Інформація про слухання в Комітеті Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій на тему: «Стан і перспективи розвитку природничо-математичної освіти в системі загальної середньої освіти в Україні» 27 листопада 2019 року

27 листопада 2019, 14:00

 

Під час слухань Комітету з питань освіти, науки та інновацій було розглянуто питання: «Стан і перспективи розвитку природничо-математичної освіти в системі загальної середньої освіти в Україні».

Головував заступник Голови Комітету з питань освіти, науки та інновацій Сергій Валерійович Колебошин. На засіданні були присутні народні депутати України – члени Комітету: Піпа Н.Р., Лис О.Г., Кириленко І.Г., Коваль О.В., Грищук Р.П., Совсун І.Р.

Також на засіданні були присутні представники центральних органів виконавчої влади, закладів освіти, наукових установ, освітянських і наукових громадських організацій, профспілок, експерти, представники секретаріату Комітету, засоби масової організації. Загальна кількість учасників понад 100 осіб.

З доповіддю від Комітету виступив заступник Голови Комітету з питань освіти, науки та інновацій Колебошин Сергій Валерійович.

Зі співдоповідями виступили: Міністр освіти і науки України Новосад Г.І., академік-секретар Відділення загальної середньої освіти Національної академії педагогічних наук України Ляшенко О.І., директор Державної наукової установи «Київський академічний університет», член-кореспондент Національної академії наук України Кордюк О.А., в.о. директора Українського центру оцінювання якості освіти Бойко В.І.

В обговоренні взяли участь: декан фізичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка, доктор фізико-математичних наук, професор Макарець М.В., заступник директора фізико-математичної гімназії № 17 м. Вінниці, народний вчитель України, почесний громадянин м. Вінниці Пасіхов Ю.Я., вчитель фізики і астрономії Чернівецького ліцею № 1 математичного та економічного профілів Чернівецької міської ради, лауреат національної премії «GLOBAL TEACHER PRIZE UKRAINE» Пшенічка П.Ф., член національної команди експертів з реформування вищої освіти, доктор фізико-математичних наук, професор Бахрушин В.Є., директор Українського фізико-математичного ліцею Київського національного університету імені тараса Шевченка, заслужений вчитель України, вчитель вищої категорії, вчитель методист, кандидат фізико-математичних наук, кавалер ордена “За заслуги” ІІІ ступеня Салівон Г.І., старший науковий співробітник Київського національного університету імені Тараса Шевченка, кандидат хімічних наук, голова Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії Гавриленко К.С., професор Київського національного університету імені Тараса Шевченка, доктор фізико-математичних наук, голова журі Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики Рубльов Б.В., декан факультету радіофізики, електроніки та комп’ютерних систем

Київського національного університету імені Тараса Шевченка, доктор фізико-математичних наук, професор, голова Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики Анісімов І.О., директор департаменту освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації Полторацький О.В., директор, вчитель біології загально-освітньої школи І-ІІІ ступенів № 12 м. Бердичева Житомирської області, переможниця всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017» Пудрій Н.Г., головний редактор науково-методичного журналу «Математика в рідній школі», доктор педагогічних наук, професор кафедри математики і теорії та методики навчання математики Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова Бевз В.Г., директор ліцею «Лідер», м. Київ, член Асоціації керівників шкіл України Кравченко Д.Г., начальник управління освіти Міської ради міста Кропивницького Костенко Л.Д., заступник голови Ради молодих вчених Національної академії наук України Безвершенко Ю.В.

Учасники слухань у Комітеті Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій відзначали актуальність питання розвитку природничо-математичної освіти в системі загальної середньої освіти в Україні, оскільки від якості викладання природничо-математичних дисциплін у закладах загальної середньої освіти, рівня підготовки учнів в галузі природничих наук, математики та фізики суттєво залежить науковий, технічний, технологічний, економічний і оборонний потенціал держави. У всьому світі зараз велику увагу приділяють вивченню основам наук (фізика, астрономія, математика, хімія, біологія, географія, технології, інженерія). Тому відповідність змісту навчання суспільно-економічним запитам держави має бути основою нової філософії природничо-математичної освіти в системі загальної середньої освіти в Україні.

На слуханнях здійснено детально аналіз питання «Стан і перспективи розвитку природничо-математичної освіти в системі загальної середньої освіти в Україні» і озвучено пропозиції щодо покращення.

З урахуванням матеріалів, отриманих в рамках підготовки до розгляду цього питання та проведеного широкого обговорення, народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій вирішили рекомендації слухань Комітету з питань освіти, науки та інновацій з питання: «Стан і перспективи розвитку природничо-математичної освіти в системі загальної середньої освіти в Україні» (27 листопада 2019 року) затвердити на наступному засіданні Комітету.