НА ЗАСІДАННІ КРУГЛОГО СТОЛУ ОБГОВОРЕНО ПИТАННЯ ЩОДО СТАНУ, ІСНУЮЧИХ ПРОБЛЕМ ТА ГАЛЬМУЮЧИХ МЕХАНІЗМАХ, ЯКІ СТОЯТЬ НА ЗАВАДІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ НАВЧАЛЬНОЮ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОЮ ЛІТЕРАТУРОЮ
24 квітня 2014 року на базі Київського національного університету імені Т.Г. Шевченка проведено засідання круглого столу на тему: «Навчальна книга для вищої школи: якій їй бути».
Круглий стіл організовано кафедрою видавничої справи та редагування Інституту журналістики Київського національного університету імені Т.Г.Шевченка.
У засіданні круглого столу взяли участь науковці кафедр видавничої справи вищих навчальних закладів України, керівники та спеціалісти провідних вітчизняних видавництв, основним профілем яких є видання навчальної, методичної, допоміжної літератури та засобів навчання для вищих навчальних закладів, відповідальні працівники Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти, Міністерства освіти і науки України, представники громадських організацій.
Від Комітету в обговоренні тематики круглого столу взяв участь головний консультант секретаріату Комітету Красняков Євген Васильович, який від імені Голови Комітету Гриневич Л.М. та членів Комітету привітав учасників заходу.
Красняков Є.В. проінформував присутніх про план роботи Комітету на період п’ятої сесії сьомого скликання, приділивши особливу увагу процесу підготовки до другого читання проекту Закону України «Про вищу освіту» (нова редакція) (реєстр. № 1189-2).
У своєму виступі Красняков Є.В. наголосив на тому, що питання законодавчого та іншого нормативно-правового регулювання та видання підручників, посібників і методичної літератури для системи освіти України знаходиться під постійним контролем Комітету. За останні півроку Комітетом проведено два засідання круглого столу з цього питання, де предметно обговорювалися наступні питання: 1) оптимальні потреби української освіти у різножанровій навчальній літературі та засобів навчання; 2) існуючі проблеми та гальмуючі механізми, які стоять на заваді своєчасному та повному забезпеченню навчального процесу якісною літературою; 3) об’єктивні і суб’єктивні фактори, що впливають на формування вільного ринку навчальної літератури, корінних причин цього явища; 4) можливі законодавчі ініціативи, правові, організаційні, адміністративні, структурні заходи і рішення, які дозволять кардинально змінити ситуацію із забезпеченням навчальною літературою у позитивний бік.
За результатами круглого столу Комітет звернувся до відповідних органів виконавчої влади щодо необхідності перегляду існуючої моделі забезпечення навчальною літературою вихованців, учнів, студентів (зміни до існуючої системи відбору, грифування, фінансування видання підручників, тощо).
«Можливо, що напрацювання Комітету з зазначеного питання, - наголосив Красняков Є.В., - посприяли тому, що Міністерством освіти і науки України видано наказ № 486 від 18.04.2014 року «Деякі питання скасування процедури надання Міністерством освіти і науки грифів навчальній літературі для вищих навчальних закладів», а пункті 2 зазначеного наказу передбачає норму, яка передбачає скасування процедури надання Міністерством освіти і науки грифів навчальній літературі для вищих навчальних закладів».