Інформація про слухання в Комітеті Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій на тему: «Стан і проблеми законодавчого забезпечення розвитку дошкільної освіти в Україні» від 12 лютого 2020 року
12 лютого 2020, 15:00
Під час слухань Комітету з питань освіти, науки та інновацій було розглянуто питання: «Стан і проблеми законодавчого забезпечення розвитку дошкільної освіти в Україні».
Головував заступник Голови Комітету з питань освіти, науки та інновацій Сергій Валерійович Колебошин. На засіданні були присутні народні депутати України – члени Комітету: Бабак С.В., Воронов В.А., Кириленко І.Г., Лис О.Г., Коваль О.В., Грищук Р.П., Гришина Ю.М.
Також на засіданні були присутні представники центральних органів виконавчої влади, закладів освіти, наукових установ, освітянських і наукових громадських організацій, профспілок, експерти, представники секретаріату Комітету, засоби масової організації. Загальна кількість учасників понад 70 осіб.
Зі вступним словом виступив голова Комітету з питань освіти, науки та інновацій Сергій Віталійович Бабак.
З доповідями виступили: заступник Міністра освіти і науки України Мандзій Л.С., академік-секретар Відділення загальної педагогіки та філософії освіти Національної академії педагогічних наук України Сисоєва С.О., Заступник Міністра соціальної політики України Коваль О.П.
В обговоренні взяли участь: Голова правління Всеукраїнської громадської організації «Асоціація працівників дошкільної освіти» Омельяненко Н.В., музичний керівник закладу дошкільної освіти № 385 (м. Київ) Супрун І.М., Голова Правління ГС, директор приватного закладу загальної середньої освіти м. Києва «Спеціалізована школа «Тріумф» Мовчун О.М., вихователь-методист закладу дошкільної освіти № 599 (м. Київ) Носата І.Б., начальник відділу дошкільних, позашкільних закладів, виховної роботи Управління освіти і науки Броварської міської ради Київської області Туник І.А., директор Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації Стецюк Ю.В., завідувач лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України Рейпольська О.Д., аналітик Аналітичного центру Асоціації міст України Мозгова Л.А., Керівник дошкільного навчального закладу № 532 (м. Київ) Братанова Л.В., головний редактор онлайн школи MCFR: Освіта Кіндрат І.Р., директор Інституту психології імені Г.С. Костюка Національної академії педагогічних наук України Максименко С.Д.
Учасники слухань у Комітеті Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій відзначають актуальність питання розвитку дошкільної освіти в Україні, яка є обов’язковою первинною складовою системи безперервної освіти. Підвищення уваги на національному та міжнародних рівнях до освіти і виховання дітей, дитячої творчості засвідчує поява міжнародних документів про охорону дитинства. Зокрема, у 2010 році під егідою ЮНЕСКО вперше було проведено Всесвітню конференцію «Турбота та освіта для дітей раннього і дошкільного віку», під час якої було підкреслено, що освіта дітей раннього і дошкільного віку є першим фундаментальним кроком до створення багатства народу.
Метою слухань у Комітеті Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій є обговорення актуальних проблем дошкільної освіти, визначення шляхів їх усунення, а також концептуальних засад нової редакції Закону України «Про дошкільну освіту».
Здобуття дошкільної освіти у різних її формах є вкрай важливим для дітей відповідного віку, оскільки створює сприятливі умови для формування необхідних базових якостей особистості та компетентностей, що забезпечує підґрунтя для подальшого успіху дитини, її гармонійного цілісного розвитку та неперервного переходу до здобуття наступного рівня освіти. Дослідження показують, що діти, які отримали якісну дошкільну освіту, мали кращі результати з математичної компетентності в шкільному віці порівняно з іншими дітьми, які не мали такого досвіду.
Держава визнає пріоритетну роль дошкільної освіти у розвитку людини та створює належні умови для її здобуття. Разом з тим, існує потреба у модернізації вітчизняної дошкільної освіти, яка пов’язана з необхідністю розв’язання низки проблем цієї освітньої ланки, а також приведенням її у відповідність до європейських та світових тенденцій та викликів глобального світу. Зокрема, Стратегією інтелектуального, стійкого та інклюзивного зростання Європейського Союзу «Європа 2020» визначена необхідність досягнення 95-відсоткового охоплення дошкільною освітою дітей віком від 4 років і до віку, коли починається обов’язкове навчання.
Учасники слухань у Комітеті з питань освіти, науки та інновацій констатують необхідність оновлення освітньої нормативно-правової бази, підготовки та прийняття нової редакції Закону Україну «Про дошкільну освіту», а також виділяють актуальні проблеми у сфері дошкільної освіти та можливі шляхи їх вирішення.
На слуханнях здійснено детально аналіз питання проблем законодавчого забезпечення розвитку дошкільної освіти в Україні та озвучено пропозиції щодо покращення.
Рекомендації слухань Комітету з питань освіти, науки та інновацій будуть доопрацьовані з урахуванням пропозицій, висловлених під час засідання та затверджені рішенням Комітету.
Протокол засідання за посиланням: http://kno.rada.gov.ua/uploads/documents/37297.pdf