«Ноосфера» починає четвертий антарктичний сезон
Ввечері 12 грудня 2024 року флагман українського науково-дослідницького флоту криголам «Ноосфера» вирушив із Кейптауна (Південно-Африканська Республіка) в Антарктику. Це вже четвертий його антарктичний сезон під синьо-жовтим прапором. Судно веде досвідчений капітан Павло Панасюк.
Попри повномасштабного вторгнення рф в Україну, наша держава продовжує здійснювати міжнародні зобов’язання й забезпечувати як неперервність досліджень на станції «Академік Вернадський», так і виконання міжнародних наукових проектів, фінансованих ЄС.
Цього сезону «Ноосфера» ще активніше співпрацюватиме з антарктичними програмами інших країн: Польщі, США, Іспанії.
Також заплановано дослідження за двома проектами в межах програми «Горизонт Європа».
Бажаємо команді «Ноосфери» і полярникам гарного сезону й легкої дороги в далеку Антарктику!
Нагадуємо, що з січня 2022-го до квітня 2024 року «Ноосфера» успішно відпрацювала три антарктичні сезони. Більше про це можна прочитати тут.
Читайте за покликанням.
10 мільйонів євро банківської підтримки ЄС разом із E5P та грантами ЄС отримають українські університети
У рамках зусиль ЄС в Україні Європейський інвестиційний банк (ЄІБ) співпрацює з Представництвом ЄС в Україні та іншими партнерами, щоб підтримати стійкість освітнього сектору країни. У рамках пакету термінових заходів «Солідарність в Україні» ЄІБ надає 10 мільйонів євро під гарантії ЄС для підвищення енергоефективності українських університетів у містах Чернігів, Івано-Франківськ, Харків, Київ, Луцьк, Львів, Одеса, Полтава, Рівне, Суми, Ужгород, Вінниця.
Полтавський національний технічний університет першим завершив реконструкцію двох навчальних корпусів, покращивши екологічність та зменшивши споживання енергії, з подальшою модернізацією.
Більше на сайті МОНУ.
МОН завершив перший трирічний етап реалізації Стратегії гендерної рівності в освіті 2030
Міністерство освіти і науки України завершило перший трирічний етап реалізації Стратегії гендерної рівності в освіті 2030 публічною презентацією результатів аудиту.
Повний партисипативний гендерний аудит, проведений командою незалежних аудиторів громадської організації EdCamp за підтримки Фонду народонаселення ООН в Україні, допоміг оцінити досягнення та виклики у впровадженні гендерної рівності та недискримінації. Аудит підсвітив важливість таких кращих практик міністерства, як функціонування інституту гендерного радництва та робочої групи з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків при МОН, проведення гендерного аналізу бюджетних програм міністерства, організація циклу вебінарів з питань гендерної рівності, постійно доступних на інформаційних ресурсах МОН.
Відеозапис публічної презентації результатів гендерного аудиту МОН доступний на YouTube каналі МОН за посиланням.
Більше за покликанням.
12 грудня відбувся бізнес-форум «Підготовка фахівців в центрах профтехосвіти ДСЗ: навчання українців для потреб бізнесу»
12 грудня 2024 року в Івано-Франківську відбувся регіональний бізнес-форум «Підготовка фахівців в центрах профтехосвіти ДСЗ: навчання українців для потреб бізнесу».
Учасники заходу обговорили виклики на ринку праці регіону та шляхи їх подолання, потреби підприємств у кваліфікованих кадрах і можливості підготовки фахівців на запит бізнесу, зокрема Івано-Франківським центром профтехосвіти Державної служби зайнятості. Також учасники заходу відвідали екскурсію навчально-виробничими майстернями Івано-Франківського ЦПТО.
Більше на сайті МЕУ.
відбулася пресконференція «Позашкільна освіта – 2024: десять ЗВЕРШЕНЬ»
12 грудня 2024 року відбулася пресконференція «Позашкільна освіта – 2024: десять звершень».
Учасниками прес-конференції стали народні депутати України, представники Верховної Ради України, Державної служби якості освіти України, Міністерства молоді та спорту України, Міжнародної асоціації позашкільної освіти, працівники органів управління освітою, закладів вищої і позашкільної освіти, громадськість та журналісти.
Основною метою заходу була презентація досягнень і перемог позашкільної освіти у 2024 році, нагородження почесними відзнаками «Партнерство – 2024».
Вітаємо представників позашкільної освіти з високими досягненнями і перемогами 2024 р. і бажаємо подальших успіхів і звершень!
Відеозапис пресконференції за покликанням.
Відбулося засідання Президії Національної академії наук України
11 грудня 2024 року під головуванням Президента НАН України академіка Анатолія Загороднього відбулося чергове засідання Президії НАН України.
У засіданні взяв участь Голова Верховної Ради України, академік Національної академії правових наук України Руслан Стефанчук, який виступив з доповіддю «Про Наукову концепцію розвитку законодавства України».
Він відзначив, що реалізація завдань прийнятого 24 серпня 2023 р. Закону України «Про правотворчу діяльність» потребує підвищення рівня ефективності правотворчого процесу, а головне – науково-правового супроводу правотворчої діяльності. Особливо це стосується наукового прогнозування та наукової експертизи.
Більше на сайті НАНУ.
Відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій
10 грудня 2024 року відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій.
У порядку контролю було заслухано питання «Про стан підготовки підзаконних нормативно-правових актів на виконання Закону України «Про дошкільну освіту»».
За результатами розгляду Комітет констатував наявність проблем щодо стану підготовки підзаконних нормативно-правових актів на виконання Закону України «Про дошкільну освіту».
Після обговорення зазначеного питання, а також проаналізувавши Урядовий План організації підготовки проектів актів та виконання інших завдань, народні депутати України – члени Комітету прийняли рішення рекомендувати Кабінету Міністрів України затвердити до 27 грудня 2024 року новий План підготовки підзаконних нормативно-правових актів на виконання Закону України «Про дошкільну освіту» від 06.06.2024 р. № 3788-IX з урахуванням набрання цим Законом чинності з 1 січня 2025 року та з урахуванням пропозицій центральних органів виконавчої влади щодо пріоритетності підготовки проектів підзаконних нормативно-правових актів, відповідних кінцевих термінів і пріоритетності їх підготовки.
Далі народні депутати України – члени Комітету розглянули низку законопроектів, щодо яких одностайно були прийняті рішення:
рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння розвитку волонтерства серед здобувачів освіти» (реєстр. № 11159 від 09.04.2024), за результатами його розгляду прийняти в другому читанні та в цілому з необхідними техніко-юридичними правками;
рекомендувати Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури, визначеного головним з опрацювання законопроектів України «Про систему та особливості функціонування ринку залізничного транспорту України» (реєстр. № 12142 від 21.10.2024) та «Про систему та особливості функціонування ринку залізничного транспорту України» (реєстр. № 12142-1 від 06.11.2024), самостійно визначитися щодо зазначених законопроектів під час голосування на своєму засіданні, враховуючи висловлені у висновках Комітету зауважень та пропозицій.
Переглянути запис засідання, яке транслювалось у прямому ефірі, в соціальних мережах, можна за покликанням.
МОН створює концепції освітніх галузей: що зміниться
Міністерство освіти і науки України почало розробляти концепції освітніх галузей, які допоможуть зробити навчання сучаснішим і практичнішим.
Мета концепцій - визначити сильні сторони української освіти й запропонувати шляхи вдосконалення тих практик, що показують меншу ефективність.
На основі концепцій будуть створені:
програми навчання для вчителів;
навчальні програми для учнів й учениць;
рекомендації для авторських колективів, які створюють підручники та інші навчальні матеріали;
моделі сучасних кабінетів (природничих лабораторій, майстерень, мистецьких студій тощо). Це дасть змогу спрямувати кошти субвенцій на реалізацію цих змін.
Міністерство освіти і науки України запрошує освітян і освітянок пройти опитування, щоб поділитися думками та ідеями про те, що саме варто оновити, додати чи зберегти в нинішній системі освіти.
Більше за покликанням.
Відбувся «Інформаційний день Програми ЄС Еразмус+: ВИЩА ОСВІТА»
10 грудня 2024 року у Міністерстві освіти і науки України відбувся «Інформаційний День Програми ЄС Еразмус+: ВИЩА ОСВІТА», організований спільно з Національним Еразмус+ офісом в Україні.
До заходу у змішаному форматі долучилось понад 330 учасників - проректори з міжнародної співпраці та керівники відділів міжнародної співпраці, відповідальні особи за реалізацію Програми ЄС Еразмус+ в закладах вищої освіти України з різних областей.
У рамках заходу відбулася зустріч заступника Міністра освіти і науки України Михайла Винницького з закладами вищої освіти з питань реалізації проектів Програми ЄС Еразмус+ та семінар для керівників, відповідальних за міжнародну співпрацю у закладах вищої освіти.
Учасники долучились до обговорення особливостей впровадження проектів Еразмус+, зокрема з академічної мобільності, віртуальних обмінів, проектів співпраці (КА 220) та європейських студій (напрям Jean Monnet), та поділились досвідом та історіями успіху в умовах воєнного стану в Україні.
Презентації спікерів:
«Національні пріоритети ЕРАЗМУС+ на 2025 рік», М. Винницький, МОН
Більше на сайті МОНУ.
1478 вчителів успішно пройшли сертифікацію у 2024 році
Завершено сертифікацію педагогічних працівників, якою цьогоріч охоплено чотири категорії вчителів. Комісії, утворені Державною службою якості освіти України, 3-4 грудня провели засідання з визначення порогового бала. Відтак успішно пройшли сертифікацію:
651 учитель початкових класів;
380 учителів української мови та літератури;
297 учителів історії та громадянських дисциплін;
150 вчителів математики.
Педагогічні працівники, які успішно пройшли сертифікацію, мають право на:
щомісячну доплату в розмірі 20% посадового окладу (ставки заробітної плати) пропорційно до обсягу педагогічного навантаження протягом строку дії сертифіката;
присвоєння наступної або підтвердження наявної вищої кваліфікаційної категорії в межах чергової/позачергової атестації педагогічних працівників;
участь у процедурах і заходах, пов’язаних із забезпеченням якості освіти та впровадженням інновацій, педагогічних новацій і технологій у системі освіти.
23 грудня розпочнеться реєстрація для участі в сертифікації педагогічних працівників у наступному році.
Детальніше за покликанням.
Безоплатне харчування для учнів 1–4 класів продовжать у 2025 році
Уряд продовжить допомагати організовувати безоплатне гаряче харчування для учнів початкової школи з січня 2025 року місцевим громадам. Для цього в Державному бюджеті на наступний рік закладено 2,9 мільярда гривень.
Кошти будуть пропорційно розподілені між громадами у формі державної субвенції. Субвенція - це суттєва допомога держави місцевим органам влади в забезпеченні збалансованого харчування для учнів початкових класів.
У жовтні 2024 року Уряд спрямував 2 мільярди гривень на організацію безоплатного гарячого харчування для початкової школи. Станом на кінець листопада 93% закладів освіти скористалися коштами субвенції та запровадили безоплатне харчування для учнів 1–4 класів.
Детальніше на сайті КМУ.
3793 закладів освіти зазнали бомбардувань та обстрілів, з них 365 повністю зруйновано
Станом на 08 грудня 2024 року 3428 закладів освіти пошкоджено та 365 зруйновано повністю – про це повідомляють на ресурсі Міністерства освіти і науки України.
Сайт saveschools.in.ua документує та в реальному часі надає статистику зруйнованих українських закладів освіти.
До того ж на сайті можна переглянути картину руйнувань кожного регіону.