Тижневі освітянські та наукові новини

03 червня 2022, 17:30

       02 червня

02 червня 2022 року у режимі відеоконференції відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій

На засіданні було розглянуто питання:

Про затвердження внесення змін до порівняльної таблиці проекту Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про професійну (професійно-технічну) освіту” щодо окремих аспектів підготовки кваліфікованих робітників в умовах воєнного стану та відновлення економіки” (реєстр.№ 7293 від 18.04.2022) в частині окремих прийнятих Комітетом з питань освіти, науки та інновацій рішень щодо пропозицій народних депутатів України та пропозицій Комітету з питань освіти, науки та інновацій до тексту порівняльної таблиці.

За результатами обговорення народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти одностайно ухвалили рішення внести зміни до порівняльної таблиці пропозицій народних депутатів України – членів Комітету до даного законопроекту та розглянути і затвердити їх у встановленому порядку.

З ухваленим висновком можна ознайомитися на сайті Комітету ВРУ з питань освіти, науки та інновацій: https://kno.rada.gov.ua/documents/zasid/75852.html .

 

МВС затвердило єдиний графік проведення вступної кампанії у заклади вищої освіти в 2022 році

Для вступу на здобуття освітнього ступеня бакалавра на денній формі навчання за державним замовленням в будь-який заклад вищої освіти МВС необхідно запам’ятати важливі дати:

Завершення прийому документів – не пізніше 14.08.2022;

Вступні випробовування – з 15.08 до 20.08.2022;

Оприлюднення рейтингового списку – не пізніше 21.08.2022;

Зарахування на бюджетну форму навчання – 22.08.2022.

Міністерство внутрішніх справ України нагадує, що в 2022 році вступити на бакалаврат денної форми за державним замовленням можливо на підставі вступного випробовування (без необхідності подавати результати національного мультипредметного тесту).

Крім того, оформити особову справу та пройти медичний огляд можливо безпосередньо в обраному закладі вищої освіти МВС. Можливо також звернутись до кадрового підрозділу найближчого відділу поліції, або пройти реєстрацію онлайн на Освітньо-науковому порталі МВС 

 

Розпочав роботу загальноєвропейський хаб для підтримки українських учителів та учнів

Розпочав роботу хаб Нової української школи (nushub.org) – безкоштовний централізований ресурс, що збирає освітні технології та навчальні матеріали для підтримки українських біженців, де б вони не знаходились. Хаб розпочав роботу 01 червня 2022 року, в Міжнародний день захисту дітей, що було оголошено європейським комісаром з питань інновацій, досліджень, культури, освіти та молоді Марією Габріель.

Координований European Edtech Alliance (Європейським Альянсом освітніх технологій) та проєктом «Навчаємось разом», хаб є централізованим ресурсом для освітніх технологій, заснованих на базі навчальної програми, допоміжних ресурсів, інструментів, а також доступу до українських освітніх онлайн-платформ. Крім того, хаб містить інформацію про доступ до освіти у конкретній країні.

Мета хабу – забезпечити учнів, сім’ї, викладачів, а також тих, хто їх підтримує, можливістю швидко знаходити інструменти для навчання незалежно від того, де вони опиняться протягом найближчих тижнів і місяців. Хаб також сприяє інтеграції українських ресурсів та українських учнів і вчителів у місцеві або регіональні екосистеми в країнах Європи.

Фокусуючись на ресурсах для управлінців шкіл, вчителів, а також учнів і тих, хто їх підтримує, зокрема їхніх родин, сімей та громад, що приймають біженців, ця ініціатива ґрунтується на наявній добірці з понад 200 пропозицій освітніх технологій із понад 20 країн-членів ЄС. Їх зібрано European Edtech Alliance та проєктом «Навчаємось разом», який надає ресурси для діяльності хабу, а також супроводжує його розвиток.

 

Опубліковано рекомендації Єврокомісії щодо визнання українських освітніх кваліфікацій

Документ розроблений з метою надання конкретної підтримки закладам вищої освіти та національним центрам визнання освітніх кваліфікацій під час оцінювання документів про освіту, виданих українськими закладами освіти, з урахуванням відповідних компетенцій.

Рекомендації містять актуальний опис системи освіти України на всіх рівнях – від шкільної до вищої, а також детальну інформацію щодо різновидів українських освітніх кваліфікацій. Окремий підрозділ ілюструє заходи, вжиті Україною у зв’язку з військовою агресією з боку РФ та за підтримки Білорусі, задля забезпечення сталості освітнього процесу в українських закладах освіти. Значну увагу зосередили на описі цифрових інструментів верифікації українських документів про освіту, які здійснює Єдина державна електронна база з питань освіти.

Посібник також містить рекомендації, які допоможуть із перекладом документів про освіту та сприятимуть усуненню мовного бар'єру, з яким стикаються під час перевірки елементів присвоєних кваліфікацій, а також методи перевірки автентичності кваліфікацій.

Документ розроблено спільно з Міністерством освіти і науки України, ДП «Інформаційно-іміджевий центр», що виконує функції Національного інформаційного центру академічної мобільності в Україні, Національним інформаційним центром академічної мобільності Італії (CIMEA) та Європейською комісією.

 

01 червня 2022

Всеукраїнський форум до Дня захисту дітей «Ми діти сильної країни – України!»

У межах заходу лідери учнівського самоврядування, учні й вихованці ЗЗСО та позашкільної освіти, педагогічні працівники та працівники органів управління освітою ОВА поспілкуватися в онлайн-форматі та віч-на-віч із Першим заступником Голови Верховної Ради України Олександром Корнієнко, Головою Комітету Верховної Ради України Сергієм Бабаком, Міністром освіти і науки України Сергієм Шкарлетом, народними депутатами та освітянами.

У вступному слові Перший заступник Голови Верховної Ради України Олександр Корнієнко зазначив, що наразі триває складний час для дітей, що налічує багато загиблих, осиротілих і тих, хто позбувся можливості продовжувати здобуття освіти.

Сергій Бабак відзначив, що цього року День захисту дітей розпочався 24 лютого, який відтоді продовжується та буде тривати, поки ми не переможемо в цій несправедливій війні.

Сергій Шкарлет зазначив, що метою форуму є можливість обміркувати з молоддю важливі теми, привернути увагу міжнародної спільноти до захисту прав маленьких українців під час війни, умов безпеки, навчання та розвитку дітей.

Насамкінець Сергій Бабак взяв активну участь в обговоренні поставлених до парламентаріїв питань, розповів про виклики, з якими зіштовхувалося кожне покоління українців, та про те, як Верховна Рада України сприятиме всебічній підтримці освітян в Україні та за кордоном.

 

«Ми зробимо все, щоб усіх вас повернути», – Президент України під час спілкування із переміщеними дітьми

01 червня 2022 року в Міжнародний день захисту дітей за участю Президента України Володимира Зеленського відбулося засідання Ради з питань, пов’язаних із життям та безпекою дітей у воєнний та післявоєнний час. Під час заходу Президент поспілкувався у форматі відеоконференції з українськими дітьми, які тимчасово перебувають на території Республіки Польща, та з учнями Дрогобицького ліцею, серед яких були жителі різних регіонів України.

Глава держави зазначив, що вдячний Польщі та її народу за забезпечення гарних умов для українських дітей, котрі нині перебувають у цій країні.

Учні Дрогобицького ліцею цікавилися у Президента питаннями гарантування безпеки України після закінчення війни, участю молоді у відбудові нашої країни, перспективами відновлення повноцінного навчального процесу.

Основною темою засідання Ради було напрацювання чіткого механізму щодо фіксування злочинів примусового вивезення українських дітей на територію Росії та тимчасово окуповані території України, ідентифікації вивезених дітей для того, щоб їх повернути.

Також у межах Ради триває робота над підготовкою концепції інформаційно-комунікаційного порталу «Діти війни», на якому в щоденному режимі публікуватиметься інформація про те, скільки дітей загинуло та постраждало внаслідок бойових дій на території України. Крім того, там розміщуватимуть інформацію від Національної поліції України про розшук дітей, а також дані дітей, які були депортовані на територію РФ. На цьому порталі можна подати заяву на розшук дитини, яка загубилася або яку депортували, а також про інші злочини щодо дітей.

 

01 червня 2022 року у режимі відеоконференції відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій

Під час засідання були розглянуті питання:

1. Про розгляд та затвердження внесення до порівняльної таблиці проекту Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про професійну (професійно-технічну) освіту” щодо окремих аспектів підготовки кваліфікованих робітників в умовах воєнного стану та відновлення економіки” (реєстр. № 7293 від 18.04.2022) додаткових пропозицій, наданих народними депутатами України – членами Комітету.

Народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій прийняли рішення внести пропозиції народних депутатів України – членів Комітету до порівняльної таблиці даного проекту Закону та розглянути і затвердити їх у встановленому порядку.

2. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про професійну (професійно-технічну) освіту” щодо окремих аспектів підготовки кваліфікованих робітників в умовах воєнного стану та відновлення економіки (реєстр. № 7293 від 18.04.2022) (друге читання).

Народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій ухвалили висновок рекомендувати Верховній Раді України даний проект Закону прийняти законопроект в другому читанні та в цілому.

3. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо організації дистанційного навчання (реєстр. № 7355 від 06.05.2022).

Народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення відкласти розгляд даного законопроекту до наступного засідання Комітету.

4. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо військово-патріотичного виховання учнів (здобувачів освіти) старшого шкільного віку (реєстр. № 7287 від 15.04.2022).

Народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно ухвалили висновок рекомендувати Верховній Раді України даний законопроект за наслідками його розгляду в першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

5. Про проект Закону про внесення зміни до статті 3 Закону України “Про публічні закупівлі” щодо удосконалення процедур оплати інституційної акредитації, акредитації освітніх програм закладів вищої освіти (реєстр. № 6532 від 19.01.2022).

Народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно ухвалили висновок рекомендувати Верховній Раді України даний законопроект за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу.

6. Про проект Закону про внесення змін до статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації науковим, науково-педагогічним та педагогічним працівникам (реєстр. № 7352 від 05.05.2022).

Народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно ухвалили висновок рекомендувати Верховній Раді України даний законопроект за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу.

7. Про проект Постанови про затвердження завдань Національної програми інформатизації на 2022-2024 роки (реєстр. № 7298 від 19.04.2022).

Народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно ухвалили висновок рекомендувати Верховній Раді України даний проект Постанови, поданий Кабінетом Міністрів України, прийняти за основу і в цілому.

8. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державної системи моніторингу довкілля (реєстр. № 7327 від 28.04.2022).

Народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно ухвалили висновок запропонувати визначитись щодо прийняття даного проекту Закону, поданого Кабінетом Міністрів України, Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики та природокористування.

9. Про проект Постанови Верховної Ради України “Щодо особливостей присудження премій і стипендій Верховної Ради України у сфері освіти і науки”.

Народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій прийняли рішення дане питання зняти з розгляду.

10. Про закінчення виконання стипендіатами Верховної Ради України молодими вченими – докторами наук наукових (науково-технічних) робіт за 2021 рік, успішне їх звітування та рекомендацію щодо вручення відповідних дипломів.

Народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення рекомендувати Голові Верховної Ради України видати Розпорядження про вручення дипломів стипендіатів Верховної Ради України – молодих учених – докторів наук за 2021 рік.

11. Про затвердження звернення Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій до провідних університетів демократичних країн світу щодо позбавлення можливостей громадян Російської Федерації та Республіки Білорусь навчатися в цих університетах, а також вжиття інших заходів реагування у зв’язку із розв’язанням Російською Федерацією війни проти України.

Народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення затвердити текст Звернення Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій до провідних університетів демократичних країн світу з урахування правок народних депутатів України – членів Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій.

З ухваленими висновками можна ознайомитися на сайті Комітету ВРУ з питань освіти, науки та інновацій: https://kno.rada.gov.ua/documents/zasid/75848.html.

 

224 тис. цьогорічних випускників одинадцятих класів є потенційними вступниками до ЗВО

За даними Міністерства освіти і науки України, станом 01 червня 2022 року майже 190 тис. потенційних вступників уже обрали місце для складання тестування, з них понад 20 тис. – за кордоном.

Національний мультипредметний тест у 2022 році відбуватиметься в три сесії:

·                 основна: 18 липня – 10 серпня;

·                 додаткова: 16 – 20 серпня;

·                 спеціальна: 12 – 16 вересня.

Для участі в основній сесії випускники повинні двічі підтвердити свою участь у тестуванні: з 20 травня до 7 червня та з 21 червня до 7 липня.

Ті випускники, які з 20 травня до 7 червня 2022 року не матимуть змоги підтвердити своєї участі в НМТ, не зможуть узяти участь в основній сесії тестування.

Тільки після проходження двох етапів на підтвердження участі в НМТ з 12 липня 2022 року для учасника з’явиться можливість завантажити запрошення-перепустку, де буде зазначено дату, час і місце проведення НМТ.

 

Учителі з Маріуполя отримають 100 ноутбуків

За інформацією Міністерства освіти і науки України, 100 учителів, які після початку повномасштабної агресії РФ виїхали з тимчасово окупованого Маріуполя на підконтрольну Україні територію, зможуть безкоштовно отримати нові ноутбуки з необхідним для роботи програмним забезпеченням.

Спеціалізована серія ноутбуків відповідає встановленим стандартам для роботи вчителя. Група компаній «Розумники» інсталює на пристрої програмно-педагогічні застосунки та теку з електронними підручниками. На ноутбуки вчителів молодших класів, а також для тих, хто працює з дітьми з особливими освітніми потребами, буде додатково встановлено електронні освітні ресурси «Edugames» із логопедичною частиною.

Першу партію з 50 ноутбуків вже готують до відправлення на Львівщину, Тернопільщину, Хмельниччину, Київщину, Івано-Франківщину, Сумщину – в різні міста та селища, які стали для вчителів-маріупольчан місцем прихистку. Після цього викладачі ГК «Розумники» проведуть з ними тренінги для опанування програм із дистанційного викладання.

 

31 травня 2022

31 травня 2022 р. Президент НАН України академік Анатолій Загородній взяв участь у роботі G7-S7 Dialogue Forum та зустрічі представників національних академій наук країн Великої сімки у Берліні

Група Science7 (S7) є платформою G7 для діалогу з національними академіями наук. Вона розробляє науково обґрунтовані заяви та рекомендації щодо питань порядку денного майбутнього саміту країн G7, який цього року відбудеться з 26 по 28 червня 2022 року.

Головними темами обговорення під час заходу були: вплив зміни клімату на полярні регіони та Світовий океан, конкретні заходи щодо декарбонізації, розроблення противірусних препаратів та глобальні проблеми охорони здоров’я, викликані зоонозами та стійкістю до протимікробних препаратів.

Президент Національної академії наук України академік Анатолій Загородній виступив у заключній панельній дискусії та проінформував про поточний стан справ у Національній академії наук України в умовах військового стану, про виклики, з якими зіткнулася академічна наукова спільнота перед лицем повномасштабної агресії РФ проти України, про втрати, яких зазнали установи НАН України внаслідок бойових дій, а також про першочергові заходи для відновлення наукової інфраструктури, збереження наукового потенціалу.

 

МОН оголошує конкурс на здобуття щорічної Премії КМУ за розроблення та впровадження інноваційних технологій

01 червня 2022 року оголошується проведення конкурсу на здобуття щорічної Премії Кабінету Міністрів України за розроблення та впровадження інноваційних технологій.

До 5 премій щорічно присуджується за особливі досягнення в розробленні та впровадженні інноваційних технологій у виробництво та виведення на ринок вітчизняної інноваційної продукції. Під час присудження Премії враховується:

практична цінність і перспективність результатів діяльності заявника для підприємства, галузей промисловості та національної економіки;

кількість створених робочих місць для впровадження інноваційної технології та нових робочих місць у високотехнологічних галузях;

наявність сучасного високотехнологічного наукового обладнання та ефективність його використання;

відповідність роботи пріоритетним напрямам розвитку науки, техніки та інноваційної діяльності;

кількість охоронних документів на об’єкти права інтелектуальної власності, що використані в роботі;

кількість укладених ліцензійних угод на використання об’єктів права інтелектуальної власності та ноу-хау.

На здобуття Премії можуть висуватися роботи, результатом яких є реалізовані інноваційні проєкти. Авторський колектив може складатися з десяти безпосередніх виконавців.

На розгляд комісії приймаються лише ті роботи, результати яких застосовані на практиці (більше ніж за рік до висунення на здобуття Премії).

Підприємства, установи та організації відправляють клопотання про присудження Премії до 1 серпня року проведення конкурсу міністерствам, центральним органам виконавчої влади, Національній академії наук, Національній академії медичних наук, Національній академії аграрних наук, які відбирають до 5 робіт і подають їх у Міністерство освіти і науки до 1 жовтня.

Перелік і форми документів, вимоги до оформлення, інструкцію щодо подання та контактну інформацію можна знайти за посиланням.

 

Розроблено демонстраційний варіант Магістерського тесту навчальної компетентності

Для вступу до магістратури за спеціальностями галузей знань 05 «Соціальні та поведінкові науки», 06 «Журналістика», 07 «Управління та адміністрування», 28 «Публічне управління та адміністрування», 29 «Міжнародні відносини» (крім спеціальності 293 «Міжнародне право»), необхідно буде пройти магістерський тест навчальної компетентності (МТНК). Випробування проходитимуть у онлайн-форматі.

Робоча група з підготовки МТНК при МОН розробила демонстраційний варіант тесту. Завдяки фахівцям Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти майбутні магістри можуть оцінити власні знання та потренуватися.

МТНК складатиметься з двох компонентів: вербально-комунікативного та логіко-аналітичного. Усього буде 33 завдання, з-поміж яких:

10 завдань на заповнення пропусків;

23 завдання з вибором правильної відповіді з чотирьох варіантів.

На виконання тесту відведено 75 хвилин.

Інтерфейс тренувального онлайн-середовища відрізняється від реального, однак демонстраційний варіант подібний до МТНК за структурою, типами завдань і тривалістю.

Під час виконання демонстраційного та реального тестування вступник може обирати послідовність виконання, змінювати варіанти відповіді, а після завершення отримати результат.

Якщо у вступника повільний інтернет або немає можливості працювати протягом 75 хвилин за комп’ютером, рекомендуємо завантажити файл із демонстраційним варіантом МТНК, виконати завдання та звірити відповіді з правильними.

Зареєструватися для проходження МТНК і МКТ (магістерського комплексного тесту для вступу на спеціальності 081 «Право» та 293 «Міжнародне право») потенційні магістри зможуть з 27 червня до 18 липня (включно), для цього необхідно звернутися до приймальної комісії ЗВО.

 

31 травня 2022 року у режимі відеоконференції відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій

На засіданні Комітету було розглянуто проект Закону України “Про внесення змін до деяких законів України в сфері освіти щодо врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного стану” (реєстр. № 7325 від 28.04.2022), поданий народним депутатом України Бабаком С.В. та іншими народними депутатами України.

Заслухавши та обговоривши інформацію Голови Комітету Сергія Бабака, а також беручи до уваги дискусійність окремих питань законопроекту, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одностайно ухвалили висновок: рекомендувати Верховній Раді України даний законопроект, за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу з урахуванням пропозицій народних депутатів України – членів Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій.

З ухваленим висновком можна ознайомитися на сайсті Комітету ВРУ з питань освіти, науки та інновацій: https://kno.rada.gov.ua/uploads/documents/38231.pdf .

 

У Комітеті Верховної Ради України з питань освіти науки та інновацій відбулося спільне засідання підкомітетів Комітету

31 травня 2022 року відбулося спільне засідання підкомітету з питань професійно-технічної та фахової передвищої освіти, підкомітету з питань вищої освіти, підкомітету з питань науки та інновацій, Підкомітет з питань загальної середньої, інклюзивної освіти та освіти на тимчасово окупованих територіях на якому були розглянуті законопроекти:

1. Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про професійну (професійно-технічну) освіту” щодо окремих аспектів підготовки кваліфікованих робітників в умовах воєнного стану та відновлення економіки (реєстр. № 7293 від 18.04.2022) (друге читання).

2. Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підготовки в лікарській інтернатурі та лікарській резидентурі (реєстр. № 6495 від 31.12.2021).

3. Проект Закону про внесення змін до деяких Законів України щодо підготовки в інтернатурі та безперервного професійного розвитку медичних та фармацевтичних працівників (реєстр. № 6495-1 від 18.01.2022).

4. Проект Закону про внесення зміни до статті 3 Закону України “Про публічні закупівлі” щодо удосконалення процедур оплати інституційної акредитації, акредитації освітніх програм закладів вищої освіти (реєстр. № 6532 від 19.01.2022).

5. Проект Закону про внесення змін до статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації науковим, науково-педагогічним та педагогічним працівникам (реєстр. № 7352 від 05.05.2022).

6. Проект Постанови про затвердження завдань Національної програми інформатизації на 2022-2024 роки (реєстр. № 7298 від 19.04.2022).

7. Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державної системи моніторингу довкілля (реєстр. № 7327 від 28.04.2022).

8. Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо організації дистанційного навчання (реєстр. № 7355 від 06.05.2022).

9. Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо функціонування Автоматизованого інформаційного комплексу освітнього менеджменту (реєстр. № 7396 від 22.05.2022).

10. Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо військово-патріотичного виховання учнів (здобувачів освіти) старшого шкільного віку (реєстр. № 7287 від 15.04.2022).

 

30 травня 2022

У Комітеті Верховної Ради України з питань освіти науки та інновацій відбулося засідання Робочої групи

30 травня 2022 року під головуванням голови підкомітету з питань професійно-технічної та фахової передвищої освіти Ольги Коваль відбулося засідання Робочої групи з підготовки до другого читання проект Закону про внесення змін до Закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту» щодо окремих аспектів підготовки кваліфікованих робітників в умовах воєнного стану та відновлення економіки (реєстр. № 7293 від 18.04.2022), внесеного н.д.О.Коваль, С.Бабак, Р.Грищук, І.Констанкевич, О.Федієнко, П.Фролов, С.Колебошин.

Учасниками засідання було розглянуто правки та пропозиції народних депутатів і підготовлено порівняльну таблицю для розгляду на засіданні підкомітету з питань професійно-технічної та фахової передвищої освіти.

 

30 травня 2022, Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет розповів про початок дванадцятого тижня навчання в умовах воєнного стану

На дванадцятий тиждень навчання в умовах воєнного стану в більшості закладів загальної середньої освіти завершується навчальний рік. За даними департаментів освіти і науки обласних військових адміністрацій, ЗЗСО 17 областей України продовжують освітній процес у дистанційній формі. У 3-х областях освітній процес триває дистанційно, частково змішано та очно. У 4-х областях України навчання організовано в дистанційній формі, частково канікули, призупинено або завершено освітній процес. В одному регіоні України навчання триває в дистанційній формі або змішано, частково призупинено освітній процес.

Кількість тимчасово внутрішньо переміщених дітей, які долучилися до навчання з інших областей, сягає майже 88 тис. осіб.

Станом на 30 травня 2022 року 2 тис. 285 шкіл завершили навчання. Понад 430 тис. дітей закінчили 2021-2022 навчальний рік.

У 20-ти областях України садочки продовжують роботу з вихованцями.

Понад 3 тис. закладів дошкільної освіти використовують елементи дистанційного навчання в роботі з вихованцями і батьками.

Більше ніж 1 тис. садочків працюють у звичному форматі, понад 950 закладів створили чергові робочі групи, а понад 100 садочків працюють у змішаному форматі.

Майже 4 тис. 800 внутрішньо переміщених дітей навчаються у закладах дошкільної освіти.

У решті областей освітній процес наразі не відбувається.

 

29 травня 2022

«Навчання без меж»: 2021/2022 навчальний рік завершують онлайн-уроком із мінної безпеки

З 14 березня 2022 року в Україні відновили освітній процес у дистанційній формі. Для ефективної організації навчання українських школярів, зокрема евакуйованих, МОН спільно з компанією Google Україна створили Всеукраїнський розклад

Всеукраїнський інтерактивний онлайн-урок із мінної безпеки відбудеться 1 червня 2022 року і буде доступний у Всеукраїнському розкладі. Під час уроку з інтерактивними завданнями діти дізнаються:

як розрізнити вибухонебезпечні предмети;

де може чатувати небезпека та які знаки попереджають про неї;

як зробити свої прогулянки та пересування безпечними і яких правил вкрай важливо дотримуватися.

Активні учасники отримають відзнаки та спеціальні подарунки від ЮНІСЕФ.