17 жовтня 2024 року відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій. Головував Голова Комітету з питань освіти, науки та інновацій Бабак С.В. На засіданні були присутні народні депутати України – члени Комітету: Колебошин С.В., Піпа Н.Р., Воронов В.А., Гришина Ю.М., Грищук Р.П., Колюх В.В., Лис О.Г., Павленко Р.М.
У засіданні брали участь народний депутат України Георгій Мазурашу, представники Офісу Президента України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Міністерства освіти і науки України, Міністерства фінансів України, Міністерства молоді та спорту України, Міністерства культури та стратегічних комунікацій, Міністерства розвитку громад та територій України, Національної академії наук України, Національної академії педагогічних наук України, Українського центру оцінювання якості освіти, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», ДУ «Український інститут розвитку освіти», Національного агентства кваліфікацій, ГО «Спілка ректорів закладів вищої освіти України», Аналітичного центру Асоціації міст України, експерти. Усього понад 50 учасників.
Переглянути запис засідання, яке транслювалось у прямому ефірі, в соціальних мережах, можна за покликанням.
Під час засідання були розглянуті окремі питання порядку денного:
Про проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2025 року» (реєстр. № 12053 від 23.09.2024)
Законопроект розроблено з метою необхідності забезпечення організації вступної кампанії 2025 року в особливому порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
Заслухавши та обговоривши інформацію ініціаторів законопроекту, Голови Комітету Сергія Бабака, голови підкомітету з питань вищої освіти Комітету Юлії Гришиної, директорки Українського центру оцінювання якості освіти Тетяни Вакуленко, народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій ухвалили висновок рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2025 року» (реєстр. № 12053 від 23.09.2024) за результатами його розгляду в першому читанні прийняти за основу та в цілому.
Про стан забезпечення підручниками та посібниками закладів загальної середньої освіти у 2024/2025 роках
Відповідно до статті 14 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» щодо контрольних функцій комітетів, аналізу практики застосування законодавчих актів у діяльності державних органів, їх посадових осіб з питань, віднесених до предметів відання комітетів, Комітет Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій на своєму засіданні розглянув стан забезпечення підручниками та навчальними посібниками закладів загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році.
Учасники засідання заслухали та обговорили інформацію Голови Комітету Сергія Бабака, заступника Голови Комітету Сергія Колебошина, заступниці Міністра освіти і науки України Надії Кузьмичової, директора ДНУ «Інститут модернізації змісту освіту» Євгена Баженкова, директора ДУ «Український інститут розвитку освіти» Наталії Софій, та констатували наявність проблем щодо забезпечення підручниками та навчальними посібниками закладів загальної середньої освіти, які набули системного характеру, призвели до затримки доставки підручників і посібників до закладів загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році та потенційно можуть призвести до зриву доставки підручників та посібників у наступному навчальному році, зокрема:
несвоєчасність доставки підручників та навчальних посібників безпосередньо до закладів загальної середньої освіти, у тому числі навчальної літератури для дітей з порушенням зору та дітей з навчанням мовами національних меншин;
відсутність належних механізмів забезпечення підручниками та посібниками українських дітей, які перебувають закордоном;
порушення вимог чинного законодавства в частині запровадження інтерактивного електронного додатку до підручника та обов’язкової апробації навчальної літератури, закупівля якої здійснюється за кошти державного бюджету;
низька якість змісту підручників та відсутність необхідних заходів з боку МОН, зокрема щодо вдосконалення процедури конкурсного відбору підручників та посібників для здобувачів повної загальної середньої освіти та педагогічних працівників.
Народними депутатами України – членами Комітету було ухвалено рішення продовжити розгляд цього та інших запланованих питань порядку денного на наступному засіданні Комітету 22 жовтня 2024 року.