"Закон "Про освіту" має відкривати можливості, а не примушувати", - Лілія Гриневич під час круглого столу з питань у сфері національних кваліфікацій

26 червня 2014, 15:19

«Закон «Про освіту» має відкривати можливості, а не примушувати», - Лілія Гриневич під час круглого столу з питань у сфері національних кваліфікацій

 

25 - 26 червня 2014 року у Києві відбувся круглий стіл експертів «Способи регулювання питань у сфері національних кваліфікацій, рамки кваліфікацій та органів з управління кваліфікаціями в Національному рамковому Законі про освіту».

Учасниками круглого столу, який проходив у Київському національному університет імені Тараса Шевченка, були представники Верховної Ради України, експертна група з розробки проекту закону «Про освіту», представники Міністерства освіти і науки України, соціальні партнери, міжнародні експерти. Захід організовано Комітетом з питань науки та освіти у співпраці з Європейським фондом освіти та Радою Європи.

Голова Комітету Лілія Гриневич, відкриваючи засідання, зауважила, що зараз Україна має вікно можливостей для зняття низки перепон у системі управління освітою. Є потреби змін, є політична воля та підтримка суспільства.

«Не зважаючи на те, що в Україні йде війна, не зважаючи на фінансову кризу, ми маємо пропонувати суспільству систему реформ. На наступному тижні в парламенті буде розглядатися у другому читанні законопроект «Про вищу освіту». Його прийняття зобов’язує нас гармонізувати законодавство у сфері освіти, зокрема, прийняти нову редакцію базового закону «Про освіту», - сказала вона.

Напрацювання круглого столу мають дати відповіді, по-перше, на світоглядні питання щодо рамки кваліфікацій та стандартів освіти, по-друге, це - питання про втілення конкретного механізму рамки кваліфікацій в систему української освіти.

Міжнародні експерти детально розповіли про відповідну міжнародну практику. Разом з українськими експертами обговорили, яким чином Україна могла би використати світовий досвід в процесі актуалізації свого національного законодавства у сфері освіти.

Зокрема, експерт, старший спеціаліст з питань кваліфікацій Європейського фонду освіти Ар’єн Дей дав пояснення, чому і яким чином має здійснюватись регулювання питань у сфері НРК та кваліфікацій. Про досвід розробки системи рамок кваліфікацій, в тому числі функцій та обов’язків агенцій чи органів у сфері кваліфікацій, інституційне регулювання національної рамки кваліфікацій та правову практику в Європі, проінформував Відмантас Тутліс. Професор, доктор Денніс Фаррінгтон, який неодноразово консультував українське профільне міністерство, експерт з питань вищої освіти Ради Європи, представив доповідь про те, які положення має бути прописано в законі стосовно кваліфікацій у сфері вищої освіти.

Також поділилися своїм досвідом  у цій сфері експерт “Програми сприяння зовнішньому тестуванню в Україні”, народний депутат України ІІ скликання Володимир Ковтунець, директор департаменту професійно-технічної освіти Міністерства освіти і науки  України Супрун В'ячеслав, президент Міжнародного фонду досліджень освітньої політики Тарас Фініков, перший Віце-президент Національної академії педагогічних наук України Володимир Луговий.

Учасники заходу детально проаналізували положення статей проекту розділу закону «Про освіту», який стосується національної рамки кваліфікацій.

Підбиваючи підсумки роботи круглого столу, Лілія Гриневич наголосила, що «дуже важливо, щоб система освіти була відкрита і динамічна, щоб людина мала вибір та вирішувала, як і які їй здобувати освітні послуги та як складати свою загальну освітню траєкторію.  А наше завдання, щоб закон спроектував таку відкриту та гнучку систему. Закон має відкривати можливості, а не примушувати».