Тижневі освітянські та наукові новини
05 липня 2024, 17:28
Президент України підписав Закон України «Про дошкільну освіту»
05 липня 2024 року Президент України підписав Закон України «Про дошкільну освіту», прийнятий Верховною Радою України 06 червня 2024 року.
Президент України підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання насильству та унеможливлення жорстокого поводження з дітьми»
05 липня 2024 року Президент України підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання насильству та унеможливлення жорстокого поводження з дітьми», прийнятий Верховною Радою України 06 червня 2024 року.
СТАРТУВАЛО ПОДАННЯ ЗАЯВ ДО ЗАКЛАДІВ ФПО ВІД ВСТУПНИКІВ НА ОСНОВІ 11 КЛАСІВ ТА ДИПЛОМА КВАЛІФІКОВАНОГО РОБІТНИКА
05 липня 2024 року почалося приймання заяв до закладів фахової передвищої освіти від вступників на основі 11 класів (ПЗСО) та диплома кваліфікованого робітника (КР).
Максимально можна подати 15 заяв, зокрема 5 на бюджет.
Приймання заяв на бюджет та контракт триває до:
22 липня 2024 року (18:00) - для вступу за співбесідами, творчими конкурсами;
02 серпня 2024 року (18:00) - для вступу за сертифікатами НМТ (ЗНО).
Після цього заклади зможуть проводити додатковий набір лише на контракт (до 31 жовтня).
Подання заяв відбувається через електронний кабінет вступника на сайті ЄДЕБО.
Перед поданням наполегливо радимо ознайомитися з інструкціями: текстова; відео; помилки та необхідні дії.
Списки вступників, рекомендованих до зарахування, будуть оприлюднені до 7 серпня. Підтвердити вибір місця навчання на бюджет потрібно буде до 12 серпня. Зарахування на бюджет триватиме до 14 серпня, а на контракт - до 30 серпня.
ПОЧАЛАСЯ РЕЄСТРАЦІЯ НА ВСТУПНІ ВИПРОБУВАННЯ ДЛЯ ВСТУПНИКІВ НА БАКАЛАВРА
03 липня 2024 року почалася реєстрація на вступні випробування для вступників на бакалавра. Вона триватиме до 10 липня – для вступу на бюджет чи контракт, а до 25 липня – лише на контракт.
Реєстрація відбувається через електронний кабінет вступника, в модулі: «Реєстрація на вступне випробування (співбесіда, творчий конкурс, фахове випробування)».
Заяви на вступні випробування дають можливість взяти участь у співбесідах (виключно з пільгами) та творчих конкурсах, а після їхнього успішного проходження – подати заяви на вступ до ЗВО (з 19 липня). Для цього треба буде обрати інший модуль – «Подача заяв на вступ».
Докладний алгоритм реєстрації заяв на вступні випробування можна переглянути у відповідних інструкціях: текстова; відео.
Більше на сайті.
ЗАВЕРШУЄТЬСЯ ПОДАННЯ ЗАЯВОК НА УЧАСТЬ У КОНКУРСНОМУ ВІДБОРІ НАУКОВО-ТЕХНІЧНИХ (ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИХ) РОЗРОБОК ЗА ДЕРЖЗАМОВЛЕННЯМ
Міністерство освіти і науки нагадує, що 07 липня 2024 року о 12:00 завершується подання заявок на участь у конкурсному відборі науково-технічних (експериментальних) розробок за державним замовленням, виконання яких розпочнеться у 2024 році за кошти державного бюджету.
Подання документів здійснюється через Національну електронну науково-інформаційну систему.
Детальніша інформація доступна за покликанням.
НАЙКРАЩИЙ ВИХОВАТЕЛЬ ДОШКІЛЛЯ: GLOBAL TEACHER PRIZE UKRAINE ВДРУГЕ ОГОЛОШУЄ СПЕЦІАЛЬНУ НОМІНАЦІЮ
Міністерство освіти і науки України спільно з «Освіторією» оголосили про другий рік спеціальної номінації «Дошкілля» у межах національної премії Global Teacher Prize Ukraine. Ця ініціатива покликана виявити та відзначити найталановитіших вихователів країни, які не лише демонструють професійну майстерність, але й глибоко розуміють потреби кожної дитини.
Переможець у номінації «Дошкілля» отримає можливість реалізувати власний освітній проєкт та стане частиною спільноти освітніх інноваторів. Окрім цього, премія передбачає відзнаку для трьох вчителів STEM від KSE Foundation та номінацію «Вибір Серцем» від Наталії Мосейчук, ведучої 1+1 Марафон та інтерв’юерки, для вчителів, які працюють у лікарнях.
Збір заявок і номінацій на премію Global Teacher Prize Ukraine продовжено до 22 липня. Охочі можуть заповнити анкету або номінувати кандидата за покликанням.
ГОЛОВА АСАМБЛЕЇ ООН ПОСПІЛКУВАВСЯ ЗІ СТУДЕНТАМИ РЕЛОКОВАНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ
Україну з робочим візитом відвідала делегація Генеральної Асамблеї Організації Об’єднаних Націй на чолі з головою 78-ої сесії Деннісом Френсісом. 03 липня 2024 року агенти миру завітали до Маріупольського державного університету для спілкування з молоддю з тимчасово окупованих територій.
Освітяни провели екскурсію фронт-офісом МДУ, після чого запросили делегацію Асамблеї ООН до спілкування зі студентством. До зустрічі долучилися здобувачі та викладачі релокованих закладів освіти: Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського, Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля та Маріупольського державного університету.
Хлопці та дівчата ставили голові Асамблеї ООН різноманітні запитання щодо діяльності організації з підтримки миру і безпеки, його особистісних досягнень за час роботи на посаді та думок стосовно політичних ситуацій сьогодення, зокрема про самовизначення академічних спільнот переміщених закладів через призму пропаганди окупаційної влади.
Більще на сайті.
МОН та Національний антидопінговий центр підписали меморандум про співпрацю
Міністерство освіти і науки України та Національний антидопінговий центр уклали Меморандум про співпрацю - новий етап у спільній роботі з протидії допінгу в українському спорті. Цей документ закладає основу для системної антидопінгової освіти, спрямованої на утвердження принципів чесного змагання та захисту здоров'я спортсменів.
Головна мета Меморандуму - забезпечити виконання в Україні ключових міжнародних антидопінгових норм, зокрема Антидопінгової конвенції Ради Європи та Міжнародної конвенції про боротьбу з допінгом у спорті (Конвенція ЮНЕСКО). Важливим напрямом співпраці стане також удосконалення національного антидопінгового законодавства.
Підписання Меморандуму є важливим кроком у створенні в Україні ефективної системи антидопінгового контролю, яка відповідатиме найкращим світовим стандартам.
Більше на сайті.
відбулося засідання Комітету
Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій
03 липня 2024 року відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, на якому було розглянуто низку питань.
Під
час засідання народні депутати України – члени комітету прийняли рішення про
рекомендації Верховній Раді України:
прийняти у першому читанні за основу проекти законів України:
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення ефективності розпорядження майном соціальної сфери та вдосконалення законодавства в сфері оренди» (реєстр. № 11071 від 11.03.2024);
Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення житлових прав внутрішньо переміщених осіб» (реєстр. № 11281 від 21.05.2024);
Про ратифікацію Поправок до Конвенції про доступ до інформації, участь громадськості в процесі прийняття рішень та доступ до правосуддя з питань, що стосуються довкілля» (реєстр. № 0272 від 16.05.2024);
повернути на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи проект законів України:
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування щодо управління державним або комунальним майном» (реєстр. № 10395 від 08.01.2023);
Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо узгодження законодавства у сфері розпорядження державним та комунальним майном» (реєстр. № 10299 від 28.11.2023);
Про внесення змін до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» щодо уточнення ступеня вищої освіти для осіб, які мають право здійснювати адвокатську діяльність» (реєстр. № 10312 від 04.12.2023);
включити проект Постанови Верховної Ради України «Про призначення у 2024 році іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених - докторів наук» до порядку денного сесії Верховної Ради України і за наслідками його розгляду прийняти за основу та в цілому.
Комітет з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняв рішення:
внести зміни до Додатку 3 Рішення Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій «Про конкурси на присудження Премії Верховної Ради України молодим ученим та призначення іменних стипендій Верховної Ради України для молодих вчених – докторів наук» від 15.12.2021 протокол № 90 зі змінами: призначити секретарем об'єднаної Конкурсної комісії Чорнойван Ганну Петрівну – головного консультанта секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, кандидата педагогічних наук;
взяти до відома інформацію про конкурс на призначення у 2025 році іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук на 2025 рік; перелік подань на конкурсний відбір іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук на 2025 рік опублікувати в установленому порядку в газеті Верховної Ради України «Голос України» та розмістити на офіційному веб-сайті Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій.
Під час засідання народні депутати України – члени Комітету одностайно затвердили:
склад робочої групи щодо підготовки проектів Законів України «Про внесення змін до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» щодо питань дослідницької інфраструктури та підтримки молодих вчених» (реєстр. № 10218 від 06.11.2023) та «Про внесення змін до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» щодо встановлення цільових показників діяльності керівників наукових установ, визначення стратегій і перспективних напрямів діяльності наукових установ» (реєстр. № 10424 від 22.01.2024) до другого читання;
склад робочої групи щодо підготовки проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про вищу освіту» щодо розширення прав органів студентського самоврядування та забезпечення прав здобувачів вищої освіти» (реєстр. № 10279 від 22.11.2023) до другого читання;
склад робочої групи щодо підготовки проекту Закону України «Про академічну доброчесність» (реєстр. № 10392 від 08.01.2024) до другого читання.
Переглянути запис засідання, яке транслювалось у прямому ефірі, в соціальних мережах, можна за посиланням: https://www.facebook.com/kom.osvita.nauka.
Оголошено переможців другого EdTech-хакатону
Хакатон Future Simple Hack вже вдруге став місцем спільного створення інновацій серед українців з різних міст і галузей. 140 айтівців, вчителів, дизайнерів та представників бізнесу об’єдналися в команди, щоб протягом 10 днів працювати над ідеями інтерактивних рішень для вивчення англійської.
У фокусі хакатону від найбільшого чемпіонату для ІТ-фахівців у Європі DEV Challenge у межах мовної програми Future Perfect - інструменти, які заохотять малюків віком від 3 років до розвитку. За новим законом про застосування англійської мови, діти дошкільного віку обов’язково вивчатимуть англійську в садочках. Тож мета Future Simple Hack - втілити поставлені законом освітні цілі.
14 менторів та 7 членів журі визначили фіналістами хакатону 5 команд з рішеннями, що роблять процес вивчення мови захопливим та подібним до гри.
Для визначення переможців члени журі враховували інноваційність та ефективність, рівень складності й технічну реалізацію проекту, дизайн інтерфейсу, навігацію та презентаційні навички команд під час пітчингу.
Фінал хакатону відбувався 01 липня в UNIT.City та об’єднав інноваторів у сфері EdTech — учасників, менторів та представників компаній-партнерів.
Знайомтеся зі світом Future Simple Hack на сайті та надихайтеся на нові EdTech-інновації.
Більше на сайті Міністерства цифрової трансформації України.
МОЗ: Е-кабінети вступника розпочали роботу
Упродовж усього місяця (від 01 липня до 18:00 31 липня) кожен абітурієнт може створити електронний кабінет у спеціальній системі – cabinet.edbo.gov.ua – для подальшого вступу до закладів вищої медичної освіти.
Важливо запам’ятати вказану під час реєстрації адресу електронної пошти, адже вона буде пізніше потрібна для входу у кабінет.
Подати ж заяву про вступ та документи до вишів можна буде з 19 липня до 18.00 31 липня 2024 року.
Більше на сайті МОЗ України.
СТАРТУЄ КОНКУРС ДЛЯ СТВОРЕННЯ МЕРЕЖІ СТАРТАП-ШКІЛ - ІНКУБАТОРІВ - АКСЕЛЕРАТОРІВ
Розпочався конкурсний відбір для реалізації експериментального проєкту зі створення мережі стартап-шкіл - інкубаторів - акселераторів на базі закладів вищої освіти та наукових установ.
Мережа стартап-шкіл - інкубаторів - акселераторів допоможе в запуску, масштабуванні та розвитку стартапів, спрямованих на використання і комерціалізацію науково-технічного (прикладного) результату, на початковому етапі їхнього розвитку, залученні інвесторів та налагодженні бізнес-зв'язків, наданні фінансової, експертної та іншої підтримки.
Шість переможців буде обрано за такими критеріями:
наявність комерційно ефективних наукових та науково-технічних проєктів;
наявність інноваційної інфраструктури;
досвід співпраці з бізнесом;
потенціал розвитку екосистеми стартапів з урахуванням пріоритетів держави.
Подання документів здійснюється в Національній електронній науково-інформаційній системі в електронному вигляді та доступне з 01 липня 2024 року.
Кінцевий термін подання заявок - до 12:00 31 липня 2024 року.
Проєкт фінансуватиметься за кошти спеціального фонду державного бюджету, що отримані як зовнішній інструмент допомоги ЄС для виконання зобов'язань України в Рамковій програмі «Горизонт 2020».
Ще більше можливостей для інноваційного навчання: у Києві відкрили простір GovTech-освіти - CDTO Campus
У листопаді минулого року Мінцифри представило новий освітній проект для лідерів цифрової трансформації - CDTO Campus. Його мета - забезпечити державу кваліфікованими фахівцями для реалізації цифрових реформ, а також підготувати та підтримати держслужбовців, які працюють у сфері цифрової трансформації.
Відтепер студенти CDTO Campus зможуть відвідувати офлайн-лекції в сучасному інноваційному просторі.
Приміщення обладнане всім необхідним для продуктивного навчання, налагодження партнерств та ефективної комунікації між студентами. Ця ініціатива спрямована на розвиток цифрової трансформації та запровадження нового формату менеджменту, якого раніше не існувало в Україні.
Для студентів передбачено навчання за довгостроковими, короткостроковими та індивідуальними програмами. Зараз тривають довготривала програма «Цифрова трансформація в публічному врядуванні» (9 місяців) та короткотривала «UNDP: Лідерська програма для жінок у цифровізації держпослуг» (6 місяців).
Стежити за новинами проекту можна на офіційних сторінках CDTO Campus у Facebook, Instagram, Linkedin та Twitter, а також на офіційному сайті проекту.
РЕФОРМУ ПРОФІЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ОБГОВОРИЛИ ГРОМАДИ МИКОЛАЇВЩИНИ
28 червня відбулося громадське обговорення цілей реформи профільної середньої освіти серед громад Миколаївщини. До обговорення реформи профільної середньої освіти та особливостей її впровадження в Миколаївській області долучилися понад 80 учасників, серед яких представники МОН, ОВА, ОР, Проєкту DECIDE, голови РВА, керівники органів управління РВА, голови ТГ, керівники органів управління освіти ТГ, керівники закладів середньої, фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти.
З початку повномасштабного вторгнення в області пошкоджено 121 і зруйновано 19 шкіл. 35 закладів уже відновлено. Відновлення доступу до якісної освіти дуже актуальне для Миколаївської області.
Реформу профільної середньої освіти спрямовано на те, щоб для всіх учнів було доступне поглиблене вивчення різних предметів, щоб вони не займалися з репетиторами, а могли здобути ґрунтовні знання в школі. Важливо надати можливість кожній дитині, відповідно до її вподобань, поглиблено вивчати різні предмети, щоб учень міг добрати додаткові години на вивчення предметів не лише за своїм профілем, а також і поза ним.
Більше на сайті.
УРЯД ЗБІЛЬШИВ ДЕРЖАВНЕ ЗАМОВЛЕННЯ НА ПІДГОТОВКУ ФАХІВЦІВ У СФЕРІ ОБОРОНИ, ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я, БУДІВНИЦТВА, ТРАНСПОРТУ У 2024 РОЦІ
На засіданні уряду, 28 червня 2024 року, ухвалено рішення про збільшення державного замовлення у 2024 році на підготовку фахівців у галузях, які є найбільш затребуваними на ринку праці. Це стосується також підготовки наукових, науково-педагогічних та робітничих кадрів.
Розширення держзамовлення відбудеться у таких сферах, як охорона здоров’я, воєнні науки, національна безпека і безпека державного кордону, публічне управління та адміністрування, транспорт та будівництво, легка промисловість та інші.
Зокрема, у 2024 році збільшується державне замовлення на підготовку фахівців:
за галузями: «Охорона здоров’я» на 1 112 осіб та «Воєнні науки, національна безпека, безпека державного кордону» на 640 осіб;
за спеціальностями: «Медицина» на 523 особи, «Терапія та реабілітація» на 314 осіб, «Медична психологія» на 90 осіб, «Технології медичної діагностики та лікування» на 44 особи.
Читати детальніше.
УРЯД УХВАЛИВ РІШЕННЯ ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ПЕРЕЛІКУ ІНОЗЕМНИХ АКРЕДИТАЦІЙНИХ АГЕНТСТВ ТА АГЕНТСТВ ІЗ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
28 червня 2024 року Кабінет Міністрів України ухвалив розпорядження про оновлення переліку іноземних акредитаційних агентств та агентств із забезпечення якості вищої освіти.
За результатами моніторингу Європейського реєстру із забезпечення якості у сфері вищої освіти (EQAR) з переліку іноземних акредитаційних агентств та агентств із забезпечення якості вищої освіти були виключені:
Інститут акредитації, сертифікації та забезпечення якості (Німеччина);
EQ-Arts - Підвищення якості у мистецтві (Нідерланди).
Також перелік доповнено іноземними акредитаційними агентствами та агентствами із забезпечення якості вищої освіти, які є членами EQAR:
Канарське агентство з оцінки якості та акредитації (Іспанія);
Валенсійське агентство з оцінки та прогнозування (Іспанія);
Європейська рада богословської освіти (Німеччина);
Грецький орган з питань вищої освіти (Греція);
Словацьке агентство з акредитації вищої освіти (Словаччина).
Довідково:
Перелік іноземних акредитаційних агентств та агентств із забезпечення якості вищої освіти, сертифікати про акредитацію освітніх програм яких визнаються в Україні, був затверджений у 2019 році відповідно до Закону України «Про вищу освіту».
3793 заклади освіти зазнали бомбардувань та обстрілів, з них 365 повністю зруйновано
Станом на 03 липня 2024 року 3428 закладів освіти пошкоджено та 365 зруйновано повністю – про це повідомляють на ресурсі Міністерства освіти і науки України.
Сайт saveschools.in.ua документує та в реальному часі надає статистику зруйнованих українських закладів освіти.
До того ж на сайті можна переглянути картину руйнувань кожного регіону.