04 листопада 2020 року відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій. Головував Голова Комітету з питань освіти, науки та інновацій Бабак С.В. На засіданні були присутні народні депутати України – члени Комітету: Піпа Н.Р., Колебошин С.В., Кириленко І.Г., Коваль О.В., Колюх В.В., Гришина Ю.М., Грищук Р.П., Павленко Р.М., Воронов В.А., народний депутат України Дубнов А.В.

Також у засіданні брали участь Міністр соціальної політики України Лазебна М.В., заступник Міністра освіти і науки України Вітренко А.О., генеральний директор Директорату розвитку соціальних послуг та захисту прав дітей Міністерства соціальної політики України Колбаса Р.С., заступник директора Департаменту реалізації державної соціальної політики Міністерства соціальної політики України Уяздовський В.О., головний консультант Директорату з питань внутрішньої та гуманітарної політики Офісу Президента України Ляліна А.І., в.о. директора Українського центру оцінювання якості освіти Бойко В.І. оглядач газети «Голос України» Луканська А.

 

Під час засідання Комітету з питань освіти, науки та інновацій було розглянуто питання:

 

1. Про особливості організації та проведення зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень учнів закладів освіти України у 2021 році.

У порядку здійснення контрольних функцій відповідно до Закону України «Про комітети Верховної Ради України» народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій на своєму засіданні 4 листопада 2020 року заслухали і обговорили інформацію заступника Міністра освіти і науки України Вітренка А.О. та в.о. директора Українського центру оцінювання якості освіти Бойка В.І. щодо особливостей організації та проведення зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень учнів закладів загальної середньої освіти України у 2021 році та одностайно прийняли рішення:

Інформацію заступника Міністра освіти і науки України Вітренка А.О. та в.о. Директора Українського центру оцінювання якості освіти Бойка В.І. щодо особливостей організації та проведення зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень учнів закладів загальної середньої освіти України у 2021 році взяти до відома.

Доручити Міністерству освіти і науки України:

Здійснювати моніторинг щодо рівня епідемічної безпеки в Україні та у разі потреби не пізніше 09 квітня 2021 року прийняти рішення щодо зміни умов проведення державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання у 2021 році та/або умов прийому до закладів вищої освіти у 2021 році, забезпечивши внесення відповідних змін до нормативно-правових, організаційно-розпорядчих документів з питань, що регламентують проведення державної підсумкової атестації та конкурсного відбору для вступу на навчання до закладів вищої освіти.

Спільно з Міністерством охорони здоров’я України та Міністерством фінансів України вивчити питання щодо способів забезпечення закладів освіти, на базі яких створюватимуться пункти проведення зовнішнього незалежного оцінювання протиепідемічними засобами.

Спільно з Міністерством охорони здоров’я України визначитись з показниками рівня захворюваності для визначення рівнів безпеки жовтий/помаранчевий/червоний, що дозволить встановити відповідний формат проведення ЗНО, та надати цю інформацію до 17 листопада 2020 року Комітету з питань освіти, науки та інновацій.

Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій у порядку здійснення контрольних функцій розглянути у лютому 2021 року на своєму засіданні питання щодо стану підготовки до проведення зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень учнів закладів загальної середньої освіти України у 2021 році.

З метою вибору найоптимальнішого формату проведення ЗНО (для певного рівня безпеки) Українському центру оцінювання якості освіти надати до 17 листопада 2020 року Комітету з питань освіти, науки та інновацій інформацію стосовно прогнозованих показників щодо зміни кількості осіб, які візьмуть участь у тестуваннях, та загальної кількості тестувань, а також розрахунок додаткових витрат, яких потребуватиме відповідний формат проведення ЗНО.

 

2. Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування системи інституційного догляду та виховання дітей (реєстр. № 3587 від 03.06.2020, КМУ).

Як зазначається у пояснювальній записці, даний законопроект спрямований на формування нової системи забезпечення та захисту прав дітей, що має на меті безпечний догляд і виховання кожної дитини в сімейному або наближеному до сімейного середовищі, та шляхом внесення змін до Сімейного кодексу України і 14 законів України покликаний серед іншого врегулювати наступні питання:

“закладу інституційного догляду та виховання дітей” для встановлення критеріїв до закладів, що підлягають реформуванню, посилення відповідальності батьків за виховання дітей шляхом оплати послуг за їх перебування в інституціях, розширення підстав для позбавлення батьківських прав у зв’язку із влаштуванням дітей до інституцій;

функціонування малих групових будинків з умовами виховання, максимально наближеними до сімейних, як альтернативи будинкам дитини, дитячим будинкам-інтернатам, іншим типам інституцій, в першу чергу для дітей з порушеннями життєдіяльності, які потребують стороннього догляду, для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, переважно старшого віку, по відношенню до яких процес пошуку сімейної форми виховання ще триває;

перегляду типів закладів інституційного догляду та виховання дітей, у тому числі із урахуванням Закону України “Про освіту”, шляхом виключення таких типів, як школа-інтернат, ліцей-інтернат, дитячий будинок, трансформації будинків дитини у центри реабілітації та паліативної допомоги дітям.

При цьому суб’єктом права законодавчої ініціативи визначено, що законопроект не потребуватиме додаткових видатків з державного бюджету, про що також зазначається у експертному висновку Міністерства фінансів України до законопроекту.

Слід відмітити, що одним з головних завдань законопроекту визначено реформування закладів інституційного догляду та виховання дітей, зокрема шляхом перетворення або реорганізації існуючих шкіл-інтернатів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, шкіл-інтернатів для дітей, які потребують соціальної допомоги, будинків дитини на заклади дошкільної, загальної середньої освіти, на заклади охорони здоров’я, у яких надаються послуги реабілітації та паліативної допомоги, заклади соціального захисту, інші типи закладів для задоволення потреб дітей та сімей з дітьми, або ліквідації діючих закладів. Зважаючи, що згідно із статтями 89 і 90 Бюджетного кодексу України заклади, про які йдеться, утримуються за рахунок місцевих бюджетів, то такі перетворення, а також інші заходи щодо розвитку освітніх, медичних, соціальних та реабілітаційних послуг для дітей і сімей за місцем їх проживання будуть здійснюватися в межах коштів відповідних бюджетів.

Заслухавши Міністра соціальної політики України Лазебну М.В., голову підкомітету з питань вищої освіти Гришину Ю.М., враховуючи рішення підкомітету з питань загальної середньої, інклюзивної освіти та освіти на тимчасово окупованих територіях від 09 жовтня 2020 року, а також, беручи до уваги висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування системи інституційного догляду та виховання дітей» (реєстр. № 3587 від 03.06.2020), поданий Кабінетом Міністрів України, прийняти за основу.

Рішення Комітету надіслати до Комітету Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики, який визначено головним із підготовки законопроекту до розгляду Верховною Радою України.

 

3. Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування системи інституційного догляду та виховання дітей (реєстр. № 3587-1 від 19.06.2020, н.д.Н.Королевська, Ю.Павленко, Ю.Солод).

Метою законопроекту є створення законодавчих основ для започаткування реформи закладів інституційного догляду та виховання дітей з одночасним попередженням ризиків стрімкої реформи (п. 2 Пояснювальної записки).

Автори законодавчої ініціатив пояснюють внесення альтернативного законопроекту тим, що “урядовий проект містить низку дуже спірних змін, доцільність прийняття яких в нинішніх умовах є недоцільною та потребує всебічного експертного обговорення”. На їх думку зазначений проект Закону України покликаний мінімізувати можливі негативні наслідки реформування системи інституційного догляду та виховання дітей у “турборежимі”.

На відміну від проекту реєстр. № 3587 альтернативним проектом пропонується:

провадити реорганізацію та перетворення дитячих будинків та будинків дитини без конкретно визначеного строку та за погодженням відповідно з Міністерством освіти і науки України та Міністерством охорони здоров’я України, що забезпечить більші можливості для адаптації відповідних закладів для роботи в нових умовах та напрацювання досвіду реорганізації з максимальним вивченням потреб дітей та батьків;

у зв’язку з цим пропонується не виключати дитячі будинки та будинки дитини із системи дошкільної освіти;

залишити можливість перетворення існуючих шкіл-інтернатів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, шкіл-інтернатів для дітей, які потребують соціальної допомоги, у дитячі будинки з віднесенням їх до сфери Міністерства соціальної політики України;

не розширювати підстави для позбавлення батьківських прав та не зменшувати строк (з 6 до 2 місяців) щодо відсутності батьківського піклування як підстави для позбавлення батьківських прав, оскільки це матиме ризики необ'єктивного вивчення ситуації у сім'ї та безпідставного позбавлення батьківських прав;

не підтримувати урядову ініціативу щодо припинення призначення та виплати державної допомоги одиноким матерям та малозабезпеченим сім’ям на дітей, влаштованих на цілодобове перебування (від чотирьох ночівель на тиждень) до закладу освіти, так як це сприятиме більш глибокому збіднінню таких сімей, оскільки в країні не забезпечено належні державні соціальні стандарти, які б давали змогу населенню достойно жити, а не виживати;

вирішити питання фінансування перебування курсантів із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під час канікул, а також виплати їм коштів на харчування та інші побутові потреби. якщо вони не виїжджають до місць організованого відпочинку в дні канікул або під час хвороби;

для уникнення неоднозначного трактування положень закону пропонується залишити у законі про освіту норми про безоплатне забезпечення місцями у гуртожитках, харчуванням, навчальним обладнанням, стипендіями, формою для здобувачів мистецької, спортивної та військової освіти;

також пропонується ряд інших термінологічних та методологічних відмінностей.

Заслухавши Міністра соціальної політики України Лазебну М.В., голову підкомітету з питань вищої освіти Гришину Ю.М., враховуючи рішення підкомітету з питань загальної середньої, інклюзивної освіти та освіти на тимчасово окупованих територіях від 09 жовтня 2020 року, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування системи інституційного догляду та виховання дітей» (реєстр. № 3587-1 від 19.06.2020), поданий народними депутатами України Королевською Н.Ю., Павленком Ю.О., Солодом Ю.В., повернути суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Рішення Комітету надіслати до Комітету Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики, який визначено головним із підготовки законопроекту до розгляду Верховною Радою України.

 

4. Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про повну загальну середню освіту” (щодо узгодження окремих положень законодавства) (реєстр. № 3808 від 08.07.2020, н.д.Р.Павленко, М.Бондар, В.Сюмар, М.Княжицький, А.Чийгоз).

Законопроектом пропонується внести зміни до Закону України “Про повну загальну середню освіту” з метою його приведення у відповідність із Конституцією України та іншими законами України, поліпшення умов захисту прав педагогічних працівників (п. 2 Пояснювальної записки).

Законопроектом зокрема пропонується:

1. Виключити норми щодо припинення безстрокового трудового договору з педагогічними працівниками державних і комунальних закладів загальної середньої освіти, які досягли пенсійного віку та яким виплачується пенсія за віком, та укладання трудових договорів строком від одного до трьох років.

2. Виключити норми щодо припинення безстрокового трудового договору з керівниками державних і комунальних закладів загальної середньої освіти та укладання з ними трудових договорів строком на шість років (з керівниками, які отримують пенсію за віком, - на один рік).

3. Виключення норми щодо координації центральним органом виконавчої влади з питань освіти діяльності структурних підрозділів з питань освіти органів місцевого самоврядування.

4. Зняти обмеження щодо безоплатного отримання повної загальної середньої освіти у державних і комунальних закладах освіти лише “один раз протягом життя”.

Заслухавши голову підкомітету з питань вищої освіти Гришину Ю.М., враховуючи рішення підкомітету з питань загальної середньої, інклюзивної освіти та освіти на тимчасово окупованих територіях від 09 жовтня 2020 року, беручи до уваги висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, а також висновки відповідних комітетів Верховної Ради України та Міністерства освіти і науки України, Міністерства фінансів України, Міністерства соціальної політики України, Центрального Комітету Профспілки працівників освіти і науки України, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про повну загальну середню освіту» (щодо узгодження окремих положень законодавства)» (реєстр. № 3808 від 08.07.2020), поданий народними депутатами України Павленком Р.М., Бондарем М.Л., Сюмар В.П. та іншими, повернути суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

 

5. Проект Закону про самоврядування медичних професій в Україні (реєстр. № 2445-д від 03.07.2020, н.д.А.Дубнов, М.Радуцький, О.Дмитрієва, В.Зуб та інші).

Проект Закону України “Про самоврядування медичних професій в Україні” (реєстр. № 2445-д від 03.07.2020), поданий народними депутатами України Дубновим А.В., Радуцьким М.Б., Дмитрієвою О.О. та іншими в порядку законодавчої ініціативи, за твердженням авторів має за мету необхідне законодавче закріплення вже існуючого в країні явища – медичного самоврядування, задля врегулювання питань, пов’язаних з практикою медицини, фармацевтичною практикою та правами медиків. Ціль законопроекту, як зазначають автори,  це адаптація до світового та європейського законодавства українського законодавства у сфері професійної підтримки медичної спільноти.

Автори зазначають, що цей законопроект напрацьовано на виконання рішення Комітету питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування від 11 грудня 2019 року (протокол № 13) як компромісна редакція на основі законопроектів реєстр. №№ 2445, 2445-1, 2445-2, 2445-3 з урахуванням конструктивних положень основного і альтернативних законопроектів та наданих громадськістю пропозицій.

У доопрацьованому у Комітеті законопроекті враховано спільні положення для всіх альтернативних законопроектів щодо законодавчого закріплення та врегулювання правового статусу нової інституції – професійного самоврядування медичних професій як особливого виду професійного самоврядування в Україні.

На відміну від попередніх законопроектів з цього питання, які врегульовували виключно самоврядування діяльності лікарів, новим законопроектом розширюється коло фахівців в галузі охорони здоров’я – учасників професійного самоврядування (лікарі загальної практики – сімейної медицини, лікарі-спеціалісти, лікарі-стоматологи, фармацевтичні працівники, молодші спеціалісти, фахові молодші бакалаври, молодші бакалаври, бакалаври з медичною освітою, магістри, доктори філософії та доктори наук за спеціальністю “Медсестринство”).

Також, авторами зазначається, що на відміну від попередніх законопроектів, ним розширено коло організаційних суб’єктів самоврядування медичних професій і пропонується створити п’ять органів професійного медичного самоврядування (Палата лікарів сімейної медицини; Палата лікарів спеціалістів; Палата стоматологів; Палата медичних спеціалістів; Фармацевтична палата).

Заслухавши народного депутата України Дубнова А.В., голову підкомітету з питань професійно-технічної та фахової передвищої освіти Коваль О.В., враховуючи рішення підкомітету з питань професійно-технічної та фахової передвищої освіти від 07 жовтня 2020 року, а також, беручи до уваги експертні висновки Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про самоврядування медичних професій в Україні» (реєстр. № 2445-д від 03.07.2020), поданий народними депутатами України Дубновим А.В., Радуцьким М.Б., Дмитрієвою О.О. та іншими, прийняти за основу.

Рішення Комітету надіслати до Комітету Верховної Ради України з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування, який визначено головним із підготовки законопроекту до розгляду Верховною Радою України.

 

6. Проект Закону про ратифікацію Угоди про співпрацю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Суверенного Військового Ордену Госпітальєрів Святого Іоанна Єрусалимського, Родосу і Мальти (реєстр. 0068 від 10.09.2020, КМУ).

Метою проекту Закону України є забезпечення виконання внутрішньодержавних процедур, необхідних для ратифікації Угоди про співпрацю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Суверенного Військового Ордену Госпітальєрів Святого Іоанна Єрусалимського, Родосу і Мальти.

Зазначена Угода укладена строком на десять років, її дія автоматично продовжується на наступні п’ятирічні періоди, якщо жодна з Договірних Сторін письмово не повідомить іншу Договірну Сторону про свій намір припинити її дію. Угода набирає чинності з дати отримання останнього письмового повідомлення дипломатичними каналами про виконання Договірними Сторонами відповідних внутрішньодержавних процедур.

Угода визначає загальні засади співпраці між Кабінетом Міністрів України та Урядом Суверенного Військового Ордену Госпітальєрів Святого Іоанна Єрусалимського, Родосу і Мальти у сфері охорони здоров’я, продовольчої безпеки, волонтерства, соціального захисту, зменшення ризику катастроф, надання допомоги внутрішньо переміщеним особам та іншим особам, які потребують в Україні гуманітарної допомоги, допомоги біженцям, освіти.

Відповідно до ст. 5 Угоди пільги, привілеї та імунітети, надані дипломатичним представникам Віденською конвенцією про дипломатичні зносини від 18.04.1961, застосовуються до усіх членів дипломатичного персоналу Посольства Суверенного Мальтійського Ордену в Україні.

Окрім іншого, Угодою передбачається звільнення від митних зборів і податків, а також від будь-яких інших платежів обладнання, лікарських засобів, виробів медичного призначення, автомобілів швидкої допомоги та інших транспортних засобів, що ввозяться Договірною Стороною або її Структурними Організаціями на територію України (п. 6.2. ст. 6).

Реалізація акта не потребуватиме додаткових видатків із Державного бюджету України.

Заслухавши Голову Комітету Верховної ради України з питань освіти, науки та інновацій Бабака С.В., враховуючи рішення підкомітету з питань загальної середньої, інклюзивної освіти та освіти на тимчасово окупованих територіях від 03 листопада 2020 року, беручи до уваги висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, а також висновки Комітету Верховної Ради України з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Міністерства фінансів України, Міністерства юстиції України, Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства у справах ветеранів України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства закордонних справ України, Національної академії педагогічних наук України, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про ратифікацію Угоди про співпрацю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Суверенного Військового Ордену Госпітальєрів Святого Іоанна Єрусалимського, Родосу і Мальти» (реєстр. № 0068 від 10.09.2020), поданого Кабінетом Міністрів України, прийняти за основу та в цілому та направити Рішення Комітету до Комітету Верховної Ради України з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва, який є головним з опрацювання цього проекту Закону.

 

7. Про затвердження кандидатур на здобуття щорічної Премії Верховної Ради України педагогічним працівникам загальноосвітніх, професійно-технічних, дошкільних та позашкільних навчальних закладів.

Заслухавши Голову Комітету Верховної ради України з питань освіти, науки та інновацій Бабака С.В. про затвердження кандидатур на здобуття щорічної Премії Верховної Ради України педагогічним працівникам загальноосвітніх, професійно-технічних, дошкільних та позашкільних навчальних закладів, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення:

Відповідно до Постанови Верховної Ради України «Про встановлення щорічної Премії Верховної Ради України педагогічним працівникам загальноосвітніх, професійно-технічних, дошкільних та позашкільних навчальних закладів» № 131-V від 14 вересня 2006 року запропонувати Верховній Раді України наступні кандидатури на присудження щорічної Премії Верховної Ради України:

1. Возненко Людмила Іванівна - викладач професійно-технічної підготовки Державного навчального закладу “Київський професійний коледж з посиленою військовою та фізичною підготовкою”;

2. Войчишин Олександра Дмитрівна - директор Заліщицької державної гімназії міста Заліщики Тернопільської області;

3. Волченко Раїса Іванівна - учитель української мови та літератури Балаклійського ліцею Балаклійської районної державної адміністрації
Харківської області;

4. Голік Олена Валеріївна - керівник гуртка “Зразкового художнього колективу” ансамблю  танцю “Усмішка” Донецького обласного палацу дитячої та юнацької творчості;

5. Горбенко Олена Вікторівна - директор Щастинської обласної санаторної школи Луганської області;

6. Довбиш Ольга Федорівна - вчитель-асистент Сновської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Сновської міської ради Сновського району Чернігівської області;

7. Жебчук Марія Степанівна - вчитель початкових класів Мигівського навчально-виховного комплексу - опорного закладу Вижницької районної ради Чернівецької області;

8. Іваськів Олена Федорівна - заступник директора навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Тернопільській області;

9. Кантор Йосип Йожефович - директор Великодобронської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Ужгородської районної ради Закарпатської області;

10. Кодак Наталія Іванівна - вчитель економіки Золотоніської спеціалізованої школи № 1 Золотоніської міської ради Черкаської області;

11. Кот Тетяна Іванівна - викладач професійно-технічної підготовки вищого професійного училища № 4 міста Хмельницький;

12. Лободзінська Надія Петрівна - вихователь навчально-виховного комплексу “Школа гуманітарної праці” Херсонської обласної Ради;

13. Маслюк Віра Михайлівна - керівник народного фольклорного ансамблю “Вишиванка” Комунального закладу Таращанської районної ради “Таращанський районний центр творчості дітей та юнацтва “Веселка” Київської області;

14. Мосійчук Любов Миколаївна - директор середньої школи № 10 міста Самбора Львівської області;

15. Некраш Тетяна Вікторівна - заступник директора з навчальної роботи комунального закладу Київської обласної ради “Володарська спеціалізована загальноосвітня  школа-інтернат І-ІІІ ступенів - Центр реабілітації”;

16. Нечипоренко Зоя Олександрівна - директор Опорного закладу Верхньосироватська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області;

17. Отземко Василь Миколайович - вчитель історії Квітчанського навчально-виховного комплексу “Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів” Карашинської сільської ради Корсунь-Шевченківського району Черкаської області;

18. Павлів Ірина Василівна - учитель української мови і літератури Тужилівського навчально-виховного комплексу Калуської районної ради Івано-Франківської області;

19. Паламарчук Іван Васильович - вчитель технологій та Захисту Вітчизни опорного закладу загальної середньої освіти Пулинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Пулинського району Житомирської області;

20. Палець Юлія Миколаївна - вихователь-методист дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 286 “Полунична галявина” Запорізької міської ради Запорізької області;

21. Петренко Оксана Миколаївна - вчитель географії та біології Галицинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Галицинівської сільської ради Вітовського району Миколаївської області;

22. Пігнастий Володимир Михайлович - вчитель фізичного виховання Першотравневого навчально-виховного комплексу “Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей” Визирської сільської ради Лиманського району Одеської області;

23. Поволоцька Ганна Григорівна - заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель англійської мови комунального закладу освіти “Спеціалізована середня загальноосвітня школа № 9 з поглибленим вивченням англійської мови”  Дніпровської міської ради Дніпропетровської області;

24. Прескурій Ольга Іванівна - вчитель української мови та літератури Герцаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Герцаївської міської ради Чернівецької області;

25. Рудь Галина Володимирівна - вихователь-методист комунального закладу “Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 7 “Волиняночка” Володимир-Волинської міської ради Волинської області;

26. Шевчук Ніна Володимирівна - вчитель математики Староконстантинівського ліцею імені Михайла Семеновича Рудяка Староконстантинівської міської ради Хмельницької області;

27. Юрчик Тетяна Віталіївна - директор Клеванського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 1 Клеванської селищної ради Рівненського району Рівненської області.

 

8. Про підтримку пропозиції щодо необхідності внесення змін та доповнень до Постанови Верховної Ради України “Про встановлення щорічної Премії Верховної Ради України педагогічним працівникам загальноосвітніх, професійно-технічних, дошкільних та позашкільних навчальних закладів” № 131-V від 14 вересня 2006 року.

Заслухавши інформацію заступника Голови Комітету Колебошина С.В. щодо необхідності внесення змін та доповнень до Постанови Верховної Ради України “Про встановлення щорічної Премії Верховної Ради України педагогічним працівникам загальноосвітніх, професійно-технічних, дошкільних та позашкільних навчальних закладів” № 131-V від 14 вересня 2006 року, та враховуючи рішення підкомітету з питань загальної середньої, інклюзивної освіти та освіти на тимчасово окупованих територіях 03 листопада 2020 року, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення:

1. Підтримати пропозицію про необхідність внесення змін та доповнень до Постанови Верховної Ради України “Про встановлення щорічної Премії Верховної Ради України педагогічним працівникам загальноосвітніх, професійно-технічних, дошкільних та позашкільних навчальних закладів” № 131-V від 14 вересня 2006 року.

2. Доручити заступнику Голови Комітету Колебошину С.В. протягом тижня підготувати необхідний пакет документів для реєстрації проекту Постанови Верховної Ради України “Про внесення змін до постанови Верховної Ради України “Про встановлення щорічної Премії Верховної Ради України педагогічним працівникам загальноосвітніх, професійно-технічних, дошкільних та позашкільних навчальних закладів”.

 

9. Про конкурс на іменні стипендії Верховної Ради України для молодих вчених – докторів наук на 2021 рік.

Комітет Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій розглянув інформацію про конкурс на іменні стипендії Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук на 2021 рік і зазначає таке.

Відповідно до Постанови Верховної Ради України від 5 лютого 2019 року № 2676-VIII “Про іменні стипендії Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук” та Інструкції з оформлення і подання документів на здобуття іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук (затвердженої Рішенням Комітету від 03.12.2019 до протоколу № 13б) до Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій надійшло на конкурс на стипендії Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук на 2021 рік 90 робіт претендентів. Отже конкурс становить 3 особи на одну стипендію.

Розподіл подань наступний: від Міністерства освіти і науки України – 69 подань, від Національної академії наук України – 19 подань, від Національної академії аграрних наук України – 1 подання, від Національної академії педагогічних наук України – 1 подання.

Члени об’єднаної Конкурсної комісії – експерти з проведення технічної експертизи на відповідність робіт вимогам (затверджені Рішенням Комітету від 15 липня 2020 року протокол № 39 у складі О.П. Ващук, А.О. Ігнатович, А.О. Сімахова – далі експерти) на своєму засіданні 03.11.2020 здійснили експертизу подань і прийняли відповідні рішення щодо кожної роботи. Відповідно до вказаного рішення експертів визначено, зокрема, наступне.

Робота старшого наукового співробітника Державної установи “Інститут регіональних досліджень імені М.І. Долішнього Національної академії наук України” доктора економічних наук Біль Мар’яни Михайлівни на тему “Моніторинг та механізми регулювання міграційної активності населення (приклад Карпатського регіону України)” з технічних причин була подана Національною академією наук України та Міністерством науки і освіти України. У зв’язку з тим, що установа претендентки на стипендію перебуває у підпорядкуванні НАН України експерти рекомендують вважати її поданою лише від НАН України.

Аналіз експертами відповідності подань вимогам виявив у поданні МОН України 9 робіт претендентів, вік яких перевищив встановлені Постановою Верховної Ради України від 5 лютого 2019 року № 2676-VIII “Про іменні стипендії Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук” норми (вік науковців на весь період отримання стипендії не може бути більшим 40 років). Таким чином експерти рекомендують зняти такі роботи з подальшого розгляду, вони наведені в додатку до цього Рішення. Також експертами звертається увага на інші неточності у поданнях претендентів від Міністерства освіти і науки України, які на думку експертів загалом не є суттєвими, але потребують подальшого контролю з метою їх уникнення в майбутньому.

Для широкого ознайомлення громадськості з переліком подань на конкурс на іменні стипендії Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук на 2021 рік відповідну інформацію відповідно до положення потрібно опублікувати в установленому порядку в газеті Верховної Ради України “Голос України” та розмістити на офіційному сайті Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій.

У зв’язку з викладеним народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення інформацію про конкурс на іменні стипендії Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук на 2021 рік взяти до відома.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

10 листопада 2024 00:00
07 листопада 2024 11:00
01 листопада 2024 15:46
29 жовтня 2024 15:00
28 жовтня 2024 14:00
28 жовтня 2024 09:00
27 жовтня 2024 00:00
24 жовтня 2024 10:30
22 жовтня 2024 11:00
17 жовтня 2024 13:00