КОМІТЕТ З ПИТАНЬ НАУКИ І ОСВІТИ
До протоколу № 33
від 03 лютого 2016 року
Про проект Закону України “Про внесення змін до Закону України
“Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності”
(щодо діяльності студентських профспілок)”
(реєстр. № 3474 від 13.11.2015р.),
поданий народними депутатами України
Маркевичем Я.В., Рябчиним О.М., Заліщук С.П.,
Климпуш-Цинцадзе І.О., Лещенком С.А., Добродомовим Д.Є.
__________________________________________________________________
Розглянувши проект Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності” (щодо діяльності студентських профспілок)” (реєстр. № 3474 від 13.11.2015р.), поданий народними депутатами України Маркевичем Я.В., Рябчиним О.М., Заліщук С.П., Климпуш-Цинцадзе І.О., Лещенком С.А., Добродомовим Д.Є., Комітет в и р і ш и в:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності” (щодо діяльності студентських профспілок)” (реєстр. № 3474 від 13.11.2015р.), поданий народними депутатами України Маркевичем Я.В., Рябчиним О.М., Заліщук С.П., Климпуш-Цинцадзе І.О., Лещенком С.А., Добродомовим Д.Є., прийняти за основу.
2. Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення.
Голова Комітету Л.М. Гриневич
Про проект Закону України про внесення доповнень до Закону України
“Про авторське право та суміжні права” (щодо свободи панорами)
(реєстр. № 1677 від 29.12.2014р.),
поданий народними депутатами України Юриком Т.З., Кремінем Т.Д.
________________________________________________________________
Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти, заслухавши інформацію про проект Закону України про внесення доповнень до Закону України “Про авторське право і суміжні права” щодо свободи панорами (реєстр. № 1677 від 29.12.2014р.), поданий народними депутатами України Юриком Т.З., Кремінем Т.Д., в и р і ш и в:
1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення доповнень до Закону України “Про авторське право і суміжні права” щодо свободи панорами (реєстр. № 1677 від 29.12.2014р.), поданий народними депутатами України Юриком Т.З., Кремінем Т.Д., прийняти за основу.
2. Співдоповідачем від Комітету на пленарному засіданні Верховної Ради України із зазначеного питання визначити Голову Комітету Л.Гриневич.
Голова Комітету Л.М. Гриневич
Про проект Закону України про внесення змін до Закону України
“Про охорону культурної спадщини” (щодо збереження пам’яток культурної спадщини, внесених до Списку всесвітньої спадщини Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) (реєстр. № 1553 від 22.12.2014р.),
поданий народними депутатами України Васюником І.В., Княжицьким М.Л., Матіос М.В.
______________________________________________________________________
Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти в и р і ш и в:
1. Рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про охорону культурної спадщини” (щодо збереження пам’яток культурної спадщини, внесених до Списку всесвітньої спадщини Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) (реєстр. № 1553 від 22.12.2014 року), поданий народними депутатами України Васюником І.В., Княжицьким М.Л., Матіос М.В., прийняти за основу.
2. Рішення Комітету направити до Комітету Верховної Ради України з питань культури і духовності, визначеного головним при розгляді зазначеного проекту закону.
Голова Комітету Л.М. Гриневич
Про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України
щодо відновлення безкоштовного харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів
(реєстр. № 3829 від 27.01.2016р.), поданий народними депутатами України Співаковським О.В., Кириленком І.Г., Кремінем Т.Д., Литвином В.М., Поплавським М.М., Скрипником О.О. та іншими
______________________________________________________________________
Комітет Верховної Ради України з питань науки та освіти в и р і ш и в:
1. Рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відновлення безкоштовним харчуванням учнів загальноосвітніх навчальних закладів (реєстр. № 3829 від 27.01.2016 року), поданий народними депутатами України Співаковським О.В., Кириленком І.Д., Кремінем Т.Д., Литвином В.М., Поплавським М.М., Скрипником О.О. та іншими прийняти за основу.
2. Доручити Голові Комітету Гриневич Л. М. представити висновки Комітету на пленарному засіданні Верховної Ради України.
Голова Комітету Л.М. Гриневич
Про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України
щодо підвищення рівня соціального захисту членів сімей учасників антитерористичної операції
(реєстр. № 1681 від 19.01.2015р.) (доопрацьований),
поданий народними депутатами України Білецьким А., Петренком О.
___________________________________________________________________
Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти в и р і ш и в:
1. Рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня соціального захисту учасників антитерористичної операції та членів їх сімей (реєстр. № 1681 від 19.01.2015 року) (доопрацьований), поданий народними депутатами України Білецьким А.Є., Петренком О.М., повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
2. Рішення Комітету направити до Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони, визначеного головним при розгляді зазначеного проекту закону.
Голова Комітету Л.М. Гриневич
Про проект Постанови Верховної Ради України
“Про Рекомендації парламентських слухань на тему:
“Правове забезпечення реформи освіти в Україні”
(9 грудня 2015 року)
______________________________________________________________________
Заслухавши інформацію про Рекомендації парламентських слухань на тему: “Правове забезпечення реформи освіти в Україні” (9 грудня 2015 року), Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти в и р і ш и в:
1. Схвалити проект Рекомендацій парламентських слухань на тему: “Правове забезпечення реформи освіти в Україні”, які відбулися 9 грудня 2015 року (проект Рекомендацій додається).
2. Рекомендувати Верховній Раді України розглянути проект Постанови Верховної Ради України “Про Рекомендації парламентських слухань на тему: “Правове забезпечення реформи освіти в Україні” ( 9 грудня 2015 року) та прийняти його за основу і в цілому (проект постанови додається).
3. Доручити Голові Комітету Гриневич Л.М. доповісти проект Постанови на пленарному засіданні Верховної Ради України.
Голова Комітету Л.М. Гриневич
Проект
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про Рекомендації парламентських слухань на тему:
«Правове забезпечення реформи освіти в Україні»
Верховна Рада України постановляє:
1. Схвалити Рекомендації парламентських слухань на тему: «Правове забезпечення реформи освіти в Україні» (далі - Рекомендації парламентських слухань), що додаються.
2. Кабінету Міністрів України до 1 вересня 2016 року проінформувати Верховну Раду України про стан реалізації Рекомендацій парламентських слухань, схвалених цією Постановою.
3. Апарату Верховної Ради України спільно з Комітетом Верховної Ради України з питань науки і освіти забезпечити в установленому порядку видання збірника матеріалів за результатами парламентських слухань на тему: «Правове забезпечення реформи освіти в Україні».
4. Контроль за виконанням цієї Постанови покласти на Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти.
5. Ця Постанова набирає чинності з дня її прийняття.
Голова Верховної Ради
України В. ГРОЙСМАН
СХВАЛЕНО
Постановою Верховної Ради України
від __________ 2016 р. №
РЕКОМЕНДАЦІЇ
парламентських слухань на тему:
«Правове забезпечення реформи освіти в Україні»
(9 грудня 2015 року)
Учасники парламентських слухань на тему “Правове забезпечення реформи освіти в Україні”, які відбулися 9 грудня 2015 року, відзначають актуальність питання комплексного оновлення освітньої нормативно-правової бази, яка б забезпечила системну реформу освіти в Україні.
За роки незалежності в цілому була сформована функціонуюча національна система освіти, що зберегла надбання минулого та значний науково-педагогічний потенціал, який за певних умов здатний суттєво вплинути на здійснення інноваційних змін в освітній сфері.
Україна вступила на шлях євроінтеграції та виконання зобов’язань щодо реалізації положень Болонської декларації, співробітництва у галузі професійної освіти та навчання в рамках Копенгагенського та Туринського процесів. Створений каркас нового законодавчого і нормативного поля функціонування освіти, було ухвалено новий Закон України «Про вищу освіту» (2014 рік). Відбулося розширення доступу до вищої освіти шляхом збільшення мережі навчальних закладів, появи приватних навчальних закладів. Однією з успішних освітніх реформ демократичної України стало зовнішнє незалежне оцінювання навчальних досягнень випускників загальноосвітніх навчальних закладів, яке забезпечило більш об’єктивний і прозорий відбір абітурієнтів до вищих навчальних закладів. Запроваджено державні стандарти як важель збереження єдиного освітнього простору та управління якістю освіти; розпочато перехід до створення варіативних програм, підручників і навчальних посібників. Набули поширення нові навчальні технології (ІКТ, дистанційна освіта, інтерактивні методики тощо). Започаткований рух до багатоканального фінансування галузі.
Разом з тим, зазначені напрями розвитку освіти не мали достатньо системного та комплексного характеру, а відтак не сприяли формуванню цілісної державної політики в сфері освіти.
Варто відзначити, що практичне застосування прийнятого ще у 1996 році Закону України «Про освіту» свідчить, що переважна більшість його положень вичерпала свій регуляторний ресурс і перестала відповідати сучасним завданням повноцінного розкриття потенціалу кожної людини як особистості, відповідального громадянина та кваліфікованого фахівця впродовж усього життя задля забезпечення сталого розвитку суспільства і розбудови України як демократичної, конкурентоздатної європейської держави.
Загалом українська освіта за роки незалежності фактично не стала загальнонаціональним пріоритетом. У результаті державна політика у сфері освіти здебільшого підмінялась дріб’язковим регулюванням поточної діяльності навчальних закладів; зміни, як правило, носили зовнішній, формальний характер і не сприяли підвищенню якості освіти. Фактичне усунення центральних і регіональних органів влади від вирішення нагальних освітніх потреб, підміна системної науково обґрунтованої ідеології ситуативною політизацією освіти негативно відбилося на культурному та освітньому рівнях суспільства, зумовило втрату освітою своєї консолідуючої, культуротворчої місії в українському суспільстві, наслідком чого є політичні, економічні та соціальні втрати сьогодення.
Учасники слухань вважають, що причинами такого стану освіти є:
Відсутність реального визнання в державі освіти як рушія суспільно-економічного розвитку держави.
Громіздка та розбалансована система управління освітою. Надмірна централізація управління, що призводить до зайвої бюрократизації, негнучкість реагування на потреби, що знижує відповідальність регіонів і суспільства за якість освіти. Формальне та несистемне залучення громадськості до участі в управлінні системою освіти. Підміна участі громадськості в управлінні навчальними закладами примусовою благодійністю.
Відсутність пріоритетів розвитку освіти на середньо- та довгостроковий періоди та відповідного комплексного плану реформування законодавства, що регулює сферу освіти.
Відсутність ефективної системи забезпечення якості освіти; конкурентного середовища в освіті; системи відповідальності за низьку якість освітніх послуг. На відміну від європейських країн в Україні не створено системи незалежного оцінювання якості освіти інституціями, які не підпорядковані органам влади.
Незадовільне фінансування освіти і науки, наслідки якого ускладнюються неефективним використанням наявних коштів. Відсутність умов для широкого легального інвестування в освіту, у першу чергу з боку роботодавців і батьків.
Проблемними для української освіти є питання академічної, кадрової, фінансової автономії, забезпечення права розпоряджатися коштами, відсутність самостійності в оперативному управлінні майном, обладнанням, землею. Подальший розвиток системи освіти вимагає запровадження суттєвої модернізації фінансово-господарського механізму діяльності навчальних закладів.
Низький соціальний і матеріальний статус педагогічних і науково-педагогічних працівників.
Повільний розвиток і відставання у запровадженні інноваційних технологій і методологій освіти, модернізації змісту навчання. Необхідність оновлення змісту загальної середньої освіти для формування ключових і предметних компетентностей.
Обмеження свободи педагогічної і наукової творчості. Обмеження права вибору змісту навчання, форм здобуття освіти, освітніх програм і закладів освіти для тих, хто навчається.
Потреба в оновленні змісту загальної середньої освіти для формування ключових і предметних компетентностей.
Необґрунтоване рішення щодо повернення до 11-річного терміну навчання для здобуття повної загальної середньої освіти.
Інклюзія не розглядається як загальний принцип, який визначає всі стратегії та практики в сфері освіти.
У порушення конституційної гарантії на рівність форм власності перед Законом і рівний розвиток форм власності (ст. 13, 116 Конституції України) залишаються для приватних закладів освіти дискримінаційними умови їх роботи, наслідком чого стало критичне зменшення мережі приватних дошкільних, середніх і позашкільних закладів освіти.
Державою не створені умови для розвитку нових сучасних форм здобуття освіти, розбудови системи безперервної освіти, освіти дорослих, що має охоплювати формальну, неформальну та інформальну освіту осіб різного віку.
Спостерігається зволікання із реалізацією реформи вищої освіти, пов’язане із проблемами впровадження Закону України «Про вищу освіту», зокрема із створенням Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, неузгодження норм законодавства щодо ліцензування освітньої діяльності, відсутністю ліцензійних умов для підготовки фахівців освітньо-професійного ступеня молодшого бакалавра, розробленням вищими навчальними закладами нових освітніх програм за відсутності стандартів вищої освіти, забезпечення фінансової автономії вищих навчальних закладів тощо.
Учасники слухань відзначають, що освіта України зіткнулась із новими викликами, пов’язаними із функціонуванням вищих навчальних закладів і наукових установ, переміщених із зони проведення антитерористичної операції (16 вищих навчальних закладів і 10 наукових установ), звертають увагу на необхідність посилення уваги органів державної виконавчої влади до питань їх функціонування та вирішення низки нагальних проблем: будівництва й відновлення вимушено переміщених вищих навчальних закладів і наукових установ, їх матеріально-технічної бази; забезпечення житлом переміщених наукових та науково-педагогічних працівників, поселення студентів; перегляд нормативно-правових документів щодо спрощення системи звітності, процедури ліцензування та акредитації переміщених навчальних закладів, врегулювання питань навчання іноземних студентів-переселенців.
Економіка країни – це система взаємопов’язаних компонентів, одним із яких є кадровий потенціал, його підготовка, перепідготовка і підвищення кваліфікації. З метою прискорення процесу стабілізації економіки країни та її подальшого зростання, органам виконавчої влади необхідно забезпечити належну увагу і відповідні державні гарантії щодо збереження системи професійно-технічних навчальних закладів і вищих навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації. Стратегію і тактику державної політики у сфері професійної освіти необхідно базувати на результатах аналізу достовірних даних і відповідних фінансових розрахунках.
Виходячи із вищезазначеного, учасники слухань констатують, що комплексне оновлення освітньої нормативно-правової бази, підготовка та прийняття концептуально нового Закону Україну «Про освіту» дозволить створити правові передумови для розширення доступності та підвищення ефективності освіти. Також наголошують на необхідності під час розробки законів забезпечити:
відповідність Конституції України;
інтегрованість освітнього простору шляхом законодавчого встановлення права студентів змінювати рівень підготовки і перехід на інші спеціалізації без відрахування з вищого навчального закладу;
обов’язкового проведення системного дослідження цільових і зацікавлених груп перед розробкою кожного законопроекту;
дотримання балансу соціальної та економічної політики в сфері науки та освіти, визначення освіти не лише як елементу соціальної політики, але й як нової економічної політики держави;
забезпечення взаємодії та взаємопроникнення освітньої і економічної сфер.
Враховуючи вищезазначене, учасники слухань рекомендують:
1. Верховній Раді України:
1.1. Прискорити розгляд проектів законів України з питань освіти та науки, зокрема:
№ 1865 від 27.01.2015 р. про внесення змін до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (щодо часткового фінансування санаторіїв-профілакторіїв вищих навчальних закладів);
№ 2025а від 04.06.2015 про внесення змін до Закону України "Про вищу освіту" щодо збалансування порядку управління у вищих навчальних закладах;
№ 2026а від 04.06.2015 про внесення змін до деяких законів України щодо встановлення граничного віку перебування на посадах науково-педагогічних та педагогічних працівників навчальних закладів;
№ 2481 від 27.03.2015 р. про внесення змін до Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб (щодо забезпечення прав внутрішньо переміщених осіб на отримання комунальних послуг)»;
№ 2813 від 12.05.2015 р. про внесення змін до Митного кодексу України щодо підтримки вищих навчальних закладів та наукових установ державної форми власності, евакуйованих із тимчасово окупованої території Донецької або Луганської областей;
№ 2281а від 03.07.2015 року про внесення змін до Закону України "Про вищу освіту" щодо формування штатного розпису вищих навчальних закладів;
№ 2280а від 03.07.2015 року про внесення змін до Закону України "Про вищу освіту" щодо Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти та № 2280а-1 від 15.07.2015 року про внесення змін до Закону України "Про вищу освіту" щодо Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти;
№ 2281а від 03.07.2015 про внесення змін до Закону України "Про вищу освіту" щодо формування штатного розпису вищих навчальних закладів;
№ 2316а від 08.07.2015 року про внесення змін до розділу ХV "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про вищу освіту" щодо строків захисту дисертацій та права на отримання диплому доктора філософії;
№ 2368 від 15.07 2015 року про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення доступу сліпих, осіб з порушеннями зору і хворих на дислексію до виданих творів у спеціальному форматі;
№ 3231 від 06.10.2015 про професійну освіту;
№ 3312 від 09.10.2105 про внесення змін до Закону України "Про вищу освіту" (щодо працевлаштування випускників).
1.2. Направити проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про оренду державного і комунального майна" (щодо особливостей орендних відносин дошкільних навчальних закладів) № 1327 від 09.12.2014 до Комітету з питань економічної політики на повторну підготовку законопроекту до другого читання.
1.3. Законодавчо закріпити правовий статус внутрішньо-переміщених вищих навчальних закладів і наукових установ.
У порядку здійснення контрольних функцій Комітету Верховної Ради з питань освіти і науки заслухати питання щодо імплементації в національне законодавство положень Конвенції ООН про права інвалідів.
2. Кабінету Міністрів України:
2.1. Доопрацювати проект Закону України «Про освіту» (реєстр. № 3491 від 19.11.2015 року) та внести його на розгляд Верховної Ради України з урахуванням пропозицій і рекомендацій парламентських слухань на тему “Правове забезпечення реформи освіти в Україні”. У законопроекті передбачити:
- чітке визначення головної мети і завдань цих законів, як інструментів управління системою освіти;
- концептуальну та поняттєво-термінологічну узгодженість положень проекту Закону України «Про освіту» з нормами Закону України «Про вищу освіту», проекту Закону України «Про професійну освіту»;
- визначення органів влади та місцевого самоврядування, що відповідають за забезпечення права громадян на освіту, інші гарантії освітянам і здобувачам освіти, передбачені Конституцією України та цим Законом, якість освіти;
- правову визначеність обсягу правового регулювання в системі освіти центрального органу виконавчої влади у сфері освіти, з метою децентралізації управління в системі освіти;
- чітке врегулювання рівневої організації формальної освіти та розмежування норм, які стосуються всієї освіти, і норм, які регулюють тільки формальну освіту;
- законодавче закріплення Національної рамки кваліфікацій (НРК), переліку кваліфікаційних рівнів НРК та короткого інтегрованого компетентнісного опису, а також однозначної прив’язки рівнів формальної освіти до кваліфікаційних рівнів рамки;
- опис Національної системи кваліфікацій, створення уповноважених організацій з оцінювання та визнання/підтвердження кваліфікацій, інформаційного забезпечення системи освіти, реєстру кваліфікацій;
- запровадження 12-річного терміну здобуття повної загальної середньої освіти;
- унормування національної системи забезпечення якості освіти на всіх освітніх рівнях, з дошкільною, початковою, середньою, професійно-технічною освітою включно; зокрема, конкретизацію, як забезпечуватиметься незалежність органів і установ, що управляють процесами зовнішнього забезпечення якості освіти на місцевому рівні;
- унормування «освіти дорослих» як складової освіти, що охоплює комплекс формальних, неформальних, інформальних освітніх програм, у яких можуть брати участь дорослі різних вікових категорій, шляхи її реалізації та фінансування, а також повноваження центрального органу виконавчої влади, органів місцевого самоврядування щодо надання освітніх послуг відповідно до потреб і запитів суспільства, держави, громадян;
- здійснення центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки в співпраці з Національною академією педагогічних наук України наукового і методичного забезпечення освітнього процесу;
- здійснення наукового і методичного супроводу освітньої системи Національною академією наук України, Національною академією педагогічних наук України на засадах самоврядності, незалежності науково-експертної діяльності, як це передбачено проголосованим 26 листопада 2015 р. у другому читанні Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність».
- чітку систему фінансування системи освіти, що має базуватися на нормативах фінансування у розрахунку на одного здобувача освіти і покривати витрати, необхідні для забезпечення вимог стандартів освіти;
- визначення обов’язкового переліку витрат, які покриваються за рахунок освітньої субвенції;
- визначення органу, уповноваженого на реалізацію державної політики у сфері професійних кваліфікацій, статус і повноваження якого визначатимуться спеціальним законодавством про систему професійних кваліфікацій;
- у переліку принципів і засад освітньої політики передбачити принципи державно-громадського управління, державно-громадського партнерства, державно-приватного партнерства;
- реалізацію засад державно-громадського партнерства в управлінні освітою, зокрема, розширення повноважень і відповідальності громадськості із забезпечення якості освіти, визначення змісту освіти, управління закладами освіти та системою освіти у цілому;
- розширення форм громадського самоврядування в освіті, зокрема такими, як районна, міська, обласна конференції педагогічних працівників, Всеукраїнський з'їзд працівників освіти;
- визначення загальних повноважень і відповідальності батьків і громадських організацій батьків в управлінні освітою і закладами освіти;
- розширення сфери використання освітніх ваучерів, зокрема в системі підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
забезпечення умов для розвитку позашкільної освіти, у тому числі визначити, що органи місцевого самоврядування створюють умови для доступності позашкільної освіти шляхом формування, утримання та розвитку мережі позашкільних закладів освіти відповідно до освітніх, культурних, духовних потреб і запитів населення;
запровадження державної підсумкової атестації випускників загальноосвітніх навчальних закладів у формі зовнішнього незалежного оцінювання;
забезпечення можливості особам з особливими потребами отримувати якісні освітні послуги на рівні з іншими громадянами, зокрема привести термінологічний апарат законопроекту у відповідність з Конвенцією про права інвалідів, Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів»;
- збереження у максимальному обсязі положення статті 57 «Гарантії держави педагогічним, науково-педагогічним працівникам та іншим категоріям працівників навчальних закладів» чинного Закону України «Про освіту»;
- відображення повноваження об’єднаних громад щодо освіти в контексті реформи децентралізації;
- встановлення запобіжних заходів вилучення майна ліквідованих державних і комунальних закладів освіти з системи освіти, передбачивши, що таке майно повинно використовуватись виключно для освітніх потреб;
- запровадження державної сертифікації на засадах добровільності, яка є зовнішнім оцінюванням спроможності особи здійснювати педагогічну діяльність, її компетентність і наслідком якої є підвищення оплати праці; розглядати державну сертифікацію як мотиваційний механізм зацікавленості педагогічних працівників у безперервному професійному розвитку та підвищенні рівня своєї кваліфікації;
- збереження процедури атестації педагогічних працівників та удосконалення її механізму з метою стимулювання підвищення рівня їх кваліфікації;
- сучасне інформаційне забезпечення системи освіти;
- визначення специфіки видів спеціалізованої освіти (мистецької, військової, спортивної тощо);
- гарантії держави забезпечити фінансування галузі освіти видатками з державного та місцевих бюджетів в обсязі не менше 10 відсотків валового внутрішнього продукту;
- прийняття науково-педагогічних працівників на роботу за результатами конкурсного відбору шляхом укладання трудового договору (контракту), а педагогічних - шляхом укладення трудового договору в порядку, визначеному трудовим законодавством;
- встановлення середніх посадових окладів і ставок заробітної плати науково-педагогічним працівникам на рівні не нижче подвійної середньої заробітної плати працівників промисловості;
- встановлення середніх посадових окладів та ставок заробітної плати педагогічним працівникам на рівні не нижчому від середньої заробітної плати працівників промисловості;
- встановлення середнього розміру посадових окладів спеціалістів освіти не нижче рівня середньої заробітної плати у галузях економіки;
- виплати педагогічним, науково-педагогічним, бібліотечним та іншим працівникам надбавок за вислугу років щомісячно у відсотках до посадового окладу, ставки заробітної плати залежно від стажу роботи у розмірах: від 3 до 10 років - 20 відсотків, від 10 років до 20 років - 30 відсотків, понад 20 років - 40 відсотків;
- встановлення надбавки педагогічним працівникам - молодим спеціалістам у розмірі 10 відсотків ставки заробітної плати, посадового окладу;
- встановлення доплат педагогічним працівникам за виконання обов’язків класного керівника, завідування кабінетами, майстернями, лабораторіями, спортивними залами, музеями, методичними об’єднаннями тощо, за перевірку письмових робіт та інших видів педагогічної роботи у відсотках від ставки заробітної плати;
- підвищення ставок заробітної плати та посадових окладів за почесні та педагогічні звання, наукові ступені, вчені звання;
- надання педагогічним, науково-педагогічним, бібліотечним та іншим працівникам щорічної грошової винагороди в розмірі не менше одного посадового окладу, ставки заробітної плати за сумлінну працю, зразкове виконання службових обов'язків;
- виплати педагогічним, науково-педагогічним, бібліотечним та іншим працівникам допомоги на оздоровлення у розмірі не менше місячного посадового окладу, ставки заробітної плати при наданні щорічної відпустки;
- надання статусу педагогічного працівника тренерам-викладачам та іншим фахівцям, робота яких пов’язана з навчально-виховним процесом, дитячо-юнацьких спортивних шкіл усіх типів і найменувань;
- підвищення статусу музичних керівників, інструкторів з фізичної культури дошкільних навчальних закладів до рівня інших педагогічних працівників з відповідною освітою;
- підвищення оплати праці працівників навчальних закладів, розташованих у гірській і сільській місцевості;
- недопущення збільшення тривалості робочого часу педагогічних працівників, серед яких вчителі, викладачі, вихователі, керівники гуртків шляхом включення до нього навчальної, методичної, організаційної роботи та виконання інших трудових обов’язків;
- збереження норми про найменшу наповнюваність класів у кількості 5 учнів і недопущення закриття загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості з виділенням з державного бюджету освітньої субвенції, обрахованої з коригуючим коефіцієнтом у бік її збільшення;
- надання стипендій і пільг учням і студентам на проїзд у громадському транспорті, харчування, проживання, забезпечення підручниками тощо;
- безплатне забезпечення житлом з опаленням і освітленням педагогічних і бібліотечних працівників, які працюють у сільській місцевості і селищах міського типу, а також пенсіонерів, які раніше працювали на цих посадах, незалежно від їхнього сукупного доходу;
- безоплатне одержання у власність земельної ділянки;
- надання пільгових кредитів на будівництво і придбання житла;
- призначення і виплату педагогічним працівникам пенсії у розмірі 80-90% заробітної плати та збереження права на пенсію за вислугу років відповідно до пункту 34 Національної доктрини розвитку освіти, затвердженої Указом Президента України 17 квітня 2002 року № 347/2002;
- повноваження профспілкових організацій у врегулюванні питань трудових, соціально-економічних прав та інтересів працівників, учнівської і студентської молоді.
2.2. Підготувати і подати на розгляд Комітету Верховної Ради України пропозиції щодо проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про вищу освіту» з урахуванням практики впровадження Закону України «Про вищу освіту», у тому числі врахувавши такі пропозиції та рекомендації учасників засідання:
- уточнити статус закладу післядипломної освіти як вищого навчального закладу (стаття 28);
- внести зміни до пункту сьомого частини другої Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про вищу освіту» щодо права на захист дисертацій та отримання диплому доктора філософії, передбачивши, що особи, які закінчили аспірантуру до 01.11.2018 року мають право на захист дисертації доктора філософії до 31.12.2019.
- враховуючи відсутність в Україні станом на 01.07.2015 року професійних стандартів, які мають статус національних, пункт шостий частини третьої статті 10 замінити словами «вимоги професійних стандартів, кваліфікаційних характеристик професій працівників»;
- внести зміни з метою забезпечення збалансованості повноважень між органами управління вищих навчальних закладів, зокрема між керівником і вченою радою вищого навчального закладу;
- визначити вимоги, у тому числі кваліфікаційні, до кандидатів на обрання членами Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, процедури їх висування та обрання;
- внести зміни до частини четвертої статті 7 з метою усунення протиріччя між записом у дипломі, визначеному в абзацах першому і другому цієї частини;
- внести зміни до статті 44 щодо умов прийому на навчання до вищих навчальних закладів, передбачивши можливість прийому на навчання для здобуття особою з вищою освітою певного ступеню вищої освіти вдруге за іншою спеціальністю без проходження зовнішнього незалежного оцінювання;
- внести зміни до пункту сьомого статті 73 щодо можливості встановлення вищими навчальними закладами розміру плати за весь строк навчання для здобуття відповідного ступеня вищої освіти, післядипломної освіти, додаткових освітніх послуг для категорії іноземців, визначеної абзацом другим частини другої статті 4, в іноземній валюті;
- з метою розширення фінансової автономії вищих навчальних закладів та виконання Плану заходів імплементації Угоди про асоціацію України з Європейським Союзом у частині впровадження Системи національних рахунків (СНР 2008, п’ята версія) внести відповідні зміни щодо визначення організаційно-правових статусів вищих навчальних закладів, у тому числі як неприбуткової установи;
- внести зміни до статті 29 щодо визначення механізму перерозподілу центральними органом виконавчої влади, до сфери управління якого належать вищий навчальний заклад, державного замовлення між спеціальностями в межах однієї галузі знань та (або) ліцензованого обсягу прийому за спеціальностями у межах відповідної галузі знань.
2.3. Підготувати та внести на розгляд Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про дошкільну освіту» та проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про позашкільну освіту».
2.4. Підготувати та внести на розгляд Верховної Ради України нову редакцію Закону України «Про загальну середню освіту».
2.5. Підготувати та внести на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про освіту дорослих».
2.6. Підготувати і внести на розгляд Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» у частині визначення порядку ліцензування освітньої діяльності з метою усунення колізії між статтею 24 Закону України «Про вищу освіту» та вищезазначеним Законом. Внести зміни до Порядку ліцензування діяльності з надання освітніх послуг з метою його приведення у відповідність із Законами України «Про ліцензування видів господарської діяльності», «Про освіту», «Про вищу освіту».
2.7. Підготувати і внести на розгляд Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Податкового кодексу України з метою звільнення від оподаткування частини прибутку підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, що спрямовується на фінансування підготовки робітничих кадрів у професійно-технічних навчальних закладах, а також у разі надання випускникам професійно-технічних навчальних закладів такими підприємствами, установами і організаціями першого робочого місця, робочих місць для проходження учнями виробничої практики.
2.8. Скасувати обмеження, передбачені пунктом 1 Заходів щодо економного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 1.03.2014 № 65 «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету», щодо придбання автотранспортних засобів, меблів, мобільних телефонів, побутової техніки, проведення ремонту приміщень вищими навчальними закладами, а також передбачені пунктом 12 стосовно встановлення доплат за виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників, пунктом 13 стосовно максимального розміру місячної заробітної плати працівників навчальних закладів та установ освіти, пунктом 15 стосовно заповнення вакантних посад, пунктом 16 стосовно підготовки проектів нових державних цільових програм, пунктом 20 стосовно друкування продукції, пунктом 23 стосовно службових відряджень працівників установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету.
2.9. Внести зміни до Постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 № 1134 «Про затвердження нормативів чисельності студентів (курсантів), аспірантів (ад'юнктів), докторантів, здобувачів наукового ступеня кандидата наук, слухачів, інтернів, клінічних ординаторів на одну штатну посаду науково-педагогічного працівника у вищих навчальних закладах III і IV рівня акредитації та вищих навчальних закладах післядипломної освіти державної форми власності», передбачивши зменшення нормативів чисельності студентів денної форми навчання на одну штатну посаду науково-педагогічного працівника для вищих навчальних закладів, які переміщені з територій, де органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження.
2.10. Внести зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 року № 266 «Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти» з урахуванням необхідності орієнтації на Міжнародну стандартну класифікацію освіти 2013 р., а також збереження національних особливостей формування галузей знань і спеціальностей та їх зв’язку із структурою економіки. Зазначені зміни мають бути визначені на підставі нормативного змісту підготовки здобувачів вищої освіти, сформульованого у термінах результатів навчання.
Взяти до уваги, що для окремих спеціальностей Переліку відсутні види економічної діяльності в Національному класифікаторі України ДК 009 «Класифікація видів економічної діяльності» (КВЕД) та групи професій (професійних кваліфікацій у Національному класифікаторі України ДК 003:2010 «Класифікатор професій» (КП).
2.11. Внести зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ» в частині реалізації права керівників вищих навчальних закладів самостійно затверджувати штатний розпис, що передбачено статтею 34 Закону України «Про вищу освіту».
2.12. Внести зміни до порядку надання субсидій на відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848, з метою їх отримання працівниками навчальних закладів, переміщених з територій, де органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження.
2.13. Внести зміни до Порядку ліцензування діяльності з надання освітніх послуг, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.2007 р. № 1019 «Про ліцензування діяльності з надання освітніх послуг», якими передбачити, що ліцензований обсяг освітньої послуги навчального закладу з підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації іноземців та осіб без громадянства визначається на підставі результатів проведення процедури відповідного ліцензування.
2.14. Прискорити розробку нового Порядку розміщення на поточних рахунках у банках державного сектору надходжень державних і комунальних вищих навчальних закладів, наукових установ та закладів культури, отриманих як плата за послуги, що надаються ними згідно з основною діяльністю, благодійні внески та гранти, передбаченого Законом України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин» від 28.12.2014 року.
2.15. Прискорити запровадження дійового механізму фінансової автономії вищих навчальних закладів, забезпечивши терміновий перегляд в установленому порядку відповідних нормативно-правових документів, зокрема, щодо закріплення майна за державним або комунальним вищим навчальним закладом на праві господарського відання, як це передбачено частиною 2 статті 70 Закону України «Про вищу освіту».
2.16. Врегулювати порядок використання вивільнених внаслідок ліквідації (реорганізації) приміщень загальноосвітніх навчальних закладів, які відповідно до пункту 5 статті 63 Закону України «Про освіту» є об’єктами освіти, що фінансуються з бюджету, не підлягають приватизації, перепрофілюванню або використання не за призначенням, і знаходяться на балансі відділів (управлінь) освіти, а їх збереження та обслуговування здійснюється за рахунок коштів на отримання закладів освіти.
2.17. Внести зміни до Формули розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів, прирівнявши коефіцієнт приведення кількості учнів, що перебувають на повному державному утриманні (з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування) у професійно-технічних навчальних закладах до діючого для загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів).
2.18. Створити Міжвідомчий координаційний центр з питань діяльності внутрішньо-переміщених вищих навчальних закладів і наукових установ.
2.19. Забезпечити підготовку проекту Державної цільової програми фінансування будівництва та відновлення зруйнованої внаслідок бойових дій на сході України матеріально-технічної бази навчальних закладів і наукових установ, які переміщені з територій, де органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження.
2.20. Розробити Порядок погашення заборгованості із виплат заробітної плати, стипендій, пенсій, що утворилася внаслідок проведення антитерористичної операції, з метою погашення громадянам, які проживають на територіях, де проводиться антитерористична операція, та громадянам, які тимчасово переселені в інші населені пункти України з територій, на яких проводиться антитерористична операція, а також встановлення додаткових гарантій захисту житлових та майнових прав громадян, звільнених на підставі зазначених обставин, до моменту їх працевлаштування, за умови отримання ними статусу зареєстрованого безробітного, на виконання Закону України «Про встановлення додаткових гарантій щодо захисту прав громадян, які проживають на територіях проведення антитерористичної операції, та обмеження відповідальності підприємств - виконавців/виробників житлово-комунальних послуг у разі несвоєчасного здійснення платежів за спожиті енергетичні ресурси» від 13.01.2015 № 85-VIII.
2.21. Внести відповідні зміни до нормативно-правової бази для забезпечення академічної мобільності, передбачивши збереження робочого місця на період навчання/стажування/проведення досліджень за кордоном наукових і науково-педагогічних працівників.
2.22. Розробити порядок та умови надання державної цільової підтримки для здобуття професійно-технічної та вищої освіти категоріям громадян, визначеним Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підтримки учасників бойових дій та їхніх дітей, дітей, один із батьків яких загинув у районі проведення антитерористичних операцій, бойових дій чи збройних конфліктів або під час масових акцій громадянського протесту, дітей, зареєстрованих як внутрішньо переміщені особи, для здобуття професійно-технічної та вищої освіти» від 14 травня 2015 року № 425-VIII. Передбачити в Державному бюджеті України кошти для компенсації витрат на проживання в гуртожитках студентів, які належать до таких категорій.
2.23. Вжити заходів щодо удосконалення механізмів фінансування вищої освіти через запровадження державних грантів на навчання та блочного фінансування, базованого на результатах роботи вищого навчального закладу.
2.24. Внести зміни до Правил оформлення віз для в’їзду в Україну і транзитного проїзду через її територію, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 р. № 567 «Про затвердження Правил оформлення віз для в’їзду в Україну і транзитного проїзду через її територію», передбачивши виділення іноземців та осіб без громадянства, які планують в’їзд в Україну з метою навчання, в окрему категорію, щодо якої встановлюється окремий порядок оформлення віз, що включатиме: скорочення консульського збору за оформлення віз і легалізацію необхідних документів, встановлення чіткого переліку документів, що подаються до консульської установи, виключення з процедури консульського розгляду документів етапу погодження зі Службою безпеки України, скорочення терміну прийняття рішення щодо оформлення візи до 7 календарних днів, можливість проведення особистої співбесіди дистанційно (з використанням інтернет-технологій), можливість укладення дипломатичними представництвами угод з юридичними особами щодо надання послуг з підготовки документів іноземців для подання до консульської установи у країнах, де спостерігається високий попит на освітні послуги в Україні.
2.25. Надати доручення Міністерству освіти і науки України, Міністерству закордонних справ України, Службі безпеки України, Міністерству внутрішніх справ України щодо спільного розроблення і встановлення порядку погодження в’їзду в Україну іноземців та осіб без громадянства з метою здобуття освіти, у якому передбачити проведення погоджувальних процедур до видачі навчальним закладом запрошення на навчання встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.
2.26. Внести відповідні зміни до нормативно-правової бази для забезпечення впровадження інклюзивного навчання на всіх рівнях освіти.
2.27. Доопрацювати та затвердити Дорожню карту освітньої реформи (2015-2025).
2.28. Забезпечити участь України в міжнародних порівняльних моніторингових дослідженнях в TIMSS, PISA.
2.29. У Державному бюджеті на 2016 рік передбачати кошти для оновлення програмного та апаратного забезпечення інформаційно-телекомунікаційної системи зовнішнього незалежного оцінювання, поліграфічної бази Українського центру оцінювання якості освіти.
3. Міністерству освіти і науки України:
3.1. Вжити додаткових заходів щодо розширення доступу до освіти, поліпшення її змісту, оновлення державних стандартів, упорядкування обсягів підготовки та перепідготовки кадрів із вищою освітою, надання державної підтримки підготовці фахівців за напрямами, які стимулюють розвиток пріоритетних галузей економіки.
3.2. Вжити додаткових заходів щодо прискорення розроблення нормативно-правового забезпечення реформування національної системи освіти відповідно до Закону України «Про вищу освіту». З цією метою прискорити виконання п.1 ч.1 ст. 13 Закону України «Про вищу освіту» в частині розроблення стратегії та програми розвитку вищої освіти і подання їх на затвердження Кабінету Міністрів України.
3.3. Відповідно до підпункту п’ятого пункту другого Розділу ХV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про вищу освіту» затвердити особливості ліцензування освітньої діяльності з підготовку фахівців освітньо-професійного ступеня молодшого бакалавра.
3.4. Забезпечити розроблення методології та методичних рекомендації щодо розроблення стандартів освітньої діяльності, стандартів вищої освіти, стандартів професійно-технічної освіти з метою підвищення якості освіти та конкурентоспроможності випускників, мобільності здобувачів освіти, доступності переміщення різними освітніми траєкторіями, з урахуванням Національної рамки кваліфікацій, Стандартів і рекомендацій із забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти (2015 р.), рекомендацій щодо реалізації компетентнісного підходу у вищій освіті за проектом Європейської Комісії «Налаштування освітніх структур в Європі» (Тюнінг), Міжнародної стандартної класифікації освіти (2011, 2013 рр.), Національного освітнього глосарію: вища освіта.
3.5. Розробити Положення про порядок формування реєстру експертів з питань освіти за галузями знань для потреб формування галузевих експертних рад Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, Науково-методичної ради та науково-методичних комісій Міністерства, а також інших видів експертної діяльності у сфері вищої освіти, передбачивши:
- порядок первинного наповнення реєстру експертів;
- порядок поповнення реєстру експертів шляхом голосування кваліфікованої більшості наявних експертів;
- порядок позбавлення статусу експерта.
3.6. Підготувати рекомендації щодо підготовки докторів філософії (кандидатів наук) в аспірантурі та докторів наук в докторантурі вищих навчальних закладів і наукових установ та захисту дисертацій в умовах набрання чинності Закону України «Про вищу освіту» та переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти.
3.7. Сприяти підготовці проектів з питань забезпечення якості вищої освіти, модернізації програм вищої освіти за програмами Європейського Союзі ЕРАЗМУС+ та TAIEX.
3.8. Враховувати специфіку вищих навчальних закладів педагогічного, мистецького, фізкультурного спрямування та особливості підготовки фахівців для Збройних Сил України та інших військових формувань при розробленні відповідних нормативно-правових актів, стандартів вищої освіти та стандартів освітньої діяльності, що передбачають нові ліцензійні вимоги для провадження освітньої діяльності.
3.9. Прискорити розробку проекту положення про корпоративний дошкільний заклад.
3.10. Забезпечити методичну підтримку закладів вищої освіти у створенні систем якості освітньої діяльності та якості вищої освіти (система внутрішнього забезпечення якості).
3.11. Прискорити роботу по розробленню проектів:
- постанови Кабінету Міністрів України щодо Порядку визначення нормативів матеріально-технічного і фінансового забезпечення вищих навчальних закладів (для розроблення утворено робочу групу із залученням представників вузів);
- постанови Кабінету Міністрів України щодо порядку та спеціальностей, за якими може здійснюватися атестація осіб, які здобувають ступінь магістра, у формі єдиного державного кваліфікаційного випробування;
- порядку та критеріїв, за якими здійснюється надання вищому навчальному закладу статусу «національний»;
- Положення про дослідницький університет та критерії, що включатимуть показники, приведені до кількості науково-педагогічних і наукових працівників вищого навчального закладу.
3.12. Внести зміни до наказу Міністерства освіти і науки України від 19 червня 2003 року № 389 «Про затвердження Інструкції про порядок конкурсного приймання дітей (учнів, вихованців) до гімназій, ліцеїв, колегіумів, спеціалізованих шкіл (шкіл-інтернатів)», які передбачають скасування конкурсного відбору для дітей 6-річного віку.
3.13. Передбачити у ліцензійних умовах навчальних закладів обов’язкові вимоги щодо забезпечення архітектурної доступності згідно з державними будівельними нормами.
3.14. Забезпечити виконання «Заключних зауважень стосовно первинного звіту України CRPD/C/UKR/CO/1» Комітету ООН з прав людей з інвалідністю щодо статті 24 Конвенції ООН про права інвалідів.
3.15. Розробити нормативи штатного розпису методичних кабінетів відділів освіти.
3.16. Внести зміни до типових штатних нормативів загальноосвітніх, позашкільних, дошкільних навчальних закладів (навчально-виховних комплексів), передбачивши введення посади соціального працівника для закладів, де створені класи/групи з інклюзивним навчанням дітей.
3.17. Забезпечити Український центр оцінювання якості освіти будівлею, що максимально враховує специфіку діяльності установи.
4. Міністерству освіти і науки України разом з Національною академією наук України:
4.1. Забезпечити підготовку українськими науковцями проектів для участі у Рамковій програмі ЄС з наукових досліджень та інновацій «Горизонт 2020».
4.2. Розробити нову Концепцію профільного навчання у старшій школі.
4.3. З метою забезпечення корекції первинних і вторинних порушень у розвитку учнів з особливими освітніми потребами, формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки таких дітей до навчання розробити програми з корекційно-розвиткової роботи з такими дітьми та критерії оцінювання для дітей з розумовими порушеннями.
5. Міністерству фінансів України:
5.1. Передбачити в освітній субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам видатки для забезпечення корекційно-розвитковою роботою учнів з особливими освітніми потребами інклюзивних та спеціальних класів загальноосвітніх шкіл; підвищення кваліфікації педагогічних працівників, науково-методичне забезпечення навчальних закладів.
5.2. У зв’язку із збільшення контингенту учнів за рахунок дітей з числа переміщених осіб в окремих територіальних громадах розробити механізм збільшення розміру освітньої субвенції.
5.3. Передбачити видатки у Державному бюджеті України на 2016 рік для виконання заходів Державної цільової програми «Національний план дій з реалізації Конвенції про права інвалідів» на період до 2020 року.
6. Міністерству освіти і науки України разом з Міністерством фінансів України:
6.1. Розробити та затвердити освітній фінансовий стандарт навчання для дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів з урахуванням мінімально гарантованих державою безоплатних освітніх послуг.
6.2. Удосконалити формульний розрахунок субвенції державного бюджету на підготовку робітничих кадрів з урахуванням вартості кожної професії, у тому числі фінансування матеріально-технічної бази.
7. Міністерству соціальної політики України:
7.1. Прискорити підготовку проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування державного управління у сфері зайнятості населення та соціального страхування на випадок безробіття» та подання його на розгляд Кабінету Міністрів України.
7.2. Прискорити подання до Кабінету Міністрів України проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», метою якого є упорядкування функцій центральних органів виконавчої влади у рамках проведення адміністративної реформи та реформи державної служби для забезпечення якісного формування державного замовлення на підготовку кваліфікованих кадрів, визначення засад демографічного та соціального розвитку, побудови ефективної системи оцінки та прогнозування соціальних показників.
8. Міністерству охорони здоров’я України:
8.1. Розробити та затвердити санітарний регламент щодо облаштування та утримання дошкільних навчальних закладів різних типів і форм власності, у тому числі відкритих у пристосованих приміщеннях.
9. Національній академії педагогічних наук України:
9.1. Розробити в 2016 році Концепцію середньої загальноосвітньої школи України з 12-річним терміном навчання.
9.2. Привести перелік тематичних наукових досліджень до потреб реформування освіти, зокрема щодо оновлення змісту загальної середньої освіти, запровадження трирічної профільної школи та інших напрямків реформування галузі.
9.3. Підготувати законодавчі пропозиції, зокрема до Закону України «Про загальну середню освіту».
9.4. Підготувати у 2016 році Національну доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні.
Про затвердження плану роботи Комітету з питань науки і освіти
на період четвертої сесії восьмого скликання
_________________________________________________________________
Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти в и р і ш и в:
1. Інформацію Голови Комітету з питань науки і освіти Гриневич Л.М. про затвердження плану роботи Комітету з питань науки і освіти на період четвертої сесії восьмого скликання взяти до відома.
2. Затвердити план роботи Комітету з питань науки і освіти на період четвертої сесії восьмого скликання з врахуванням висловлених народними депутатами України пропозицій.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на Голову Комітету з питань науки і освіти Гриневич Л.М.
Голова Комітету Л.М. Гриневич