року відповідним Розпорядженням Президії НАН України створила робочу групу з аналізу наслідків руйнування греблі Каховської ГЕС та розробки пропозицій для їх мінімізації.

Перше засідання Робочої групи відбулося 7 червня у приміщенні Президії НАН України. У ньому взяли участь провідні фахівці низки науково-дослідних установ.

Голова Робочої групи академік НАН України Вячеслав Богданов відкрив засідання та окреслив основні завдання, що стоять перед робочою групою, зокрема:

моделювання наслідків підтоплення територій та встановлення зон, які можуть зазнати найбільш негативного впливу;

аналіз потенційних наслідків для Запорізької АЕС, зокрема оцінювання впливу на її інфраструктуру та безпеку експлуатації;

оцінювання екологічних наслідків, включаючи вплив на біорізноманіття, водні ресурси та екосистеми;

аналіз соціо-економічних наслідків, зокрема збитків, пов’язаних з енергетичними втратами, відновленням інфраструктури, а також соціо-економічним впливом на регіон;

оцінювання наслідків руйнування дамби Каховської ГЕС для історичних і археологічних пам’яток України, що знаходяться у регіоні.

За підсумками засідання прийнято рішення про забезпечення Робочою групою регулярного подання інформації щодо оцінки стану підтоплення територій внаслідок руйнування греблі Каховської ГЕС та пропозицій щодо мінімізації негативних наслідків для населення, навколишнього середовища та економіки України до Президії НАН України, Ради національної безпеки і оборони та Оперативного штабу.

 

Відбулася зустріч з Надзвичайним і Повноважним Послом Федеративної Республіки Німеччина в Україні

07 червня 2023 року в Міністерстві освіти і науки України відбулася зустріч Оксена Лісового, Міністра освіти і науки України, та пані Анки Фельдгузен, Надзвичайного і Повноважного Посла Федеративної Республіки Німеччина в Україні.

Під час зустрічі сторони обговорили:

підтримку реформи професійно-технічної освіти, яку здійснюють Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ) в Україні та Німецький державний банк розвитку KfW, у межах програми ЄС «EU4Skills: кращі навички для сучасної України»;

підтримку реалізації реформи «Нова українська школа», яку надає Goethe-Institut в Україні, зокрема через безкоштовне навчання вчителів закладів загальної середньої освіти на курсах підвищення кваліфікації та забезпечення їх сучасними навчальними матеріалами, а також надання у 2022 році 200 ноутбуків для вчителів німецької мови;

науково-технологічну співпрацю між Україною та Німеччиною в межах Програми ЄС з досліджень та інновацій «Горизонт Європа»;

ініціативу Німеччини з фінансування конкурсу проєкту зі створення в Україні спільних центрів передових досліджень під керівництвом провідних німецьких учених, яка передбачає співпрацю українських партнерів із університетами, науково-дослідними інститутами, компаніями за підтримки Федерального міністерства наукових досліджень і технологій Німеччини.

 

Престижну міжнародну наукову премію Шао в галузі математики присуджено члену-кореспонденту НАН України Володимиру Дрінфельду

Щорічну міжнародну наукову премію Шао в галузі математики у 2023 році за внесок у математичну фізику, арифметичну геометрію, диференціальну геометрію та геометрію Келлера присуджено професору математики Чикагського університету (США), члену-кореспонденту НАН України Володимиру Дрінфельду та директору Центру математичних наук Яу університету Цінхуа (Пекін, КНР) Шінг-Тунг Яу.

Наукова премія Шао в галузі математики вперше присуджується вихідцю з України.

Володимир Дрінфельд працював у Математичному відділенні Фізико-технічного інституту низьких температур ім. Б.І. Вєркіна НАН України з 1981 до 1998 року. Членом-кореспондентом НАН України обраний у 1992 році. З 1998 року працює в Чикагському університеті. Нагороджений Медаллю Філдса у 1990 році, яка є найпрестижнішою відзнакою в математиці та надається молодим математикам, а також Премією Вольфа у 2018 році, яка є третьою найпрестижнішою міжнародною академічною нагородою з математики після Абелівської премії та медалі Філдса. Він член Американської академії наук, член Американської академії наук і мистецтв, іноземний член Французької Академії наук.

Подробиці про лауреатів премії Шао.

 

Рекордна кількість університетів України увійшла до рейтингу «Times Higher Education Impact Rankings 2023»

Британська рейтингова агенція «Times Higher Education» під час Глобального конгресу зі сталого розвитку, що нещодавно відбувся в Саудівській Аравії, презентувала результати щорічного рейтингу університетів Impact Rankings.

Цього року агенція прорейтингувала 1591 університет зі 112 країн світу, 32 з яких українські, що є найбільшим представництвом ЗВО в рейтингах «Times Higher Education».

До тисячі найбільш сталих університетів України увійшли:

Сумський державний університет (найкращі 301-400 світового рейтингу);

НУ «Львівська політехніка» (найкращі 401-600 світового рейтингу);

Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана (найкращі 801-1000 світового рейтингу);

НТУ «Харківський політехнічний інститут» (найкращі 801-1000 світового рейтингу);

Ужгородський національний університет (найкращі 801-1000 світового рейтингу);

ДУ «Житомирська політехніка» (найкращі 801-1000 світового рейтингу).

До рейтингу також увійшли заклади вищої освіти, які мають найбільші успіхи у досягненні Цілей сталого розвитку (ЦСР), а саме:

Сумський державний університет посів 73 місце у світовому рейтингу за Ціллю 8 «Гідна праця та економічне зростання»;

НУ «Львівська політехніка» увійшов до 201-300 ЗВО за Ціллю 1 «Подолання бідності» та Ціллю 2 «Подолання голоду»;

Ужгородський національний університет та НУ «Чернігівська політехніка» – до 201-300 ЗВО за Ціллю 16 «Мир, справедливість та сильні інститути»;

Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана – до 201-300 ЗВО за Ціллю 4 «Якісна освіта»;

Харківський національний університет радіоелектроніки та Сумський національний аграрний університет – до 201-300 ЗВО за Ціллю 10 «Скорочення нерівності».

Також зазначимо, що Сумський національний аграрний університет – єдиний ЗВО аграрного профілю, який потрапив до рейтингу Times Higher Education Impact Rankings.

Рейтинг «Times Higher Education Impact Rankings» набуває все більшої популярності, адже університети прагнуть продемонструвати відданість досягненню Цілей сталого розвитку ООН (ЦСР).

 

Відбулося засідання з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків «Недискримінація: освітній атлас»

07 червня 2023 року відбулося розширене засідання робочої групи Міністерства освіти і науки України з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків «Недискримінація: освітній атлас».

Мета засідання – розробити спільну дорожню карту на 2023/2024 навчальний рік у межах реалізації Стратегії впровадження гендерної рівності у сфері освіти.

Учасники засідання працювали в окремих тематичних групах за напрямами: нормативно-правові акти; вища освіта; наукові дослідження; дошкільна, загальна середня, позашкільна і профтехосвіта.

За підсумками засідання та спільної експертної роботи був напрацьований алгоритм антидискримінаційних кроків у відповідних секторах освіти на найближчий освітній період, який передбачає як посилення операційного потенціалу із впровадження політик гендерної рівності та антидискримінації так і зміцнення ланок зв’язку між мережами впровадження антидискримінаційних стандартів, взаємодії із ключовими гравцями у цій сфері і розширення партнерства (зокрема, йдеться про Міністерство соціальної політики, Офіс урядової уповноваженої з гендерної політики, Державну службу якості освіти, Інститут модернізації змісту освіти, Український інститут розвитку освіти тощо).

 

06 червня 2023

Понад 60 закладів освіти під загрозою через підрив Каховської ГЕС російським ворогом

06 червня 2023 року о 2:50 ночі російські війська підірвали греблю Каховської ГЕС – станції, що забезпечує південь України електроенергією і прісною водою.

За  інформацією  Міністерства освіти і науки України, наслідки руйнації можуть бути катастрофічними.

У зоні підтоплення опинилися 80 населених пунктів. Ймовірно, будуть затоплені приблизно 27 дошкільних навчальних закладів, 15 шкіл, 6 закладів професійно-технічної та 15 закладів вищої освіти, 2 наукові установи НАН України. Частина цих закладів розташована на тимчасово окупованих територіях. Такі цифри ще не остаточні, у Міністерстві прогнозують, що їхня кількість може зрости.

«Освітянам, науковцям та учням, які зараз перебувають у зонах підтоплення, важливо переміститися до безпечних місць відповідно до рекомендацій місцевої влади», - зазначили в Міністерстві освіти і науки України.

 

У 9 регіонах України створять нові центри професійної досконалості

06 червня 2023 року Кабінет Міністрів України затвердив Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті на реалізацію спільного з Європейським інвестиційним банком проєкту «Програма підтримки професійно-технічної освіти в Україні». У межах програми протягом наступних декількох років будуть створені центри професійної досконалості.

Створення таких центрів – важливий етап у трансформації профтехів, які мають стати сучасними та інноваційними закладами. Кожен центр буде оснащений новітніми технологіями, інклюзивними приміщеннями та матиме підвищені вимоги до педагогів і майстрів.

У кожній області створять по одному центру професійної досконалості. Йдеться про такі області, як Волинська, Донецька, Дніпропетровська, Закарпатська, Івано-Франківська, Одеська, Тернопільська, Чернігівська області, місто Київ.

 

Освічена молодь є важливим фактором реінтеграції деокупованих територій

Під головуванням Віце-прем'єр-міністра України – Міністра з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України Ірини Верещук відбулася нарада щодо роботи закладів освіти, релокованих із ТОТ.

В обговоренні взяли участь Голова Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак, Міністр освіти і науки Оксен Лісовий, представники Офісу Президента, Міністерства фінансів, Міністерства економіки, а також керівники переміщених закладів освіти.

Йшлося про необхідність забезпечити на державному рівні підтримку релокованих закладів освіти. Зокрема, відновити для них фіксовані обсяги державного замовлення. Це стимулюватиме студентів вступати в такі заклади.

Одним із ключових завдань, які потрібно буде вирішувати одразу після деокупації, є відновлення матеріально-технічної бази таких освітніх закладів і повернення до них викладачів.

 

Визначено порогові бали ЄДКІ за спеціальностями 211 Ветеринарна медицина та 212 Ветеринарна гігієна, санітарія і експертиза

Відбулося засідання фахових комісій єдиного державного кваліфікаційного іспиту для випускників магістерських програм за спеціальностями 211 Ветеринарна медицина та 212 Ветеринарна гігієна, санітарія і експертиза. Під час наради провели оцінювання тестів ЄДКІ за відповідними спеціальностями та встановили значення порогових балів ЄДКІ.

Члени фахових комісій після обговорення ухвалили рішення встановити такі порогові бали:

32 правильні відповіді зі 100 тестових завдань для спеціальності 211 Ветеринарна медицина;

38 правильних відповідей зі 100 тестових завдань для спеціальності 212 Ветеринарна гігієна, санітарія і експертиза.

Індивідуальні результати атестації у формі ЄДКІ заклади вищої освіти отримають до 09 червня 2023 року.

 

05 червня 2023

Роз'яснення МОНУ: Як відбувається зарахування дітей до шкіл після повернення в Україну

Міністерство освіти і науки надає інформацію про алгоритм зарахування дітей до шкіл після повернення в Україну: https://www.kmu.gov.ua/news/roziasnennia-mon-iak-vidbuvaietsia-zarakhuvannia-ditei-do-shkil-pislia-povernennia-v-ukrainu.

 

Переможцям XXIII Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика призначили стипендії Президента України

05 червня 2023 року визначено переможців XXIII Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика, яким призначено стипендії Президента України. Про це свідчить розміщений на сайті Міністерства наказ від 05.06.2023 № 673 «Про призначення стипендій Президента України переможцям XXIII Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика».

Серед стипендіатів Президента – учні закладів загальної середньої та професійної освіти, студенти та курсанти закладів вищої освіти. Загалом 14 осіб, які впродовж календарного року, починаючи з 01 вересня 2023 року, будуть щомісяця отримувати стипендію.

Довідково

Детальніше про конкурс – на сайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».

Наказ МОН від 09.05.2023 № 540 «Про результати четвертого етапу XXIII Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика».

Наказ МОН від 05.06.2023 № 673 «Про призначення стипендій Президента України переможцям XXIII Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика».

Постанова Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 р. № 1047 «Про розміри стипендій у державних та комунальних закладах освіти, наукових установах».

 

Відбулася зустріч з представниками Cormack Consultancy Group

05 червня 2023 року в Міністерстві освіти і науки України відбулася зустріч команди МОНУ із представниками Cormack Consultancy Group щодо стану реалізації українсько-британської ініціативи Twinning.

Головною темою обговорення зустрічі стали результати роботи ініціативи Twinning за перший рік діяльності у сферах вищої освіти, науки, цифровізації та професійної освіти, а також обговорення спільних пріоритетів на наступний рік. Сторони домовились посилити зусилля щодо подальшого налагодження партнерства між закладами вищої освіти України та Великої Британії, розбудову в українських закладах вищої освіти освітнього середовища та освітнього процесу, інтегрованого у світовий освітній та науковий простір (мова, освітні ресурси, комунікація), використання English as lingua franca.

Головною метою Twinning є збереження цілісності української системи вищої освіти, допомога університетам України вийти із кризи з додатковими ресурсами, навичками та міжнародним досвідом. Twinning передбачає довгострокову співпрацю (мінімум 5 років) між установами-учасниками задля сприяння сталому і взаємовигідному партнерству.

Cormack Consultancy Group разом з університетами Великої Британії ініціювали модель Twinning, яка дозволяє міжнародним партнерам пропонувати індивідуальну підтримку кожному українському університету.

 

Відбулося засідання Координаційного штабу з питань захисту прав дитини в умовах воєнного стану

Захід пройшов під головуванням Віце-прем’єр-міністра-Міністра з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій Ірини Верещук.

Учасники обговорили кілька важливих питань:

збереження робочих місць для вчителів на деокупованих і прикордонних з росією територіях;

передача дітей-сиріт до сімейних форм виховання;

захист прав дітей, розлучених із законними представниками за кордоном, та їх повернення до України.

 

04 червня 2023

Відбулася перша масштабна освітня конференція

03 червня 2023 року за підтримки Міністерства цифрової трансформації України та Міністерства освіти і науки України в співпраці з Product IT Foundation for Education відбулася перша конференція Innovating Education, яка об’єднала понад 1500 освітян в офлайн- та онлайн-форматі. Темою заходу стала «Взаємодія держави та ІТ-бізнесу».

Під час панельної дискусії спікери обговорили можливості співпраці держави, закладів освіти та продуктового ІТ-бізнесу. Об’єднання зусиль дасть змогу створити умови для ефективної освіти й економічного зростання України.

Учасники конференції також обговорили використання інноваційних технологій в освіті для розвитку студентів та модернізації освітнього процесу. Зокрема, штучного інтелекту та чату GPT.

У події взяли участь представники студії онлайн-освіти EdEra та провідних українських ЗВО, зокрема КПІ ім. Ігоря Сікорського, Національного університету «Києво-Могилянська академія», Київського національного університету імені Тараса Шевченка та Київської школи економіки (KSE).

 

Переселенці можуть подати заявку на отримання ваучера на навчання онлайн

З 01 червня 2023 року процедуру отримання ваучерів на освіту спрощено. Про це йшлося на міжвідомчій нараді з питань працевлаштування та професійного навчання внутрішньо переміщених осіб під головуванням Віце-прем’єр-міністра – Міністра з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій Ірини Верещук, яка відбулася 02 червня 2023 року. У заході взяли участь представники Мінреінтеграції, Мінекономіки, Мінсоцполітики, Державної служби зайнятості, обласних військових адміністрацій, Федерації роботодавців України й інших відомств та організацій.

Учасники наради обговорили програму ваучерів на навчання, які можуть отримати ВПО працездатного віку.

Йдеться про документ, який надає громадянам право безоплатно пройти навчання у закладах освіти. Зокрема, перепідготовку за робітничою професією, підготовку за спеціальністю для здобуття ступеня магістра або магістра за іншою спеціальністю, спеціалізацію чи підвищення кваліфікації. Наразі визначено 123 професії та спеціальності, за якими можна навчатися за ваучерами.

Починаючи з 01 червня поточного року, щоб подати заявку на отримання ваучера на освіту, достатньо заповнити онлайн-форму на сайті Держслужби зайнятості за посиланням.

 

На Центральному залізничному вокзалі Києва відкрили IRON LAND

Простір має тематичні секції: спортивно-ігрова зона від Руху здорової молоді JuniorS, футбольний корнер від ФК «Локомотив», повноцінний музей науки з цікавими залізничними експонатами від Малої академії наук. Тут можна не лише гратися та навчатися, а й отримати консультації психологів та лікарів.

Під час відкриття простору відбулася дискусія про те, як відновлювати та розвивати дитячо-юнацьку інфраструктуру, за участю Першої леді України Олени Зеленської, Віцепрем'єр-міністра з відновлення Олександра Кубракова, Міністра освіти і науки України Оксена Лісового, Голови представництва ЮНІСЕФ в України Мурата Шахіна, Голови правління «Укрзалізниці» Євгена Лященка.

Особливо важливо, що цей простір – безбар’єрний. Сучасні безбар’єрні простори надають дітям розширені можливості якісного пізнання себе та світу. У таких просторах формуються дуже необхідні для сучасного світу м’які навички та цінності: свобода, впевненість, відкритість.

Пункт «Спільно» пристосований для зручного перебування батьків із дітьми, має зони для підзарядки смартфонів та продумані місця очікування для батьків. Простір функціонуватиме з 06:00 до 23:00, тут працюватимуть професійні аніматори та психологи ЮНІСЕФ, анонси всіх цікавих подій у Iron Land можна буде знайти на відповідній сторінці в інстаграмі.

 

Всі відео ютуб-проєкту «Історії не з підручників» про цінності освіти у доступі

У ютубі оприлюднено всі 9 відео проєкту «Історії не з підручників» – у ньому взяли участь директори шкіл, учителі, учні та їхні батьки, які розуміють цінності освіти та її беззаперечну важливість для майбутнього кожного українця. Він реалізований фінським проєктом «Навчаємось разом», що співфінансується ЄС та Міністерством закордонних справ Фінляндії, спільно з громадським активістом і телеведучим Олександром Педаном.

У фокусі проєкту «Історії не з підручників» – учителі, батьки та учні, які є прикладами незламності і попри обставини продовжують навчати та здобувати знання.

«Історії не з підручників» демонструють, що Нова українська школа – це реформа, що кардинально змінює українську освіту і українське суспільство. Ключовими цінностями у НУШ є повага, довіра, безпека, гідність, любов до своєї країни.

Усі 9 відео проєкту можна переглянути на ютуб-каналі «Педан Може».

 

3281 заклад освіти зазнали бомбардувань та обстрілів, з них 262 повністю зруйнований

Станом на 04 червня 2023 року 3019 закладів освіти пошкоджено та 262 зруйнований повністю – про це повідомляють на ресурсі Міністерства освіти і науки України.

Сайт saveschools.in.ua документує та в реальному часі надає статистику зруйнованих українських закладів освіти.

До того ж на сайті можна переглянути картину руйнувань кожного регіону. До переліку увійшли не лише школи, а й дитсадки, заклади професійно-технічної освіти та заклади фахової передвищої освіти.

 
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку