Інформація про засідання Комітету з питань освіти, науки та інновацій 09 квітня 2022 року
09 квітня 2022, 21:00
09 квітня 2022 року відбулось засідання Комітету з питань освіти, науки та інновацій у режимі відеоконференції.
Під час засідання було розглянуто такі питання:
1. Про внесення змін до Закону України "Про повну загальну середню освіту" щодо розширення можливостей для трансформації освітньої мережі та захисту прав учасників освітнього процесу (порівняльна таблиця до другого читання до законопроекту № 6354 від 26.11.2021 р. н.д. Гришина Ю.М., Сушко П.М. та інші).
Метою законопроекту є продовження строку трансформації санаторних шкіл (санаторних шкіл-інтернатів).
2. Про проект Постанови про Звернення Верховної Ради України до Організації Об’єднаних Націй (ООН), Організації Об'єднаних Націй з питань освіти, науки та культури (ЮНЕСКО), Ради Європи, Європейської Комісії, Європейського Парламенту, Міжурядової морської консультативної організації (ІМКО) та урядів демократичних держав світу щодо виключення Російської Федерації зі складу держав-членів міжнародних і європейських конвенцій, денонсації двосторонніх угод між урядами демократичних держав й урядом Російської Федерації про співпрацю у сфері освіти й науки та скасування процедур легалізації у демократичних державах російських документів про освіту, здобуття наукових ступенів (реєстр. № 7263 від 08.04.2022 н.д Піпа Н.Р., Бабак С.В. та інші)
Проектом Постанови Верховної Ради України пропонується схвалити Звернення Верховної Ради України та закликати міжнародну спільноту та міжнародні організації денонсувати міжнародні угоди з урядом Російської Федерації про співпрацю у сфері освіти й науки та скасувати процедури легалізації у демократичних державах російських документів про освіту, здобуття наукових ступенів.
Народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одноголосно підтримали пропозицію рекомендувати Верховній Раді України прийняти проект Постанови реєстр. № 7263 за основу та в цілому
3. Різне
3.1. Про звернення від Комітету з питань освіти, науки та інновацій до Голів освітніх комітетів Парламентів країн, в яких перебуває найбільша кількість українських дітей, які виїхали до таких країн у зв’язку з воєнною агресією з боку російської федерації, щодо сприяння:
- створення українських освітніх хабів, як культурно-освітніх центрів;
- залучення до роботи в цих хабах українських вчителів, які виїхали за кордон;
- створення українських класів в закладах освіти цих країн.
Голова Комітету Сергій Бабак запропонував підготувати і направити відповідне звернення і цю пропозицію підтримали всі присутні члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій.
Народними депутатами України – членами Комітету було озвучено питання, які потребують термінового вивчення, розгляду та вирішення спільно з Міністерством освіти і науки України:
3.2. Про дистанційне навчання в українських закладах освіти та отримання документу про повну загальну середню освіту дітьми, які закінчать здобуття повної загальної середньої освіти через 3-4 роки та у теперішній час знаходяться за кордоном у зв’язку з військовими діями на території України.
3.3. Про здобувачів вищої освіти, які виїхали за кордон у зв’язку з воєнною агресією з боку РФ, та створення умов для їх повернення в Україну.
3.4. Про створення порталу для педагогічних і науково-педагогічних працівників – внутрішніх переселенців з інформацією про наявні вакантні місця в закладах освіти та надання роз’яснення щодо можливості залучення педагогічних і науково-педагогічних працівників в освітній процес.
3.5. Про надання роз’яснень Міністерством освіти і науки України щодо відсторонення від навчання чи відрахування дітей з приватних закладів освіти через не оплату за певний період навчання у зв’язку з військовими діями на території України.
3.6. Про необхідність внесення змін до переліку здобувачів освіти, визначених Законом України «Про мобілізацію та мобілізаційну підготовку», здобувачів освіти, які навчаються в закладах професійної (професійно-технічної) освіти.
3.7. Про отримання роз’яснення від Міністерства освіти і науки України стосовно інформації про доцільність створення спеціальних комісій перед початком нового навчального року в закладах повної загальної середньої освіти з метою визначення класу для подальшого навчання учня, який мав статус біженця чи переселенця під час воєнного стану.
3.8. Про необхідність отримання роз’яснення Міністерства освіти і науки України щодо потреби під час воєнного стану внесення змін до чинного законодавства України про коригування тривалості навчального року (175 днів).
3.9. Про необхідність надання роз’яснення Міністерства освіти і науки України щодо реалізації положень статті 57 Закону України «Про освіту» в умовах воєнного стану.
Під час засідання було розглянуто такі питання:
1. Про внесення змін до Закону України "Про повну загальну середню освіту" щодо розширення можливостей для трансформації освітньої мережі та захисту прав учасників освітнього процесу (порівняльна таблиця до другого читання до законопроекту № 6354 від 26.11.2021 р. н.д. Гришина Ю.М., Сушко П.М. та інші).
Метою законопроекту є продовження строку трансформації санаторних шкіл (санаторних шкіл-інтернатів).
До Порівняльної таблиці надійшло та включено до неї 23 поправки від 12 народних депутатів України, які було розглянуто 8 квітня 2022 року на засіданні підкомітету з питань загальної середньої, інклюзивної освіти та освіти на тимчасово окупованих територіях.
Комітет Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій рекомендує Верховній Раді України прийняти законопроект № 6354 у другому читанні і цілому як Закон.2. Про проект Постанови про Звернення Верховної Ради України до Організації Об’єднаних Націй (ООН), Організації Об'єднаних Націй з питань освіти, науки та культури (ЮНЕСКО), Ради Європи, Європейської Комісії, Європейського Парламенту, Міжурядової морської консультативної організації (ІМКО) та урядів демократичних держав світу щодо виключення Російської Федерації зі складу держав-членів міжнародних і європейських конвенцій, денонсації двосторонніх угод між урядами демократичних держав й урядом Російської Федерації про співпрацю у сфері освіти й науки та скасування процедур легалізації у демократичних державах російських документів про освіту, здобуття наукових ступенів (реєстр. № 7263 від 08.04.2022 н.д Піпа Н.Р., Бабак С.В. та інші)
Проектом Постанови Верховної Ради України пропонується схвалити Звернення Верховної Ради України та закликати міжнародну спільноту та міжнародні організації денонсувати міжнародні угоди з урядом Російської Федерації про співпрацю у сфері освіти й науки та скасувати процедури легалізації у демократичних державах російських документів про освіту, здобуття наукових ступенів.
Народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одноголосно підтримали пропозицію рекомендувати Верховній Раді України прийняти проект Постанови реєстр. № 7263 за основу та в цілому
3. Різне
3.1. Про звернення від Комітету з питань освіти, науки та інновацій до Голів освітніх комітетів Парламентів країн, в яких перебуває найбільша кількість українських дітей, які виїхали до таких країн у зв’язку з воєнною агресією з боку російської федерації, щодо сприяння:
- створення українських освітніх хабів, як культурно-освітніх центрів;
- залучення до роботи в цих хабах українських вчителів, які виїхали за кордон;
- створення українських класів в закладах освіти цих країн.
Голова Комітету Сергій Бабак запропонував підготувати і направити відповідне звернення і цю пропозицію підтримали всі присутні члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій.
Народними депутатами України – членами Комітету було озвучено питання, які потребують термінового вивчення, розгляду та вирішення спільно з Міністерством освіти і науки України:
3.2. Про дистанційне навчання в українських закладах освіти та отримання документу про повну загальну середню освіту дітьми, які закінчать здобуття повної загальної середньої освіти через 3-4 роки та у теперішній час знаходяться за кордоном у зв’язку з військовими діями на території України.
3.3. Про здобувачів вищої освіти, які виїхали за кордон у зв’язку з воєнною агресією з боку РФ, та створення умов для їх повернення в Україну.
3.4. Про створення порталу для педагогічних і науково-педагогічних працівників – внутрішніх переселенців з інформацією про наявні вакантні місця в закладах освіти та надання роз’яснення щодо можливості залучення педагогічних і науково-педагогічних працівників в освітній процес.
3.6. Про необхідність внесення змін до переліку здобувачів освіти, визначених Законом України «Про мобілізацію та мобілізаційну підготовку», здобувачів освіти, які навчаються в закладах професійної (професійно-технічної) освіти.
3.7. Про отримання роз’яснення від Міністерства освіти і науки України стосовно інформації про доцільність створення спеціальних комісій перед початком нового навчального року в закладах повної загальної середньої освіти з метою визначення класу для подальшого навчання учня, який мав статус біженця чи переселенця під час воєнного стану.
3.8. Про необхідність отримання роз’яснення Міністерства освіти і науки України щодо потреби під час воєнного стану внесення змін до чинного законодавства України про коригування тривалості навчального року (175 днів).
3.9. Про необхідність надання роз’яснення Міністерства освіти і науки України щодо реалізації положень статті 57 Закону України «Про освіту» в умовах воєнного стану.