225

08 липня 2010, 16:33

Комітет з питань науки і освіти затвердив  Рекомендації слухань у Комітеті на тему:  “Стан та проблеми реалізації Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність та шляхи його вдосконалення”, які відбулись 30 червня 2010 року.

 

Учасники слухання в рекомендаціях наголосили на необхідності врахування пріоритетності розвитку науки та науково-технічного потенціалу при формуванні законодавчої бази.

 

Вони рекомендують Кабінету Міністрів України серед іншого забезпечити розвиток пріоритетних напрямів науки і техніки та інноваційної діяльності, підвищити виконавчу дисципліну міністерств і відомств щодо реалізації законів, скоротити кількість розпорядників бюджетних коштів у сфері науки та науково-технічній діяльності.

 

В рекомендаціях наголошується на необхідності створення ефективної загальнодержавної  системи прогнозування науково-технічного інноваційного розвитку,  розробки науково-технічних та інноваційних пріоритетів, науково-технічного програмування та державного замовлення з метою вирішення найгостріших проблем національної безпеки, сталого розвитку, ресурсозбереження, інноваційно-інвестиційних зрушень.

 

Учасники слухань пропонують спрямовувати 10% коштів від приватизації державного майна на забезпечення інноваційної діяльності.

 

Також, Кабінету Міністрів України рекомендовано запровадити заходи щодо збереження майна та земельних ділянок державних академій, наукових організацій та вищих навчальних закладів, а також розробити ефективну податкову та бюджетну політику щодо стимулювання науково-технічної та інноваційної діяльності наукових установ та вищих навчальних закладів.

 

Окрім того, пропонується розробити заходи щодо підвищення соціального статусу наукових працівників, особливо молодих вчених, а саме підвищити їм заробітну плату, ввести стимулюючі надбавки за результативність роботи, підвищити розмір доплат за науковий ступінь, забезпечити наукових працівників житлом, перш за все молодих вчених, які мають науковий ступінь і працюють в науково-технічній сфері.