17 березня 2023

У межах Міжнародного тижня здоров’я підлітків для батьків та дітей відбудуться фахові онлайн-консультації

Із 20 до 25 березня 2023 року в межах Міжнародного тижня здоров’я підлітків триватимуть фахові онлайн-консультації з питань здоров’я підлітків на ZOOM-платформі. Про це повідомив Київський міський центр соціальних служб.

Усі охочі можуть долучитись до зустрічей в онлайн-форматі на Facebook-сторінці Київського міського центру соціальних служб та поставити свої питання кваліфікованим фахівцям під час прямих трансляцій.

Реєстрація на вебінари за посиланням.

Консультації для підлітків:

20 березня о 16:00 «Вживання канабісу підлітками»;

21 березня о 16:00 «Щоденний догляд за шкірою: варто чи ні?»;

23 березня о 15:30 «Психічне здоров’я» (різниця між психологом та психіатром);

24 березня о 16:00 «Репродуктивне і сексуальне здоров’я підлітків».

Консультації для батьків:

22 березня о 18:30 «Мій великий/маленький підліток» (на що варто звертати увагу та коли звернутися до спеціаліста, небезпечні сигнали);

25 березня об 11:00 «Психоемоційна підтримка підлітків під час кризи».

Довідково.

Ідея Міжнародного тижня здоров’я підлітків була ініційована у США у 2016 році. Наразі Міжнародний тиждень здоров’я підлітків є соціально-інформаційною акцією, до заходів якої долучаються різні установи, заклади соціальної сфери та громадськість.

Мета тижня здоров’я підлітків – сформувати розуміння значущості власного здоров’я для молодого покоління з акцентом на особливості вікової групи підлітків, швидке фізичне та емоційне зростання яких відрізняє їх від дітей або дорослих.

 

Комітет з питань освіти, науки та інновацій вітає переможців Конкурсу GlushkovCYBER-2023 з нагоди 100-річчя від дня народження академіка В.М. Глушкова

Другий рік поспіль для заохочення, підтримки й пошуку талановитої молоді Інститут кібернетики імені В.М. Глушкова НАН України спільно з Ужгородським національним університетом і ГО «Молодіжна організація науковців України» проводить конкурс GlushkovCYBER. Цього року він присвячений 100-річчю від дня народження видатного вченого академіка В.М. Глушкова.

У конкурсі 2022 року взяло участь близько 190 учасників з 80 навчальних закладів 10 країн – України, Німеччини, США, Грузії, Польщі, Франції, Румунії, Італії, Непалу й Мальти. Перші три місця посіли:

аспірант Технічного університету Дрездена (Німеччина) Ніко Страсдат;

студент ІІІ курсу спеціальності «Комп’ютерні науки» Ужгородського університету Богдан Задорожний;

учень 11 класу Києво-Печерського ліцею №171 «Лідер» Данило Гоголь.

За інформацією Інституту кібернетики імені В.М. Глушкова НАН України

 

Відбулася інформаційна сесія про результати і досягнення реформи професійної освіти

17 березня 2023 року за участю Міністра освіти і науки України, Генеральної директорки директорату професійної освіти МОНУ, ініціаторів та лідерів реформи профтехосвіти, керівництва, педагогів, студентів та випускників закладів професійної освіти, відбулася інформаційна сесія про ключові результати реформи професійної освіти та її потенціалу у відбудові України.

У межах події учасники мали змогу відвідати «Міжрегіональний центр ювелірного мистецтва міста Києва» й дізнатися, як працює профтех зсередини: поспілкуватися з дирекцією центру, його студентами тощо.

Довідка: Реформа професійно-технічної освіти та навчання (ПТО) є пріоритетом у масштабній програмі реформ, яку здійснює український уряд. Спільна програма ЄС та його держав-членів Німеччини, Фінляндії, Польщі та Естонії EU4Skills спрямована на підтримку реформи сектору ПТО в Україні. Реформа передбачає адаптація навчання до вимог ринку праці та допомогти молоді й дорослим реалізувати власний потенціал.

Детальніше про програму EU4Skills - https://eu4skills.info/.

 

16 березня 2023

Відбулася презентація Стратегії впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року

16 березня 2023 року в національному інформаційному агентстві «Укрінформ» відбулася презентація Стратегії впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року та операційного плану заходів на 2022-2024 роки з її реалізації.

Завдяки спільним зусиллям Офісу першої леді, підтримці Віцепрем'єр-міністерки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України, народних депутатів України, урядової уповноваженої з питань гендерної політики, громадських організацій, Фонду ООН у галузі народонаселення України зроблено історичний внесок у систему освіти і науки України, «гендерний прорив» та напрацьовано проект Стратегії та план до неї, який 20 грудня 2022 року  схвалив Кабінет Міністрів України.

Важливим аспектом забезпечення принципу рівних прав і можливостей жінок і чоловіків є створення в Україні сучасної системи освіти впродовж життя й забезпечення рівного доступу до неї незалежно від віку й гендеру.

Учасники презентації роз’яснили основні принципи, на яких ґрунтується Стратегія і які сфокусовані довкола змісту, функцій та організації освітнього процесу.

З матеріалами презентації можна ознайомитись за посиланням.

 

Комітет з питань освіти, науки та інновацій вітає переможниць хакатону «SheBuilds Ukraine»

Початок березня розпочався з декількох заходів, присвячених пошуку інноваційних рішень для відбудови України. Одним із таких був SheBuilds Ukraine Hackathon, під час якого 40 найкращих команд-учасниць презентували ідеї та позмагалися за приз у розмірі $7000.

Метою заходу було об'єднати таланти і досвід українських студенток для пошуку дієвих шляхів відновлення постраждалих регіонів України, які були зруйновані війною.

Переможницями, які запропонували інноваційні підходи до проектування та відбудови України з використанням IT та програмного забезпечення стали:

·  PGRADENUTA (Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця);

·  TETRIS (Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури);

·  NEDO (Придніпровська державна академія будівництва та архітектури);

·  DIM (Естонська академія мистецтв, Київський національний університет будівництва та архітектури);

·  CODE BRYKSY (Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського);

·  DANGER, GIRLS HERE (Маріупольський державний університет);

·  UNBREAKABLE (Одеська державна академія будівництва та архітектури);

·  UAH (Київський національний університет будівництва і архітектури);

·  BHS TEAM (Вроцлавський університет науки і техніки);

·  ASTERISKS ITS (Інститут промислових та бізнес технологій українського державного університету науки і технологій).

 

НМТ-2023: доступний демонстраційний тест з фізики

З 16 березня 2023 року потенційні учасники НМТ, які планують вибрати третім предметом фізику, можуть виконати 20 завдань з цього предмета у спеціальному онлайн-середовищі Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти.

Як під час проходження демонстраційного тесту, так і під час реального тестування, буде можливість вибрати послідовність виконання завдань, за потреби повертатися до того чи іншого завдання, змінювати варіант відповіді. Після завершення роботи будуть доступні результати тестування з цього предмета.

Учасникам демонстраційного тестування дозволено використовувати довідкові матеріали (формули) так само, як і під час реального випробування.

Демонстраційні тести з української мови та математики та історії України уже доступні майбутнім вступникам.

Не пізніше травня будуть оприлюднені тести з інших предметів.

 

15 березня 2023

Здорова Україна: розпочався обласний активний форум у Тернополі

15 березня 2023 року у межах програми Президента України Володимира Зеленського «Здорова Україна» за участю Міністра освіти і науки України розпочався обласний активний форум «Здорова Україна – Здорова громада – Фізична культура в Новій українській школі» у місті Тернополі.

Головне завдання – прищепити любов до спорту і сформувати звичку до регулярної фізичної активності та здорового способу життя. Під час заходу обговорили реалізацію моделі здорової школи регіону, яка поєднує вісім ключових компонентів та передбачає злагоджені дії працівників закладу освіти для формування безпечного та здорового освітнього середовища; розглянули основні етапи щодо реалізації Концепції розвитку щоденного шкільного спорту та запровадження нових сучасних уроків фізичної культури у НУШ.

Нині уже проведено понад 200 практичних семінарів, до яких залучено понад 25 тис. учителів фізичної культури та викладачів фізичного виховання і понад 500 тис. учнів закладів освіти.

Під час форуму учні 5-6 класів узяли участь у шкільному етапі учнівської ліги «Здорова Україна».

 

14 березня 2023

Як війна вплинула на учнів: дослідження savED

60% батьків вказали повітряні тривоги основною причиною пропусків навчання власних дітей.

Це показують результати дослідження, проведеного благодійним фондом SavED.

Понад третина батьків поділилася, що з початку повномасштабного вторгнення їхні діти періодично пропускають навчання. У трійку лідерів причин для пропуску навчання також увійшли відсутність електроенергії (58%) та погане інтернет-з’єднання (50%).

Також більшість батьків (61%) вважають, що їхні діти мають симптоми стресу, такі як погіршення сну, тривожність, труднощі з концентрацією, проблеми в комунікації з однолітками та вчителями. Зокрема те, що діти почали більше хвилюватися відзначили 42% респондентів. Ще 34% зазначили, що їхнім дітям важко зосередитися під час виконання домашнього завдання.

«Згідно з результатами опитування, 85% батьків повністю або швидше погоджуються з тим, що прогалини у знаннях і навичках, які виникли у дітей унаслідок пандемії та повномасштабного вторгнення, матимуть вплив на їхню освіту та майбутнє. 72% батьків вважають, що потрібні додаткові заходи для компенсації прогалин у знаннях і навичках їхніх дітей, зумовлених пандемією і війною», йдеться у дослідженні.

Опитування було проведене компанією Info Sapiens з 20 грудня 2022 року до 24 січня 2023 року серед батьків дітей шкільного віку. Методом особистих інтерв’ю CAPІ1 було опитано 2045 респондент_ок у місцях їхнього проживання. Опитування проводилось у всіх регіонах України, крім АР Крим, Севастополя, Луганської, Донецької та Херсонської областей. 203 інтерв’ю були проведені на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії або які окуповані Російською Федерацією.

 

13 березня 2023

Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2023 року» підписано Президентом України

23 лютого 2023 року Верховна Рада України ухвалила Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2023 року».

13 березня 2023 року зазначений Закон України був підписаний Президентом України та набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Реалізація цього Закону дозволить Міністерству освіти і науки України розробити та затвердити Порядок прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2023 році, який дасть поштовх для подальшої роботи з організації національного мультипредметного тестування як конкурсного критерію доступу до освітніх послуг.

Також, випускники шкіл не будуть проходити державну підсумкову атестацію за результатами 2022/2023 навчального року.

 

НМТ-2023: оприлюднено демонстраційний тест з історії України

13 березня 2023 року оприлюднено демонстраційний варіант завдань НМТ з історії України.

Потенційні учасники мають змогу скласти тест в онлайновому середовищі Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти за цим посиланням. Інтерфейс запропонованого тестувальника відрізняється від того, який буде у реальному НМТ, однак за структурою, типами завдань, тривалістю виконання демонстраційний варіант аналогічний вступному тесту.

Як під час проходження демонстраційного тесту, так і під час реального тестування буде можливість вибирати послідовність виконання завдань, за потреби повертатися до того чи того завдання, змінювати варіант відповіді. Після завершення роботи будуть доступні результати тестування з цього предмета.

 

Державна антикорупційна програма: кожен учасник освітнього процесу, наукової й інноваційної діяльності України повинен мати гідні умови життя та професійного розвитку

13 березня 2023 року, на Урядовому порталі оприлюднено Державну антикорупційну програму, яка є ключовим інструментом реалізації Антикорупційної стратегії 2021-2025. Програма містить заходи, спрямовані на підвищення ефективності системи запобігання корупції в різних сферах суспільного життя, формування негативного ставлення до неї в суспільстві та забезпечення невідворотної відповідальності за корупційні дії.

Сфера освіти, науки та інновацій є важливою складовою економічного розвитку країни і ґрунтується на принципах законності, прозорості, доступності, неупередженості, політичної нейтральності, толерантності, дотриманні етичних норм.

Для усунення корупційних ризиків у сфері освіти, науки та інновацій реалізуються реформи та трансформації. Це своєю чергою створює умови, які відповідатимуть принципам Євросоюзу, аби кожен учасник освітнього процесу, наукової та інноваційної діяльності України мав гідні умови життя та професійного розвитку.

 

12 березня 2023

Комітет з питань освіти, науки та інновацій вітає Олену Атласюк з обранням до складу першої когорти Молодої академії Європейського математичного товариства

Молодшого наукового співробітника Інституту математики НАН України доктора філософії Олену Атласюк обрано до складу першої когорти Молодої академії Європейського математичного товариства (EMYA).

Відбірковий комітет EMYA обрав Олену Атласюк з-поміж номінантів із більшості європейських країн, які спеціалізуються на різних галузях математики.

Перше засідання EMYA відбулося 06 березня 2023 року. На ньому нові члени погодили принципи заснування та початкові плани EMYA щодо посилення ролі та перспектив молодого покоління математиків у Європі.

Інформація на сайті "Ukrainian Mathematical Community"

За інформацією Відділення математики НАН України

 

Профорієнтація у профтехах в умовах війни – відбулася Всеукраїнська конференція

10 березня 2023 року відбулася Всеукраїнська конференція «Роль центрів кар’єри у професійній освіті: наші спільні здобутки», під час якої учасники обговорили, якою була профорієнтація у профтехах в умовах війни, яким чином має відбуватися розвиток центрів кар’єри та як адаптувати досвід європейського кар’єрного консультування до українських реалій.

Серед доповідачів конференції були представники Міністерства освіти і науки України, місцеві управлінці, роботодавці, міжнародні експерти та представники закладів професійної освіти. Учасники детально розповіли бачення профорієнтації у своїх напрямах. Зокрема, представники бізнесу ознайомили з найважливішими навичками на сучасному ринку праці, а випускниця профтеху поділилася історією успіху відкриття власного підприємства.

Учасники також мали можливість доєднатися до панельної дискусії «Моє професійне майбутнє: пряма мова», під час якої спільно обговорили бачення ідеальних центрів кар’єри у профтехах та лайфхаки підготовки до співбесіди.

 

Сертифікація-2023: майже 1,4 тис. учителів початкових класів із 976 шкіл відкрили сезон освітніх оцінювань

11 березня 2023 року майже 1,4 тис. учителів початкових класів із 976 шкіл відкрили сезон освітніх оцінювань 2023 року, склавши незалежне тестування. За попередньою інформацією від регіональних центрів, явка становить понад 95%.

Попри повітряні тривоги в Харкові, Запоріжжі, обстріли Херсона тестування провели штатно, без порушень і надзвичайних ситуацій.

 

Стартував 5-й сезон української Премії L’OREAL–UNESCO «Для жінок у науці»

З 06 березня 2023 року можна подавати заяви на участь у 5-му сезоні української Премії L’OREAL–UNESCO «Для жінок у науці».

Дедлайн подання заяв на участь – 31 травня 2023 року.

ТОВ «L’OREAL УКРАЇНА» запровадило цю премію у партнерстві з Національною академією наук України, Громадською організацією «Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності» та під патронатом Національної комісії України у справах ЮНЕСКО.

Українська премія є частиною глобальної програми L’OREAL-UNESCO «Для жінок у науці», що сприяє збільшенню внеску жінок у сферу наукових досліджень на глобальному рівні з 1998 року. Мета премії – підвищити рівень представленості жінок у галузі науки.

До участі у цій програмі організатори запрошують жінок віком від 18 до 40 років, які професійно виконують наукові дослідження у галузі STEM (наука, технології, інжиніринг і математика) на території України – в будь-яких закладах вищої освіти, їхніх дослідницьких центрах або в установах Національної академії наук України.

Заяви від потенційних учасниць приймають від 06 березня до 31 травня 2023 року (включно) за встановленою формою через онлайн-платформу.

Кожна лауреатка отримає грошову премію 200?000 (двісті тисяч) гривень, яку зможе використати на власний розсуд.

Додаткова інформація про українську Премії L’OREAL–UNESCO «Для жінок у науці» 2023.

 

Учні 8-11 класів столичних закладів освіти пройшли опитування щодо мовного середовища: 95% відчуває гордість за свою країну і 76% вважає, що українська мова повинна бути єдиною державною

У столичних закладах освіти пройшло опитування щодо української мови та мовного середовища учнівської молоді у повсякденному житті. Участь в опитуванні взяли більше 25 тисяч учнів 8-11 класів закладів загальної середньої освіти столиці. Про це інформує Департамент освіти і науки КМДА.

Опитування проводилося із 23 лютого до 05 березня 2023 року. Інформацію збирали методом онлайн-анкетування, яке було розміщене на головній сторінці сайту КНП «Освітня агенція міста Києва». Варто зазначити, що 22% респондентів – внутрішньо переміщені особи.

Так, згідно з результатами опитування майже всі учні (95%) відчувають гордість за свою країну. У порівняні з попередньою хвилею дослідження цей показник збільшився удвічі – на 46%. Окрім цього, частка осіб, які пишаються Україною як державою, є найвищою за весь період проведення досліджень (починаючи з 2014 року).

Учні насамперед вбачають у понятті «патріотизм» працю на добробут своєї держави (69%). Для майже половини опитаних (49%) спілкування державною мовою є важливою складовою патріотизму.

Загалом більшість учнів (76%) вважає, що українська мова повинна бути єдиною державною в Україні. Респонденти вважають українську мову важливою, тому що вона об’єднує українське суспільство (67%).

86% учнів зазначають, що більшість їхнього оточення спілкуються в тій чи іншій мірі українською мовою.

Важливим напрямом, на який потрібно звернути особливу увагу, є використання української мови учнями в повсякденні. Якщо при перегляді фільмів або читанні літератури більше 75% опитуваних в той чи іншій мірі обирають саме україномовний контент, то в спілкуванні з друзями майже 40 відсотків практично не використовують рідну мову, а в соцмережах 36% обирають винятково іноземні мови. І по цим напрямам суттєвої динаміки змін поки що немає.

Нагадаємо, у Києві працюють над створенням Концепції ствердження української мови в усіх сферах суспільного життя столиці на 2023-2025 роки. Її розробкою місто займається спільно з Уповноваженим із захисту державної мови, науковцями та громадськістю. У рамках розробки концепції опитування щодо використання української мови проходило також у застосунку «Київ Цифровий».

 

3145 навчальних закладів зазнали бомбардувань та обстрілів, з них 415 повністю зруйнований

Станом на 12 березня 2023 року 2730 закладів пошкоджено та 415 зруйнований повністю - про це повідомляють на ресурсі Міністерства освіти і науки України.

Сайт saveschools.in.ua документує та в реальному часі надає статистику зруйнованих українських закладів освіти.

До того ж на сайті можна переглянути картину руйнувань кожного регіону. До переліку увійшли не лише школи, а й дитсадки, заклади професійно-технічної освіти та заклади фахової передвищої освіти.

 
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку