02 вересня 2022
Зростає кількість закладів освіти, готових до очної форми навчання в умовах військового стану
Станом на 02 вересня 2022 року Міністерством освіти і науки України оглянуто понад 24 700 закладів освіти по всій країні, що складає 94% від загальної кількості. Із них укриття організовують майже 15 тисяч закладів.
Відповідно до результатів перевірок, 56% закладів освіти готові до очної форми навчання.
За останніми даними перевірок закладів освіти, укриття, які відповідають усім вимогам, мають: 70% закладів фахової передвищої та вищої освіти, 88% профтехів, 64% шкіл та 44% закладів дошкільної освіти.
Найвищі показники готовності до освітнього процесу – в місті Києві, Закарпатській, Кіровоградській, Львівській та Чернівецькій областях.
Перевірки у закладах освіти тривають, як і роботи щодо створення безпечних умов перебування у них усіх учасників освітнього процесу.
На засіданні Уряду прийнята постанова КМУ «Про вихід із складу членів Об’єднаного інституту ядерних досліджень»
Об’єднаний інститут ядерних досліджень – міжнародна міжурядова науково-дослідна організація, розташована у місті Дубна Московської області рф. Її засновниками є 18 держав-членів. Основними напрямами теоретичних і експериментальних досліджень ОІЯД є ядерна фізика, фізика елементарних частинок і дослідження конденсованого стану речовини. Інститут заснований відповідно до Угоди про створення Об’єднаного інституту ядерних досліджень від 26 березня 1956 року.
Беручи до уваги рішення Ради Європейської організації з ядерних досліджень (далі – ЦЕРН) від 08 березня 2022 року щодо неприйнятності співпраці з країною-агресором у науково-технічній сфері, вжиття заходів щодо призупинення співпраці ЦЕРН із профільними установами рф, що функціонують на території країни-агресора і учасником яких є й Україна, Постійне представництво України при Відділенні ООН та інших міжнародних організаціях у Женеві звернулося до МОН як до центрального органу виконавчої влади України, що опікується питаннями міжнародної науково-технічної співпраці, з пропозицією ініціювати перед Кабінетом Міністрів України проєкт рішення про вихід із членства організацій, штаб-квартири яких розташовані на території країни-агресора, зокрема Об’єднаного інституту ядерних досліджень.
Українськими вченими засуджено відстороненість та бездіяльність науковців ОІЯД щодо трагічних подій в Україні, спричинених збройним вторгненням військ російської федерації на територію нашої країни 24 лютого 2022 року та прийнято рішення щодо призупинення співпраці з ОІЯД.
Варто зазначити, що постанова Кабінету Міністрів України «Про вихід із складу членів Об’єднаного інституту ядерних досліджень» спрямована на захист національних інтересів та національної безпеки України.
01 вересня 2022
Відбувся Всеукраїнський урок «Повертаюся до навчання»
В Україні у День знань в прямому ефірі спільного телемарафону за участю першої леді України Олени Зеленської, Міністра освіти і науки України Сергія Шкарлета, а також Тіни Кароль, Євгена Клопотенка, Тараса Тополі та Олександра Педана відбувся наймасовіший урок «Повертаюся до навчання». Провели урок популярні ведучі – Неля Шовкопляс та Руслан Сенічкін.
Зважаючи на безпекову ситуацію, саме діти, їхні батьки та органи місцевої влади зможуть обирати форму навчання – очну, дистанційну або змішану. Але, незважаючи на війну, у новому навчальному році Міністерство освіти і науки України підготувало багато цікавих та корисних новинок. Так, продовжено реформу «Нової української школи», яка у цьому році стосуватиметься п’ятих класів, що розпочнуть навчання за новою програмою; вивчення іноземних мов за інноваційними методиками; уроки фізкультури по-новому; нове харчування; можливість свідомого вибору майбутньої професії за допомогою штучного інтелекту; відкриття мережі Українських освітніх хабів для тих, хто перебуває нині за кордоном, та багато іншого чекає на українських учнів.
Наприкінці трансляції стало відомо про встановлення рекорду наймасовішого уроку в Україні, який офіційно зафіксували представники «Книги рекордів України».
Завершився перший етап вступної кампанії до закладів професійної (професійно-технічної) освіти
31 серпня 2022 року завершився перший етап вступної кампанії до закладів професійної (професійно-технічної) освіти. Надалі приймальні комісії зможуть здійснювати донабір на вільні місця в межах ліцензійного обсягу. Вступників можуть зараховувати на місця державного та регіонального замовлення, якщо такі є.
Оскільки цьогоріч вступники мають багато перешкод для своєчасного подання документів, Міністерство освіти і науки України розіслало лист із рекомендацією продовжити вступну кампанію до 01 листопада поточного року.
За оперативною інформацією з областей, станом на 15 серпня для вступу на місця регіонального замовлення подано понад 62 тисячі заяв (71% від запланованої кількості), на навчання коштом держбюджету зараховано 4816 осіб (52% від запланованої кількості).
Відбудова України: конкурс із відновлення соціальної інфраструктури
Українські органи місцевого самоврядування можуть отримати кошти на зведення та відбудову зруйнованих шкіл, дитсадків, лікарень, адмінбудівель, соцжитла та інших ключових об’єктів соціальної інфраструктури.
Конкурс проєктів для 10 українських областей та Києва оголосили Представництво ЄС в Україні разом із Міністерством розвитку громад та територій України.
Пріоритетність отримають проєкти:
відновлення пошкоджених чи зруйнованих війною об’єктів;
соціальної значимості;
із якісно розробленою проєктною документацією.
Перший етап фінансування – 200 млн євро в рамках кредитної угоди Європейського інвестиційного банку “Програма з відновлення України”.
Заявки прийматимуться через систему електронної взаємодії органів влади, а також на email: minregion@minregion.gov.ua та proekt.eib2022@minregion.gov.ua.
Детальну інформацію про умови конкурсу Ви знайдете на сайті Міністерства розвитку громад та територій України.
Дедлайн подачі заявки: 02 вересня 2022 року.
Звернення до батьків школярів на ТОТ: «Захистіть дітей, виїжджайте!»
Цьогоріч рішення про формат проведення Першого дзвоника кожна територіальна громада ухвалювала самостійно, адже війна змінила формат шкільного свята. На тимчасово окупованих територіях – особлива ситуація.
Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України та Міністерство освіти і науки України спільно вирішили, що діти на тимчасово окупованих територіях навчатимуться дистанційно у школах, що знаходяться на підконтрольних територіях. Їм викладатимуть вчителі, які фізично перебувають в них. Разом з тим, наголошують, що найбільш вдалий і безпечний варіант – евакуація сімей із дітьми на підконтрольну Україні територію.
У разі виникнення проблем з виїздом, слід телефонувати на цілодобову гарячу лінію Мінреінтеграції за номером 15-48.
31 серпня 2022
В Медіацентрі Україна – Укрінформ відбувся брифінг Голови Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій Сергія Бабака
Під час брифінгу в Медіацентрі Україна – Укрінформ Голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак поінформував, що навчання дітей шкільного віку на тимчасово окупованій території України, де, за його словами, розташовані близько 1 300 шкіл, буде відбуватися в онлайн форматі.
Тривожний наплічник для дитини
Для учні шкіл, які працюватимуть офлайн, під час можливої евакуації чи спуску до укриття, школярі повинні брати з собою наплічники.
Патрульна поліція України надала перелік необхідних речей у наплічнику:
- пляшка чистої води;
- поживні батончики, снеки;
- нотатка від батьків, у якій вказано ПІБ дитини, контактні дані батьків та ближніх родичів (імена, телефони, адреси);
- телефон (за можливості) + зарядний пристрій + павербанк;
- індивідуальний набір необхідних ліків (запас на кілька днів);
- комплект змінної білизни та одягу;
- улюблена іграшка або річ.
Усе інше (їжа, вода, засоби гігієни, ковдри, ліхтарики, універсальна аптечка тощо) має заздалегідь підготувати і забезпечити заклад освіти.
Важливо не перевантажувати наплічник школяра та зберігати у школі те, що дозволяє адміністрація.
30 серпня 2022
Вступ-2022: завершився перший етап підтвердження участі в спеціальній сесії НМТ
30 серпня 2022 року завершився перший етап підтвердження участі в спеціальній сесії НМТ. За даними Українського центру оцінювання якості освіти, намір складати тестування на цьому етапі підтвердили майже 6 тисяч осіб.
Логіни і паролі для доступу до інформаційної сторінки зареєстровані учасники можуть дізнатися, скориставшись додатково створеним спеціальним сервісом «Отримання доступу до Інформаційної сторінки учасника ЗНО-2022/НМТ-2022» – потрібно коректно заповнити поля форми.
На другому етапі з 05 до 07 вересня 2022 року вступники остаточно матимуть змогу визначитися з вибором міста і за потреби змінити населений пункт на той із запропонованих, де зручніше буде скласти тестування в межах спеціальної сесії.
Тільки після проходження двох етапів підтвердження участі в НМТ – з 10 вересня для абітурієнта з’явиться можливість завантажити із вкладки «Місце проведення» запрошення, де буде зазначено дату, час і місце складання ним НМТ в межах додаткової сесії оцінювання.
Спеціальні заклади ЗСО зможуть забезпечити більшу кількість корекційних занять учням з ООП
30 серпня 2022 року Уряд ухвалив постанову «Про внесення змін до Державного стандарту базової середньої освіти», що має на меті забезпечити ширшу варіативність для закладів освіти щодо провадження освітнього процесу та реальної автономії закладів загальної середньої освіти.
Постанова передбачає можливість перерозподілу годин мовно-літературної галузі для учнів з навчанням мовою корінного народу або національної меншини. Це дасть можливість закладу освіти самостійно визначати кількість годин для вивчення державної мови, розвитку мовної самобутності, перерозподіливши години між освітніми галузями.
Крім того, постановою передбачена можливість забезпечити більшу кількість корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних занять учням, що навчаються мовою корінного народу або національної меншини у спеціальних закладах загальної середньої освіти, шляхом перерозподілу педагогічного навантаження. Це надасть змогу спеціальним закладам освіти враховувати особливі освітні потреби, забезпечуючи відповідні послуги для дітей з особливими освітніми потребами.
Уряд удосконалив механізм призначення державних стипендій молодим ученим для увічнення подій Революції Гідності та вшанування подвигу Героїв України – Героїв Небесної Сотні
Під час засідання Уряду 30 серпня 2022 року було ухвалено рішення про внесення змін до Положення про державні іменні стипендії найкращим молодим ученим для увічнення подій Революції Гідності та вшанування подвигу Героїв України – Героїв Небесної Сотні.
Зміни, які передбачені прийнятою постановою, стосуються:
з’ясування віку претендентів, які висуваються на здобуття стипендій, та вимог до них;
передбачення особистої відповідальності претендентів за достовірність поданих матеріалів;
надання права комісії з відбору претендентів, які беруть участь у конкурсі, в разі необхідності перерозподіляти стипендії між державними органами та Національною академією наук, національними галузевими академіями наук за умови неподання на конкурс претендентів від відповідних державних органів та/або Національною академією наук, національними галузевими академіями наук;
надання можливості брати участь у конкурсі на здобуття стипендій претендентам, висунутим радами молодих учених при органах виконавчої влади, які не включені до розподілу, наведеному в додатку до постанови КМУ від 21 листопада 2018 р. № 1017 «Про державні іменні стипендії найкращим молодим вченим для увічнення подій Революції Гідності та вшанування подвигу Героїв України – Героїв Небесної Сотні».
Державні іменні стипендії засновані з метою увічнення подій Революції Гідності та вшанування подвигу Героїв України – Героїв Небесної Сотні та призначаються щороку до Дня Гідності та Свободи за вагомий внесок у розвиток української науки, посилення міжнародного авторитету України, внесок у розвиток демократичних та гуманістичних цінностей у сфері науки і освіти.
Відбулася презентація лендингу для промокампанії «Все працює завдяки нам»
У межах промокампанії «Все працює завдяки нам» Міністерство освіти і науки України та EU4Skills створили лендинг, який допоможе кожному дізнатися більше про робітничі професії та їхню цінність у сучасному світі.
Лендинг складається з головного промовідео та 8 відеоісторій героїв кампанії: слюсаря, тракториста, пекарки, столярки, токаря, зварювальниці, кравця та системної адміністраторки.
Своїми історіями наші герої руйнують стереотипи про професійну освіту, сміливо заявляючи, що вибір їхнього фаху не випадковий, а свідомий та впевнений. Вони щиро люблять свою роботу та вважають її покликанням, розповідають про хороший заробіток і кар’єрні перспективи. А ще вкотре нагадують, якими сьогодні важливими для суспільства та країни є робітничі професії.
Крім того, на лендингу можна знайти 6 статей, які допомагають обрати професію та переконатись в перевагах профосвіти:
· Як визначитись із професією?
· Реформа ПТО: що змінюється?
· Чому не всім потрібна вища освіта?
· Робітники про попит на власні послуги
· Скільки насправді заробляють робітники?
· Чи є робітничі професії в IT?
Також на лендингу є конструктор етикеток, який дозволяє розробити персоналізований стікер та наклеїти на власні вироби. Такий інструмент допоможе кожному робітнику приєднатись до кампанії та зробити свою роботу видимою.
Вступ-2022: понад 15 тис. вступників зараховано до закладів освіти за квотою-2
В умовах повномасштабної війни особливістю вступної кампанії-2022 є можливість для вступників не лише з тимчасово окупованих територій, а й з особливо небезпечних територій бути зарахованими на навчання до ЗВО, зокрема в межах державного замовлення. У цьому році Уряд збільшив держзамовлення за квотою-2 і в тимчасово переміщених закладах вищої освіти та закладах Запорізької, Київської, Миколаївської, Сумської, Харківської та Чернігівської областей – до 40% від максимального обсягу держзамовлення.
За даними Міністерства освіти і науки України, кількість вступників, які зараховані на місця державного (регіонального) замовлення за квотою-2, складає 15 тис. 242 особи, з них на базі повної загальної середньої освіти – 10 тис. 990 осіб.
Найбільше вступників зараховано на спеціальності:
· 122 «Комп'ютерні науки»;
· 014 «Середня освіта»;
· 121 «Інженерія програмного забезпечення».
Серед закладів вищої освіти найбільша кількість вступників, що зараховані за квотою-2, у Національному технічному університеті «Харківський політехнічний інститут», Харківському національному університеті імені В. Н. Каразіна, Харківському національному університеті радіоелектроніки.
Вступна кампанія для цієї категорії вступників ще не завершилась і триватиме до кінця вересня.
29 серпня 2022
29 серпня 2022 року у режимі відеоконференції відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій
Під час засідання було розглянуто 17 законопроектів, стосовно яких Комітет з питань освіти, науки та інновацій було визначено головним з попереднього розгляду, та 5 організаційних питань:
Першим було запропоновано розглянути проект Закону про внесення змін до розділу VI “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність” щодо проведення виборів до складу Президії Національної академії наук України, президій національних галузевих академій наук та керівників державних наукових установ у період дії воєнного стану (реєстр. № 7686 23.08.2022). Заслухавши та обговоривши інформацію Голови Комітету Сергія Бабака, народні депутати України – члени Комітету ухвалили висновок рекомендувати Верховній Раді України за наслідками розгляду прийняти даний законопроект за основу та в цілому.
Далі народні депутати України – члени Комітету розглянули 16 законопроектів та прийняли рішення їх відхилити, а також рекомендували суб’єктам права законодавчої ініціативи внести на їх місце доопрацьовані з урахуванням нових вимог воєнного часу та необхідності відбудови країни після перемоги України:
1. Проект Закону про Національну систему кваліфікацій (реєстр. №3859 від 17.07.2020).
2. Проект Закону про Національну систему кваліфікацій (реєстр. № 3859-1 від 10.08.2020).
3. Проект Закону про основні засади формування та реалізації пріоритетних напрямів наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності в Україні (реєстр. № 6418 від 10.12.2021).
4. Проект Закону про внесення змін до статті 32 Закону України “Про повну загальну середню освіту” щодо спрощення умов трансформації освітньої мережі (реєстр. № 7046 від 16.02.2022).
5. Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо організації дистанційного навчання (реєстр. № 7355 від 09.05.2022).
6. Проект Закону про внесення змін до статті 55 Закону України “Про вищу освіту” щодо основних посад науково-педагогічних працівників (реєстр. № 6050 від 16.09.2021).
7. Проект Закону про внесення змін до Розділу ІІ “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)” (щодо окремих питань завершення 2021/2022 навчального року) (реєстр. № 7037 від 09.02.2022).
8. Проект Закону про внесення змін до Розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)” (щодо окремих питань завершення 2021/2022 навчального року) (реєстр. № 7037-1 від 11.02.2022).
9. Проект Закону про внесення змін до Розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)" (щодо окремих питань завершення 2021/2022 навчального року) (реєстр. № 7037-2 від 15.02.2022).
10. Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення якості вищої освіти (реєстр. № 6531 від 21.01.2021).
11. Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вищу освіту” щодо особливостей вступу до закладів вищої освіти внутрішньо переміщених осіб (реєстр. № 6272 від 08.11.2021).
12. Проект Закону про внесення змін до статті 35 Закону України «Про дошкільну освіту» щодо пільги за харчування дитини (реєстр. № 6037 від 10.09.2021).
13. Проекту Закону про внесення змін до статті 35 Закону України «Про дошкільну освіту» щодо пільг з харчування дітей (реєстр. № 6037-1 від 29.09.2021).
14. Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про освіту” щодо забезпечення гідних умов оплати праці педагогічних працівників (реєстр. № 6512 від 13.01.2022).
15. Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про освіту” щодо забезпечення гідних умов оплати праці педагогічних та інших працівників (реєстр. № 6512-1 від 19.01.2022).
16. Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гідних умов оплати праці педагогічних і науково-педагогічних працівників (реєстр. № 6512-2 від 25.01.2022).
Під час засіданні Комітету було розглянуто інформацію Про роботу Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій за сьому сесію Верховної Ради України дев’ятого скликання (лютий – серпень 2022 р.); затверджено План роботи Комітету з питань освіти, науки та інновацій на період восьмої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання та запропоновано Пропозиції до проекту порядку денного восьмої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання.
Народними депутатами під час засідання було прийнято рішення внести зміни до підкомітету з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти додавши до нього питання адаптації законодавства України до положень права Європейського Союзу (acquis ЄС), виконання міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції.
Яку форму навчання обирають заклади фахової передвищої та вищої освіти: результати опитування
З 5 до 15 серпня 2022 року Державною службою якості освіти України проведено анонімне онлайн-опитування педагогічних, науково-педагогічних працівників та здобувачів освіти закладів фахової передвищої, вищої освіти щодо готовності учасників освітнього процесу до можливих форматів організації роботи в 2022/2023 навчальному році. В анкетуванні взяли участь близько 24 тисяч респондентів з 56 закладів фахової передвищої та 46 закладів вищої освіти.
Отримані результати вказують, що переважна більшість респондентів з-поміж здобувачів фахової передвищої (78,1 %) та вищої освіти (69,4 %) готові до відновлення освітнього процесу в очній формі у 2022/2023 навчальному році. Разом із тим, майже дві третини з них мають сумніви щодо ефективності такої форми організації освітнього процесу в нинішніх умовах.
Крім того, більшість закладів фахової передвищої та вищої освіти України обрали саме змішаний (очно-дистанційний) формат роботи. Кожен десятий з респондентів обох груп повідомив, що його заклад освіти новий навчальний рік розпочне в аудиторіях (очно).
З’ясовано, що на визначення вишами та коледжами формату роботи у 2022/2023 навчальному році безпекова ситуація у регіоні має безпосередній вплив – до вибору очної та очно-дистанційної форм навчання тяжіють здебільшого західний, частково центральний та північний регіони, де безпекова ситуація відносно сприятлива. Заклади освіти східного та південного регіонів, де ситуація є більш складною, вбачають ефективним провадження освітнього процесу дистанційно.
Водночас більшість учасників освітнього процесу з лояльністю ставляться до дистанційного навчання, зважаючи на практичний досвід використання закладами освіти дистанційного формату під час карантину та швидку адаптацію учасників освітнього процесу до умов воєнного стану. Думка обох груп респондентів щодо ефективності провадження освітнього процесу у новому навчальному році дистанційно (онлайн) є одностайною – восьмеро з десяти як студентів, так і викладачів виявили бажання розпочати 2022/2023 навчальний рік в онлайн-форматі.
Вступ-2022
Понад 1 млн електронних заяв подано для вступу до закладів ФПО та ВО
Станом на 29 серпня 2022 року українські вступники подали понад 1 млн електронних заяв для здобуття фахової передвищої та вищої освіти:
· на основі базової середньої освіти подано більше 144 тис. електронних заяв;
· на основі повної загальної середньої освіти – близько 662 тис. заяв;
· на основі диплома фахового молодшого бакалавра, молодшого бакалавра чи молодшого спеціаліста – понад 95 тис. заяв;
· для вступу до магістратури подано більше 138 тис. заяв.
Серед найзатребуваніших спеціальностей:
· 081 «Право»;
· 122 «Комп'ютерні науки»;
· 035 «Філологія»;
· 053 «Психологія»;
· 073 «Менеджмент»;
· 121 «Інженерія програмного забезпечення».
Понад 67 тис. вступників отримали рекомендацію для зарахування на бюджет на основі повної загальної середньої освіти
29 серпня 2022 року в електронних кабінетах вступників на сайті vstup.edbo.gov.ua з'явилися рекомендації для зарахування на бюджет до закладів вищої освіти. Загалом їх отримали понад 67 тис. осіб для вступу на молодшого бакалавра, бакалавра (магістра медичного, ветеринарного та фармацевтичного спрямування), зокрема за квотою-2. Розподіл місць відбувся за алгоритмом адресного розміщення державного та регіонального замовлення. Рекомендація надається лише на одне бюджетне місце, за однією заявою.
У своїх електронних кабінетах вступники можуть дізнатися, чи отримали вони рекомендації на бюджет: навпроти відповідної заяви статус зміниться на «Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти державного (регіонального) бюджету)».
Для зарахування на бюджет такі вступники мають до 18-ї години 2 вересня виконати вимоги до зарахування, а саме подати документи до університетів:
· копію документа, що посвідчує особу;
· копію військово-облікового документа (крім випадків, передбачених законодавством);
· 4 кольорові фото 3Х4;
· підписану Приймальною комісією роздруковану заяву на вступ (для тих вступників, які подавали заяви через електронний кабінет);
· інші документи, що передбачені Правилами прийому конкретного закладу.
Якщо впродовж трьох місяців після початку навчання від вступника не будуть отримані оригінали документів, то наказ про зарахування скасовується в частині зарахування такої особи.
Зарахування на бюджет відбудеться 5 вересня.
Не пізніше ніж 19 вересня буде здійснюватися переведення на вакантні місця державного, регіонального замовлення та на місця за рахунок цільових пільгових державних кредитів осіб, які зараховані на навчання за кошти фізичних та/або юридичних осіб на основі повної загальної середньої освіти.
У тих вступників, які не отримають жодної рекомендації на бюджет 29 серпня, статус навпроти всіх заяв залишиться «Допущено до конкурсу». Усі ці заяви автоматично беруть участь у конкурсі на контракт.
У разі отримання рекомендації на контракт навпроти таких заяв статус зміниться на «Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти фізичних і юридичних осіб)». Цей статус може з’явитися напроти кількох заяв – тоді вступник має можливість самостійно визначити, яку саме пропозицію обрати.
Строки приймання оригіналів документів на контракт визначає сам ЗВО.
27 серпня 2022
Уряд передав понад 5,5 млн грн на виплати стипендій науково-педагогічним працівникам у цьому році
27 серпня 2022 року Уряд ухвалив розпорядження КМУ щодо передання понад 5,5 млн грн до центральних органів виконавчої влади для виплати стипендії науково-педагогічним працівникам закладів вищої освіти, які не підпорядковані Міністерству освіти і науки України.
Довічні стипендії Кабінету Міністрів України передбачені 46 працівникам, які зробили особистий вагомий внесок у забезпечення розвитку вищої освіти та протягом багатьох років на високому науково-теоретичному і методичному рівні здійснюють підготовку здобувачів ЗВО.
Виплати передбачені в розмірі трьох прожиткових мінімумів для працездатних осіб за основним місцем роботи стипендіата незалежно від розміру одержуваної ним заробітної плати або пенсії.
Уряд розширив перелік ЗЗСО, для яких можна закупити шкільні автобуси за залишки освітньої субвенції
На засіданні Уряду 27 серпня 2022 року було ухвалено рішення щодо закупівлі автобусів для ЗЗСО.
До повномасштабного військового вторгнення російської федерації на територію України шкільний автопарк налічував 7027 автобусів. Проте приблизно 500 одиниць внаслідок обстрілів були знищені або пошкоджені російським агресором, понад 1,6 тис. шкільних автобусів передані для евакуації мирних жителів із зон активних бойових дій.
За даними Міністерства освіти і науки України, мінімальна потреба в автобусах на сьогодні – 3 тис. 133 одиниці. Саме тому МОНУ ініціювало розширення переліку ЗЗСО, для яких можна закупити шкільні автобуси за рахунок залишків коштів освітньої субвенції.
До цього переліку увійшли ЗЗСО, де навчаються понад 100 учнів, шкільні автобуси яких було знищено внаслідок збройної агресії рф або передані на державні потреби; а також ті, що мають учнів, які потребують підвезення, оскільки школи, в яких вони навчалися раніше, зруйновані або пошкоджені.
Перші 17 спеціалістів з безпеки розпочинають свою роботу в школах
Школа сьогодні є найважливішим з фокусів безпеки в громаді. Спеціалісти з безпеки в освітньому середовищі будуть слідкувати за тим, щоб діти вчасно спускалися в укриття під час повітряних тривог, а також вчити дітей основним правилам безпечної поведінки, правилам поводження з вибухонебезпечними предметами, правилам дорожнього руху, тому, як протидіяти булінгу. Про це заявив Міністр внутрішніх справ України під час вручення сертифікатів спеціалістам з безпеки в освітньому середовищі, які завершили навчання.
Ті школи та громади, які будуть мати таких вихователів безпеки матимуть більше шансів безпечно навчати. Перші 17 спеціалістів з безпеки в освітньому середовищі поїдуть в різні області України, в 17 громад, які допомагатимуть школам взаємодіяти з поліцейськими та рятувальниками задля створення максимально безпечних умов навчання.
Проект «Спеціаліст з безпеки в освітньому середовищі» було втілено МВС України разом із Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) в Україні, над розробкою навчально-тематичного плану для майбутніх спеціалістів з безпеки працювала велика команда з різних відомств. Навчання спеціалістів з безпеки в освітньому середовищі проходило на базі Національної академії внутрішніх справ України.