Засідання Комітету 11 квітня 2012 року
18 квітня 2012, 12:44
КОМІТЕТ З ПИТАНЬ НАУКИ І ОСВІТИ
До протоколу № 57
від 11 квітня 2012 року
Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України
щодо удосконалення управління професійно-технічною освітою
(реєстр. № 9587 від 13.12.2011р., Кабінет Міністрів України)
__________________________________________________________
Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти в и р і ш и в:
1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення управління професійно-технічною освітою (реєстр. № 9587 від 13.12.2011р.), внесений Кабінетом Міністрів України, за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу.
2. Доручити народному депутату України, Голові Комітету з питань науки і освіти Луцькому М.Г. представити рішення з цього питання на засіданні Верховної Ради України.
Голова Комітету М.Г.Луцький
Про проект Закону про внесення змін до деяких
законодавчих актів України з питань освіти
(щодо вдосконалення державної політики в галузі освіти)
(реєстр. № 8622 від 03.06.2011р., н.д.К.Самойлик)
_______________________________________________________________
Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти в и р і ш и в:
1. Рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань освіти (щодо вдосконалення державної політики в галузі освіти) (реєстр. № 8622 від 03.06.2011р.), внесений народним депутатом України К.Самойлик прийняти за основу.
2. Визначити співдоповідачем від Комітету на пленарному засіданні Верховної Ради України із зазначеного питання народного депутата України Баранова-Мохорта С.М.
Голова Комітету М.Г.Луцький
Про проект Закону про внесення змін до Закону України
“Про дошкільну освіту” (щодо виховання рідною мовою)
(реєстр. № 9714 від 16.01.2012р., н.д.В.Колесніченко)
_______________________________________________________________
Розглянувши проект Закону про внесення змін до Закону України “Про дошкільну освіту” (щодо виховання рідною мовою) Комітет звертає увагу на те, що законопроект за реєстраційним № 9714-1 (який є альтернативним до зазначеного проекту закону), спрямований не лише на врегулювання аналогічних положень та норм, а й охоплює більш ширше коло питань щодо вдосконалення законодавства в системі дошкільної освіти.
Враховуючи викладене, Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти в и р і ш и в:
1. За результатами розгляду у першому читанні проект Закону про внесення змін до Закону України “Про дошкільну освіту” (щодо виховання рідною мовою) (реєстр. № 9714 від 16.01.2012р.), внесений народними депутатами України В.Колесніченком відхилити.
2. Визначити співдоповідачем на сесії Верховної Ради України із зазначеного питання народного депутата України, секретаря Комітету з питань науки і освіти Самойлик К.С.
Голова Комітету М.Г.Луцький
Про проект Закону про внесення змін до Закону України
“Про дошкільну освіту”
(щодо організації навчально-виховного процесу)
(реєстр. № 9714-1 від 02.02.2012р.,
н.д.К.Самойлик, В.Курило, С.Баранов-Мохорт)
____________________________________________________________
Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти в и р і ш и в:
1. За результатами розгляду у першому читанні проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про дошкільну освіту” (щодо організації навчально-виховного процесу) (реєстр. № 9714-1 від 02.02.2012 року), внесений народними депутатами України К.Самойлик, В.Курилом, С.Барановим-Мохортом прийняти за основу.
2. Визначити співдоповідачем на сесії Верховної Ради України із зазначеного питання народного депутата України Баранова-Мохорта С.М.
Голова Комітету М.Г.Луцький
Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо діяльності Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України,
Міністерства охорони здоров’я, Міністерства енергетики та вугільної
промисловості, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність
яких спрямовується та координується через відповідних міністрів,
Державного комітету телебачення і радіомовлення)
(реєстр. № 10220 від 16.03.2012р., н.д.Ю.Мірошниченко)
________________________________________________________________
Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти розглянувши поданий народним депутатом України Ю.Мірошниченком проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо діяльності Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Міністерства охорони здоров’я, Міністерства енергетики та вугільної промисловості, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів, Державного комітету телебачення і радіомовлення) та заслухавши інформацію Міністерства юстиції України до зазначеного законопроекту, в и р і ш и в:
1. Інформацію Міністерства юстиції України до проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо діяльності Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Міністерства охорони здоров’я, Міністерства енергетики та вугільної промисловості, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів, Державного комітету телебачення і радіомовлення) взяти до відома.
2. Рекомендувати Верховній Раді України прийняти у першому читанні проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо діяльності Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Міністерства охорони здоров’я, Міністерства енергетики та вугільної промисловості, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів, Державного комітету телебачення і радіомовлення) (реєстр. № 10220).
3. Співдоповідачем від Комітету на пленарному засіданні Верховної Ради України із зазначеного законопроекту визначити Голову Комітету з питань науки і освіти М.Г.Луцького.
Голова Комітету М.Г.Луцький
Про проект Закону про економічний експеримент щодо створення
сприятливих умов для розвитку в Україні індустрії програмної продукції
(реєстр. № 8267 від 04.08.2011р.,
н.д.Є.Царьков, В.Янукович, О.Царьов, К.Ващук, П.Цибенко, С.Гриневецький, В.В’язівський, C.Аржевітін, С.Давимука, К.Самойлик, друге читання)
________________________________________________________________
Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти, розглянувши пропозиції суб’єктів права законодавчої ініціативи до проекту Закону про економічний експеримент щодо створення сприятливих умов для розвитку в Україні індустрії програмної продукції (реєстр. № 8267 від 04.08.2011р.), в и р і ш и в:
1. Підтримати проект Закону про економічний експеримент щодо створення сприятливих умов для розвитку в Україні індустрії програмної продукції (реєстр. № 8267 від 04.08.2011р.), що підготовлений до другого читання з врахуванням пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи, та рекомендувати Верховній Раді України прийняти його у цілому як закон.
2. Враховуючи пов’язаність цього законопроекту із законопроектом реєстр. № 9744, який прийнятий у другому читанні та доопрацьовується Комітетом з питань фінансів, банківської діяльності та митної політики, доручити секретаріату Комітету узгодити ці законопроекти, особливо в частині погодження позицій щодо видів діяльності та суб’єктів господарювання індустрії програмного забезпечення.
3. Доповідачем від Комітету на пленарному засіданні Верховної Ради України із зазначеного питання визначити Голову Комітету з питань науки і освіти Луцького М.Г.
Голова Комітету М.Г.Луцький
Про прийняття за основу Рекомендацій парламентських слухань на тему: “Освіта в сільській місцевості: кризові тенденції та шляхи їх подолання”
(14 березня 2012 року)
_________________________________________________________________
Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти в и р і ш и в:
1. Проект Рекомендацій парламентських слухань “Освіта в сільській місцевості: кризові тенденції та шляхи їх подолання” прийняти за основу.
2. Запропонувати народним депутатам України – членам Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти у триденний термін подати можливі пропозиції та зауваження до зазначеного проекту Рекомендацій.
Голова Комітету М.Г.Луцький
Про проект Постанови про відкликання
проекту Закону України про вищу освіту
(реєстр. № 9655-2П від 29.03.2012р., н.д.М.Луцький)
_____________________________________________________________
Розглянувши проект Постанови про відкликання проекту Закону України про вищу освіту ( реєстр. № 9655-2П від 29.03.2012р.), внесений народним депутатом України Луцьким М.Г., Комітет в и р і ш и в:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до частини другої статті 104 Закону України “Про Регламент Верховної Ради України” проект Постанови про відкликання проекту Закону України про вищу освіту (реєстр. № 9655-2П від 29.03.2012р.), поданий народним депутатом України Луцьким М.Г., прийняти за основу та в цілому.
2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету з питань фахової освіти Курилу В.С.
Голова Комітету М.Г.Луцький
Про проект Закону про внесення змін до статті 8 Закону України
“Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту
дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування”
(щодо матеріальної допомоги)
(реєстр. № 10136 від 29.02.2012р., Кабінет Міністрів України)
____________________________________________________________________
Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти в и р і ш и в:
1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону про внесення змін до статті 8 Закону України “Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування” (щодо матеріальної допомоги) (реєстр. № 10136 від 29.02.2012р.), поданий Кабінетом Міністрів України, за підсумками розгляду в першому читанні прийняти за основу і в цілому як закон.
2. Рішення надіслати до Комітету Верховної Ради України з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму.
Голова Комітету М.Г.Луцький
Про проект Закону про внесення змін до Закону України
“Про телекомунікації”
(щодо гарантування прав на свободу одержання
і передання інформації в Інтернеті)
(реєстр. № 9795 від 06.02.2012р., н.д.О.Фельдман)
__________________________________________________________
Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти, заслухавши інформацію про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про телекомунікації” (щодо гарантування прав на свободу одержання і передання інформації в Інтернеті) (реєстр. № 9795 від 06.02.2012р.) в и р і ш и в:
1. Рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду в першому читанні проект Закону про внесення змін до Закону України “Про телекомунікації” (щодо гарантування прав на свободу одержання і передання інформації в Інтернеті) (реєстр. № 9795 від 06.02.2012р.), внесений народним депутатом України О.Фельдманом, відхилити.
2. Рішення Комітету надіслати до Комітету Верховної Ради України з питань транспорту і зв’язку.
Голова Комітету М.Г.Луцький
Про проект Закону про порядок обчислення часу на території України
(реєстр. № 10125 від 27.02.2012р., Кабінет Міністрів України)
_____________________________________________________________
Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти розглянув проект Закону про порядок обчислення часу на території України (реєстр. № 10125 від 27.02.2012р.), поданий Кабінетом Міністрів України, в и р і ш и в:
1. Рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду в першому читанні проект Закону про порядок обчислення часу на території України (реєстр. № 10125), поданий Кабінетом Міністрів України прийняти за основу.
2. Співдоповідачем від Комітету на пленарному засіданні Верховної Ради України із зазначеного питання визначити Голову Комітету з питань науки і освіти Луцького М.Г.
Голова Комітету М.Г.Луцький
Про проект Закону про застосування часових поясів
на георгафічній території України
(реєстр. № 9186 від 20.09.2011р., н.д.С.Терьохін)
____________________________________________________________
Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти розглянув проект Закону про застосування часових поясів на георгафічній території України (реєстр. № 9186 від 20.09.2011р.), поданий народним депутатом України С.Терьохіним, в и р і ш и в:
1. Погодитися з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України і рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду в першому читанні проект Закону про застосування часових поясів на георгафічній території України (реєстр. № 9186), поданий народним депутатом України С.Терьохіним, відхилити.
2. Співдоповідачем від Комітету на пленарному засіданні Верховної Ради України із зазначеного питання визначити Голову Комітету з питань науки і освіти Луцького М.Г.
Голова Комітету М.Г.Луцький
Про проекти Постанов Верховної Ради України
щодо обчислення часу на території України
(реєстр. № 9287 від 13.10.2011р., н.д.А.Семинога,
реєстр. № 9287-1 від 13.10.2011р., н.д.В.Колесніченко,
реєстр. № 9287-2 від 14.10.2011р., н.д.С.Давимука,
реєстр. № 9287-3 від 14.10.2011р., н.д.Т.Чорновіл)
______________________________________________________________
Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти розглянув проекти Постанов Верховної Ради України про уточнення порядку обчислення часу на території України (реєстр. № 9287), поданий народним депутатом України А.Семиногою; про встановлення порядку обчислення часу на території України (реєстр. № 9287-1), поданий народним депутатом України В.Колесніченком; про порядок обчислення часу на території України (реєстр. № 9287-2), поданий народним депутатом України С.Давимукою; про внесення змін до Постанови Верховної Ради України “Про зміну порядку обчислення часу на території України” (реєстр. № 9287-3), поданий народним депутатом України Т.Черноволом, в и р і ш и в:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відхилити проекти Постанов Верховної Ради України про уточнення порядку обчислення часу на території України (реєстр. № 9287), поданий народним депутатом України А.Семиногою; про встановлення порядку обчислення часу на території України (реєстр. № 9287-1), поданий народним депутатом України В.Колесніченком; про порядок обчислення часу на території України (реєстр. № 9287-2), поданий народним депутатом України С.Давимукою; про внесення змін до Постанови Верховної Ради України “Про зміну порядку обчислення часу на території України” (реєстр. № 9287-3), поданий народним депутатом України Т.Чорноволом.
2. Співдоповідачем від Комітету на пленарному засіданні Верховної Ради України визначити Голову Комітету з питань науки і освіти Луцького М.Г.
Голова Комітету М.Г.Луцький
Про зміни у складі позаштатних консультантів
Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти
________________________________________________________________
Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти в и р і ш и в:
1. Порушити клопотання перед Керівником Апарату Верховної Ради України В.Зайчуком про скасування Розпорядження від 19 березня 2008 року № 3180 щодо призначення позаштатних консультантів Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти.
2. Призначити на посаду позаштатних консультантів Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти:
Ляшенка Олександра Івановича - академіка-секретаря відділення дидактики, методики та інформаційних технологій в освіті Національної академії педагогічних наук України, доктора педагогічних наук, професора.
Мазаракі Анатолія Антоновича - ректора Київського національного торговельно-економічного університету, доктора економічних наук, професора, дійсного члена Національної академії педагогічних наук України.
Ничкало Неллю Григорівну - академіка-секретаря відділення педагогіки і психології професійно-технічної освіти Національної академії педагогічних наук України, доктора педагогічних наук, професора.
Родіонова Михайла Кузьмича - народного депутата України IV скликання, професора Національного технічного університету “Київський політехнічний інститут”.
Загороднього Анатолія Глібовича - віце-президента Національної академії наук України.
Голова Комітету М.Г.Луцький
Про реалізацію Закону України
“Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки”
__________________________________________________________
Заслухавши та обговоривши інформацію Державного агентства з питань науки, інновацій та інформатизації щодо реалізації Закону України «Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки» від 9 вересня 2010 року, Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти зазначає, що пріоритетні напрями науки і техніки є засобом ефективного залучення наукового та науково-технічного потенціалу країни до вирішення нагальних проблем держави із підвищення конкурентоспроможності вітчизняного виробництва, забезпечення сталого розвитку, національної безпеки України та покращення якості життя населення.
Пріоритетні напрями розвитку науки і техніки розробляються на основі прогнозних досліджень, оцінки очікуваних результатів та їх впливу на економіку України, визначення перспективної науково-технічної тематики, де Україна має об’єктивні передумови для одержання вагомих результатів, та базових установ, котрі спроможні здійснювати науково-технічний супровід пріоритетного напряму на належному рівні.
Реалізація пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки забезпечується шляхом розроблення та виконання, відповідно до визначених пріоритетних тематичних напрямів, наукових досліджень і науково-технічних розробок за державними цільовими програми, державного замовлення на науково-технічну продукцію, підготовку наукових кадрів, інформаційне та матеріально-технічне забезпечення наукових досліджень і розробок.
Згідно із Законом України “Про наукову і науково-технічну діяльність” державні цільові наукові і науково-технічні програми та державне замовлення з реалізації пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки формуються центральним органом виконавчої влади у сфері наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності.
Обсяги коштів, що спрямовуються на реалізацію кожного з пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки, щорічно визначаються Законом “Про державний бюджет України”.
Відповідно до статті 34 Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність” бюджетне фінансування наукових установ та організацій здійснюється за базовим та програмно-цільовим принципом. При цьому, реалізація науково-технічних програм і окремих розробок, сформованих відповідно до пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки, проводиться на конкурсних засадах за програмно-цільовим принципом.
Комітет відзначає, що з метою реалізації Закону України “Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки”, Держінформнауки України розроблено перелік пріоритетних тематичних напрямів наукових досліджень і науково-технічних розробок на період до 2015 року (далі пріоритетних тематичних напрямів), який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 2011 року № 942.
Зазначений перелік включає 38 пріоритетних тематичних напрямів і міг би стати основою для розроблення та виконання відповідних державних цільових програм, формування державного замовлення на науково-технічну продукцію, підготовку наукових кадрів, інформаційне та матеріально-технічне забезпечення наукових досліджень і науково-технічних розробок.
Однак підготовка пріоритетних тематичних напрямів проведена без відповідних прогнозних оцінок та належного науково-технічного обґрунтування. Як наслідок - не визначені кошти для їх реалізації та базові наукові установи, що мають здійснювати науково-технічний супровід пріоритетних тематичних напрямів. У зв’язку з цим національні галузеві академії наук пропонують внести зміни до затверджених пріоритетних тематичних напрямів. У Державному бюджеті України на 2012 рік на реалізацію пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки не передбачені кошти, як того вимагає Закон.
Без належного обґрунтування проведено скорочення кількості діючих державних цільових програм (постанова Кабінету Міністрів від 22. 06. 2011 № 704). Необґрунтовано ліквідовано державну програму прогнозування науково-технічного розвитку на 2008-2012 роки та загальнодержавну програму розвитку високих технологій. Решта програм не приведені у відповідність до пріоритетних напрямів, визначених Законом.
Не відповідає статті 34 Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність” порядок перегляду під пріоритетні тематичні напрями базової наукової тематики наукових установ та організацій, що запропонований пунктом 2 зазначеної вище постанови Кабінету Міністрів України від 7 вересня 2011 року №942. Отже, це може суттєво позначитися на проведенні пошукових наукових досліджень за перспективними науковими напрямами, існуванні вітчизняних наукових шкіл, належній підготовці наукових кадрів та їх матеріально-технічному забезпеченні.
За висновком Міністерства фінансів України потребує суттєвого вдосконалення діючий механізм державного замовлення на проведення науково-дослідних, проектних і конструкторських робіт. Для цього необхідно визначити конкретні завдання, які ставляться перед державними замовниками та виконавцями державного замовлення під час його формування, врегулювати права та обов’язки сторін, їх відповідальність за кінцевий результат та порядок конкурсного відбору виконавців державного замовлення. Такий процес має здійснюватися на засадах об’єктивності і прозорості.
Національна академія наук України відповідно до визначених пріоритетних напрямів ініціювала внесення змін до державних цільових програм, державним замовником яких визначено НАН України. Зазначені зміни мають підвищити результативність цільових програм та забезпечити вагомий внесок в реалізацію таких пріоритетних напрямів як «нові речовини і матеріали», «енергетика та енергоефективність», «інформаційні та комунікаційні технології». Фахівцями НАН України розроблено проект державної цільової програми «Біофортифікація та функціональні продукти на основі рослинної сировини на 2012–2016 роки».
Були також підведені підсумки виконання всіх цільових програм фундаментальних досліджень Академії та визначені нові програми з найважливіших проблем на період до 2016 року за пріоритетним напрямом “Фундаментальні наукові дослідження з найважливіших проблем розвитку науково-технічного, соціально-економічного, суспільно-політичного, людського потенціалу для забезпечення конкурентоспроможності України у світі та сталого розвитку суспільства і держави”.
Разом з тим, кошти, що передбачені Державним бюджетом України для фінансування діяльності Національної академії наук у 2012 році, не забезпечують основної діяльності НАН України, що стримує реалізацію запланованих академію заходів.
З порушенням норм статті 35 Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність” здійснюється фінансування Державного фонду фундаментальних досліджень, діяльність якого має спрямовуватися на підтримку фундаментальних наукових досліджень.
Слід відзначити й інші чинники, які негативно позначаться на реалізації пріоритетних напрямів. Видатки Державного бюджету України у 2012 році на наукову та науково-технічну діяльність становлять 4 727, 1 млн. гривень, що складає 0,37 % ВВП. Це в чотири рази менше ніж передбачено Законом.
Зазначений обсяг бюджетного фінансування розподіляється між 37 розпорядниками коштів, з яких 17 є замовниками завдань за цільовими програмами, що були прийняті у попередні роки. Така кількість розпорядників суттєво впливає на ефективність використання бюджетних коштів та координацію діяльності з реалізації пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки з боку центрального органу виконавчої влади у сфері наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності.
В Державному бюджеті на 2012 рік необґрунтовано поєднані бюджетні програми з виконання робіт за державними цільовими програмами та державним замовленням з іншими бюджетними програмами. Так для НАН України об‘єднані бюджетні програми за КПКВК 6541030, 6541050 та 6541130, а для Держінформнауки України за КПКВК 2201030, 2201090, 2201340. Крім того, бюджетні програми з реалізації державних цільових програм та державного замовлення поєднані з бюджетними програмами проведення фундаментальних і прикладних досліджень і для інших розпорядників бюджетних коштів.
Постановою Кабінету Міністрів від 31. 10. 2011 №1152 внесено зміни до «Порядку формування і визначення замовлення на проведення наукових досліджень і розробок проектних та конструкторських робіт за рахунок коштів державного бюджету». При їх реалізації нівелюється різниця між базовим і програмно-цільовим фінансуванням наукових та науково-технічних досліджень, між основною діяльністю і державним замовленням, що дає підстави Рахунковій палаті України, іншим контролюючим організаціям при перевірці діяльності наукових установ та організацій у матеріалах перевірки необґрунтовано наголошувати на порушенні чинного законодавства та неефективному використанні коштів державного бюджету, що спрямовуються на забезпечення основної діяльності наукових організацій. Перш за все це стосується Національної академії наук України та національних галузевих академій.
Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти в и р і ш и в:
1. Інформацію Державного агентства з питань науки, інновацій та інформатизації щодо реалізації Закону України “Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки” від 9 вересня 2010 року взяти до відома.
2. Визнати, що реалізація Закону України “Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки” не відповідає вимогам його положень, не створено цілісної системи організаційних та фінансових засад розробки та реалізації пріоритетних наукових напрямів, не забезпечено належного розвитку програмно-цільового методу і конкуренції в науковій сфері, ефективної концентрації кадрових, матеріально-технічних, фінансових ресурсів на вирішення актуальних проблем розвитку держави.
3. Рекомендувати Кабінету Міністрів України:
1). Протягом 2012 року розробити та прийняти державну цільову програму прогнозування науково-технічного та інноваційного розвитку України згідно з Законом України “Про державні цільові програми”.
2). При формуванні пропозицій щодо внесенню змін до Закону України «Про державний бюджет України на 2012 рік» передбачити:
видатки на розробку державної цільової програми прогнозування науково-технічного та інноваційного розвитку;
збільшення видатків для Національної академії наук України на 558,15 млн. грн., встановивши їх у сумі 2997,15 млн. грн.
3). Підготувати концепції реалізації пріоритетних напрямів та на їх основі скорегувати тематичні напрями наукових досліджень і науково-технічних розробок, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 2011 рок №942, провести оцінку фінансових, кадрових, матеріально-технічних ресурсів, які мають бути залучені для їх реалізації.
4). Визначити за затвердженими тематичними напрямами наукових досліджень і науково-технічних розробок відповідальних фахівців чи наукові організації, що мають здійснювати науково-технічний супровід пріоритетного напряму, та забезпечити формування науково-технічних програм та державного замовлення з метою їх реалізації.
5). Доручити центральному органу виконавчої влади у сфері наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності визначити обсяги бюджетних коштів для забезпечення реалізації пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки у 2013 році та сформувати окремим рядком відповідну бюджетну програму у Державному бюджеті України на 2013 рік.
Міністерству фінансів щорічно передбачати Міністерству освіти і науки, молоді та спорту капітальні видатки із загального фонду державного бюджету на придбання наукоємного обладнання для виконання фундаментальних досліджень та прикладних досліджень і розробок вищими навчальними закладами і науковими установами, підпорядкованими міністерству, за бюджетною програмою “Дослідження, наукові та науково-технічні розробки, виконання робіт за державними цільовими програмами та державним замовленням, виконання міжнародних наукових та науково-технічних програм і проектів вищими навчальними закладами та науковими установами, фінансова підтримка наукової інфраструктури та наукових об’єктів, що становлять національне надбання, амбулаторне медичне обслуговування працівників Кримської астрофізичної обсерваторії” (КПКВК 2201040).
6). Переглянути засади формування державного замовлення у сфері науки і техніки, розробити та затвердити порядок відбору та реалізації в рамках державного замовлення найважливіших науково-технічних розробок за пріоритетними напрямами розвитку науки і техніки, передбачити при цьому чітке розмежування базового і програмно-цільового фінансування та внести відповідні зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 року № 1084.
7). Залучити до реалізації пріоритетного напряму “Фундаментальні наукові дослідження з найважливіших проблем розвитку науково-технічного, соціально-економічного, суспільно-політичного, людського потенціалу для забезпечення конкурентоспроможності України у світі та сталого розвитку суспільства і держави” Державний фонд фундаментальних досліджень для фінансування наукових досліджені на грантовій основі.
8). Згідно статті 35 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» здійснювати видатки Державному фонду фундаментальних досліджень окремим рядком у Державному бюджеті України, збільшити його фінансування.
9). Вжити заходи щодо поліпшення координації діяльності всіх центральних органів виконавчої влади, підвищити права та відповідальність центрального органу виконавчої влади у сфері наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності за реалізацію пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки в Україні; оптимізувати кількість головних розпорядників бюджетних коштів державних цільових наукових та науково-технічних програм та державного замовлення на створення наукової і науково-технічної продукції.
10). У проекті Закону про Державний бюджет України на 2013 рік та проектах законів про Державний бюджет на наступні роки передбачити збільшення видатків на наукову та науково-технічну діяльність та забезпечити їх спрямування на реалізацію пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки.
11). Опрацювати питання щодо доцільності створення державних ключових (наукових) лабораторій, як оптимального механізму координації та концентрації матеріальних та фінансових ресурсів для проведення досліджень і розробок з пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки.
4. Враховуючи надзвичайну важливість реалізації Закону України «Про пріоритетні напрями з розвитку науки і техніки» для інноваційного розвитку економіки України, провести в червні 2012 року з широким залученням представників органів державної влади, державних академії, вищих навчальних закладів, громадських наукових організацій, науковців слухання Комітету з цього питання.