24 лютого 2023

Безпечне і здорове освітнє середовище в НУШ: схвалено план заходів на 2023 рік

Сьогодні, 24 лютого 2023 року, Уряд схвалив план заходів з реалізації Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у Новій українській школі на 2023 рік.

План визначає комплекс заходів, що сприятимуть формуванню безпечних, комфортних та здорових умов для здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти, оволодінню учнями компетентностями, необхідними для безпечного та здорового способу життя, а також передбачають підготовку психологів та педагогічних працівників з питань психологічної підтримки та здатності діяти в умовах надзвичайних ситуацій.

Зокрема, план заходів на 2023 рік спрямований на досягнення стратегічних цілей щодо:

·  забезпечення здоров’язбережувальної складової освіти;

·  комплексності розвитку фізичної культури та посилення рухової активності;

·  розбудови системи здорового харчування, формування культури харчування та правильних харчових звичок;

·  належного медичного обслуговування учнів і працівників закладів освіти;

·  ефективного психологічного супроводу освітнього процесу;

·  безпечності, доступності та інклюзивності освітнього середовища;

·  міжсекторальної взаємодії та залучення соціальних інституцій.

 

Для майбутніх вступників створена безкоштовна онлайн-платформа з підготовки до НМТ-2023

Громадська спілка «Освіторія» запустила серію безоплатних вебінарів на онлайн-платформі «iLearn» для підготовки до національного мультипредметного тесту (НМТ) 2023. Вебінари проведуть досвідчені експерти-предметники.

Щотижня на iLearn будуть проводити онлайн-заняття з чотирьох предметів: української мови, історії України, математики та англійської. Учні зможуть не лише повторити матеріал, але й поставити запитання викладачам, а також перевірити знання завдяки тестуванню на платформі. Вебінари триватимуть упродовж чотирьох місяців, безпосередньо до складання НМТ.

Розклад, а також вебінари можна переглянути на платформі iLearn.org.ua.

 

Посольство Фінляндії в Україні приймає заявки від українських громадських організацій на отримання грантів

До 28 лютого 2023 року Посольство Фінляндії в Україні приймає заявки від українських громадських організацій на одержання грантів для сталості освіти, зокрема:

підтримка освітніх програм для дітей та молоді, що допомагають надолужити прогалини у знаннях;

надання психологічної підтримки учням та вчителям.

Кінцевий термін подання проектної пропозиції – 28 лютого 2023 року о 17:00 (GMT/UTC +2) на електронну адресу: PYM.KIO@formin.fi.

За більш детальною інформацією та посиланнями на шаблони проектних пропозицій – переходьте за посиланням.

 

Продовжено термін подання заявок для участі у конкурсі за напрямом розвитку потенціалу у вищій освіті програми Еразмус+

Кінцевий термін подання проектних заявок для участі в конкурсі за напрямом CBHE було змінено. Дедлайн продовжено до 28 лютого 2023 року 17:00 (за Брюссельським часом).

Організація-заявник подає онлайн-заявку до Європейського виконавчого агентства з питань освіти та культури (ЕАСЕА) через портал FTOP.

Проекти СВНЕ мають великий вплив на вищу освіту України – в умовах воєнного стану їхня значущість зросла ще більше. Цьогорічні проекти сфокусовані на інноваційності, інклюзивності, зелених та цифрових трансформаціях для поліпшення і забезпечення якості вищої освіти України.

Більш детальна інформація про конкурс докладніше на сторінці Еразмус+.

 

23 лютого 2023

Прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2023 року»

23 лютого 2023 року Верховна Рада України ухвалила Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2023 року».

Законом пропонується доповнити Закони України «Про повну загальну середню освіту», «Про фахову передвищу освіту» та «Про вищу освіту» положеннями про звільнення від проходження державної підсумкової атестації здобувачів освіти, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році, та про те, що прийом до закладів фахової передвищої освіти та вищої освіти на навчання для здобуття ступеня молодшого бакалавра, бакалавра та магістра, який здійснювався у 2022 році в особливому порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, продовжити на 2023 рік.

Реалізація цього Закону дозволить Міністерству освіти і науки України розробити та затвердити Порядок прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2023 році, який дасть поштовх для подальшої роботи з організації національного мультипредметного тестування як конкурсного критерію доступу до освітніх послуг.

Також, заклади освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, не будуть організовувати державну підсумкову атестацію за результатами 2022/2023 навчального року.

 

Верховна Рада України ухвалила Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо надання державної цільової підтримки окремим категоріям осіб у сферах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти»

Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо надання державної цільової підтримки окремим категоріям осіб у сферах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти» розширює категорії осіб, яким, зокрема, надається право на отримання державної цільової підтримки для здобуття професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти у державних і комунальних закладах освіти, в тому числі соціальних стипендій.

Зокрема, зазначена підтримка відтепер буде поширена:

на осіб, стосовно яких установлено факт позбавлення особистої свободи внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України, після їх звільнення;

на дітей осіб, стосовно яких установлено факт позбавлення особистої свободи внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України;

на дітей загиблих (померлих) осіб, стосовно яких установлено факт позбавлення  особистої свободи внаслідок збройної агресії проти України;

на дітей, які проживають у населених пунктах на лінії зіткнення, осіб, стосовно яких встановлено факт позбавлення особистої свободи внаслідок збройної агресії проти України, та дітей таких осіб.

 

Триває приймання заявок на участь у Всеукраїнському конкурсі «Молодий вчений року»

До 1 березня 2023 року триває приймання заявок для участі у щорічному Всеукраїнському конкурсі «Молодий вчений року», який організовує Рада молодих учених при МОН України.

Головною метою конкурсу є визнання досягнень молодих учених у різних галузях знань та сферах діяльності. Участь можуть взяти номінанти віком до 35 років включно, які мають вищу освіту не нижче другого (магістерського) рівня, а також номінанти віком до 40 років включно, які мають науковий ступінь доктора наук.

Номінант конкурсу отримає: статус номінанта, свідоцтво про участь у конкурсі та урочистій церемонії. Лауреат конкурсу отримає: особисту промоцію, свідоцтво лауреата, статуетку «Молодий вчений року».

Більш детальну інформацію про щорічний конкурс «Молодий вчений року» можна знайти за посиланням.

 

22 лютого 2023

Зареєстровано проект Закону про внесення змін до Закону України «Про повну загальну середню освіту» щодо обов’язкових результатів навчання

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону про внесення змін до Закону України «Про повну загальну середню освіту» щодо обов’язкових результатів навчання реєстр № 9046 від 22.02.2023, поданий н.д.С.Бабаком та іншими народними депутатами.

Метою проекту Закону є підвищення якості викладання та якості вивчення історії України та іноземної мови на кожному рівні повної загальної середньої освіти.

Законопроектом пропонується встановити, що:

1) на кожному рівні повної загальної середньої освіти обов’язковій перевірці під час державної підсумкової атестації підлягають не лише результати навчання з державної мови та математики, а й результати навчання з історії України та іноземної мови (крім мови держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором або державою-окупантом);

2) Державні стандарти повинні передбачати вільне володіння державною мовою, необхідний рівень математичної компетентності, знання історії України, володіння іноземною мовою (крім мови держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором або державою-окупантом) всіма учнями закладів освіти, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти.

Прийняття законопроекту дозволить підвищити якість здобуття учнями результатів навчання з історії України та іноземної мови на кожному рівні повної загальної середньої освіти, що має, з одного боку, посилити єдність Українського народу у розумінні його минулого, а, з іншого боку, полегшити громадянам України спілкування з усім цивілізованим світом за усіма напрямами співпраці.

 

В Умані обговорили вплив війни рф проти України на результати навчання

22 лютого 2023 року за ініціативи Державної служби якості освіти України та pf підтримки Міністерства освіти і науки України відбувся круглий стіл «Вплив війни на результати навчання» на базі Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (Черкаська область).

Участь у заході взяли Голова Комітету Верховної ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак, голова підкомітету з питань вищої освіти Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Юлія Гришина, Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет, Президент Національної академії педагогічних наук Василь Кремень, Голова Державної служби якості освіти України Руслан Гурак, Голова Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти Андрій Бутенко, заступниця директора Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко, Голова Черкаської обласної військової державної адміністрації Ігор Табурець, начальник управління освіти і науки Черкаської обласної військової адміністрації Валерій Данилевський, ректор Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Олександр Безлюдний, фахівчиня секції освіти ЮНІСЕФ Світлана Стукало, співголова громадської організації «Батьки SOS» Олена Парфьонова, науковці, освітяни, громадськість та міжнародні партнери.

Учасники проаналізували освітні прогалини від початку повномасштабної агресії рф проти України, динаміку результатів навчання здобувачів освіти, ознайомилися із підсумками дослідження ДСЯО щодо якості організації освітнього процесу в умовах воєнного стану.

Учасники дискусії одностайно погодилися із пропозицією про необхідність розроблення ефективної системи національного вимірювання навчальних результатів здобувачів освіти.

 

В Іспанії запрацював український освітній хаб

Вісімнадцятий український освітній хаб розпочав діяльність у місті Валенсії. Українців у освітньому хабі в Іспанії чекає багато корисних та цікавих можливостей. Усі заходи - безкоштовні.

В Іспанії нині мешкають понад 250 тисяч українців, багато з них діти. Ці заходи об’єднають близько 600 українських сімей, які нині є вимушено переміщеними особами та проживають в Іспанії.

Українські освітні хаби від початку військової агресії рф працюють в Україні і в країнах ЄС: Польщі, Словаччині, Угорщині, Чехії, Болгарії, Швейцарії, Німеччині, Великій Британії, а тепер в Іспанії.

Місія мережі українських освітніх хабів – надати можливість українським дітям, які наразі перебувають в інших країнах, надолужити навчання, продовжити здобувати освіту за українською державною програмою та набувати навичок для успішного життя, перш за все «м’яких» (soft skills) та підприємницьких навичок, а мамам – опанувати актуальні IT-професії та ті, що потрібні на ринку праці, а також сприяти їм у працевлаштуванні задля можливості фінансово забезпечувати себе та своїх дітей.

 

Відбулася презентація ініціативи «Стаємо сильнішими разом!», що покликана допомогти дітям, які постраждали від війни

22 лютого о 10:30 у КВЦ «Парковий» відбулася презентація ініціативи «Стаємо сильнішими разом!»: ініціатива з навчання вчителів, директорів та керівників громад.

У презентації взяли участь Уповноважений Верховної Ради України з прав людини Дмитро Лубінець, Міністр освіти та науки України Сергій Шкарлет, Надзвичайний і Повноважний посол Швейцарії в Україні Клод Вільд, Уповноважена Президента України з питань Фонду Президента України з підтримки освіти, науки та спорту Ольга Будник, Голова Національного агентства України з питань державної служби Наталія Алюшина, директор Центру врядування Цюрихського педагогічного університету (місто Цюрих, Швейцарія) (онлайн) Рольф Голлоб, представники Швейцарсько-українського проекту «DECIDE», Міністерства освіти і науки України, Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, органів місцевої влади.

Під час презентації було представлено основні напрями проекту, а також відбулося обговорення актуальних проблем дотримання прав дитини та створення безпечного середовища у школах і громадах в умовах воєнного стану.

Ініціатива розрахована на два роки й буде запроваджена у два етапи. За планом організаторів, уже 2023 року в ній зможуть взяти участь 50 000 вчителів, понад 200 000 дітей і батьків з майже тисячі громад.

В ініціативі передбачено шість основних напрямів:

нові компетентності вчителя в умовах воєнного стану;

права людини та громадянина;

психологічна підтримка;

підтримка дітей з особливими освітніми потребами;

безпечний освітній простір в закладах освіти;

громада, безпечна для дитини — консультативно дорадчі заходи.

Ініціатива «Стаємо сильнішими разом!» створена для вчителів, керівників закладів освіти, шкільних психологів, батьків, голів територіальних громад і працівників органів управління освітою тергромад.  

 

Відбулася церемонія випуску офіцерів ЗСУ НАСВ ім. гетьмана Петра Сагайдачного

У межах робочої поїздки до Львівської області Прем’єр-міністр Денис Шмигаль взяв участь у церемонії випуску офіцерів Збройних Сил України Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного.

З вітальним словом у режимі онлайн до випускників звернувся Президент України Володимир Зеленський.

Під час нагородження найкращих випускників академії очільник Уряду вручив офіцерам золоті медалі.

 

Держенергоефективності та Дніпровська політехніка впроваджуватимуть нові освітні програми та наукові дослідження для потреб сталого розвитку України

Голова Держенергоефективності та ректор Дніпровської політехніки уклали меморандум про співпрацю задля підвищення науково-освітнього потенціалу для потреб сфери енергоефективності та сталого розвитку України.

У рамках укладеного меморандуму Держенергоефективності та Дніпровська політехніка спільно працюватимуть над:

запровадженням актуальних освітніх програм, зокрема, щодо енергоефективності в муніципалітетах та промисловості, щодо електромобільності, енергетичної інфраструктури тощо;

cтворенням широкопрофільного хабу навчання та підвищення кваліфікації енергоаудиторів із залученням інноваційної технологічної бази та фахівців університету;

проведенням науково-дослідних робіт;

розробкою пропозицій до законодавчих змін.

Також студенти університету матимуть змогу проходити практику в Держенергоефективності.

Держенергоефективності та Дніпровська політехніка розпочали взаємодію над розробкою нової освітньо-професійної програми підготовки магістрів за напрямом "Енергоефективність та енергозбереження у територіальних громадах і промисловості".

 

21 лютого 2023

Відбулося засідання Комітету ВРУ з питань освіти, науки та інновацій

На засіданні було розглянуто 12 питань. Народні депутати України – члени Комітету прийняли рішення:

- підтримати законопроекти:

проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2023 року, реєстр. № 8228-1 від 29.11.2022, КМУ, (друге читання) (прийняти у другому читанні та в цілому);

проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо надання державної цільової підтримки окремим категоріям осіб у сферах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти, реєстр. № 8400 від 31.01.2023 (за основу та в цілому);

проект Закону про внесення змін до статті 19 Закону України “Про професійну (професійно-технічну) освіту” щодо окремих аспектів процедури ліцензування, реєстр. № 8365 від 16.01.2023 (за основу та в цілому);

проект Закону про внесення змін до статті 51 Закону України “Про повну загальну середню освіту” щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників у питанні надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу, реєстр. № 8378 від 23.01.2023 (за основу та в цілому);

- повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання проект Закону про внесення змін до Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність” щодо виборів керівника наукової установи, реєстр. № 6236 від 01.11.2021);

- запропонувати визначитись щодо прийняття проекту Закону України про внесення змін до Закону України “Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори” для встановлення порядку використання наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів у наукових та навчальних цілях, реєстр. 6470 від 24.12.2021, Комітету Верховної Ради України з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування, визначеного головним з опрацювання цього законопроекту;

- проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо узгодження законодавства у сфері оренди та приватизації державного та комунального майна, реєстр. № 6102-д від 13.02.2023, направити до Комітету Верховної Ради України з питань економічного розвитку для підготовки на повторне перше читання, визначеного головним з опрацювання цього законопроекту та визначивши при цьому основні положення, принципи, критерії, яким повинен відповідати доопрацьований законопроект та його структурні частини;

- внести зміни та доповнення до Рішення Комітету від 05.10.2022 року (протокол № 107) про створення робочої групи для підготовки до другого читання проекту Закону України про внесення змін до деяких законів України, реєстр. № 5450 від 29.04.2021;

- погодитись з висновками експертів та зняти з подальшого конкурсного відбору на Стипендії за 2023 рік роботи конкурсантів, які не відповідають вимогам Конкурсу на іменні стипендії Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук за 2023 рік;

- внести зміни до плану роботи Комітету з питань освіти, науки та інновацій на період дев’ятої сесії дев’ятого скликання з врахуванням висловлених пропозицій Голови Комітету.

Переглянути запис засідання можна за посиланням: https://www.facebook.com/kom.osvita.nauka.

 

Відбулося засідання Комітету з питань людського виміру ОБСЄ

21 лютого 2023 року відбулося засідання Комітету з питань людського виміру ОБСЄ на тему: «Право на освіту під час війни, конфлікту та гуманітарної кризи».

На засіданні Комітету обговорювали питання права на освіту під час війни, висвітленні реалій та умов, у яких доводиться українським школярам та студентам здобувати освіту під час агресивної війни рф проти України (зокрема на тимчасово окупованих територіях України), становища дітей з-поміж внутрішньо переміщених осіб тощо.

У дискусії взяли участь керівник відділу гуманітарних зв'язків та зовнішніх відносин, голова Женевського офісу організації «Освіта не може чекати» (ECW), який представляє ECW у відносинах з партнерами та мережами в галузі освіти, представники Глобальної коаліції на захист освіти від нападів (The Global Coalition to Protect Education from Attack (GCPEA), пов'язану із просуванням схвалення та імплементації Декларації про безпеку шкіл, Перший заступник Міністра освіти і науки України.

За останні роки регіон ОБСЄ відреагував на низку криз, які постали перед державами-учасницями, зокрема забезпечення якісними освітніми послугами для дітей та молоді, які тікають від війни, конфліктів та гуманітарних криз.

За останній рік регіон ОБСЄ відреагував на найбільшу гуманітарну кризу та кризу з біженцями, спричинену повномасштабним військом вторгненням росії в Україну.

 

Відкрито управлінську студію «Подолання викликів і ризиків організації освітнього процесу в умовах воєнного стану»

21 лютого 2023 року у місті Київ під головуванням заступниці голови Донецької облдержадміністрації розпочато роботу відкритої управлінської студії «Подолання викликів і ризиків організації освітнього процесу в умовах воєнного стану». Захід проходить за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) задля визначення стратегічних кроків для швидкого післявоєнного відновлення, підвищення якості освіти у синхронізації з освітнім простором Європейського Союзу, а також обговорення реалізації програми великої трансформації «Освіта 4.0: український світанок».

Під час заходу було висвітлено питання організації навчання, зокрема на деокупованих територіях, обговорено питання збереження цілісності та модернізації освіти в умовах сьогодення, проекти розвитку освіти дорослих, цифрового документообігу, відновлення та осучаснення бібліотечного фонду, перспективи освітньої реформи в умовах воєнного стану та професійного розвитку педагогів, безпеки в закладах освіти, психологічної підтримки учасників освітнього процесу, реабілітації та адаптації в умовах війни та повоєнний період, а також було наголошено на синхронізації законодавства України з вимогами європейського простору освіти та рекомендаціями щодо євроінтеграції.

У перший день робота управлінської студії відбувалася за трьома діалоговими вікнами у формі панельних дискусій.

 

20 лютого 2023

Відбулися засідання підкомітетів Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій

20 лютого 2023 року відбулися засідання підкомітетів Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій.

 

1. Підкомітет з питань вищої освіти.

Народними депутатами України – членами Комітету були прийняті рішення рекомендувати Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій розглянути на своєму засіданні та ухвалити наступні рішення:

внести поправки до порівняльної таблиці проекту Закону про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2023 року (реєстр. № 8228-1 від 29.11.2022, КМУ) (друге читання);

прийняти законопроект реєстр. № 8228-1 у другому читанні;

підтримати проект Закону про внесення змін до Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу” щодо звільнення з військової служби наукових і науково-педагогічних працівників (реєстр. № 8315 від 28.12.2022);

проект Закону про внесення змін до пункту 10 Прикінцевих положень Закону України “Про Державний бюджет України на 2023 рік” (реєстр. № 8383 від 25.01.2023) повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

 

2. Підкомітет з питань професійно-технічної та фахової передвищої освіти.

Народними депутатами України – членами Комітету були прийняті рішення підтримати за основу з урахуванням зауважень Комітету:

проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо надання державної цільової підтримки окремим категоріям осіб у сферах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти (реєстр. № 8400 від 31.01.2023);

проект Закону про внесення змін до статті 19 Закону України “Про професійну (професійно-технічну) освіту” щодо окремих аспектів процедури ліцензування (реєстр. № 8365 від 16.01.2023).

 

3. Підкомітет з питань науки та інновацій.

Народними депутатами України – членами Комітету були прийняті рішення рекомендувати Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій розглянути на своєму засіданні та ухвалити наступні рішення:

проект Закону про внесення змін до Закону України “Про державну допомогу суб’єктам господарювання” та інших законодавчих актів України щодо державної допомоги суб’єктам господарювання (реєстр. № 5648 від 10.06.2021) (доопрацьований 26.12.2022) прийняти за основу;

проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо узгодження законодавства у сфері оренди та приватизації державного та комунального майна (реєстр. № 6102-д від 13.02.2023) відправити на повторне перше читання.

 

4. Підкомітет з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти і адаптації законодавства України до положень права Європейського Союзу.

Народними депутатами України – членами Комітету були прийняті рішення рекомендувати Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій розглянути на своєму засіданні та ухвалити наступні рішення:

- підтримати:

проект Закону про внесення змін до статті 111-1 Кримінального кодексу України щодо вдосконалення відповідальності за колабораційну діяльність (реєстр. № 8301-1 від 05.01.2023) (за основу);

проект Постанови про схвалення пропозицій щодо застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) (реєстр. № 8377 від 23.01.2023) (за основу);

проект Постанови про Заяву Верховної Ради України про посягання російської федерації на державність України з метою її знищення (реєстр. № 8335 від 05.01.2023) (за основу);

- повернути суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання:

проект Закону про внесення змін до статті 111-1 Кримінального кодексу України щодо вдосконалення відповідальності за колабораційну діяльність (реєстр. № 8301 від 23.12.2022);

проект Закону про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо уточнення відповідальності за деякі види кримінальних правопорушень на тимчасово окупованих територіях (реєстр. № 8301-2 від 09.01.2023);

- запропонувати визначитись щодо прийняття проекту Закону України про державний контроль за міжнародними передачами стратегічних товарів (реєстр. № 8415 від 03.02.2023) Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки, оборони та розвідки, визначеного головним з опрацювання цього законопроекту.

 

5. Підкомітет з питань загальної середньої, інклюзивної освіти та освіти на тимчасово окупованих територіях.

Народними депутатами України – членами Комітету були прийняті рішення рекомендувати Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій розглянути на своєму засіданні прийняти за основу:

проект Закону про внесення змін до статті 51 Закону України “Про повну загальну середню освіту” щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників у питанні надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу (реєстр. № 8378 від 23.01.2023);

проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення вивчення правил безпеки дорожнього руху (реєстр. № 8356 від 12.01.2023).

 

Відбулася робоча нарада на тему: «Реформа шкільного харчування: пріоритетні напрямки розвитку в умовах війни та повоєнного відновлення України», під час якої обговорили проект стратегії реформування системи шкільного харчування на 2023-2027 роки та розглянули пріоритетні проекти на поточний рік

Стратегія реформування системи шкільного харчування на 2023-2027 роки передбачає п’ять основних напрямів:

·  розвиток кадрового потенціалу;

·  відновлення та модернізація харчоблоків закладів освіти;

·  фінансова підтримка територіальних громад у забезпеченні харчуванням учнів/вихованців закладів освіти;

·  здорове харчування у закладах освіти (впровадження нових норм та меню);

·  промоція культури здорового харчування під час війни.

На зустрічі було представлено аналіз впливу повномасштабної збройної агресії на систему шкільного харчування. Серед найбільших проблем закладів освіти – застарілість або недостатня кількість обладнання, посуду й меблів, повітряні тривоги та вимкнення електроенергії, брак приміщень і гостра потреба в ремонтних роботах, недостатнє фінансування, зокрема для виконання норм харчування, а також неможливість організувати харчування в умовах воєнного стану.

У результаті аналізу та обговорень команда реформи шкільного харчування сформулювала таку візію на 2027 рік: різноманітне, збалансоване та якісне харчування в закладах освіти; врахування потреб у харчуванні незахищених верств населення (родини учнів, внутрішньо переміщені особи тощо та формування у суспільстві розуміння залежності здоров’я і психологічного стану від якісного харчування.

Визначено чотири основні стратегічні мети:

1.  Замовники мають отримати достатньо фінансового ресурсу для закупівель та здійснювати їх просто и? ефективно.

2.  У відновлених і модернізованих харчоблоках закладів освіти мають використовувати новітні технологічні процеси, поліпшувати показники енергоефективності, дотримуватися вимог системи НАССР.

3.  Органи управління освітою в територіальних громадах і заклади освіти мають сформувати достатній штат кваліфікованих працівників, які організують якісне та безпечне харчування й сприяють формуванню в учнів здорових харчових звичок.

4.  Українці мають прийти до свідомого вибору здорового харчування.

У заході взяли участь: Перша леді Олена Зеленська, Надзвичайний і Повноважний Посол Швейцарської Конфедерації в Україні, Голова Представництва ЮНІСЕФ в Україні, Перший віцепрем'єр-міністр – міністр економіки України, віцепрем'єр-міністр з відновлення України – міністр розвитку громад, територій та інфраструктури, Міністр охорони здоров’я України, Міністр аграрної політики та продовольства України, Міністр освіти і науки України, Голова Антимонопольного комітету України, представники Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, Держпродспоживслужби, АМКУ, ДП «Прозорро», швейцарсько-українського проєкту DECIDE.

Дружина Президента подякувала учасникам зустрічі та відзначила, що цьогоріч над реформою шкільного харчування треба працювати вдвічі активніше, щоб компенсувати вкрадений війною рік.

 

Уряд Литви долучився до відновлення пошкоджених закладів освіти в Бородянці та Ірпені

17 лютого 2023 року Київщину з офіційним візитом відвідав віцеміністр Міністерства закордонних справ Литви Мантас Адоменас.

У Бородянці Мантас Адоменас разом із заступником Міністра освіти і науки України, заступником голови Київської ОВА, а також представниками місцевої влади побували у ліцеї № 1, де ознайомилися зі станом його відновлення.

Під час активних бойових дій у Київській області та тимчасової окупації селища Бородянський ліцей зазнав суттєвих руйнувань і пошкоджень – усе майно в закладі освіти було повністю знищено, понівечено та розграбовано російською армією. Так, у закладі пошкоджено внутрішні та зовнішні стіни, фундамент, дах, вибито вікна, двері тощо. До відновлення цієї школи долучився уряд Литви.

Віцеміністр МЗС Литви відвідав ще один заклад, що зазнав руйнувань через повномасштабне вторгнення росії в Україну. Садок №6 «Радість» в Ірпені в результаті неодноразових обстрілів пошкоджений на 75%. У дошкільному навчальному закладі знищено всю покрівлю, частково зруйновано зовнішні та внутрішні стіни 2-го поверху. Також тут розбиті вікна та двері, меблі, кухонне обладнання, пошкоджено електричні мережі, системи тепло-, водопостачання та водовідведення, паркан, ігрові майданчики.

Уряд Литви допомагає у відновленні і цього закладу дошкільної освіти.

Нині в садку роботи йдуть швидкими темпами.

 

19 лютого 2023

Майбутні зимівники 28-ї Української антарктичної експедиції пройшли тренінг перед роботою на станції «Академік Вернадський»

17 лютого 2023 року завершився тижневий тренінг для майбутніх учасників 28-ї Української антарктичної експедиції. Вони мають замінити на станції колег з 27-ї УАЕ, які працюють там уже майже рік.

У зборах узяли участь кандидати двох складів експедиції: основного та запасного. Нагадуємо, що в команду зимівників входять учені (біологи, геофізики, метеорологи), лікар, кухар, системний адміністратор та механік, дизеліст.

Цьогоріч збори відбулися не на традиційній тренінговій базі Радіоастрономічного інституту НАН в селі Мартове неподалік Харкова, яку пошкодили російські загарбники, а на базі Національного еколого-натуралістичного центру в Києві. Захід організував та провів досвідчений геофізик-зимівник, керівник 15-ї УАЕ, доктор фізико-математичних наук Андрій Залізовський.

Програма тренінгу мала як теоретичну частину – про історію станції, правові аспекти перебування в Антарктиці, лекції за професійними напрямами, так і практичні заняття та обмін досвідом з нинішніми учасниками УАЕ. Життя команди під час зборів було наближене до життя експедиції.

За підсумками тренінгу буде сформовано остаточний склад учасників основної команди 28-ї УАЕ, про що ми повідомимо окремо. Відправка експедиції запланована на березень цього року.

 

У Торуні урочисто відкрили Всесвітній Коперніковський конгрес

Конгрес, організований університетами в Торуні, Кракові, Ольштині та Інститутом історії науки Польської академії наук, розпочався 19 лютого 2023 року, якраз у 550-ту річницю від дня народження Миколая Коперника, який зібрав вчених з усього світу. У травні засідання конгресу пройде у Кракові, у червні – в Ольштині, а у вересні конгрес повернеться до Торуня.

Його головна мета – представити стан досліджень життя і діяльності великого вченого і астронома, а також його вплив на розвиток науки, культури і мистецтва.

На відкритті з промовою виступив професор Філіп Джеймс Едвін Піблз ? видатний канадсько-американський фізик, космолог, астрофізик і астроном, один із піонерів теорії формування Всесвіту. У 2019 р. він отримав Нобелівську премію з фізики за досягнення в галузі фізичної космології.

Загалом у заході беруть участь 700 дослідників і експертів, зокрема п'ять лауреатів Нобелівської премії. Торунь приймає панельні дискусії з астрономії, природничих наук, медицини та економіки. У програмі також дебати з історії, політики, права, філософії та теології. Сфери дебатів визначаються дисциплінами, якими займався Коперник.

Міністерство освіти і науки України на заході представляв заступник Міністра з питань європейської інтеграції Олексій Шкуратов.

Подивитися записи та трансляцію третього дня конгресу можна за посиланням .

 

Затверджено Порядок проведення верифікації інформації про освіту, кваліфікацію та професійний досвід медичних, фармацевтичних працівників та інших працівників сфери охорони здоров’я

17 лютого 2023 року під час засідання КМУ було затверджено Порядок проведення верифікації інформації про освіту, кваліфікацію та професійний досвід медичних, фармацевтичних працівників та інших працівників сфери охорони здоров’я. Цей Порядок визначає механізм проведення верифікації інформації про освіту для працівників, які працевлаштовуються за кордоном.

Про затвердження Порядку проведення верифікації інформації про освіту, кваліфікацію та професійний досвід медичних, фармацевтичних працівників та інших працівників сфери охорони здоров’я .

 

3139 навчальних закладів зазнали бомбардувань та обстрілів, з них 441 повністю зруйнований

Станом на 19 лютого 2023 року 2698 закладів пошкоджено та 441 зруйнований повністю - про це повідомляють на ресурсі Міністерства освіти і науки України.

Сайт saveschools.in.ua документує та в реальному часі надає статистику зруйнованих українських закладів освіти.

До того ж на сайті можна переглянути картину руйнувань кожного регіону. До переліку увійшли не лише школи, а й дитсадки, заклади професійно-технічної освіти та заклади фахової передвищої освіти.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку