Тижневі освітянські та наукові новини

07 березня 2025, 13:55

 

05 БЕРЕЗНЯ 2025 РОКУ ВІДБУЛОСЬ ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ОСВІТИ, НАУКИ ТА ІННОВАЦІЙ

05 березня 2025 року під головуванням Голови Комітету Бабака С.В. відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій. У засіданні брали участь народні депутати України – члени Комітету, представники Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Секретаріату Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства молоді та спорту України, Міністерства національної єдності України, Державної служби якості освіти України, Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, Національної академії наук України, Національної академії правових наук України, Національної академії педагогічних наук України,  освітній омбудсмен.

Під час засідання народні депутати України – члени Комітету розглянули контрольне питання «Про стан підготовки підзаконних нормативно-правових актів на виконання Закону України «Про дошкільну освіту» від 06.06.2024 р.». Заслухавши інформацію заступниці Міністра освіти і науки України Коновалової А.А. та голови підкомітету з питань раннього розвитку та дошкільної освіти Воронова В.А., народні депутати – члени Комітету рекомендували Міністерству освіти і науки України та іншим центральним органам виконавчої влади продовжити підготовку необхідних для виконання Закону підзаконних нормативно-правових актів. 

Розглянувши та обговоривши проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення правового регулювання діяльності Вищої ради правосуддя» (реєстр. № 12265 від 29.11.2024),  поданий  народним  депутатом України Ткаченком О.М. та іншими народними  депутатами України, народні депутати України – члени Комітету одностайно прийняли рішення рекомендувати Комітету Верховної Ради України з питань правової політики  під час опрацювання законопроекту реєстр. № 12384 самостійно визначитись щодо зазначеного законопроекту під час голосування на своєму засіданні з урахуванням висловлених зауважень і пропозицій Комітету.

Проекти законів України подані народним депутатом Гривком С.Д.:

- «Про внесення змін до Закону України «Про вищу освіту» щодо запровадження у закладах вищої освіти діяльності кар’єрних консультантів з метою сприяння професійному становленню та подальшому працевлаштуванню здобувачів освіти» (реєстр. № 12235 від 25.11.2024);

 - «Про внесення змін до Закону України «Про повну загальну середню освіту» щодо врахування в освітньому процесі психологічного профілю учнів, їх індивідуальних нахилів та здібностей у науковій і спортивній сферах» (реєстр. № 12236 від 25.11.2024);

 - «Про внесення змін до Закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту» щодо врахування в освітньому процесі індивідуальних нахилів, навичок та здібностей здобувачів освіти у професійній і спортивній сферах» (реєстр. № 12237 від 25.11.2024);

 - «Про внесення змін до Закону України «Про вищу освіту» щодо врахування в освітньому процесі особистісних якостей, професійних нахилів та навичок здобувачів вищої освіти» (реєстр. № 12238 від 25.11.2024)

були відхилені Комітетом. Народні депутати України – члени Комітету запропонували автору законопроекту Сергію Гривку створити на майданчику Міністерства освіти і науки України робочу групу із залученням народних депутатів, освітнього омбудсмена, представників центральних органів виконавчої влади та всіх зацікавлених стейкхолдерів,  яка б опрацювала ідеї, закладені в цих законопроектах, вивчить відповідний досвід  закладів загальної середньої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, вищої освіти, і напрацює дієву траєкторію для реалізації усіх прогресивних ідей.  

Комітетом також було розглянуто проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про основні засади молодіжної політики» та деяких інших законів щодо сприяння розвитку молодіжної політики» (реєстр. № 12298 від 09.12.2024),  поданий народним депутатом України Санченком О.В. та іншими народними депутатами України, і вирішено рекомендувати Верховній Раді України за результатами його розгляду в першому читанні прийняти за основу.

Переглянути запис засідання, яке транслювалось у прямому ефірі, у соціальних мережах, можна за посиланням.

Ознайомитись з Рішеннями Комітету та Висновками до проектів законів пропонуємо за посиланням.

 

МОН УКРАЇНИ ОПУБЛІКУВАЛО ЗВІТ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ГРОМАДСЬКОГО ОБГОВОРЕННЯ ЗАКОНОПРОЕКТУ ПРО

НАУКОВІ ПАРКИ

Міністерство освіти і науки України опублікувало Звіт за результатами громадського обговорення проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання розвитку наукових парків». Громадське обговорення, що є одним із етапів розроблення законопроекту, відбувалося у форматі електронних консультацій з 26 грудня 2024 року до 25 січня 2025 року, а також у форматі публічних консультацій під час заходу «Science City. Connecting Business and Science» 15 січня 2025 року.

Докладніше зі змістом законопроєкту можна ознайомитися за посиланням: офіційний сайт МОН. Запис публічних консультацій доступний на ютуб-каналі МОН.

 

ЕСТОНІЯ ВПРОВАДЖУЄ ШІ В УСІХ СЕРЕДНІХ ШКОЛАХ

Естонія спільно з OpenAI і Anthropic розпочали загальнонаціональну кампанію з навчання учнів старших класів навичкам штучного інтелекту, повідомляє Financial Times. Ініціатива, відома як AI Leap, спирається на публічну цифрову інфраструктуру балтійської країни, створену за останні 30 років, і її потужну освітню культуру.

Естонія посідає перше місце серед європейських країн у міжнародних освітніх тестах PISA. Президент Естонії Алар Каріс сказав, що ініціатива спрямована не на те, щоб замінити вчителів у класі, а на розвиток критичного мислення серед учнів і обізнаності про ШІ. Програма під назвою «AI Leap» спочатку включатиме 20 000 старшокласників і 3 000 вчителів з 1 вересня 2025 року, повідомило міністерство освіти.

З вересня 2026 року Естонія сподівається розширити свою діяльність до професійно-технічних шкіл і додаткових 38 000 учнів і 3 000 викладачів.

Програма має забезпечити старшокласників «кращою підготовкою до професій майбутнього».

Джерело інформації: https://osvitoria.media/news/estoniya-vprovadzhuye-shi-v-usih-serednih-shkolah/

 

МОН ПРЕЗЕНТУВАЛО НОВЕ ПОЛОЖЕННЯ ПРО ОЛІМПІАДНИЙ

ТА ТУРНІРНИЙ РУХ

Основна мета цього документу, як зазначило МОН України, — зробити інтелектуальні змагання доступнішими, справедливішими, розширити можливості для виявлення талантів, підвищити якість підготовки учнів та створити сильну спільноту навколо олімпіадного і турнірного руху. Оновлене положення набирає чинності з 1 червня 2025 року. Документ наразі пройшов етап юстування та невдовзі буде опублікований на офіційних урядових веб-сайтах.

Нове Положення про олімпіадний та турнірний рух чіткіше визначає ролі всіх учасників, удосконалює всі процедури, поліпшує координацію та розширює можливості для учасників. 

З ключовими змінами, які закладено в новому Положенні про олімпіадний та турнірний рух, можна детально ознайомитись тут.

 

ЗАГАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ ШТАТНИХ НОРМАТИВІВ

У ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Міністерство освіти і науки України збирає пропозиції щодо загальних підходів до формування штатних нормативів для закладів дошкільної освіти.  Ці нормативи визначатимуть основні принципи до формування штатних розписів у державних і комунальних ЗДО.

Документ має на меті впорядкувати кадрове забезпечення закладів дошкільної освіти, створити умови для ефективної організації освітнього процесу та врахувати сучасні потреби системи дошкільної освіти.

Джерело інформації: пресслужба МОН України  

 

МОН УКРАЇНИ ПРОПОНУЄ ДО ГРОМАДСЬКОГО ОБГОВОРЕННЯ ПРОЕКТ ПОСТАНОВИ КМУ, ЯКИМ ЗАТВЕРДЖУЄТЬСЯ  ПОРЯДОК ВИКОРИСТАННЯ КОШТІВ, ПЕРЕДБАЧЕНИХ У ДЕРЖБЮДЖЕТІ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПРАЦІВНИКІВ ОКРЕМИХ ГАЛУЗЕЙ

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підвищення кваліфікації працівників окремих галузей економіки та працівників бюджетної сфери» розроблений відповідно до вимог частини сьомої статті 20 Бюджетного кодексу України.

Соціальні групи населення та заінтересовані сторони, на які поширюватиметься дія: фахівців окремих галузей економіки та працівники бюджетної сфери.

Можливі наслідки реалізації проєкту акта для різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін: забезпечення можливості підвищення кваліфікації фахівців окремих галузей економіки та працівників бюджетної сфери шляхом розміщення державного замовлення за визначеними галузями знань (спеціальностями).

Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту акта приймаються у формі порівняльної таблиці до 20 березня 2025 року.  

Джерело інформації: пресслужба МОН України

 

ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ВСТУПНИКАМ ДЛЯ РЕЄСТРАЦІЇ НА НМТ-2025

Про це розповіла Директор Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко під час вебінару, присвяченому НМТ – 2025. Зокрема, Тетяна Вакуленко детально поінформувала про терміни реєстрації для участі в НМТ, що  триватиме протягом 6 березня - 3 квітня 2025 року, які обов’язкові документи потрібно завантажити, особливості реєстрації для вступників, які раніше здобули повну загальну середню освіту в закордонному закладі освіти (еквівалентну курсу повної загальної освіти в Україні) тощо.

Більше інформації на сайті https://osvitoria.media/news/nmt-2025-zminy-pro-yaki-varto-znaty-shhe-do-reyestratsiyi/

 

МОН ЗАТВЕРДИЛО УМОВИ ВСТУПУ ДЛЯ МАЙБУТНІХ МАГІСТРАНТІВ У 2025 РОЦІ

Міністерство освіти і науки України затвердило Порядок прийому на навчання для здобуття ступенів бакалавра, магістра, доктора філософії та доктора мистецтва у 2025 році.

Метою документа є забезпечення рівного доступу до вищої освіти, підвищення якості освітнього процесу та врахування сучасних потреб суспільства і ринку праці.

Документ визначає основні принципи та процедури, якими керуватимуться заклади вищої освіти під час організації прийому вступників у магістратуру, містить чітко визначені дати проведення всіх етапів вступної кампанії та формули розрахунку конкурсного бала.

Окрім того, Порядок затверджує таблиці переведення тестових балів єдиного вступного іспиту та єдиного фахового вступного випробування в рейтингові тощо.

Згідно з Порядком, конкурсний відбір магістрантів до вишів буде здійснюватись за результатами ЄВІ, ЄФВВ, ЄДКІ, фахового іспиту, фахового заліку, співбесіди та розгляду мотиваційних листів.

Водночас абітурієнти також зможуть вступати за результатами ЄВІ 2023 або 2024 років.

Вступники зможуть подати в сукупності за всіма основами вступу до п'ятнадцяти заяв: з них п'ять заяв на бюджет та до десяти заяв на контракт.

Також документ унормовує питання перехресного вступу та уточнює, що в 2025 році для вступу на магістратуру за деякими спеціальностями вступники повинні мати диплом бакалавра саме за цими спеціальностями, наприклад, 081 "Право" та 293 "Міжнародне право".

 

УРЯД СПРОСТИВ ПРИЗНАЧЕННЯ СОЦІАЛЬНИХ СТИПЕНДІЙ СТУДЕНТАМ

 Кабінет Міністрів спростив правила призначення та збільшив терміни отримання соціальних стипендій студентам з вразливих категорій громадян, ухваливши Постанову Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2025 р. № 125 «Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виплати соціальних стипендій студентам (курсантам) закладів фахової передвищої та вищої освіти».

Відповідно до цієї Постанови студенти пільгових категорій зможуть отримувати соціальну стипендію від держави і після досягнення 18-тирічного віку до 23-х років включно.

При цьому нарахування стипендію відбуватиметься незалежно від того, отримав студент відповідний статус до повноліття чи після нього.

До таких пільгових категорій відносяться діти ВПО, учасників бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни, осіб, позбавлених особистої свободи.

Більше інформації за посиланням.

 

СЕРТИФІКАЦІЯ ВЧИТЕЛІВ - 2025

Перший етап сертифікації — незалежне тестування фахових знань та вмінь педагогічних працівників — успішно пройшли 1717 педагогів, з них: учителів початкових класів —  1031, української мови і літератури —  268,  математики —  168, історії та громадянських дисциплін — 250.

Більше інформації за посиланням.

 

НМТ-2025: ДЕ БУДЕ СТВОРЕНО ТИМЧАСОВІ ЕКЗАМЕНАЦІЙНІ ЦЕНТРИ ЗА КОРДОНОМ

Директор Центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко повідомила про підтвердження домовленостей щодо проведення  НМТ у таких країнах: Азербайджан, Бельгія, Болгарія, Велика Британія, Грузія, Данія, Естонія, Італія, Ірландія, Іспанія, Канада, Латвія, Литва, Люксембург, Молдова, Німеччина, Норвегія, Польща, Португалія, Румунія, США, Угорщина, Фінляндія, Франція, Хорватія, Чехія, Швейцарія і Швеція.  

Під час основного періоду реєстрації, який розпочнеться 6 березня й триватиме до 3 квітня включно, вступники, які планують проходити тестування за кордоном, матимуть змогу вибрати з наданого переліку найзручніший для доїзду населений пункт. 

Тетяна Вакуленка закликала вступників не зволікати з реєстрацією. Натомість вибрати  найближчим часом із запропонованого переліку найближче місто. Якщо згодом з’явиться більш зручна локація, буде можливість до 8 квітня 2025 року включно змінити реєстраційні дані й вибрати населений пункт, що розташований ближче до місцеперебування вступника на час проведення НМТ. Про нові локації буде повідомлятися на сайті Українського центру оцінювання якості освіти. Також за кордоном є обмеження щодо кількості осіб, які можуть взяти участь в НМТ. Тому в разі вичерпання доступних місць у певному населеному пункті певної країни він стане недоступним для вибору. Потрібно звернути увагу, що деякі локації будуть доступними тільки в межах додаткової сесії НМТ.

Більше інформації на сайті: https://testportal.gov.ua/nmt-2025-de-bude-stvoreno-tymchasovi-ekzamenatsijni-tsentry-za-kordonom/

 

Global Student Prize 2025: СТАРТ ПРИЙОМУ ЗАЯВОК

Розпочато прийом заявок на Global Student Prize 2025.

Global Student Prize Chegg.org — це нагорода в розмірі 100 000 доларів США, що присуджується винятковому студенту, який має вплив на життя своїх однолітків і на суспільство. Премію для студентів, яка є дочірньою нагородою Global Teacher Prize, було засновано для створення нової потужної платформи, що підсвічує зусилля видатних студентів у всьому світі.

Освітян запрошують допомогти знайти цих студентів, що надихають, і заохотити їх подати заявку на Global Student Prize 2025 року.

Хто може подаватися, кого можна подавати:

·       Global Student Prize Chegg.org відкрита для всіх студентів, яким виповнилося 16 років (верхнього вікового обмеження немає), які навчаються в академічному закладі чи в системі неформальної освіти.

·       Студенти-заочники, а також студенти, які навчаються на онлайн-курсах, також мають право на премію.

Прийом заявок і номінацій завершується 27 квітня 2025 року.

Джерело інформації: https://osvitoria.media/news/global-student-prize-2025-start-pryjomu-zayavok/

 

75 ПРОЄКТІВ З МОДЕРНІЗАЦІЇ ХАРЧОБЛОКІВ ОТРИМАЮТЬ ДОФІНАНСУВАННЯ

Кабінет Міністрів України ухвалив рішення про дофінансування 75 проектів, робота над якими розпочалася у 2024 році та вже виконана щонайменше на 40%.

Фінансування передбачатиме реконструкцію та капітальний ремонт харчоблоків, а також впровадження енергоефективних технологій та стандартів HACCP.

Усі заявки на отримання фінансування громади подавали через Єдину цифрову платформу DREAM, яка забезпечує контроль за реалізацією проектів та ефективним використанням коштів.

Джерело інформації: пресслужба МОН України  

 

МОН УКРАЇНИ ПРОПОНУЄ ДО ГРОМАДСЬКОГО ОБГОВОРЕННЯ ПРОЕКТ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ УЗГОДЖЕНИХ СПІЛЬНИХ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ ТА ВИДАЧІ СПІЛЬНИХ (ПОДВІЙНИХ) ДИПЛОМІВ

4 березня МОН України розмістило для громадського обговорення проект методичних рекомендацій щодо реалізації узгоджених спільних освітніх програм та видачі спільних (подвійних) дипломів., які розроблені відповідно до частини 1 статті 9-1 Закону України «Про вищу освіту» та на виконання пункту 2.1 Плану організації підготовки проектів актів та виконання інших завдань, необхідних для реалізації Закону України від 23 квітня 2024 р. № 3642-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення освітнього процесу».

Зауваження та пропозиції до зазначеного проекту методичних рекомендацій приймаються у довільній формі до 18 березня 2025 року.

Більше інформації за посиланням.

 

МОН УКРАЇНИ ПРОПОНУЄ ДО ГРОМАДСЬКОГО ОБГОВОРЕННЯ ПРОЕКТ ПОЛОЖЕННЯ ПРО ЦЕНТР РОЗВИТКУ ДИТИНИ

3 березня Міністерство освіти і науки України розмістило для громадського обговорення проект Положення про центр розвитку дитини, розроблений відповідно до доручення Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля та з метою підготовки проектів нормативно-правових актів стосовно дошкільної освіти дітей, необхідних для реалізації Закону України від 6 червня 2024 року № 3788-ІX «Про дошкільну освіту».

Зауваження та пропозиції до зазначеного проекту Положення приймаються до 17 березня 2025 року.

Більше інформації за покликанням

 

УЧИТЕЛІ «ЗАХИСТУ УКРАЇНИ» ЗМОЖУТЬ ПРОЙТИ СУПЕРВІЗІЮ  

Кабінет Міністрів України своєю Постановою від 28 лютого 2025 року № 227 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2023 р. № 1023 і від 27 грудня 2023 р. № 1374» затвердив зміни до розподілу освітньої субвенції, які розширюють можливості професійного розвитку вчителів предмета «Захист України».

Відтепер інститути післядипломної освіти можуть спрямовувати кошти субвенції на послуги супервізії для вчителів, які викладають за новою модельною навчальною програмою «Захист України. Інтегрований курс».

Йдеться про 100 млн грн на професійний розвиток учителів «Захисту України», які Уряд виділив наприкінці 2023 року. Згідно зі змінами ці кошти можна спрямовувати не лише на підготовку тренерів-педагогів і підвищення кваліфікації вчителів, а й на надання послуг супервізії, добровільній професійній підтримці й допомозі вчителям, яка сприяє підвищенню ефективності їхньої роботи.

Більше інформації за посиланням.

 

03 БЕРЕЗНЯ 2025 РОКУ ВІДБУЛИСЬ ЗАСІДАННЯ ПІДКОМІТЕТІВ КОМІТЕТУ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ОСВІТИ, НАУКИ ТА ІННОВАЦІЙ

03 березня 2025 року відбулися засідання підкомітетів Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, на яких народні депутати України – члени Комітету за участі авторів законопроектів, представників центральних органів виконавчої влади, громадських об’єднань розглянули низку законопроектів.

Підкомітетом з питань вищої освіти було розглянуто:

- проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення правового регулювання діяльності Вищої ради правосуддя» (реєстр. № 12265 від 29.11.2024), поданий народним депутатом України Ткаченком О.М. та іншими народними депутатами України, та запропоновано рекомендувати головному Комітету з опрацювання цього проекту визначитись самостійно під час його розгляду, звертаючи увагу на висновки та зауваження, які було заслухано підкомітетом;

- проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про вищу освіту» щодо запровадження у закладах вищої освіти діяльності кар’єрних консультантів з метою сприяння професійному становленню та подальшому працевлаштуванню здобувачів освіти» (реєстр. № 12235 від 25.11.2024), поданий народним депутатом України Гривком С.Д. та запропоновано Комітету з питань освіти, науки та інновацій прийняти рішення рекомендувати Верховній Раді України повернути цей законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання;

- проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про вищу освіту» щодо врахування в освітньому процесі особистісних якостей, професійних нахилів та навичок здобувачів вищої освіти» (реєстр. № 12238 від 25.11.2024), поданий народним депутатом України Гривком С.Д., та запропоновано Комітету з питань освіти, науки та інновацій прийняти рішення рекомендувати Верховній Раді України повернути цей законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Підкомітет з питань загальної середньої, інклюзивної освіти та освіти на тимчасово окупованих територіях, розглянувши проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про повну загальну середню освіту» щодо врахування в освітньому процесі психологічного профілю учнів, їх індивідуальних нахилів та здібностей у науковій і спортивній сферах» (реєстр. № 12236 від 25.11.2024), поданий народним депутатом України Гривком С.Д. запропонував Комітету з питань освіти, науки та інновацій прийняти рішення рекомендувати Верховній Раді України повернути цей законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Підкомітет з питань професійно-технічної та фахової передвищої освіти, розглянувши проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту» щодо врахування в освітньому процесі індивідуальних нахилів, навичок та здібностей здобувачів освіти у професійній і спортивній сферах» (реєстр. № 12237 від 25.11.2024), поданий народним депутатом України Гривком С.Д., запропонував Комітету з питань освіти, науки та інновацій прийняти рішення рекомендувати Верховній Раді України повернути цей законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Підкомітетом з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти і адаптації законодавства України до положень права Європейського Союзу було розглянуто:

- проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про основні засади молодіжної політики» та деяких інших законів щодо сприяння розвитку молодіжної політики» (реєстр. № 12298 від 09.12.2024), поданий народним депутатом України Санченком О.В. та іншими народними депутатами України, та запропоновано Комітету з питань освіти, науки та інновацій прийняти рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти цей законопроект за основу;

- проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» та інших законів України» (реєстр. № 12301 від 11.12.2024), поданий народним депутатом України Фроловим П.В. та іншими народними депутатами України, і рекомендовано за результатами його розгляду на засіданні Комітету з питань освіти, науки та інновацій підтримати зазначений проект Закону з урахуванням зауважень та пропозицій, заслуханих під час засідання підкомітету;

- проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» та інших законів України» (реєстр. № 12301-1 від 26.12.2024), поданий народним депутатом України Гриб В.О. та іншими народними депутатами України, і рекомендовано за результатами його розгляду на засіданні Комітету з питань освіти, науки та інновацій підтримати зазначений проект Закону з урахуванням зауважень та пропозицій, заслуханих під час засідання підкомітету;

- проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг» (реєстр. № 12427 від 20.01.2025), поданий Кабінетом Міністрів України, та запропоновано  за результатами його розгляду на засіданні Комітету з питань освіти, науки та інновацій прийняти рішення рекомендувати Верховній Раді Україні прийняти зазначений проект Закону за основу.

 

УРЯД УКРАЇНИ СХВАЛИВ СТРАТЕГІЮ РОЗВИТКУ ФОНДУ ЗАХИСНИХ СПОРУД ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ НА ПЕРІОД ДО 2034 РОКУ ТА ЗАТВЕРДЖЕННЯ ОПЕРАЦІЙНОГО ПЛАНУ ЗАХОДІВ З ЇЇ РЕАЛІЗАЦІЇ

Кабінет Міністрів України своїм  Розпорядженням від 4 березня 2025р. № 183-р схвалив Стратегію розвитку фонду захисних споруд цивільного захисту на період до 2034 року та затвердив операційний план заходів з її реалізації.

Стратегія передбачає створення мережі захисних споруд для цивільного населення, здатних мінімізувати втрати в разі застосування ворогом сучасних засобів ураження.

В Україні планують збудувати 170 укриттів і підземних шкіл.

Наразі в Україні наявні 62,7 тис. захисних споруд, що забезпечують укриття для 48,8% населення, з них у належному стані - 54,2 тис. 

Реалізація стратегії відбуватиметься у три етапи:

2025-2027 роки - будівництво 2 300 нових споруд;

2028-2030 роки - збільшення фонду ще на 3 000 об'єктів, включно із захисними спорудами публічного доступу;

2031-2034 роки - будівництво додаткових 8 000 споруд.

Загальна вартість програми становить 789,3 млрд гривень, з яких:

81,2 млрд гривень - з державного бюджету України,

642,5 млрд гривень (14,69 млрд євро) - міжнародне фінансування від Коаліції з питань розвитку фонду захисних споруд.