Інформаційні матеріали щодо формування та реалізації інклюзивної політики в сфері освіти осіб з обмеженими можливостями здоров'я
26 лютого 2013, 19:48
Інформаційні матеріали щодо
формування та реалізації інклюзивної
політики в сфері освіти осіб з обмеженими
можливостями здоров’я
«Де в Україні навчаються діти із синдромом Дауна, діти із ДЦП, із вадами слуху та зору? Зазвичай їх не зустріти в загальноосвітній школі. Перші спроби включити дітей з особливостями розвитку в загальноосвітній процес наразі мають стільки перешкод, що ставить під сумнів українську інклюзію як таку. Для існування толерантного, а краще сказати морального суспільства інклюзія вкрай необхідна – це вже доведений факт. І тут потреба є синхронною. Діти з особливими потребами потребують рівних можливостей і адекватної цьому соціалізації, що і надає їм інклюзія. А діти здорові призвичаюються сприймати фізичні вади нормально, відчувати іншого як рівного, допомагати йому, стають більш чуйними і людяними. Це і є природнє, реальне виховання моральності, без патетики і декларацій. Що може бути найважливішим?».
Настояща Катерина Василівна,
кандидат соціологічних наук, доцент,
Матеріали підготовлено
головним консультантом секретаріату
Комітету Верховної Ради України
з питань науки і освіти Красняковим Є.В.;
Бурдою В. Ю.,, Корецькою О. Г.
учасниками програми стажування в Верховній Раді України та
центральних органах виконавчої влади
(09.02.2013 р.)