в Україні відбуЛОСЯ НАПИСАННЯ Радіодиктанту національної єдності
25 жовтня 2024 року до Дня української писемності та мови в Україні відбувся Радіодиктант національної єдності – 2024.
Цьогоріч Радіодиктант має назву «Магія голосу». Авторкою тексту є відома українська письменниця Оксана Забужко, а читав його поет, нині військовий, Павло Вишебаба.
Долучитися до наймасовішого українського флешмобу зміг кожен українець, а також всі, хто знає або тільки вивчає українську мову.
Зауважимо, що під час Радіодиктанту в Україні пролунала повітряна тривога. Однак це не завадило більшості дописати диктант.
Надіслати текст Радіодиктанту паперовим листом можна за адресою: 01001 м. Київ, вул. Хрещатик, 26. Важливо, щоб на штемпелі була дата не пізніше 27 жовтня 2024 року;
Сфотографувати / відсканувати написаний текст (у форматі .jpg, .png, .jpeg, .tiff, .pdf) та надіслати його до 11:00 28 жовтня 2024 року на адресу rd@suspilne.media.
28 жовтня 2024 року об 11:00 на сайті Українського Радіо та сайті Суспільне Культура оприлюднять текст Радіодиктанту національної єдності.
Більше за покликанням.
Цього року уряд планує повністю оновити 100 навчально-практичних центрів у закладах професійної освіти
Уряд під час засідання 25 жовтня 2024 року ухвалив рішення, спрямовані на розвиток освітньої галузі, повідомив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль.
«Цього року Уряд разом з партнерами та громадами планує повністю оновити 100 навчально-практичних центрів у закладах професійної освіти. Нові майстерні для профтехів - це нова якість освіти й нові можливості для студентів цих закладів», - підкреслив Прем’єр-міністр.
Уряд змінив порядок надання субвенції з держбюджету в частині питань, які стосуються співфінансування, що дозволить пришвидшити завершення всіх проектів і покращити якість робіт.
«Друге освітнє рішення - це створення електронного паспорту безпеки освітнього закладу», — наголосив очільник Уряду, відзначивши, що електронний паспорт, до якого матимуть доступ поліцейські та працівники ДСНС, сприятиме формуванню більш безпечного освітнього середовища і виправленню наявних проблем у закладах освіти.
Читати на сайті КМУ.
Учитель року – 2024: у МОН нагородили переможців і лауреатів конкурсу
Серед ефективних засобів мотивування вчителів до професійного розвитку чільне місце посідає всеукраїнський конкурс «Учитель року», на якому вчителі демонструють свій потенціал та педагогічні здібності, професійну компетентність, методичну майстерність, навички використання сучасних педагогічних технологій, мобільність мислення, творчість і новаторство, а також мають можливість осмислити по-новому свою діяльність, отримати її професійну експертизу.
Заступник Міністра освіти і науки України Андрій Сташків 24 жовтня цього року зустрівся з переможцями і лауреатами Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2024», поспілкувався з ними щодо підвищення якості освіти та змін в загальній середній освіті.
Під час зустрічі переможці всеукраїнського конкурсу «Учитель року — 2024» отримали почесне звання «Заслужений вчитель України», а лауреати — почесні грамоти Кабінету Міністрів України.
Свій досвід учасники конкурсу «Учитель року - 2024» представляють у Всеукраїнській школі майстерності «Педагогічний стартап». Трансляція майстерок триває весь жовтень на ютуб-каналах «Учитель року» та «Видавнича корпорація Ранок».
Більше на сайті МОНУ.
Визначено 6 переможців проекту МОН щодо створення стартап-шкіл - інкубаторів - акселераторів
Радою Міністерства освіти і науки України з розвитку інновацій було ухвалено рішення щодо затвердження переліку переможців конкурсного добору експериментального проекту зі створення мережі стартап-шкіл – інкубаторів – акселераторів на базі закладів вищої освіти та наукових установ.
Мережу стартап-шкіл – інкубаторів – акселераторів спрямовано на розвиток інноваційної екосистеми, яка допоможе у створенні, розвитку та масштабуванні стартапів, спрямованих на використання і комерціалізацію науково-технічного (прикладного) результату, на початковому етапі їхнього розвитку, залученні інвесторів та налагодженні бізнес-зв'язків, наданні фінансової, експертної та іншої підтримки.
Переможцями визначено:
Національний авіаційний університет;
Вінницький національний технічний університет;
Київський академічний університет;
Сумський державний університет;
Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»;
Національний університет «Одеська політехніка».
Переможці отримають до 1,5 млн грн на розвиток стартап-шкіл – інкубаторів – акселераторів на своїй базі, які мають бути реалізовані протягом 2024–2026 років.
МОНУ запрошує заклади вищої освіти й наукові установи стати частиною мережі стартап-шкіл задля участі в ініціативах та залучитися підтримкою лідерів інноваційної екосистеми. Заповнюйте форму за покликанням.
Більше за покликанням.
Україна і Німеччина підписали угоду про співпрацю у сферах науки, технологій, інновацій та вищої освіти
Уперше з часів здобуття незалежності України підписано окремий міжурядовий договір про науково-технологічну співпрацю з Німеччиною. 23 жовтня 2024 року під час візиту німецької делегації Міністр освіти і науки України Оксен Лісовий та Федеральний міністр освіти і наукових досліджень Беттіна Штарк-Ватцінґер підписали Угоду між Кабінетом Міністрів України та Урядом Німеччини про співробітництво у сферах науки, технологій, інновацій та вищої освіти.
Двостороння співпраця України й Німеччини охоплюватиме:
обмін експертами для реалізації спільних науково-технічних програм;
участь у міжнародних проектах, організацію спільних наукових конференцій, семінарів і симпозіумів;
створення і спільне використання інноваційних структур;
підтримку програм вищої освіти та розвиток партнерських відносин між університетами обох країн.
Також у межах візиту відбулася презентація чотирьох українсько-німецьких центрів передових досліджень центрів передових досліджень, які розпочали роботу в цьому році, і є однією з ключових ініціатив науково-технологічної співпраці між Україною і Німеччиною.
Підписання Угоди стало черговим важливим кроком у зміцненні українсько-німецьких відносин та розвитку інноваційного потенціалу обох країн.
Більше на сайті МОН України.
Відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій
22 жовтня 2024 року відбулося продовження засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, розпочатого 17 жовтня.
У порядку контролю було заслухано питання «Про стан забезпечення підручниками та посібниками закладів загальної середньої освіти у 2024/2025 роках». Народні депутати України – члени Комітету визнали роботу Міністерства освіти і науки України в частині забезпечення підручниками та навчальними посібниками системи загальної середньої освіти незадовільною. Комітетом було затверджено низку рекомендацій Кабінету Міністрів України та Міністерству освіти і науки України, спрямованих на удосконалення як забезпечення підручниками у наступному навчальному році, так і підвищення їх якості.
Далі народні депутати України – члени Комітету розглянули низку законопроектів щодо яких одностайно були прийняті рішення рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу:
проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державну таємницю» щодо удосконалення заходів з охорони державної таємниці» (реєстр. № 11395 від 04.07.2024);
проект Закону України «Про внесення змін до статті 49 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» щодо уточнення вимог до фахівців, які мають право здійснювати тренерську діяльність» (реєстр. № 11470 від 09.08.2024);
проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо збереження цінної історичної забудови в населених пунктах» (реєстр. № 11481 від 15.08.2024);
проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, що стосуються торговельного мореплавства та судноплавства на внутрішніх водних шляхах» (реєстр. № 11341 від 14.06.2024).
Також Комітетом одностайно було прийнято рішення про продовження виконання стипендіаткою Чернящук Н.Л. наукової роботи за новим місцем роботи і продовження виплати їй стипендії Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук у 2024 році.
Детальніше за покликанням.
Переглянути запис засідання, яке транслювалось у прямому ефірі, в соціальних мережах, можна за покликанням.
Андрій Сибіга відвідав Стамбульський університет та підкреслив важливість його участі в Глобальній коаліції українських студій першої леді Олени Зеленської
У вівторок, 22 жовтня 2024 року, під час візиту до Турецької Республіки Міністр закордонних справ України Андрій Сибіга відвідав Стамбульський університет і кафедру української мови та літератури.
Міністр провів зустріч із ректором, професором Османом Бюлентом Зюльфікаром, та керівництвом університету, а також окремо поспілкувався з викладачами та студентами відділення україністики.
Міністр позитивно відзначив активне партнерство Стамбульського університету з пʼятьма українськими вищими навчальними закладами — Харківським, Львівським, Одеським, Дніпровським та Київським національними університетами. Він висловив зацікавленість української сторони у розширенні академічної співпраці, науково-освітніх проектів і студентських обмінів.
Більше на сайті МЗС України.
Реформа шкільного харчування: де та як навчають кухарів
Якісна підготовка фахівців для закладів харчування - важлива складова успішної реформи шкільного харчування. Нині держава працює над системною зміною підходів до навчання та перенавчання кухарів, технологів та інших фахівців, які працюють у закладах харчування. Про це зазначила заступник Міністра економіки України Тетяна Бережна під час прес-туру по Одеській області, проведеного у межах впровадження реформи шкільного харчування, ініційованої Першою леді Оленою Зеленською.
Під час поїздки учасники ознайомилися з моделями організації харчування дітей та обговорили роль освіти для забезпечення необхідної кількості фахівців і вплив на економіку. Зокрема, відвідали Одеський центр професійно-технічної освіти, де функціонує один із трьох у регіоні кулінарних хабів. Тут навчаються студенти за спеціальністю «кухар», а також проходять перекваліфікацію працівники шкільних їдалень.
Через програму ваучерів на навчання - майже 2 тисячі українців цього року взяли ваучери на опанування професії кухаря. Також здобути цю професію, або ж підвищити рівень майстерності можна в п’яти центрах профтехосвіти Держслужби зайнятості.
Більше на сайті Мінекономіки України.
Реформи роблять люди: МОН запускає програму для тих, хто готовий творити зміни у сфері освіти
Міністерство освіти і науки України оголошує старт «ReFormEd» - програми практичного стажування для професіоналів із різних галузей, які прагнуть долучитися до втілення змін в освіті.
Реєстрація розпочалася 21 жовтня та триватиме до 03 листопада 20224 року. Стати учасником ReFormEd - це можливість не просто спостерігати за змінами, а бути їхньою рушійною силою, адже реформи роблять люди!
З 10 листопада обрані кандидати розпочнуть місяць інтенсивної роботи, навчання та творення змін в українській освіті. Програма передбачає 40 годин лекцій, воркшопів і практичних занять.
За результатами програми учасники матимуть можливість отримати роботу в одній з освітніх команд: МОН, Українського інституту розвитку освіти, Українського центру оцінювання якості освіти, Інституту освітньої аналітики, стати частиною Команди підтримки відновлення та реформ МОН, Офісу впровадження НУШ. Мета співпраці - утілювати стратегічний план МОН «Освіта переможців».
Зареєструватись і ознайомитись детальніше з напрямами, програмою та переліком лекцій можна за посиланням: https://reformed.mon.gov.ua.
Більше на сайті МОН України.
МОН запроваджує єдину спрощену звітність для наукових проектів всіх сфер управління
Міністерство освіти і науки України запроваджує важливі зміни для оптимізації робочого часу дослідників та поліпшення видимості досягнутих результатів. Цей крок є продовженням політики дерегуляції і дебюрократизації наукової сфери України.
Спрощену форму звітності затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 11 вересня 2024 року №1304 «Про затвердження Змін до Порядку державної реєстрації та обліку науково-дослідних, дослідно-конструкторських робіт і дисертацій», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 жовтня 2024 року за № 1561/42906.
Більше на сайті МОНУ.
3793 заклади освіти зазнали бомбардувань та обстрілів, з них 365 повністю зруйновано
Станом на 20 жовтня 2024 року 3428 закладів освіти пошкоджено та 365 зруйновано повністю – про це повідомляють на ресурсі Міністерства освіти і науки України.
Сайт saveschools.in.ua документує та в реальному часі надає статистику зруйнованих українських закладів освіти.
До того ж на сайті можна переглянути картину руйнувань кожного регіону.