Реалізація нової освітньої ідеології "Освіта - наука - ринок праці"

16 лютого 2015, 12:55

Реалізація нової освітньої ідеології «Освіта-наука-ринок праці»

 

За інціативи народного депутата України Співаковського Олександра Володимировича та ректора Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут» Згуровського Михайла Захаровича, 11 лютого 2015 року відбулася нарада на базі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут» на тему «Науково-технічні розробки за комплексною програмою університету «Системи спеціального та подвійного призначення». Зустріч проводилась за участю вищого керівництва ДК «Укроборонпром», представників Адміністрації Президента України, Міністерства освіти і науки України, Міжвідомчої комісії з політики військово-технічного співробітництва та експортного контролю, ВАТ «Меридіан» та науковців університету НТУУ «КПІ», які презентували свої розробки  оборонного характеру.

Розпочавши нараду, Михайло Захарович Згуровський наголосив на постійному дотриманні інноваційності Національним технічним університетом «Київський політехнічний інститут», нагадав про видатних випускників та їх досягнення. За його словами, останнім часом з’явилися перші ознаки синтезу науки, освіти та бізнес-середовища. Так, у 2006 році було створено науковий парк НТУ «КПІ», в який вже входить близько 110 інноваційних компаній. Спільно з цими компаніями, ряд технологій було виведено на ринки різних країн світу.

Під час наради було презентовано розробки науковців Національного технічного університету «Київський політехнічний інститут», які потенційно готові до серійного виробництва та передачі на озброєння. А саме, було представлено науково-технічні розробки за трьома основними напрямами: «Зброя та захист від неї», «Системи зв'язку та інформаційної безпеки», «Системи забезпечення військової діяльності». В рамках наради було обговорено шляхи співпраці між технічними університетами України, ДК «Укроборонпром» та владою. Генеральний директор ДК «Укроборонпром» Романов Роман Анатолійович з вдячністю наголосив на тому, що не зважаючи на відсутність протягом останнього часу належної уваги до військово-оборонного комплексу України, представники наукової еліти проводили плідну роботу у розробці технологій. Також Роман Анатолійович з впевністю заявив, що співпраця між ДК «Укроборонпром» та Національним технічним університетом «Київський політехнічний інститут» має важливе стратегічне значення, перш за все, в рамках вирощування майбутніх спеціалістів. Зупинившись окремо на кожній з презентованих розробок, пан Романов відмітив їхню важливість, актуальність та перспективність співпраці у цих напрямках.

Голова Міжвідомчої комісії з політики військово-технічного співробітництва та експортного контролю Гладковський Олег Володимирович підкреслив актуальність питання модернізації існуючої техніки та співпраці у цьому напрямку.

Заступник Міністра освіти і науки України Стріха Максим Віталійович підтримав ідею створення моделі трьохсторонньої взаємодії «освіта-наука-ринок праці».

В свою чергу, народний депутат України Олександр Володимирович Співаковський зазначив, що основним завданням Комітету з питань науки та освіти України, як профільного у питанні формування моделі взаємодії «освіта –  наука – ринок праці» є те, щоб ринок праці запрацював, таким чином, що на виході з університету людський капітал мав додану вартість, як мінімум, в 20-30 разів більше, ніж на початковому етапі навчання. Недостатня кількість коштів, яка виділяється на науку є основною перешкодою у формуванні людського капіталу. «Філософія розвитку України полягає в тому, що значна кількість грошей повинна залишатися в Україні», - зазначив Олександр Володимирович. Створення майданчиків співпраці між університетом і підприємством – основа кластерної моделі. На практиці, це може бути реалізовано в рамках співпраці між технічними університетами, які мають підготовлених спеціалістів та наукові розробки з підприємствами ОПК. Отже, основними завданнями на сьогодні є відпрацювання інтерфейсу кластерної моделі, а також формування відповідної вартості технологій та ноу-хау, які розробляються в університетах.