Інформація про засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій 21 січня 2021 року

21 січня 2021, 14:00


21 січня 2021 року відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій. Головував Голова Комітету з питань освіти, науки та інновацій Бабак С.В. На засіданні були присутні народні депутати України – члени Комітету: Лукашев О.А., Піпа Н.Р., Колебошин С.В., Коваль О.В., Колюх В.В., Лис О.Г., Гришина Ю.М., Грищук Р.П., Павленко Р.М., Кириленко І.Г., Воронов В.А., народний депутат України Климпуш-Цинцадзе І.О., народний депутат України Бакумов О.С.

Також у засіданні брали участь Перший заступник Голови Верховної Ради України Стефанчук Р.О., Міністр освіти і науки України Шкарлет С.М., заступник Міністра освіти і науки України Рогова В.Б., заступник Міністра освіти і науки України Даниленко С.В., заступник Міністра освіти і науки України Вітренко А.О., Перша заступниця Міністра охорони здоров’я України Садов’як І.Д., заступник Міністра внутрішніх справ України Геращенко А.Ю., Уповноважений Президента України з прав дитини Кулеба М.М., представник Уповноваженого Верховної Ради України з дотримання прав дитини та сім’ї Філіпішина А.А., начальник відділу освіти Департаменту видатків бюджету гуманітарної сфери Міністерства фінансів України Бондаренко А.В., генеральний директор директорату розвитку соціальних послуг та захисту прав дітей Міністерства соціальної політики України Колбаса Р.С., в.о. генерального директора директорату дошкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України Сальков В.В., керівник експертної групи з питань державно-громадського управління освітою директорату дошкільної та шкільної освіти Міністерства освіти і науки України Божинський В.С., державний експерт експертної групи з питань нормативно-правового забезпечення вищої освіти і освіти дорослих Директорату вищої освіти і освіти дорослих Міністерства освіти і науки України Пижов О.М., в.о. директора Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» Бажанков Є.В., голова Робочої групи з питань розвитку юридичної освіти Комісії з питань правової реформи при Президентові України, віце-президент Національної академії правових наук України - керівник Київського регіонального центру Кузнєцова Н.С., аспірантка, старший викладач Національного університету «Києво-Могилянська академія» Скрипнікова О.С., представники освітянської та наукової спільноти, громадських організацій та експерти. Всього понад 40 чоловік.

 

Під час засідання Комітету з питань освіти, науки та інновацій було розглянуто питання:

 

1.  Про проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо статусу національного та ефективного управління закладами освіти і державним майном» (реєстр. № 4486 від 10.12.2020, н.д.Р.Стефанчук, С.Бабак, Ю.Гришина, Ф.Веніславський, Д.Гетманцев, О.Бакумов, О.Коваль та інші).

Відповідно до Пояснювальної записки законопроекту його метою є “законодавче вдосконалення процедури надання закладам вищої освіти статусу національного, науковим установам – статусу національного наукового центру та створення належних можливостей управління закладами освіти та державним майном, що закріплено за ними” (п. 2 пояснювальної записки). Законопроектом вносяться зміни до законів України “Про освіту”, “Про вищу освіту”, “Про фахову передвищу освіту”, “Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення освітньої діяльності у сфері вищої освіти” та “Про наукову і науково-технічну діяльність” “у частині вдосконалення процедури надання статусу національного та управління закладами освіти і державним майном, що закріплено за ними” (п. 3 пояснювальної записки).

Заслухавши Першого заступника Голови Верховної Ради України Стефанчука Р.О., голову підкомітету з питань вищої освіти Гришину Ю.М., враховуючи рішення підкомітету з питань вищої освіти від 18 січня 2021 року, та спираючись на експертні висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства фінансів України, Інституту законодавства Верховної Ради України, ГО “Спілка ректорів вищих навчальних закладів”, народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо статусу національного та ефективного управління закладами освіти і державним майном” (реєстр. № 4486 від 10.12.2020), внесений народними депутатами України Стефанчуком Р.О., Бабаком С.В., Гришиною Ю.М., Веніславським Ф.В., Гетманцевим Д.О., Бакумовим О.С., Коваль О.В. та іншими, за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу.

 

2.  Про проект Закону України “Про внесення змін до статті 42 Закону України “Про вищу освіту” щодо удосконалення процедури виборів керівника закладу вищої освіти”(реєстр. № 4489 від 11.12.2020, н.д.Л.Шпак).

Законопроектом пропонується врегулювати на законодавчому рівні питання проведення другого туру виборів керівника закладу вищої освіти та умов укладання контракту з переможцем виборів.

Метою законопроекту є удосконалення процедури виборів керівника закладу вищої освіти.

Прийняття проекту Закону України “Про внесення змін до статті 42 Закону України “Про вищу освіту” щодо удосконалення процедури виборів керівника закладу вищої освіти” не призведе до зміни показників Державного бюджету України.

Реалізація проекту акта дозволить уникнути у подальшому проблеми з необхідністю неодноразового проведення повторних виборів керівника у закладах вищої освіти та дасть можливість забезпечити сталий розвиток вітчизняним університетам.

Заслухавши голову підкомітету з питань вищої освіти Гришину Ю.М., враховуючи рішення підкомітету з питань вищої освіти від 18 січня 2021 року, та спираючись на експертні висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Комітету Верховної Ради України з питань інтеграції України до Європейського Союзу, Міністерства освіти і науки України, Національної академії правових наук України, Національної академії педагогічних наук України, Президії Спілки ректорів вищих навчальних закладів України, народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України Про внесення змін до статті 42 Закону України “Про вищу освіту” щодо удосконалення процедури виборів керівника закладу вищої освіти” (реєстр. № 4489 від 11.12.2020), внесений народним депутатом України Шпак Л.О., відхилити.

 

3.  Про проект Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про вищу освіту” щодо забезпечення процедури обрання керівника закладу вищої освіти” (реєстр. № 4489-1 від 23.12.2020, н.д.С.Бабак, М.Безугла, О.Лис, Р.Стефанчук, О.Коваль, Ю.Гришина, Р.Грищук та інші).

Зазначений законопроект є альтернативним до проекту Закону України “Про внесення змін до статті 42 Закону України “Про вищу освіту” щодо удосконалення процедури виборів керівника закладу вищої освіти” (реєстр. № 4489 від 11.12.2020), внесеного народним депутатом України Шпак Л.О.

Прийняття відповідного проекту Закону зумовлене необхідністю врегулювання численних проблемних питань щодо умов і порядку обрання та призначення на посаду керівника закладу вищої освіти, забезпечення волевиявлення трудового колективу, якості виборчого процесу, усунення корупційних ризиків, які виникають при призначенні виконуючого обов’язки керівника закладу вищої освіти.

Законопроектом пропонується внести зміни до частини третьої статті 42 Закону України “Про вищу освіту”, які регламентують процедуру виборів керівника закладу вищої освіти.

Положення законопроекту спрямовані на удосконалення процесу виборів керівника закладу вищої освіти шляхом запровадження процедури проведення другого туру виборів. Також проектом передбачається зміна умов визнання результатів виборів керівника закладу вищої освіти.

Метою розробленого законопроекту є уточнення процедури виборів керівника закладу вищої освіти, встановлення їх результатів та конкретизація умов для проведення повторного конкурсу на заміщення посади керівника закладу вищої освіти.

Запровадження змін, передбачених проектом, дасть змогу шляхом дотримання регламентованої процедури обрання керівника закладу вищої освіти уникнути ускладнень виборчого процесу.

Заслухавши голову підкомітету з питань вищої освіти Гришину Ю.М., враховуючи рішення підкомітету з питань вищої освіти від 18 січня 2021 року, та спираючись на експертні висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Міністерства освіти і науки України, Національної академії правових наук України, Національної академії педагогічних наук України, Президії Спілки ректорів вищих навчальних закладів України, народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України Про внесення змін до Закону України “Про вищу освіту” щодо забезпечення процедури обрання керівника закладу вищої освіти” (реєстр. № 4489-1 від 23.12.2020), внесений народними депутатами України Бабаком С.В., Безуглою М.В., Лис О.Г., Стефанчуком Р.О., Коваль О.В., Гришиною Ю.М., Грищуком Р.П. та іншими, прийняти за основу.

 

4.  Про проект Закону України “Про внесення змін до статті 42 Закону України “Про вищу освіту” (щодо обрання та призначення керівника закладу вищої освіти) (реєстр. 4489-2 від 24.12.2020, н.д.О.Мовчан, А.Драбовський, Г.Мазурашу, О.Копанчук, О.Юрченко та інші).

Зазначений законопроект є альтернативним до проекту Закону України “Про внесення змін до статті 42 Закону України “Про вищу освіту” щодо удосконалення процедури виборів керівника закладу вищої освіти” (реєстр. № 4489 від 11.12.2020), внесеного народним депутатом України Шпак Л.О.

Відповідно до п.2 Пояснювальної записки метою законопроекту є забезпечення успішного проведення та усунення перешкод для обрання керівників закладів вищої освіти та надання аспірантам (ад’юнктам) права голосу на виборах. Завданням законопроекту є удосконалення законодавчої бази шляхом зміни норм законодавства, які наразі унеможливлюють обрання керівників закладів вищої освіти, в тому числі під час карантину, та забезпечення рівності в голосуванні усіх здобувачів вищої освіти.

Цим законопроектом пропонується:

передбачити, що контракт укладається з особою (кандидатурою), яка набрала більше 50 відсотків голосів осіб, які взяли участь у голосуванні;

передбачити під час обрання керівника закладу вищої освіти право голосу всіх здобувачів вищої освіти, зокрема аспірантів (ад’юнктів).

Прийняття проекту Закону усуне перешкоди в чинній редакції Закону України “Про вищу освіту”, що зробить можливим обрання керівника закладу вищої освіти, забезпечить належне та стабільне функціонування закладу вищої освіти, нівелює ризики погіршення якості надання освітніх послуг, зокрема під час продовження карантинних обмежень, та надасть право голосу усім здобувачам вищої освіти, зокрема аспірантам (ад’юнктам), чим гарантує дотримання принципу рівності усіх учасників освітнього процесу та принципів демократії під час обрання керівника закладу вищої освіти.

Реалізація цього проекту Закону під час його практичного застосування після його прийняття та набрання чинності не впливатиме на видаткову та доходну частини державного або місцевих бюджетів.

Заслухавши голову підкомітету з питань вищої освіти Гришину Ю.М., старшого викладача Національного університету «Києво-Могилянська академія» Скрипнікову О.С., враховуючи рішення підкомітету з питань вищої освіти від 18 січня 2021 року, та спираючись на експертні висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Міністерства освіти і науки України, Національної академії правових наук України, Національної академії педагогічних наук України, Президії Спілки ректорів вищих навчальних закладів України, народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України Про внесення змін до статті 42 Закону України “Про вищу освіту” (щодо обрання та призначення керівника закладу вищої освіти)” (реєстр. № 4489-2 від 24.12.2020), внесений народними депутатами Мовчаном О.В., Драбовським А.Г., Мазурашу Г.Г. та іншими, відхилити.

 

5.  Про проект Закону України “Про внесення змін до статті 3 Закону України “Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки” (реєстр. 4538 від 24.12.2020, н.д.С.Бабак, О.Коваль, О.Лис, В.Колюх, О.Горобець, І.Кириленко та інші).

Згідно з пояснювальною запискою метою прийняття проекту законодавчого акта є “продовження чинних пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки в Україні на 2021 рік та надання доручення Уряду щодо приведення нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом”. Необхідність прийняття законопроекту обґрунтовується відсутністю державної цільової програми прогнозування науково-технологічного та інноваційного розвитку України, що спричинило зрив якісної підготовки Урядом пропозицій до нових пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки на наступний довгостроковий період і вимагає термінового прийняття відповідних рішень. За інформацією Міністерства освіти і науки України відповідні пропозиції напрацьовані лише на рівні робочих груп, що не відповідає нормам Закону. Пріоритети у науковій сфері мають формуватися з урахуванням прогнозно-аналітичних досліджень та світових технологічних тенденцій на основі результатів форсайтних досліджень з масштабним залученням висококваліфікованих фахівців з галузей науки, освіти та бізнесу, а також експертів.

Заслухавши інформацію ініціатора законопроекту Голови Комітету С.В. Бабака, голови підкомітету з питань науки та інновацій Колюха В.В., враховуючи рішення підкомітету з питань науки та інновацій від 18 січня 2021 року, та спираючись на експертні висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Наукового комітету Національної ради України з питань розвитку науки і технологій, Міністерства освіти і науки України, Національної академії наук України, народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України “Про внесення змін до статті 3 Закону України “Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки” (реєстр. № 4538 від 24.12.2020), внесений народними депутатами України Бабаком С.В., Коваль О.В., Лис О.Г. та іншими, за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу та в цілому.

Надіслати Рішення Комітету до Кабінету Міністрів України та рекомендувати йому відповідно до статті 4 Закону України “Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки” протягом 2021 року в установленому порядку прийняти державну цільову програму прогнозування науково-технологічного та інноваційного розвитку України і на її основі розробити й подати на затвердження Верховною Радою України пріоритетні напрями розвитку науки і техніки.

 

6.  Про проект Постанови про премії Верховної Ради України для найкращих учасників зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти (реєстр. 4559 від 30.12.2020, н.д.С.Бабак, Д.Разумков, О.Коваль, Г.Вацак та інші).

Відповідно до Пояснювальної записки проекту Постанови «метою проекту Постанови є регламентування процедури надання грошової підтримки кращих учасників зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти» (п. 2 пояснювальної записки).

Міністерство освіти і науки України та Український центр оцінювання якості освіти відповідно до своїх експертних висновків до проекту Постанови № 4559 підтримують проект Постанови із зауваженнями.

Проект Постанови № 4559 був розглянутий на засіданні підкомітету з питань загальної середньої, інклюзивної освіти та освіти на тимчасово окупованих територіях 18 січня 2021 року та було прийнято рішення щодо підтримки проекту Постанови 4559 із врахуванням зауважень.

Враховуючи викладене, народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення:

1. Пункт другий Постанови викласти в такій редакції:

“2. Установити, що Премія щороку присуджується здобувачам загальної середньої освіти поточного року, які виконали сертифікаційні роботи  зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, з чотирьох і більше навчальних предметів, отримали загальну суму балів за шкалою 100 – 200 не менше 790 балів, у тому числі 200 балів за щонайменше один із цих навчальних предметів (до обрахунку беруться чотири найвищі особисті результати з тих навчальних предметів, для складання яких учасника зовнішнього незалежного оцінювання було зареєстровано) та які зараховані у поточному році до закладу вищої освіти в Україні та підписали договір про навчання із закладом вищої освіти України. Якщо до переліку претендентів, які задовольняють визначеним вимогам, потрапило менше тридцяти осіб або їх тридцять рівно, Премія присуджується всім із них. У разі, якщо до переліку претендентів потрапило більше тридцяти осіб, Премія присуджується лише тим, чий результат (загальна сума балів із чотирьох навчальних предметів) є більшим щонайменше на 1 бал за результат тридцять першого претендента у переліку. Розмір однієї Премії становить 100 тисяч гривень”.

2. Рекомендувати Верховній Раді України проект Постанови про премії Верховної Ради України для найкращих учасників зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти (реєстр. № 4559 від 30.12.2020), поданий народними депутатами України Бабаком С.В., Разумковим Д.О., Коваль О.В., Вацаком Г.А. та іншими, за результатами розгляду прийняти зазначений проект Постанови за основу та в цілому з урахуванням вищезазначеної пропозиції.

 

7.  Про проект Постанови про встановлення іменних стипендій Верховної Ради України учасникам зовнішнього незалежного оцінювання, які отримали найвищий результат (реєстр. 4563 від 31.12.2020, н.д.Р.Стефанчук, Ю.Гришина, С.Мінько, Ю.Клименко, А.Пушкаренко, Д.Любота та інші).

Питання порядку денного №7 щодо проекту Постанови Першого заступника Голови Верховної Ради України Стефанчука Р.О. про проект Постанови Верховної Ради України “Про встановлення іменних стипендій Верховної Ради України учасникам зовнішнього незалежного оцінювання, які отримали найвищий результат” (реєстр. 4563 від 31.12.2020, н.д.Р.Стефанчук, Ю.Гришина, С.Мінько, Ю.Клименко, А.Пушкаренко, Д.Любота та інші) було знято з розгляду у зв’язку з підготовкою Указу Президента України щодо іменних стипендій учасникам зовнішнього незалежного оцінювання, які отримали найвищий результат. Рішення прийнято одностайно.

 

8.  Щодо вирішення проблем забезпечення організації, фінансування та надання освітніх послуг здобувачам загальної середньої освіти, які перебувають на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров’я.

Припис Конституції України (стаття 53) про обов’язковість, доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти не передбачає виключень для будь-яких громадян України, зокрема і за станом здоров’я. Положення статті 24 Конституції України забороняє привілеї чи обмеження за будь-якими ознаками. При цьому, людина визнається в Україні найвищою соціальною цінністю; її права, свободи та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави; їх утвердження і забезпечення є головним обов’язком держави (стаття 3).

Конвенція ООН про права дитини, ратифікована Постановою Верховної Ради України № 789-XII від 27.02.1991 року зобов`язує Україну як державу-учасницю забезпечити доступність середньої освіти для всіх дітей (стаття 28), і окремо передбачає зобов’язання забезпечити дитині з особливими потребами ефективний доступ до послуг у галузі освіти і професійної підготовки таким чином, який призводить до найбільш повного по можливості втягнення дитини в соціальне життя і досягнення розвитку її особи, включаючи культурний і духовний розвиток дитини, ставлять за мету аби дитина з особливими потребами вела повноцінне і достойне життя в умовах, які забезпечують її гідність, сприяють почуттю впевненості у собі і полегшують її активну участь у житті суспільства; закріплюють право дитини з особливими потребами на особливе піклування та допомогу, яка відповідає стану дитини та становищу її батьків або інших осіб, які забезпечують турботу про дитину (стаття 23); передбачає, що освіта дитини має бути спрямована на розвиток особи, талантів, розумових і фізичних здібностей дитини в найбільш повному обсязі (стаття 29).

(Базовий) Закон України “Про освіту” гарантує право на освіту незалежно від стану здоров’я (стаття 3).

Згідно з чинним Законом України “Про повну загальну середню освіту” з відповідними змінами та доповненнями, забезпечення обов’язковості здобуття громадянами України повної загальної середньої освіти - є одним з основних завдань законодавства України про загальну середню освіту (стаття 2). Вказаний закон вимагає створити в Україні рівні умови для здобуття повної загальної середньої освіти. Забезпечити і гарантувати кожному громадянину України, кожній дитині незалежно від підстав її перебування в Україні безоплатне здобуття доступної та якісної повної загальної середньої освіти на кожному її рівні у державних та комунальних закладах освіти за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів. При цьому, жоден учасник освітнього процесу не повинен зазнавати жодних форм дискримінації, зокрема мати будь-які обмеження в освітньому процесі або у праві брати участь у заходах, що проводяться в закладі освіти (статті 6, 7).

Забезпечення здобуття максимально якісної повної загальної середньої освіти якомога більшою кількістю дітей які проходять тривале стаціонарне лікування - вимагають і національні інтереси у сфері розпорядження людським капіталом. Адже, з урахуванням особливих потреб, викликаних станом здоров’я і додатковими матеріальними витратами, таким випускникам буде важче конкурувати на ринку найманої праці і у підприємницькій діяльності. Але їх успіх потрібен не лише їм самим та їх близьким, а й державі, адже збільшуватиме доходну частину бюджетів усіх рівнів через сплачені ними додаткові суми податків та зборів, і зменшуватиме витратну частину бюджетів на суми заощаджених соціальних виплат з їх утримання. Для цього, освітній чинник їх професійного успіху має бути забезпечений максимально.

Таким чином, Конституція України і Закон України “Про повну загальну середню освіту” гарантують, національні інтереси і міжнародні зобов’язання вимагають, а держава має створити і забезпечити функціонування механізму реалізації конституційного права на загальну середню освіту, зокрема незалежно і від стану здоров’я дитини шкільного віку яка є здобувачем.

Прем’єр-міністром України 07.12.2020 року видане доручення Міністерству освіти і науки України, разом з Міністерством охорони здоров’я України, Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку України, Міністерством юстиції України та іншими зацікавленими сторонами підготувати та подати Кабінету Міністрів проект акту щодо створення освітньої установи із забезпечення організації та надання освітніх послуг у сфері дошкільної, повної загальної середньої освіти вихованцям, учням, які перебувають на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров’я.

Заслухавши у порядку здійснення Комітетом Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій контрольних функцій інформацію заступника голови комітету Колебошина С.В., про проблематику забезпечення організації, фінансування та надання освітніх послуг здобувачам загальної середньої освіти, які перебувають на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров’я та розглянувши надіслані до Комітету матеріали Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України та його територіальних підрозділів, Міністерства соціальної політики України, Міністерства фінансів України, фахових громадських організацій, з урахуванням наведеної інформації, рішення підкомітету з питань загальної середньої, інклюзивної освіти та освіти на тимчасово окупованих територіях від 18 січня 2021 року та обговорення порушеного питання народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення:

1. Взяти до відома інформацію про проблеми забезпечення організації, фінансування та надання освітніх послуг здобувачам загальної середньої освіти, які перебувають на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров’я.

2. Визнати стан нормативно-правової бази у сфері організації, фінансування та надання освітніх послуг здобувачам загальної середньої освіти, які перебувають на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров`я, таким що не забезпечує реалізації вимог Конституції і законів України, чинного міжнародного договору України гарантувати цій категорії здобувачів доступність і безоплатне здобуття якісної повної загальної середньої освіти.

3. Відзначити кращі практики проекту “Школа супергероїв” Громадської організації “Серце з мистецтвом” із надання освітніх послуг у сфері повної загальної середньої освіти тим її здобувачам, які перебувають на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров’я, рекомендувавши їх до впровадження на загальнонаціональному рівні.

4. Рекомендувати Кабінету Міністрів України:

4.1. Розглянути і затвердити проект положення про освітню установу із забезпечення організації та надання освітніх послуг у сфері повної загальної середньої освіти тим її здобувачам, які перебувають на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров`я на методичній і організаційній базі проекту “Школа Супергероїв” Громадської організації “Серце з мистецтвом”.

5. Рекомендувати Міністерству освіти і науки України:

5.1. у скорочені терміни розробити нормативні і статутні документи освітньої установи із забезпечення організації та надання освітніх послуг у сфері повної загальної середньої освіти тим її здобувачам, які перебувають на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров’я;

5.2. індивідуалізувати статистичні облік та звітність щодо освітніх послуг, що надаються здобувачам загальної середньої освіти які два тижні і більше поспіль перебувають на стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров`я, запровадивши їх щорічний збір і обліковування окремим рядком по рівнях освіти;

5.3. разом з Міністерством фінансів України, опрацювати і узгодити траєкторію і порядок фінансування освітніх послуг, що надаються здобувачам загальної середньої освіти які два тижні і більше поспіль перебувають на стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров’я.

6. Рекомендувати Міністерству охорони здоров’я України:

6.1. запровадити обов’язкові регулярні збір та обліковування статистичних даних щодо дітей у віці з 6 до 18 років включно, які проходять стаціонарне лікування в закладах охорони здоров`я на усій території України тривалістю більше 14 днів поспіль, більше 30 днів поспіль протягом кожного навчального року, і більше 1 року поспіль, в розрізі нозологій і областей та міста Києва;

6.2 щороку передавати вказані статистичні дані Міністерству освіти і науки України, разом з переліком закладів охорони здоров’я дитячого профілю обласного значення, туберкульозних диспансерів, психіатричних лікарень, та інших закладів охорони здоров’я де перебували на стаціонарному лікуванні протягом 14 і більше днів поспіль діти у віці від 6 до 18 років включно.

7. Рекомендувати Міністерству фінансів України: 

7.1. забезпечити виділення коштів на фінансування освітніх послуг, що надаються здобувачам загальної середньої освіти які два тижні і більше поспіль перебувають на стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров’я.

7.2. разом з Міністерством освіти і науки України, опрацювати і узгодити траєкторію і порядок фінансування освітніх послуг, що надаються здобувачам загальної середньої освіти які два тижні і більше поспіль перебувають на стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров’я.

 

9.  Щодо забезпечення виплати стипендій Президента України учасникам і призерам міжнародних учнівських олімпіад, які навчаються у приватних закладах освіти.

З метою підвищення інтелектуального потенціалу суспільства та заохочення обдарованих учнів Указом Президента України “Про стипендії Президента України учасникам і призерам міжнародних учнівських олімпіад з базових навчальних предметів” від 30 грудня 1998 року № 1419/98 засновано, починаючи з 1999 року, 35 стипендій учасникам і призерам міжнародних учнівських олімпіад з базових навчальних предметів у розмірі, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.3 зазначеного Указу Президента України доручено Кабінету Міністрів України, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям, починаючи з 1999 року, передбачати в проектах державного та місцевих бюджетів видатки на виплату зазначених стипендій.

Призначення та виплата стипендій Президента України учасникам і призерам міжнародних учнівських олімпіад з базових навчальних предметів здійснюється відповідно до:

Положення про порядок призначення стипендій Президента України учасникам і призерам міжнародних учнівських олімпіад з базових навчальних предметів, затвердженого Указом Президента України від 30 грудня 1998 року № 1419/98;

Розмірів стипендій учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти, студентів закладів фахової передвищої та вищої освіти, наукових установ державної та комунальної форми власності, а також переможців, призерів та учасників інтелектуальних змагань, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 р. № 1047 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2017 р. № 918).

Таким чином, підзаконними нормативними актами визначено розмір та джерела фінансування виплати стипендій лише для здобувачів державних та комунальних закладів освіти. Механізм виплати стипендій учасникам і призерам міжнародних учнівських олімпіад, які є здобувачами приватних закладів освіти, нормативно-правовими актами не врегульований. Це зумовлює невиконання Указу Президента України від 30 грудня 1998 року № 1419/98Про стипендії Президента України учасникам і призерам міжнародних учнівських олімпіад з базових навчальних предметів”.

Так, до цього часу не вирішено питання виплати стипендій  відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 07.02.2019 р. № 148 та від 08.10.2019 р. №1276 трьом здобувачам освіти Українського католицького університету.

За інформацією Міністерства освіти і науки України, для забезпечення зазначених виплат необхідно внести зміни до відповідних нормативних документів, зокрема до Положення про порядок призначення стипендій Президента України учасникам і призерам міжнародних учнівських олімпіад з базових навчальних  предметів, затвердженого Указом Президента України від 30 грудня 1998 року №1419/98, а також актів Кабінету Міністрів України щодо визначення джерел фінансування відповідних виплат.

Численні звернення народного депутата України Піпи Н.Р. до Міністерства освіти і науки України протягом 2019-2020 років з приводу підготовки змін до нормативно-правових актів, які б дали змогу забезпечити виплату стипендій учасникам і призерам міжнародних учнівських олімпіад, що навчаються у приватних закладах освіти, не призвели до  позитивних наслідків.

У листі від 05.02.2020 р. № 1/13-66 на ім’я народного депутата України Піпи Н.Р. Міністерство освіти і науки України зазначило, що планує системно оновити законодавство щодо призначення та виплати стипендій здобувачам освіти, які брали участь в інтелектуальних змаганнях.

З метою перегляду нормативно-правових актів, що регулюють призначення та виплату стипендій Президента України переможцям, призерам та учасникам інтелектуальних змагань серед здобувачів освіти, наказом Міністерства освіти і науки від 4 березня 2020 року № 336 була створена робоча група. До складу робочої групи були включені, зокрема, співробітники Державної наукової установи “Інститут модернізації змісту освіти”, до функціональних обов’язків яких належать всі питання, пов’язані з проведенням інтелектуальних змагань серед здобувачів освіти, а також з відзначенням переможців, призерів та учасників таких змагань.

Згідно п.3 цього наказу Департаменту фінансування державних і загальнодержавних видатків Міністерства освіти і науки України до 27 березня 2020 року доручено підготувати відповідний проект постанови Кабінету Міністрів України.

Однак, зважаючи на введення карантинних заходів у зв’язку із поширенням хвороби COVID-19 відповідного проекту постанови Кабінету Міністрів України так і не було підготовлено.

До початку запровадження карантинних заходів Інститутом модернізації змісту освіти була зібрана інформація про стан виплат за попередні роки:

стипендій Президента України учасникам і призерам міжнародних олімпіад з базових навчальних предметів;

стипендій Президента України переможцям мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка;

стипендій імені Тараса Шевченка учням загальноосвітніх навчальних закладів;

стипендій Кабінету Міністрів України переможцям Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури;

стипендій Президента України переможцям Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів і Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України.

Протягом зазначеного періоду членами робочої групи проаналізована чинна нормативно–правова база та узагальнена інформація стосовно проблем, пов’язаних із призначенням та/або виплатою стипендій, заснованих Президентом України, здобувачам загальної середньої освіти, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти.

Також необхідно звернути увагу на низький розмір стипендій Президента України, що призначаються учням професійних (професійно-технічних) закладів освіти, а також на те, що з 1 січня поточного року вищі навчальні заклади І-ІІ рівня акредитації автоматично набули статусу закладів фахової передвищої освіти, але у нормативно-правових актах з питань призначення стипендій така категорія здобувачів освіти відсутня.

Зазначені проблеми нівелюють високі досягнення здобувачів освіти, які своїми результатами у міжнародних і всеукраїнських конкурсах та олімпіадах сприяють підвищенню авторитету держави та засвідчують високий рівень освіти в Україні.

16 жовтня 2020 року в режимі онлайн була проведена чергова нарада за участі представників Міністерства освіти і науки України та Інституту модернізації змісту освіти щодо врегулювання зазначених проблем. За результатами цієї наради була досягнута домовленість, що до кінця 2020 року буде напрацьовано проект нормативно-правового акту для врегулювання призначення та виплати стипендій Президента України переможцям, призерам та учасникам інтелектуальних змагань. На жаль, відповідного проекту  нормативно-правового так і не було підготовлено.

З огляду на вищевикладене, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення:

1. Інформацію Міністерства освіти і науки України та народного депутата України Піпи Н.Р. щодо забезпечення виплати стипендій Президента України учасникам і призерам міжнародних учнівських олімпіад, які навчаються у приватних закладах освіти, взяти до відома.

2. Звернути увагу Міністерства освіти і науки України на недостатню роботу з виконання Указу Президента України “Про стипендії Президента України учасникам і призерам міжнародних учнівських олімпіад з базових навчальних предметів” від 30 грудня 1998 року № 1419/98 у частині, що стосується забезпечення виплати стипендій Президента України учасникам і призерам міжнародних учнівських олімпіад.

3. Рекомендувати Міністерству освіти і науки України:

Підготувати проект змін до Положення про порядок призначення стипендій Президента України учасникам і призерам міжнародних учнівських олімпіад з базових навчальних  предметів, затвердженого Указом Президента України від 30 грудня 1998 року № 1419/98, а також інших нормативно-правових актів з метою якнайшвидшого забезпечення виплат стипендій учасникам і призерам міжнародних учнівських олімпіад, які навчаються у приватних  закладах освіти.

 

10.   Про стан реалізації положень Закону України “Про внесення зміни до пункту 3 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про повну загальну середню освіту” щодо розширення можливостей для трансформації освітньої мережі” № 764-ІХ від 13 липня року.

Відповідно до частини першою статті 14 Закону України “Про комітети Верховної Ради України” щодо здійснення контрольних функцій у частині практики застосування законодавчих актів у діяльності державних органів, їх посадових осіб з питань, віднесених до предметів відання комітетів, підготовці та поданні відповідних висновків та рекомендацій на розгляд Верховної Ради України та заслухавши інформацію Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства соціальної політики України, Міністерства фінансів України, Комітет Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій відзначає, що з ухваленням 16 січня 2020 року Закону України “Про повну загальну середню освіту” і внесення до нього норми щодо зміни з 2020 року типу санаторних шкіл (санаторних шкіл-інтернатів) на ліцеї з обов’язковим збереженням у їх складі пансіонів вкрай гостро постало питання стосовно необхідності внесення змін до пункту 3 підпункту 8 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” вищезазначеного Закону.

Реагуючи на чисельні звернення педагогічних працівників, громадських освітянських організацій, батьків, народних депутатів України щодо трансформації мережі санаторних шкіл (санаторних шкіл-інтернатів), Комітет з питань науки освіти і інновацій розглядав проблемі питання щодо функціонування зазначених типів навчальних закладів під час проведення слухань в Комітеті “Про реформування спеціальних закладів освіти України та стан впровадження інклюзивної освіти: проблеми і шляхи вирішення” (19 лютого 2020 року), окремого засідання Комітету щодо подальшої діяльності санаторних шкіл (санаторних шкіл-інтернатів). Під час засідання Комітету представники Міністерства соціальної політики України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України та більшість народних депутатів дійшли спільного висновку щодо трансформації санаторних шкіл, але із пом’якшенням чинної норми закону.

Відповідно до Плану роботи Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій на період п’ятої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання Комітет планує в порядку здійснення контрольних функцій розглянути питання “Про виконання Рекомендацій слухань у Комітеті на тему: “Реформування спеціальних закладів освіти України та стан впровадження інклюзивної освіти”, які відбулися 19.02.2020 року.

13 липня 2020 року з ініціативи народних депутатів – членів профільного Комітету прийнято Закон України № 764-ІХ “Про внесення змін до пункту 3 розділу Х “Перехідні та прикінцеві положення” Закону України “Про повну загальну середню освіту”, яким продовжено функціонування санаторних шкіл (шкіл-інтернатів) до 1 липня 2021 року та розширено можливості для трансформації мережі, зокрема надання можливості зміни типу закладів освіти на один з типів закладів загальної середньої освіти, що передбачені Законом України “Про повну загальну середню освіту”, або припинення функціонування санаторних шкіл (шкіл-інтернатів) шляхом їх реорганізації чи ліквідації. Вкрай важливої стала норма Закону щодо збереження майна реорганізованих чи ліквідованих санаторних шкіл (санаторних шкіл-інтернатів): їх майно «використовується виключно для забезпечення здобуття дітьми та/або молоддю освіти, надання їм послуг у сфері соціального захисту, культури, спорту та\або охорони здоров’я, в тому числі на засадах державно-приватного партнерства з дотриманням положень статті 61 Закону Про повну загальну середню освіту та статей 80 і 81 Закону України Про освіту.

Аналіз інформаційних матеріалів, які надійшли на адресу Комітету від відповідних центральних органів виконавчої влади дозволяє зробити висновок про те, що відтермінування заходів щодо трансформації мережі санаторних шкіл (санаторних шкіл-інтернатів) було виправдним і дають позитивні результати.

За інформацією Міністерства освіти і науки України у 2020/2021 навчальному році в системі освіти функціонують 65 санаторних шкіл з пансіонами (інтернатами) у структурі, із контингентом 14 548 учнів, в тому числі 552 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. 

У порівнянні з минулим роком кількість закладів зменшилася на 1 школу та 1178 учнів, разом з тим, на 60 осіб збільшилася кількість учнів із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Для забезпечення освітнього процесу у санаторних школах працюють 6 850 педагогічних працівників, з яких 21,1 відсоток пенсійного віку.

За оперативною інформацією станом на 23.12.2020 у 8 областях із 21 області, у яких діють санаторні школи, прийняті рішення обласних рад щодо зміни 18 санаторних шкіл на ліцеї та гімназії. Які почнуть функціонувати у новому статусі з 1 липня 2021 року.

У Вінницькій, Закарпатській, Запорізькій, Кіровоградській, Миколаївській, Тернопільській областях та м. Києві проекти рішень в процесі узгодження.

Не визначилися щодо трансформації санаторних шкіл Донецька, Львівська, Луганська, Сумська, Харківська, Херсонська, Хмельницька та Черкаська області.

Враховуючи вищевикладене, народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення:

1. Інформацію Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства фінансів України, Міністерства соціальної політики України про стан реалізації положень Закону України “Про внесення зміни до пункту 3 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про повну загальну середню освіту” щодо розширення можливостей для трансформації освітньої мережі” № 764-ІХ від 13 липня 2020 року” щодо взяти до відома.

2. Міністерству освіти і науки України, Міністерству соціальної політики України, Міністерству охорони здоров’я України, Міністерству фінансів України, органам місцевої влади та місцевого самоврядування продовжити роботу щодо завершення до 1 липня 2021року процесу трансформації мережі санаторних шкіл (санаторних шкіл-інтернатів).

Про результати проведеної роботи поінформувати Комітет до 1 червня 2021 року.

3. Звернути увагу органів виконавчої влади та місцевого самоврядування Вінницької, Закарпатської, Запорізької, Кіровоградської, Миколаївської, Тернопільської, Донецької, Львівської, Луганської, Сумської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської областей та міста Києва на необхідність прискорення роботи з трансформації мережі санаторних шкіл (санаторних шкіл-інтернатів).

4. Підкомітету з питань загальної середньої, інклюзивної освіти та освіти на тимчасово окупованих територіях до 15 липня поточного року підготувати та винести на обговорення Комітету питання щодо завершення трансформації мережі санаторних шкіл (санаторних шкіл-інтернатів) відповідно до “Перехідних та прикінцевих положень” Закону України “Про повну загальну середню освіту” (пункту 3 підпункту 8 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення”).

 

11.    Про затвердження Рекомендацій комітетських слухань на тему: “Реформування вищої юридичної освіти в Україні: проблеми і перспективи”.

Заслухавши інформацію голови підкомітету з питань вищої освіти Гришиної Ю.М., народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення доопрацювати Рекомендації комітетських слухань на тему: “Реформування вищої юридичної освіти в Україні: проблеми і перспективи”, врахувавши пропозиції Міністерства внутрішніх справ України, Комітету Верховної Ради України з питань правоохоронної діяльності, Комітету Верховної Ради України з питань інтеграції України до Європейського Союзу, та перенести розгляд вищезазначеного питання порядку денного №11 на одне з наступних засідань Комітету.

 

12.   Про затвердження пропозицій Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій до проекту Порядку денного п’ятої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання.

Відповідно до частини першої статті 21 Закону України “Про Регламент Верховної Ради України” та на виконання доручення Голови Верховної Ради України Д. Разумкова від 21 грудня 2020 року за № 01/04-2020/246338, народні депутати України - члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення:

1. Затвердити пропозиції Комітету до проекту Порядку денного п’ятої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання.

2. Надіслати пропозиції Комітету до Апарату Верховної Ради України для узагальнення та підготовки зведених пропозицій на розгляд Погоджувальної ради депутатських фракцій і груп.

3. Голові Комітету з питань освіти, науки та інновацій Бабаку С.В. за результатами розгляду на засіданнях Комітету законопроектів направляти до Апарату Верховної Ради України пропозиції щодо включення таких законопроектів до порядку денного сесії або тижневого порядку денного засідань Верховної Ради України.

 

13.   Про затвердження плану роботи Комітету з питань освіти, науки та інновацій на період п’ятої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання.

Відповідно до частини другої статті 41 Закону України “Про Комітети Верховної Ради України” та на виконання доручення Голови Верховної Ради України Д. Разумкова від 21 грудня 2020 року за № 01/04-2020/246343, народні депутати України - члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення:

1. Затвердити план роботи Комітету з питань освіти, науки та інновацій на період четвертої сесії дев’ятого скликання з врахуванням пропозицій, висловлених народними депутатами України.

2. Подати до Апарату Верховної Ради України для узагальнення затверджений на засіданні Комітету план роботи на період п’ятої сесії дев’ятого скликання.

 

14.   Про внесення змін до Рішення Комітету з питань освіти, науки та інновацій від 03.12.2019 до протоколу № 13б щодо відзначення молодих учених.

Комітет Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій заслухав інформацію голови підкомітету з питань науки та інновацій Комітету В.В. Колюха про внесення змін до Рішення Комітету з питань освіти, науки та інновацій від 03.12.2019 до протоколу № 13б щодо відзначення молодих учених і зазначає таке.

Верховна Рада України 3 вересня 2020 року прийняла Закон України № 870-IX “Про внесення змін до Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність” щодо уточнення деяких положень”, яким, зокрема, уточняється визначення поняття “молодий вчений”.

На виконання цього Закону та з урахуванням необхідності внесення спричинених карантинними обмеженнями коректив до процедури відбору і нагородження парламентом молодих учених – переможців конкурсів, Верховною Радою України 02.12.2020 прийнято Постанову № 1042-IX “Про внесення змін до деяких постанов Верховної Ради України щодо відзначення молодих учених”.

Процедура призначення премій та стипендій для молодих науковців регулюється постановами Верховної Ради України від 05.02.2019 № 2675-VIII “Про Премію Верховної Ради України молодим ученим” та № 2676-VIII “Про іменні стипендії Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук”. Згідно з цими постановами організаційні питання щодо розроблення та затвердження інструкцій з оформлення і подання документів на конкурси, порядку їх розгляду, відбору та подання проектів рішень Верховної Ради України тощо покладається на Комітет Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання науки та науково-технічної діяльності.

Рішенням Комітету з питань освіти, науки та інновацій від 03.12.2019 до протоколу № 13б були затверджені зазначені інструкції, до яких потрібно внести відповідні зміни з метою імплементації норм Закону України № 870-IX та Постанови Верховної Ради України № 1042-IX, а також врахування висновків експертів з проведення технічної експертизи – членів об’єднаної Конкурсної комісії з присудження Премії Верховної Ради України молодим ученим та іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук.

Для здійснення роз’яснювальної роботи щодо оновлених нормативних актів про конкурси Верховної Ради України для молодих учених і пропаганди відзнак парламенту серед громадськості та наукової спільноти доцільно розмістити відповідну інформацію на офіційному веб-сайті Комітету та звернутися до Апарату Верховної Ради України з проханням надрукувати брошури щодо конкурсів Верховної Ради України Видавництвом Верховної Ради України для направлення їх до головних розпорядників коштів, що мають у своєму підпорядкуванні наукові установи, підприємства, організації тощо.

Підкомітет з питань науки та інновацій Комітету на своєму засіданні 18.01.2021 розглянув запропоновані зміни та заходи щодо відзначення молодих учених та рекомендує Комітету їх затвердити.

З урахуванням обговорення цього питання, народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення:

1. Інформацію голови підкомітету з питань науки та інновацій Комітету В.В. Колюха про внесення змін до Рішення Комітету з питань освіти, науки та інновацій від 03.12.2019 до протоколу № 13б щодо відзначення молодих учених взяти до відома.

2. Внести зміни до Додатку 1 – Інструкції з оформлення і подання документів на присудження Премії Верховної Ради України молодим ученим та порядку їх розгляду, затвердженої Рішенням Комітету з питань освіти, науки та інновацій від 03.12.2019 до протоколу № 13б, відповідно до Додатку 1 до цього Рішення.

3. Внести зміни до Додатку 2 – Інструкції з оформлення і подання документів на здобуття іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук, порядку їх розгляду та звітування стипендіатів, затвердженої Рішенням Комітету з питань освіти, науки та інновацій від 03.12.2019 до протоколу № 13б, відповідно до Додатку 2 до цього Рішення.

4. Оприлюднити це Рішення Комітету на офіційному веб-сайті Комітету.

5. Звернутися до Апарату Верховної Ради України з проханням надрукувати брошури щодо конкурсів Верховної Ради України для молодих учених Видавництвом Верховної Ради України.

6. Надіслати оновлені відповідно до пунктів 2, 3 цього Рішення інструкції до Міністерства освіти і науки України, Національної академії наук України, національних галузевих академій наук України, відповідних центральних органів виконавчої влади для ознайомлення з ними, використання у роботі та інформування вчених (наукових, науково-технічних, технічних) рад підвідомчих структур.

 

15.   Різне.

15.1.Про підготовку до розгляду на засіданні Комітету питання в порядку контролю щодо розвитку мережі шкіл, спроможної надавати якісну освіту всім дітям незалежно від місця їхнього проживання, зокрема мережі ліцеїв, що забезпечуватимуть здобуття профільної загальної середньої освіти академічного та професійного спрямування (стаття 32; підпункт четвертий пункту третього частини третьої розділу ХІІ “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про повну загальну середню освіту”)

Заслухавши інформацію заступника голови Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Колебошина С.В., народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення:

Звернутися до Міністерства освіти і науки України із запитом щодо надання у двотижневий термін (до 8 лютого) вичерпної інформації щодо розвитку мережі шкіл, спроможної надавати якісну освіту всім дітям незалежно від місця їхнього проживання, зокрема мережі ліцеїв, що забезпечуватимуть здобуття профільної загальної середньої освіти академічного та професійного спрямування (стаття 32; підпункт четвертий пункту третього частини третьої розділу ХІІ “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про повну загальну середню освіту”).