13 квітня 2020 року відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій. Головував Голова Комітету з питань освіти, науки та інновацій Бабак С.В. На засіданні були присутні народні депутати України – члени Комітету: Лукашев О.А., Колебошин С.В., Піпа Н.Р., Кириленко І.Г., Коваль О.В., Колюх В.В., Лис О.Г., Грищук Р.П., Павленко Р.М., Гришина Ю.М., Совсун І.Р., Воронов В.А.

Також у засіданні брав участь заступник Міністра освіти і науки України Ярмистий М.М.

 

Під час засідання Комітету з питань освіти, науки та інновацій було розглянуто такі питання:

 

1. Проект Закону про ратифікацію Угоди про грант Фонду Е5Р (Проєкт «Вища освіта України») між Україною та Європейським інвестиційним банком (реєстр. № 0034 від 04.02.2020, Президент України).

Комітет з питань освіти, науки та інновацій розглянув проект Закону України “Про ратифікацію Угоди про грант Фонду E5P (Проєкт “Вища освіта України”) між Україною та Європейським інвестиційним банком” (реєстр. № 0034 від 04.02.2020), поданий Президентом України, і зазначає таке.

Головним комітетом з підготовки цього законопроекту є Комітет Верховної Ради України з питань інтеграції України з Європейським Союзом.

Як зазначено в Пояснювальній записці, проект Закону приймається з метою створення умов для реалізації проекту “Вища освіта України”, що фінансується Європейським інвестиційним банком (ЄІБ) та Північною екологічною фінансовою корпорацією (НЕФКО).

Проект “Вища освіта України” спрямований на зменшення витрат на фінансування утримання закладів вищої освіти України, зокрема шляхом їхньої енергоефективності. Загальна вартість проекту “Вища освіта України” становить 160 млн. євро, з яких: кредитні кошти Європейського інвестиційного банку – 120 млн.євро, Північної екологічної фінансової корпорації – 30 млн.євро та грантові кошти Фонду Е5Р – 10 млн. євро.

Заслухавши та обговоривши інформацію голови підкомітету з питань вищої освіти Гришиної Ю.М. та беручи до уваги висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Комітету Верховної Ради України з питань інтеграції України з Європейським Союзом, Міністерства фінансів України, Міністерства закордонних справ України, Міністерства освіти і науки України, підкомітету з питань вищої освіти, провівши широке обговорення цього питання, народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно вирішили рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України “Про ратифікацію Угоди про грант Фонду E5P (Проєкт “Вища освіта України”) між Україною та Європейським інвестиційним банком” (реєстр. № 0034 від 04.02.2020), поданий Президентом України, прийняти за основу та в цілому; рекомендувати Комітету Верховної Ради України з питань інтеграції України з Європейським Союзом розглянути цей законопроект на найближчому засіданні Верховної Ради України та направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань інтеграції України з Європейським Союзом, визначеного головним з підготовки цього законопроекту.

 

2. Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про державну службу» щодо надання стипендії для навчання осіб у провідних закладах вищої освіти у світі та подальшого вступу на державну службу (реєстр. № 2556 від 06.12.2019, н.д.А.Шкрум, А.Клочко, С.Бабак, Д.Гурін, О.Корнієнко, А.Загоруйко, Г.Бондар, Р.Лозинський, І.Совсун).

Головним комітетом з підготовки цього законопроекту є Комітет Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування.

Метою розробки законопроекту є приваблення на державну службу талановитої молоді для прискорення процесу впровадження реформ.

Для досягнення зазначеної мети законопроектом пропонується, зокрема:

запровадити стипендії для навчання за кордоном за рахунок коштів державного бюджету особам, які зараховані на магістерські програми у провідні іноземні заклади вищої освіти, які увійшли до списку 100 кращих університетів світу, на строк до двох років;

встановити, що Кабінет Міністрів України з огляду на пріоритетні для України напрямки реформ та об’єктивні потреби державної служби визначатиме перелік спеціальностей, які підтримуються в рамках стипендіальної програми, та кількість таких стипендій;

відбирати претендентів на стипендії на конкурсній основі відповідно до Порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України;

укласти з претендентами договір про надання стипендії, де чітко зафіксовано перелік зобов’язань стипендіата, та договір застави майна, який підтверджує повернення державі, яка надала кошти на навчання стипендіата, витрат у випадку невиконання стипендіатом умов договору про надання стипендії;

повернення студентів після навчання в Україну та вступ на державну службу або необхідність компенсації державі вартості навчання.

Заслухавши та обговоривши інформацію голови підкомітету з питань вищої освіти Гришиної Ю.М. та беручи до уваги висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, Міністерства фінансів України, Міністерства освіти і науки України, підкомітету з питань вищої освіти народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно вирішили рекомендувати Верховній Раді України проект Закону “Про внесення змін до Закону України “Про державну службу” щодо надання стипендії для навчання осіб у провідних закладах вищої освіти у світі та подальшого вступу на державну службу” (реєстр. № 2556 від 06.12.2019) повернути суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання; направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування, визначеного головним з підготовки цього законопроекту.

 

3. Проект Закону про внесення змін до статті 8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» щодо підвищення розміру стипендії та щорічної допомоги (реєстр. № 2013 від 03.09.2019, н.д.М.Цимбалюк, О.Мейдич, А.Пузійчук, М.Волинець, О.Абдуллін).

Законопроектом (реєстр. № 2013 від 03.09.2019) пропонується внести зміни до ст. 8 Закону України “Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування”, якими збільшити розмір стипендії та щорічної грошової допомоги на придбання навчальної літератури дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування. А саме:

1) збільшити розмір соціальної стипендії та встановити її у розмірі не меншому 150 відсотків розміру прожиткового мінімуму у середньому на одну особу;

2) щорічну допомогу для придбання навчальної літератури пропонується встановити в розмірі не меншому трьох місячних соціальних стипендій, яка їм призначена.

Заслухавши та обговоривши інформацію голови підкомітету з питань загальної середньої, інклюзивної освіти та освіти на тимчасово окупованих територіях Лис О.Г. та беручи до уваги висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, Міністерства фінансів України, Міністерства соціальної політики України, Міністерства освіти і науки України, підкомітету з питань загальної середньої, інклюзивної освіти та освіти на тимчасово окупованих територіях, а також в цілому підтримуючи законодавчу ініціативу спрямовану на посилення соціальної захищеності вказаних у законопроекті категорій дітей, народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно вирішили рекомендувати Верховній Раді України проект Закону про внесення змін до статті 8 Закону України “Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування” щодо підвищення розміру стипендії та щорічної допомоги (реєстр. № 2013 від 03.09.2019), за наслідками розгляду у першому читанні, повернути суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання; направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики.

 

4. Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» щодо обов’язковості будівництва об’єктів громадського обслуговування населення соціальної сфери (реєстр. № 2363 від 31.10.2019, н.д.І.Констанкевич, І.Палиця, М.Кучер, І.Колихаєв та інші).

Головним комітетом з підготовки цього законопроекту є Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування.

Зазначеним законопроектом пропонується внести зміни до Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності” зміни, якими, передбачено врегулювати питання забезпечення громадян закладами громадського обслуговування населення соціальної сфери (заклади дошкільної освіти, заклади загальної середньої освіти, заклади охорони здоров’я тощо) під час комплексної забудови території та/або будівництва житлових комплексів, зокрема передбачивши на етапі отримання замовником будівництва вихідних даних на проектування такої забудови в містобудівних умовах та обмеженнях визначати техніко-економічні показники закладів громадського обслуговування населення соціальної сфери, які необхідно збудувати (передбачити) в межах забудови відповідної території (земельної ділянки). Як зазначено у Пояснювальній записці до законопроекту, його метою є “розроблення механізму обов’язкового врахування під час проектування та здійснення комплексної забудови території та будівництва житлових комплексів необхідної кількості об’єктів громадського обслуговування населення соціальної сфери” (п. 2 пояснювальної записки).

Прийняття проекту, на думку суб’єктів права законодавчої ініціативи, “забезпечить громадян закладами дошкільної та загальної середньої освіти, закладами охорони здоров’я та іншими закладами громадського обслуговування населення під час комплексної забудови території та будівництва житлових комплексів”.

Заслухавши та обговоривши інформацію заступника голови Комітету з питань освіти, науки та інновацій Колебошина С.В. та беручи до уваги висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, Міністерства освіти і науки України, підкомітету з питань загальної середньої, інклюзивної освіти та освіти на тимчасово окупованих територіях, народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно вирішили:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності” щодо обов’язковості будівництва об’єктів громадського обслуговування населення соціальної сфери” (реєстр. № 2363 від 31.10.2019), за наслідками розгляду у першому читанні повернути на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи.

2. Рекомендувати Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування, визначеного головним при розгляді проекту Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності” щодо обов’язковості будівництва об’єктів громадського обслуговування населення соціальної сфери” (реєстр. № 2363 від 31.10.2019), створити робочу групу для доопрацювання цього законопроекту та долучити до її роботи народних депутатів України – членів Комітету з питань освіти, науки та інновацій.

3. Направити це Рішення до Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування.

 

5. Про затвердження Рекомендацій комітетських слухань «Реформування спеціальних закладів освіти України та стан впровадження інклюзивної освіти: проблеми і шляхи вирішення».

Заслухавши та обговоривши інформацію голови підкомітету з питань вищої освіти Гришиної Ю.М., народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно вирішили затвердити Рекомендації комітетських слухань «Реформування спеціальних закладів освіти України та стан впровадження інклюзивної освіти: проблеми і шляхи вирішення».

 

6. Про затвердження Рекомендацій комітетських слухань «Стан і проблеми законодавчого забезпечення розвитку дошкільної освіти в Україні».

Заслухавши та обговоривши інформацію голови підкомітету з питань раннього розвитку та дошкільної освіти Воронова В.А., народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно вирішили затвердити Рекомендації комітетських слухань «Стан і проблеми законодавчого забезпечення розвитку дошкільної освіти в Україні».

 

7. Про внесення змін до плану роботи Комітету з питань освіти, науки та інновацій на період третьої сесії дев’ятого скликання.

Заслухавши інформацію Голови Комітету з питань освіти, науки та інновацій Бабака С.В. щодо внесення змін до плану роботи Комітету на період третьої сесії дев’ятого скликання Комітет одностайно ухвалив взяти інформацію до відома та внести зазначені зміни до плану роботи Комітету.

 

8. Різне:

8.1. Про внесення змін до п.2 Рішення Комітету «Про обрання голів та членів підкомітетів у складі Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій дев’ятого скликання» від 4 вересня 2019 року (протокол № 1а) та п.1.2 Рішення Комітету від 10 грудня 2019 року.

Заслухавши інформацію секретаря Комітету з питань освіти, науки та інновацій Піпи Н.Р. щодо внесення змін до п.2 Рішення Комітету «Про обрання голів та членів підкомітетів у складі Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій дев’ятого скликання» від 4 вересня 2019 року (протокол № 1а) та п.1.2 Рішення Комітету від 10 грудня 2019 року народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно вирішили затвердити остаточний кількісний та якісний склад підкомітетів.

 

8.2. Про зміну терміну подання документів на конкурс іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук.

Відповідно до абзацу другого пункту 1 Додатку 1 до Постанови Верховної Ради України від 5 лютого 2019 року № 2676-VIII “Про іменні стипендії Верховної Ради України для молодих учених - докторів наук” (далі - Стипендія) Комітет Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання науки та науково-технічної діяльності, розробляє та затверджує Інструкцію з оформлення і подання документів на здобуття Стипендії, порядку їх розгляду та звітування стипендіатів (далі - Інструкція).

Рішенням Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій від 03.12.2019 протокол № 13 б “Про конкурси на присудження Премії Верховної Ради України молодим вченим та призначення іменних стипендій Верховної Ради України для молодих вчених – докторів наук” затверджено зазначену Інструкцію.

Відповідно до підпункту 2.2 Інструкції наукова установа щороку до 30 квітня подає подання претендентів на Стипендію до Міністерства освіти і науки України або за підпорядкуванням до Національної академії наук України, національних галузевих академій наук України, відповідних центральних органів виконавчої влади.

Відповідно до підпункту 2.1 Інструкції висунення претендентів на здобуття Стипендії здійснюють за місцем їхньої роботи (основної або за сумісництвом) вчені (наукові, науково-технічні, технічні) ради наукових установ, організацій, закладів вищої освіти, підприємств різних форм власності та підпорядкування.

У зв’язку з становленням на всій території України карантину відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 “Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2”, та можливим обмеженням організації висунення претендентів на Стипендію визначено за доцільне відтермінувати у поточному році строки подання документів  претендентів на Стипендію.

У зв’язку з викладеним народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій вирішили:

1. Подовжити терміни подачі у 2020 році подань претендентів на Стипендію:

1.1 від наукових установ, організацій, закладів вищої освіти, підприємств різних форм власності та підпорядкування до Міністерства освіти і науки України або за підпорядкуванням до Національної академії наук України, національних галузевих академій наук України, відповідних центральних органів виконавчої влади впродовж одного календарного місяця, починаючи з дня, наступного за днем закінчення карантину.

1.2 Міністерством освіти і науки України, Національною академією наук України, національними галузевими академіями наук України, відповідними центральними органами виконавчої влади зі своїм рішенням про рекомендацію претендента на отримання Стипендії до Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій впродовж двох календарних місяців, починаючи з дня, наступного за днем закінчення карантину.

 

 

 

 

 

 

 
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

21 листопада 2024 16:30
10 листопада 2024 00:00
07 листопада 2024 11:00
01 листопада 2024 15:46
29 жовтня 2024 15:00
28 жовтня 2024 14:00
28 жовтня 2024 09:00
27 жовтня 2024 00:00
24 жовтня 2024 10:30
22 жовтня 2024 11:00