31 жовтня 2022

У межах роботи над Національною програмою психічного здоров’я та психосоціальної підтримки, створення якої ініціювала Олена Зеленська, проведено Стратегічну сесію щодо послуг із психічного здоров’я для дітей

Зокрема, було опрацьовано ідеї щодо оптимальних способів надання допомоги й підтримки, маршрутів для отримання послуг, ролі родини, школи, громади, психологів, лікарів та бізнесів у цих процесах. Проаналізовано різні сфери, які тим чи іншим чином пов’язані з дітьми, і розглянуто варіанти їх поєднання задля створення комплексної системи піклування про психічне здоров’я молодшого покоління.

Інформація про захід розміщена за посиланням:

https://www.president.gov.ua/news/olena-zelenska-vzyala-uchast-u-strategichnij-sesiyi-shodo-po-78813

 

Департамент освіти і науки Київської міської державної адміністрації звернувся листом до начальників управлінь освіти  районних в місті Києві державних адміністрацій, керівників, батьків учнів комунальних закладів загальної середньої освіти міста Києва про особливості організації освітнього процесу у 2022/2023 навчальному році

Враховуючи особливості роботи закладів освіти, виокремлено важливі чинники, які впливають на якість освіти, а саме: стабільність емоційної рівноваги учасників освітнього процесу та надолуження прогалин у знаннях учнів.

Департаментом запропоновано, після завершення канікул розпочати робочий день хвилинками психологічної підтримки для працівників закладів освіти, що сприятиме стабілізації  їх психоемоційного стану. Окрім цього рекомендовано, після вимушеного переривання звичного перебігу освітнього процесу (евакуації при оголошенні повітряної тривоги) поновлювати заняття з проведення комплексу фізичних та психологічних вправ, які допоможуть здобувачам освіти подолати стрес та його наслідки.

 

Кабінетом Міністрів України внесено зміни до Положення про Міністерство освіти і науки України

Змінами встановлено що Міністерство освіти і науки:

- організовує проведення наукових досліджень у сфері освіти, необхідних для формування та реалізації державної політики у зазначеній сфері;

- установлює вимоги до інтерактивного електронного додатка до підручника для повної загальної середньої освіти;

- визначає вимоги щодо забезпечення дотримання принципів академічної доброчесності у процесі створення навчальної літератури;

- визначає необхідність та порядок проведення експертизи навчальної літератури.

- визначає установу, що організовує проведення експертизи навчальної літератури, навчання експертів, здійснює заходи щодо забезпечення якості експертизи та дотримання принципів академічної доброчесності;

- організовує проведення експертизи та апробації навчальної літератури для закладів дошкільної та загальної середньої освіти, визначає види навчальної літератури, що підлягають експертизі та апробації, забезпечує підготовку.

 

01 листопада 2022

Розпочався старт навчання IT-спеціальностей у межах IT Generation 

20 з 21 шкіл вже розпочали навчальні курси в межах проєкту IT Generation. На цьому етапі безоплатну освіту в найкращих IT-школах здобудуть 2200 українців. 

Проєкт, який реалізується за підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» та проєкту «Цифрові, інклюзивні, доступні: підтримка цифровізації державних послуг в Україні», що впроваджується UNDP Ukraine / ПРООН в Україні за підтримки Embassy of Sweden in Kyiv спільно з Binance Charity та Львівський ІТ Кластер, вже показав, що будь-хто може здобути перспективну освіту й увійти у світ IT. 

 

Оприлюднено фінальну статистику з реєстрації електронних кабінетів та подання електронних заяв вступників за час вступної кампанії 2022 року станом на 1 листопада 2022 року

За інформацією МОН, реєстрація електронних кабінетів тривала з 23 червня до 31 жовтня включно.

Цьогоріч можливістю електронного подання заяв уперше могли скористатися вступники всіх рівнів: від випускників 9-х класів до вступників у магістратуру. 

За час вступної кампанії 2022 року вступники створили 513 тис. 851 електронний кабінет та подали 1 млн 237 тис. 124 електронні заяви. 

Вступники на основі базової середньої освіти створили майже 80 тис. кабінетів та подали трохи менше як 146 тис. заяв.

На основі повної загальної середньої освіти зареєстровано понад 215 тис. кабінетів. Для здобуття вищої освіти подано майже 645 тис. заяв, а фахової передвищої – більше як 44 тис.

На основі дипломів фахового молодшого бакалавра, молодшого спеціаліста, молодшого бакалавра створено понад 51 тис. кабінетів та подано 102 тис. заяв.

Для вступу в магістратуру на основі дипломів бакалавра, спеціаліста, магістра зареєстрували майже 167 тис. кабінетів та подали понад 300 тис. заяв.

 

Національна академія медичних наук презентувала методичні рекомендації «Діагностика, сортування, профілактика та лікування гострої променевої хвороби в умовах воєнного стану та бойових дій»

На сьогодні стають актуальними знання щодо проблематики гострої променевої хвороби для військових та цивільних лікарів, що зумовлена воєнними діями на території України, радіаційним шантажем країни-агресора, зростанням загрози застосування тактичної та стратегічної ядерної зброї, терористичних атак по типу «брудної бомби», а також ураження потенційно-небезпечних радіаційних об'єктів на території нашої держави.

Методичні вказівки щодо діагностики, сортування, лікування та профілактики при радіаційних ураженнях створені на основі власного та кращого світового досвіду сучасної радіаційної медицини з метою надання чітких алгоритмів щодо діагностики, сортування та лікування уражених іонізуючим опроміненням у разі застосування країною-агресором – російською федерацією ядерної зброї, а також аварії на ядерних об’єктах України в умовах ведення бойових дій і надзвичайних ситуаціях природного чи техногенного характеру. Ознайомитись можна за посиланням:

https://nrcrm.gov.ua/downloads/2022/mr2022_1.pdf

 

Багаторічна праця працівників Чернігівського інституту сільськогосподарської мікробіології та агропромислового виробництва Національної академії аграрних здатна стати основоположною для новітніх правил та норм існування сільського господарства

Успіхи "Зеленої революції" дали світу можливість отримувати значно більші врожаї, та разом із цим довкілля потерпає від надмірного використання мінеральних добрив, агрохімікатів, пестицидів. Тож максимально зменшити їх використання – основна мета, яку перед собою ставлять працівники інституту.

Сучасні аграрії доволі активно використовують мінеральні добрива. Воно і не дивно, адже саме вони здатні значно збільшити можливий врожай. І водночас чимала кількість внесених добрив не засвоюється рослиною. Це завдає збитків як фінансових, так і екологічних. Аби зменшити можливий негативний вплив, працівники інституту приділяють велику увагу дослідженням ефективності поєднання агрономічно корисних мікроорганізмів із мінеральними добривами.

Науковці наголошують, що попереду ще багато дослідницької роботи, що в майбутньому здатна спровокувати революцію в агросфері та докорінно змінити канони ведення господарства. Тоді багаторічна праця працівників цього інституту стане основоположною для новітніх правил та норм існування сільського господарства.

https://www.youtube.com/watch?v=2NiK1x2O3Co&t=187s

 

02 листопада 2022

Мала академія наук розпочинає виплату премій Президента України переможцям міжнародних учнівських олімпіад 2022 року

Наказом МОН № 939 від 21.10.2022 затверджено перелік навчальних предметів та міжнародних учнівських олімпіад 2022 року, переможці яких отримають премії Президента України.

Щоб отримати премію необхідно бути призером/-кою на відповідних олімпіадах міжнародного рівня з таких предметів, як математика, фізика, інформатика, хімія, астрономія.

У 2022 році 20 хлопців і дівчат отримають по одній виплаті в розмірі 100 000 грн.

 

Відбулось засідання Комітету з питань освіти, науки та інновацій

Народними депутатами були прийняті рішення щодо підтримки законопроектів:

- про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо заборони використання джерел інформації держави-агресора або держави-окупанта в освітніх програмах, в науковій та науково-технічній діяльності (реєстр. № 7633 від 04.08.2022);

- про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення якості вищої освіти (реєстр. № 8095 від 04.10.2022);

- про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність” щодо Національного фонду досліджень України (реєстр. № 8118 від 10.10.2022).

Законопроекти щодо вдосконалення законодавства щодо протидії булінгу (цькуванню) (реєстр. № 6393 від 06.12.2021) та альтернативний до нього (реєстр. № 6393-1 від 22.12.2021) після тривалого обговорення було вирішено об’єднати у новому проекті, який би враховував всі основні положення та виправляв всі ризики, щодо яких виникли зауваження у народних депутатів та фахівців з освітнього середовища.

 

03 листопада 2022

Відбулась конференція Ukrainian Studies Go Global.

Її метою є актуалізувати розвиток освітньої дипломатії, проведення дискусій щодо вивчення України в міжнародних академічних середовищах, а також наголосити на важливості проведення досліджень щодо розвитку подій в Україні як в історичному, так і сучасному контексті в різних галузях знань.

Під час панельних дискусій разом із українськими та закордонними університетами розмова йшла про Україну очима світу: стан та перспективи вивчення, дослідження та пізнання, а також - який інтелектуальний продукт ми можемо експортувати світу.

Проєкт Ukrainian Studies Go Global має на меті дослідити кращі практики розвитку українських студій і україністики в Україні та за кордоном, а також популяризувати вивчення України як тему для дослідження в різних аспектах: від енергетики до кібербезпеки.

Командою проєкту було проведено аналіз топ 200 університетів світу за рейтингом QS World University Ranking 2022 аби зрозуміти, де вивчають україністику в складі загальних програм, а де викладають українські студії окремо. Ці дані та контакти відповідних університетів й професорів було нанесено на мапу аби кожен студент чи викладач мали до них доступ. Крім цього, було створено тематичні дослідження, які описують виклики сьогодення на прикладі освіти, медицини, кібербезпеки та енергетики для обговорення в академічному середовищі. Результати цих досліджень були презентовані на Конференції

(https://www.facebook.com/EidosUa/videos/684809112832586/).

 

Набрала чинності Постанова Кабінету Міністрів України № 1224 від 28 жовтня 2022 року «Про затвердження Порядку переведення на навчання за державним замовленням окремих категорій здобувачів фахової передвищої, вищої освіти, які зараховані до закладів фахової передвищої, вищої освіти до 2021 року включно на місця, що фінансуються за кошти фізичних та/або юридичних осіб»

Цей Порядок визначає механізм переведення на місця державного замовлення у закладах фахової передвищої, вищої освіти державної та приватної форми власності, що здійснюють підготовку здобувачів освіти за державним замовленням окремих категорій здобувачів фахової передвищої, вищої освіти, які зараховані до таких закладів до 2021 року включно на місця, що фінансуються за кошти фізичних та/або юридичних осіб.

Також цей Порядок поширюється на заклади фахової передвищої освіти, що є відокремленими структурними підрозділами закладів вищої освіти, у разі, коли вони здійснюють підготовку здобувачів освіти за державним замовленням.

Вищезазначений Порядок поширюється на такі категорії здобувачів фахової передвищої, вищої освіти:

- перша категорія - діти (особи з їх числа у віці до 23 років) загиблих (померлих) осіб, зазначених у статті 10-1 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”;

друга категорія - особи, визнані учасниками бойових дій, особами з інвалідністю внаслідок війни;

третя категорія - діти (особи з їх числа у віці до 23 років) учасників бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни;

четверта категорія - особи, які проживають на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України (або перемістилися з тимчасово окупованої Російською Федерацією території України) в умовах воєнного стану, на території територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) на території територіальних громад, що станом на 15 жовтня та 15 лютого відповідного року включені до переліку, затвердженого Мінреінтеграції.

 

Україна стала першою країною у світі, де було представлено локальну версію освітнього хабу  Google Знання 

Міністерство цифрової трансформації допомагає Google популяризувати «освітній хаб для кожного» в Україні. За інформацією Мінцифри - освітній хаб допоможе будь-кому в Україні вивчати будь-що у світі незалежно від того, це знання для школи, роботи чи життя.

Мета проекту – допомогти українцям отримувати нові навички та розвивати кар'єру, а Україні – рухатися до цифровізації навчання, незважаючи на важкі часи. Пропонуємо ознайомитись зі структурою хабу, порадами, навчальними ресурсами та відповідним інструментарієм,  за посиланням:

 https://thedigital.gov.ua/news/mintsifra-dopomagae-google-populyarizuvati-osvitniy-khab-dlya-kozhnogo-v-ukraini

 

04 листопада 2022

Освітній омбудсмен України оприлюднив матеріал «Рекомендації Комітету Ради Європи. 15 кроків для розвитку доброчесної освіти»

Влітку 2022 року Комітет  Міністрів  Ради Європи прийняв нову Рекомендацію CM/REC(2022)18  державам-членам щодо боротьби з шахрайством у сфері освіти. Вона стосується всіх рівнів та форм освіти.

Новий стандарт складається з чотирьох аспектів: 

- запобігання шахрайству в освіті; 

- притягнення до відповідальності;

- міжнародна співпраця;

- моніторинг. 

Пропонуємо ознайомитись з рекомендаціями Комітету Ради Європи щодо здійснення конкретних кроків для боротьби з шахрайством у сфері освіти й розвитку академічної доброчесності (https://eo.gov.ua/15-krokiv-dlia-rozvytku-dobrochesnoi-osvity/2022/11/02/

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

05 липня 2024 12:30
05 липня 2024 12:00
03 липня 2024 16:00
28 червня 2024 08:00
21 червня 2024 12:29
19 червня 2024 16:37
18 червня 2024 13:47
17 червня 2024 16:00
06 червня 2024 14:30
06 червня 2024 14:20