Субвенція на STEM-обладнання старшої школи — як подати заявку

З 08 до 18 квітня 2025 року Міністерство освіти і науки України прийматиме заявки на отримання освітньої субвенції в частині створення сучасного освітнього простору. Її розмір становить 499,4 млн грн. Програма передбачає модернізацію навчальних кабінетів у межах реформи старшої школи «Профільна».

За ці кошти заклади освіти зможуть обладнати кабінети біології, фізики, хімії, географії, математики та STEM-лабораторії сучасним лабораторним обладнанням, комп'ютерною технікою та інтерактивними засобами навчання, новими меблями.

Акцент у використанні субвенції буде на створенні єдиного освітнього простору в закладі освіти (STEM-кластер). Це передбачає не лише оснащення кабінетів сучасним обладнанням, а й ремонт приміщень, який має бути здійснений коштом місцевих бюджетів або інших джерел, не заборонених законодавством.

Хто може отримати субвенцію і як її отримати можна почитати за покликанням.

 

Нові результати IV етапу учнівських олімпіад: географія, біологія, правознавство

В Україні тривають фінальні етапи Всеукраїнських учнівських олімпіад – інтелектуальних змагань, у яких беруть участь обдаровані учні й учениці з усієї країни. Вони демонструють знання та навички, які є важливими не лише для особистого розвитку, але й для майбутнього України.

Вітаємо переможців ще трьох предметних олімпіад:

Олімпіада з правознавства

Фінальний етап відбувся в Ужгороді та об’єднав 95 учасників: учні демонстрували знання у сфері адміністративних правопорушень, прав людини та розв’язували складні правові задачі. Переможцями стали 47 школярів!

Олімпіада з біології

У Львові змагалися 137 учнів 8–11 класів. Вони демонстрували знання з ботаніки, зоології, мікробіології та розв’язували практичні завдання. 68 школярів посіли призові місця. Також оголошено імена кандидатів до збірної України на Міжнародну олімпіаду з біології.

Олімпіада з географії

147 учнів з усієї країни змагались у Чернівцях упродовж п’яти днів. Учасники працювали з картами, аналізували статистику, розв’язували прикладні задачі, брали участь у теоретичних і практичних турах. Призерами стали 74 школярі.

Переглянути повний список переможців й учасників можна за посиланням.

Більше на сайті МОН України за покликанням.

 

Стартував міжнародний освітній проект EDC — Education for Democratic Citizenship

10 квітня 2025 року в Міністерстві освіти і науки України у змішаному форматі відбувся публічний захід, присвячений старту міжнародного освітнього проекту EDC - Education for Democratic Citizenship. Участь у заході взяли представники університетів, громадських організацій, територіальних громад з різних регіонів України, а також міжнародні експерти.

Подія включала презентацію цілей, структури та змісту проекту EDC.

Проект EDC є відповіддю на сучасні виклики, що стоять перед українською системою освіти, і має на меті формування демократичних практик у закладах вищої освіти та громадах.

У рамках заходу також відбувся круглий стіл на тему: «Розвиток демократичного середовища: можливості, виклики та роль інституцій».

Більше інформації про проект, а також реєстраційна форма для участі у відборі до навчальної програми розміщено на офіційному сайті проекту за посиланням: www.edc-ua.org.

Більше про подію за покликанням.

 

Як на Львівщині оновлюють предмет «Захист України»

У Львівській області 324 педагоги пройшли навчання для викладання предмета «Захист України».

Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти пропонує 6 освітніх програм для вчителів «Захисту України». Навчання пройшли (один учитель міг пройти кілька програм):

з домедичної підготовки - 88 педагогів;

загальна педагогічна підготовка - 140;

педагогічно-методична підготовка - 184

основи стрілецької підготовки - 90;

військова техніка - 90;

основи національної безпеки - 64.

В області створено 109 осередків для викладання предмета «Захист України», в яких облаштовують функційні зони, зокрема:

для відпрацювання практичних навичок із домедичної допомоги;

для відпрацювання навичок із застосуванням безпілотних систем;

санітарна зона.

Для вивчення предмета закуповують засоби для домедичної допомоги, FPV-дрони й симулятори польотів, лазерні тири тощо.

З модельною навчальною програмою інтегрованого курсу «Захист України» для 10-11 класів можна ознайомитися за посиланням.

Читати за покликанням.

 

відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій

10 квітня 2025 року під головуванням Голови Комітету Сергія Бабака відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій.

На засідання Комітету повторно розглядалися важливі законодавчі ініціативи, а саме: проект Закону України «Про професійну освіту» (реєстр. № 13107 від 14.03.2025 р.), поданий народним депутатом України Коваль О.В. та іншими народними депутатами України, а також альтернативні до нього проекти законів України: «Про професійну освіту» (реєстр. № 13107-1 від 20.03.2025 р.), поданий народним депутатом України Констанкевич І. М. та іншими народними депутатами України; «Про професійну освіту» (реєстр. № 13107-2 від 24.03.2025 р.), поданий Кабінетом Міністрів України.

Народні депутати України – члени Комітету дійшли згоди щодо необхідності напрацювання доопрацьованого проекту Закону України, який би об’єднав запропоновані цими проектами зміни та сприяв реалізації взятих Україною в рамках програми фінансової підтримки «Ukraine Facility» зобов’язань, підтримати підготовлену народними депутатами України – членами Комітету редакцію нового доопрацьованого проекту Закону України «Про професійну освіту» та доручити народним депутатам України – членам Комітету оформити його і в установленому порядку внести на розгляд Верховної Ради України.

Крім того, народні депутати України – члени Комітету повторно розглянули проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» щодо питань дослідницької інфраструктури та підтримки молодих вчених (реєстр. № 10218 від 06.11.2023), поданий Кабінетом Міністрів України.

За наслідками обговорення народні депутати України – члени Комітету одностайно прийняли рішення проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» щодо питань дослідницької інфраструктури та підтримки молодих вчених» (реєстр. № 10218 від 06.11.2023), поданий Кабінетом Міністрів України, за результатами його розгляду в другому читанні прийняти в другому читанні та в цілому з необхідними техніко-юридичними правками.

З прийнятими рішеннями Комітету можна ознайомитися тут .

Переглянути запис засідання, яке транслювалось у прямому ефірі, у соціальних мережах, можна за покликанням.

 

Президент України підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо підтримки наукової роботи в закладах вищої освіти»

08 квітня 2025 року Президентом України підписано Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо підтримки наукової роботи в закладах вищої освіти».

Прийняття цього Закону стало стратегічним кроком, оскільки його було розроблено з метою виконання зобов’язань, передбачених статтею 431 Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом. Ці зобов’язання полягають у реформуванні та модернізації системи вищої освіти, сприянні зближенню у сфері вищої освіти в межах Болонського процесу, підвищенні якості вищої освіти та розширенні можливостей закладів вищої освіти.

Основною метою документа є посилення значущості наукової діяльності в роботі науково-педагогічних працівників, що дозволить підвищити результативність наукових досліджень в Україні. Це сприятиме забезпеченню якості вищої освіти завдяки кращому науковому підґрунтю освітнього процесу, створюватиме умови для більш вимогливого ставлення закладів вищої освіти до власного наукового продукту та надасть можливість вирішення актуального питання залучення фахівців-практиків до освітнього процесу, що, у свою чергу, сприятиме посиленню практичної спрямованості української вищої освіти.

Читати тут.

 

МІнцифри: «Мрія» в кожній школі — освітня екосистема стала доступною для всіх

У 2025 році до освітньої екосистеми «Мрія» доєднаються 2 000 навчальних закладів з різних регіонів України. «Мрія» допоможе учням, батькам та вчителям отримати нові можливості для покращення освітнього процесу.

У вересні 2024 року розпочалося пілотування «Мрії» в шести областях України: у прифронтових містах і гірських селах, у школах із повністю дистанційним форматом навчання та в тих, які навчаються офлайн в укриттях. Тепер «Мрію» відкривають для всіх шкіл країни.

«Мрія» дає змогу вчителям автоматизувати свої процеси - від календарно-тематичного планування до створення розкладу та виставлення оцінок, а також ділитися нотатками чи коментарями з учнями й спілкуватися з дітьми та батьками в захищених чатах.

Детальніше за покликанням.

 

відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій

07 квітня 2025 року під головуванням Голови Комітету Сергія Бабака відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій.

Під час засідання народні депутати України – члени Комітету розглянули низку питань та одностайно ухвалили рекомендувати Верховній Раді України:

прийняти за основу проект Закону України «Про професійну освіту» (реєстр. № 13107 від 14.03.2025), поданий народним депутатом України Коваль О.В. та іншими народними депутатами України;

прийняти у другому читанні та в цілому проект Закону України «Про  внесення змін до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» щодо питань дослідницької інфраструктури та підтримки молодих вчених (реєстр. № 10218 від 06.11.2023), поданий Кабінетом Міністрів України;

проект Постанови Верховної Ради України «Про присудження Премії Верховної Ради України молодим ученим за 2024 рік» включити до порядку денного тринадцятої сесії Верховної Ради України IX скликання та за наслідками його розгляду прийняти за основу та в цілому;

проект Постанови Верховної Ради України «Про деякі питання реалізації у 2025 році Постанови Верховної Ради України «Про Премію Верховної Ради України найкращим учасникам зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти» включити до порядку денного тринадцятої сесії Верховної Ради України та за наслідками його розгляду прийняти за основу та в цілому;

відхилити проект Закону України «Про професійну освіту» (реєстр. № 13107-1 від 20.03.2025), поданий народним депутатом України Констанкевич І.М. та іншими народними депутатами України;

відхилити проект Закону України «Про професійну освіту» (реєстр. № 13107-2 від 24.03.2025), поданий Кабінетом Міністрів України;

відхилити проект Закону України «Про Національну систему кваліфікацій» (реєстр. № 12305 від 11.12.2024), поданий Кабінетом Міністрів України.

З прийнятими рішеннями Комітету можна ознайомитися тут .

Переглянути запис засідання, яке транслювалось у прямому ефірі, у соціальних мережах, можна за покликанням.

 

27 шкіл отримають укриття для безпечного навчання

Уряд фінансує добудову укриттів у 27 школах прифронтових областей. Завдяки цьому очне навчання стане можливим ще для тисяч учнів.

Загалом до кінця 2025 року планують завершити 119 укриттів по всій країні.

Детальніше – в інфографіці на сайті КМУ за покликанням.

 

Аграрні профтехи отримують сучасну техніку за сприяння JICA

Дванадцять профтехів отримають сучасну сільськогосподарську техніку завдяки підтримці Японського агентства міжнародного співробітництва (JICA)

Для навчання студентів передано такі одиниці техніки, як трактори, плуги, дискові борони, культиватори та сівалки.

6 закладів, які вже отримали нову техніку:

Федорівський центр професійної освіти (Запорізька область)

Надбузький професійний аграрний ліцей (Миколаївська область)

Ніжинський професійний аграрний ліцей (Чернігівська область)

Ісаєвський професійний аграрний ліцей (Одеська область)

Апостолівський центр підготовки та перепідготовки робітничих кадрів (Дніпропетровська область)

Лозівський центр професійної освіти (Харківська область)

Студенти набудуть практичного досвіду роботи з обладнанням, яке використовують великі сільськогосподарські компанії. Вони навчаться працювати з GPS-навігацією, автоматичним керуванням та технологіями точного землеробства. Ознайомлення з найсучаснішими технологіями відкриє студентам закладів освіти ширший доступ до ринку праці.

Більше за покликанням.

 

Призначено академічну стипендію КМУ аспірантам закладів вищої освіти на 2025/2026 навчальний рік

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 04 квітня 2025 р. № 303- р «Про призначення академічної стипендії Кабінету Міністрів України аспірантам закладів вищої освіти на 2025/2026 навчальний рік» призначено академічну стипендію 35 аспірантам.

Академічна стипендія призначається за визначні успіхи в навчанні та науковій роботі. Призначення академічної стипендії КМУ аспірантам закладів вищої освіти сприятиме реалізації державної молодіжної політики, спрямованої на створення найсприятливіших умов для підвищення життєвого рівня та матеріального заохочення молодих науковців.

Читати за покликанням.

 

Перші українсько-польські дебати у Міжнародному центрі зустрічей студентської молоді

У Міжнародному центрі зустрічей студентської молоді України та Польщі (МЦЗ) в Микуличині вперше відбулися «Українсько-польські дебати молоді». Учасниками стали студенти та молоді науковці з українських університетів, зокрема лауреати престижного Конкурсу імені Єжи Ґедройця, а також студенти Варшавського університету. Молодь мала можливість зустрітися, обмінятися думками та напрацювати спільне бачення майбутнього українсько-польських відносин.

Перші українсько-польські дебати стали важливою платформою для обговорення перспектив двосторонньої співпраці та ролі молоді у формуванні майбутніх відносин між нашими країнами.

Учасники обговорили актуальні виклики, які постають перед нашими країнами, поділилися власними ініціативами та запропонували нові підходи до розвитку співпраці.

Дебати пройшли у форматі відкритої дискусії, що дозволило кожному висловити свою точку зору та взяти участь у конструктивному діалозі. Особливу увагу було приділено питанню взаємодії між молоддю двох країн, спільним освітнім і науковим програмам, а також перспективам подальшого розширення академічного партнерства.

Більше за покликанням.

 

3798 закладів освіти постраждали від бомбардувань та обстрілів, з них 365 зруйновано повністю

Станом на 06 квітня 2025 року 3428 закладів освіти пошкоджено та 365 зруйновано повністю – про це повідомляють на ресурсі Міністерства освіти і науки України.

Сайт saveschools.in.ua документує та в реальному часі надає статистику зруйнованих українських закладів освіти.

До того ж на сайті можна переглянути картину руйнувань кожного регіону.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку