На базі Національного транспортного університету проведено засідання круглого столу "Дуальна освіта: європейський досвід та національні перспективи"

11 березня 2016, 15:34

На базі Національного транспортного університету проведено засідання круглого столу «Дуальна освіта: європейський досвід та національні перспективи»

 

10 березня 2016 року в Національному транспортному університеті проведено засідання круглого столу на тему: «Дуальна освіта: європейський досвід та національні перспективи».

Ініціаторами проведення заходу стали Національний транспортний університет, Університет Падерборн (Німеччина), Інститут професійно-технічної освіти Національної академії педагогічних наук України.

У засідання взяли участь представники Міністерства освіти і науки України, вищих та професійно-технічних навчальних закладів України, Національної академії педагогічних наук України, галузевих федерацій роботодавців України.

Німецьку сторону представляли представники Університету Падерборн, торгово-промислової палати Німеччини в Україні.

На засіданні були обговорені питання щодо необхідності реформування системи професійної освіти в Україні та перспективи впровадження дуальної системи з урахуванням досвіду Німеччини, можливого запровадження пілотного проекту професійної підготовки кваліфікованих робітників з використанням елементів дуальної системи освіти тощо.

Від секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти в засіданні круглого столу взяв участь головний консультант секретаріату Комітету Красняков Євген Васильович, який ознайомив учасників з планом роботи Комітету на період четвертої сесії восьмого скликання (лютий-липень 2016 року), а також поінформував про стан підготовки до розгляду Верховною Радою України проектів законів України «Про освіту» (реєстр. № 3491) та «Про професійну освіту» (реєстр. № 3231).

Він зазначив, що в процесі підготовки законопроектів члени робочих груп підтримали пропозиції щодо необхідності закріплення на законодавчому рівні положень та норм, які б забезпечували поєднання вивчення теоретичних предметів навчального плану у ліцензованому навчальному закладі, з проходженням професійно-практичної підготовки (виробничого навчання та виробничої практики) на підприємствах, які замовляють кадри і мають належні умови для організації практичного навчання. Адже саме такий підхід дозволяє максимально наближати професійне навчання до умов реального виробництва, конкретних робочих місць, враховувати вимоги роботодавців до рівня кваліфікації та профілю компетентності працівників.

На цей час і в проекті Закону України «Про освіту», і проекті Закону України «Про професійну освіту» присутні положення щодо дуальної форми здобуття освіти.

За результатами засідання круглого столу буде запропоновано конкретний план дій щодо запровадження пілотного проекту з професійної підготовки кадрів за дуальною системою на базі відповідних вищих та професійно-технічних навчальних закладів.