Парламентські слухання: обговорено питання освіти, охорони здоров'я та соціального забезпечення дітей з особливими потребами

05 червня 2014, 10:56

Парламентські слухання: обговорено питання освіти, охорони здоров’я та соціального забезпечення дітей з особливими потребами

 

4 червня 2014 року відбулися парламентські слухання на тему: «Освіта, охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей з порушеннями психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх вирішення».

Комітет з питань науки і освіти Верховної Ради України до обговорення питання запросив понад 500 учасників із більш як 50-ти інституцій з України та зарубіжжя, зокрема, представників міністерств, керівників шкіл, працівників навчальних закладів та центрів, профільних установ, громадських організацій, профспілок, науковців, експертів.

Голова профільного комітету Лілія Гриневич відзначила, що необхідно оптимізувати систему управління державної опіки дітей з особливими потребами. Зокрема, через мережу інклюзивних ресурсних центрів можна налагодити міжвідомчу координацію. Крім цього, існує потреба у створенні єдиної ресурсної бази для педагогів та батьків дітей з особливими освітніми потребами.

Україна взяла на себе обов'язок впровадити інклюзивну модель освіти, ратифікувавши у 2009 році Конвенцію ООН про права людей з інвалідністю. «Наша мета – створити систему освіти, яка дозволить до кожної дитини ставитися особливо», – сказала Лілія Гриневич, говорячи про важливість впровадження так званої інклюзивної моделі освіти.

Також вона акцентувала увагу на більш якісній підготовці педагогів для дітей з особливими освітніми потребами. Адже на сьогодні майже 70% педагогів говорять, що вони не готові, або не бажають працювати з особливими дітьми в звичайних класах.

За словами Лілії Гриневич, нині доопрацьовується новий закон про вищу освіту, яким створюються умови для навчання особам з особливими потребами у вищих навчальних закладах.

Незабаром парламент прийме у другому читанні зміни до закону про дошкільну освіту, щоб передбачити можливість створення при дошкільних навчальних закладах спеціальних та інклюзивних груп. Тим же законопроектом усуваються і законодавчі прогалини, які гальмують впровадження посад асистента вчителя у інклюзивних класах загальноосвітніх шкіл.

«Якщо держава, яка обрала європейський шлях розвитку, ми повинні гарантувати гідність кожному своєму громадянину», – резюмувала Лілія Гриневич.

Загалом учасники слухань виступаючи у залі Парламенту наголошували на необхідності систематизації й удосконалення усіх норм, які регулюють статус дітей з обмеженими можливостями.

За підсумками виступів і пропозицій прийнято рекомендації, які буде подано на затвердження до Верховної Ради України.