Комітет з питань науки і освіти на засіданні 24 грудня 2014 року розглянув проект Закону України про Державний бюджет України на 2015 рік (реєстр. № 1000 від 23.12.2014), поданий Кабінетом Міністрів України

24 грудня 2014, 17:28

Комітет з питань науки і освіти на засіданні 24 грудня 2014 року розглянув  проект Закону України про Державний бюджет України на 2015 рік (реєстр.  1000 від 23.12.2014),  поданий Кабінетом Міністрів України

Комітет з питань науки і освіти на своєму засіданні 24 грудня 2014 року обговорив проект Закону України про Державний бюджет України на 2015 рік та відзначає, що освітня  і наукова сфери не зважаючи на складні економічні умови завжди залишались пріоритетними у формуванні бюджетної політики  розвинених країн світу. Саме наука і освіта закладають основи майбутнього розвитку але вони є найбільш вразливими і за відсутності уваги з боку держави найбільш потерпають в часи кризи.  

          Комітет зазначає, що загальні видатки Державного бюджету на 2015 рік плануються у розмірі 502 936, 68 млн. гривень, що на 93,9 млрд. грн. більше ніж було передбачено державним бюджетом на 2014 рік. Однак  видатки  загального фонду державного бюджету України на 2015 рік Міністерству освіти і науки, Національній академії наук України  та національним галузевим академіям наук плануються в обсязі 15 977,8 млн. грн., що на 28% менше ніж у 2014 році (зменшено на 6 430,9 млн. грн.).   

          Національна академія педагогічних наук України, Національна академія аграрних наук України у 2015 році забезпечується на 80% та 50% менше ніж у 2014 році. На 27 % скорчуються видатки на вузівську науку.

Вносяться  зміни та призупиняється дія  більшості важливих положень законів у сфері освіти та науки, що має на меті зекономити бюджетні кошти. Проте двічі проведений секвестр державного бюджету у 2014 році вже заклав негативний вплив на галузь.

 Скасування та призупинення на законодавчому рівні гарантій належного фінансового забезпечення галузі освіти і науки,  гарантій держави на отримання повної загальної середньої освіти на безоплатній основі, створення шкіл  у сільській місцевості незалежно від наявної кількості учнів, повного утримання  дітей, позбавлених батьківського піклування, і дітей, які потребують особливих умов виховання в державних професійно-технічних навчальних закладах, положень щодо наповнюваності класів, тижневого педагогічного навантаження вчителя, вихователя, гарантій щодо соціального захисту учнів, гарантій держави педагогічним, науково-педагогічним, науковим працівникам, виглядають не як факт кризового заходу, а як етап запровадження нових підходів до освітянської та наукової політики, які не  відповідають сучасним світовим тенденціям.

 Кабінетом Міністрів України пропонується затвердити особливий порядок проведення індексації грошових доходів населення у межах фінансових ресурсів бюджетів усіх рівнів, що негативно позначиться на соціальному становищі працівників науки і освіти. Зупиняється дія Закону України "Про вищу освіту",  та частини  статей законів "Про освіту","Про загальну середню освіту","Про позашкільну освіту","Про дошкільну освіту", "Про наукову та науково-технічну діяльність".   

Додатком 10 проекту Закону України «Про  Державний бюджет на 2015 рік» необґрунтовано внесено низку загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів загальнодержавного значення, коледжів та технікумів до переліку закладів, які передаються на фінансування з місцевих бюджетів.

Серед цих навчальних закладів є ексклюзивні навчальні заклади, які здійснюють навчання дітей з усієї України з певного напрямку,  надають поглиблену освіту з фізики і математики, фізкультури і спорту обдарованим дітям України.

Загальнодержавні позашкільні навчальні заклади – забезпечують розвиток здібностей і обдарувань у дітей шкільного віку з усієї країни, задоволення їхніх інтересів, духовних запитів і потреб у освіті за межами обов’язкової шкільної програми, у їх професійному визначенні.

          За результатами обговорення проекту Закону України про Державний бюджет України на 2015 рік Комітет з питань науки і освіти направив до бюджетного Комітету конкретні пропозиції щодо фінансування науки, освіти, інтелектуальної власності.

          У засіданні Комітету брали участь народні депутати-члени Комітету:

Гриневич Лілія Михайлівна; Співаковський Олександр Володимирович; Кириленко Іван Григорович; Скрипник Олексій Олексійович; Кремінь Тарас Дмитрович; Литвин Володимир  Михайлович.

На засіданні Комітету також були присутні: Совсун Інна Романівна – Перший заступник Міністра освіти і науки України, Дніпров Олексій Сергійович - заступник Міністра - керівник апарату Міністерства освіти і науки України, Стріха Максим Віталійович - заступник Міністра освіти і науки України, Матвійчук Володимир Макарович - заступник Міністра - керівник апарату Міністерства фінансів України, Загородній Анатолій Глібович - віце-президент Національної Академії Наук України, Тихий Володимир Павлович - віце-президент Академії правових наук України, Бащенко Михайло Іванович - віце-президент Української академії аграрних наук, Кундієв Юрій Ілліч - перший віце-президент Академії медичних наук України, Кремень Василь Григорович - президент Національної академії педагогічних наук України, Романюк Сергій Михайлович - заступник Голови ЦК профспілки працівників освіти і науки України, Широков Анатолій Іванович - Голова ЦК профспілки працівників НАН України, Яцунь Олександр Михайлович - голова Київської міської організації Профспілки працівників освіти і науки, Шульга Наталія Іванівна - голова постійної комісії з питань освіти, науки та інноваційної політики Київської міської ради.