21 березня 2023 року віцепрем'єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров представив команді Міністерства освіти і науки України нового Міністра освіти і науки України Оксена Лісового.
Під час зустрічі також були присутні народні депутати України: Голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак, заступник Голови Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Колебошин та член Комітету, голова підкомітету з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти і адаптації законодавства України до положень права Європейського Союзу Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Роман Грищук.
Перший заступник міністра Андрій Вітренко передав Оксену Лісовому Перехідну книгу, у якій йдеться про пріоритети діяльності МОН із проблематикою, стратегічними цілями, показниками досягнення результатів та основні здобутки команди станом на березень 2023 року, а також про подальші стратегічні пріоритети.
Запропоновані напрями для подальшої роботи нової команди:
збереження євроінтеграційного поступу та забезпечення імплементації європейських принципів, підходів та практик в освітній та науковій сферах, зокрема ухвалення євроінтеграційних законів та розроблення Дорожньої карти гармонізації секторальних політик та законодавства у сферах освіти і науки з acquis ЄС;
продовження розбудови в Україні сучасного та доступного цифрового освітнього та наукового середовища, а також забезпечення прозорості, зручності та ефективності процесів та послуг у сфері освіти і науки;
продовження активного діалогу з Партнерами з розвитку з метою залучення всіх видів підтримки для впровадження трансформацій у сферах освіти і науки, зокрема для організації вступної кампанії до ЗВО для здобувачів освіти, які перебувають за кордоном, забезпечення закладів освіти сучасним комп’ютерним обладнанням.
у сфері освіти:
· запровадження програми відновлення інфраструктури дошкільної освіти з огляду на стратегічний розвиток громад, забезпечення альтернативних форм здобуття дошкільної освіти;
· продовження Нової української школи: затвердження Держстандарту профільної освіти, розбудова мережі профільних ліцеїв, забезпечення підручниками, оновлення формули розподілу освітньої субвенції, розбудова системи оцінювання якості освіти;
· завершення передання майна закладів професійної (професійно-технічної) освіти з державної до комунальної власності;
· сприяння відновленню та розвитку професійної (професійно-технічної) освіти для забезпечення потреб економіки у кваліфікованих кадрах в умовах післявоєнної економіки країни
· реалізація завдань Стратегії розвитку вищої освіти в Україні до 2032 року;
· розширення сфери застосування технологій незалежних оцінювань результатів навчання, зокрема для вступу на наступний рівень освіти;
· супровід у ВРУ вже зареєстрованих законів «Про дошкільну освіту», «Про професійну освіту», «Про освіту дорослих»;
у сфері науки та інновацій:
· оновлення системи пріоритетних напрямів у сферах наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності з урахуванням актуальних потреб періоду війни та відновлення України від її наслідків;
· затвердження Державної цільової програми розвитку та відновлення дослідницьких інфраструктур;
· створення Офісу програми «Горизонт Європа» в Україні;
· розширення напрямів грантової підтримки, яку надає Національний фонд досліджень України.