30 вересня 2022

До Дня вчителя вийде спеціальний випуск інформаційного проєкту «Суспільне. Спротив». Телеглядачі побачать історії освітян з різних регіонів України: як змінилося їхнє життя під час повномасштабної війни.

Його підготували Суспільне Чернігів разом із регіональною командою Суспільного Мовлення у партнерстві з премією «Global Teacher Prize Ukraine» від «Освіторії». Проєкт вийде на регіональних телеканалах Суспільного Мовлення у суботу, 1 жовтня 2022 року, о 13:00 год. (з повтором у неділю 2 жовтня 2022 року в той самий час).

Історії вчителів, які зібрали команди Суспільного та Global Teacher Prize Ukraine, зворушують. Їхні герої — приклади витривалості, роботи за покликанням, адаптації до нових воєнних реалій.

 

МКІП та НАЗЯВО співпрацюватимуть, аби вища освіта мистецького спрямування була якіснішою

Міністерство культури та інформаційної політики України та Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти співпрацюватимуть задля підвищення якості вищої освіти мистецького спрямування. 29 вересня 2022 року відомства підписали меморандум про співпрацю.

Документом передбачено основні напрямки співробітництва МКІП та НАЗЯВО:

·  вдосконалення систем забезпечення якості та стандартів вищої мистецької освіти;

·  становлення та впровадження принципів академічної доброчесності у вищій освіті мистецького спрямування;

·  вдосконалення законодавства у сфері вищої освіти мистецького спрямування;

·  поглиблення міжнародної співпраці, аби інтегрувати українську вищу мистецьку освіту до європейського освітнього простору.

 

Як учаснику сертифікації здійснити самооцінювання власної педагогічної майстерності в EvaluEd

3-6 жовтня 2022 року вчителі початкових класів — учасники сертифікації мають заповнити анкету самооцінювання власної педагогічної майстерності за допомогою інформаційно-аналітичної системи EvaluEd.

Форма анкети самооцінювання власної педагогічної майстерності учасником сертифікації та методичні рекомендації щодо її заповнення затверджені наказом Державної служби якості освіти України від 01.08.2022 № 01-10/73.

Результати другого етапу сертифікації складаються із заповненої анкети самооцінювання.

Уперше для цього Служба використовує систему EvaluEd. Щоб зареєструватися в системі, потрібно:

- перейти за посиланням;

- ввести логін і пароль, що надійшли на електронну пошту.

Електронна пошта використовується та сама, що під час реєстрації для участі в сертифікації.

Метою самооцінювання є оцінювання учасником сертифікації власної професійної діяльності, виявлення її сильних та слабких сторін, осмислення досягнутого та проектування подальшого професійного розвитку.

Протягом трьох робочих днів після надсилання анкети учасник отримає візуалізацію своїх результатів самооцінювання для проектування власного професійного розвитку.

 

Програма "EU4Youth": перші результати підтримки українських ВПО та молодих підприємців*

Ще влітку ЄС перепрофілював свою програму «EU4Youth Phase III» для країн Східного партнерства, надавши 2 млн. євро на ініціативи в Україні з розбудови соціальної та економічної стійкості під час війни.

Перші місяці роботи проєкту з бюджетом на понад 307 тис. євро, який реалізує Благодійний фонд «СпівДія», охопили десять українських областей, серед яких Тернопільська, Хмельницька, Одеська, Черкаська, Львівська та Чернівецька.

Результати в цифрах:

обрано 30 осіб, які отримають кошти на відновлення бізнесу;

створено чат-бот для бізнес-співпраці та сайт для підприємців;

577 осіб із різних українських регіонів отримали профорієнтаційні послуги;

62 людини отримали роботу;

наприклад Львівська швейна фабрика навчила 20 осіб шити спецодяг для працівників ДСНС, комунальників та військових.

 

Тривалість онлайн-уроків для школярів

В Україні унормували тривалість навчальних занять онлайн протягом дня у синхронному режимі.

Відповідні зміни внесені наказом Міністерства охорони здоров'я до Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, який доповнено вимогами щодо організації дистанційної форми навчання. Зокрема, документом визначено безперервну тривалість навчальних онлайн-занять протягом дня у синхронному форматі (проведення уроку в режимі реального часу).

Згідно з документом, в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації іншого характеру безперервна тривалість навчальних занять при організації дистанційного навчання у синхронному форматі не повинна перевищувати для учнів:

·  1-2 класів – 2 навчальних занять по 30 хвилин або 3 – по 20 хвилин;

·  3-4 класів – 2 навчальних занять по 45 хвилин або 3 – по 30 хвилин, або 4 – по 20 хвилин;

·  5-6 класів – 2 навчальних занять по 45 хвилин або 3 – по 35 хвилин, або 4 – по 25 хвилин;

·  7-9 класів – 2 навчальних занять по 45 хвилин або 3 – по 40 хвилин, або 4 – по 30 хвилин, або 5 – по 25 хвилин;

·  10-11 класів – 3 навчальних занять по 45 хвилин або 4 – по 35 хвилин, або 5 – по 30 хвилин, або 6 – по 25 хвилин.

У Державній службі якості освіти, коментуючи зміни щодо тривалості навчальних онлайн-занять, зазначають, що педагоги мають враховувати вимоги до організації роботи з технічними засобами навчання відповідно до Санітарного регламенту для шкіл.

Зокрема, безперервна тривалість навчання за екраном протягом уроку для учнів 1-х класів має становити не більше 10 хвилин; 2-4-х класів – не більше 15 хвилин; 5-7 класів – не більше 20 хвилин; 8-9 класів – 20-25 хвилин; 10-11-х класів – на 1-й годині занять до 30 хвилин, на 2-й годині занять – 20 хвилин.

Також слід враховувати, що при здвоєних уроках для учнів 10-11-х класів тривалість роботи з екраном має складати не більше 25-30 хвилин на першому та не більше 15-20 хвилин на другому навчальних заняттях.

Щодо учнів, які здобувають освіту за кордоном, то для них допустимим є дистанційне навчання в другу зміну з початком занять не пізніше 16:00 год.

Очікується, що це доповнення створить умови, щоб українські діти могли поєднувати навчання в школах країни перебування та одночасно продовжувати здобуття освіти в Україні.

 

Денний сон у дитячих садках дозволили заміняти відпочинком

В умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації іншого характеру денний сон допускається замінювати денним відпочинком. При цьому загальна тривалість сну для дітей дошкільного віку – 12-12,5 години, з яких 2-2,5 години відводиться на денний сон або денний відпочинок.

Відповідні зміни до Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів затверджені наказом Міністерства охорони здоров’я України.

Для дітей від 1 до 1,5 року денний сон або денний відпочинок необхідно організовувати два рази на день загальною тривалістю 3,5 години.

Для дітей віком від 1,5 року і старше необхідно організовувати однократний денний сон або денний відпочинок тривалістю до 3-х годин.

 

29 вересня 2022

Набув юридичної сили Закон України № 2564-ІХ "Про внесення зміни до розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" щодо проведення виборів до складу Президії Національної академії наук України, президій національних галузевих академій наук, а також керівників державних наукових установ у період дії воєнного стану"

29 вересня 2022 року Президент України підписав Закон України № 2564-ІХ «Про внесення зміни до розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» щодо проведення виборів до складу Президії Національної академії наук України, президій національних галузевих академій наук, а також керівників державних наукових установ у період дії воєнного стану».

Необхідність прийняття цього Закону пов’язана з тим, що проведення виборів на заміщення посад президента та членів Президії Національної академії наук України, президій національних галузевих академій наук та керівників державних наукових установ, передбачені Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», практично унеможливлюються або надзвичайно ускладнені у зв’язку з військовими діями на територіях, де знаходяться наукові установи, переміщенням наукових колективів у безпечні умови праці та їх територіальною розпорошеністю.

Зазначеним актом пропонується врегулювати на законодавчому рівні питання відтермінування проведення виборів на заміщення вищезазначених посад для забезпечення дотримання законодавчо встановленої процедури проведення таких виборів.

 

Підтримуючи Україну: глобальні принципи та цінності в науковій та інноваційній діяльності

28-29 вересня 2022 року відбулася головна подія Європейської Комісії з досліджень та інновацій, на якій зібралися політики, дослідники, підприємці і громадськість для обговорення та формування майбутніх досліджень та інновацій у Європі та за її межами.

У перший день четвертої сесії Європейських днів досліджень та інновацій проведено сесію "Підтримуючи Україну: глобальні принципи та цінності в науковій та інноваційній діяльності".

Мета сесії полягала у дослідженні зв'язків між фундаментальними принципами, цінностями та заходами, вжитими міжнародним співтовариством після розпочатої росією війни проти України для підтримки екосистеми досліджень та інновацій в Україні.

Повідомлення Європейської Комісії щодо глобального підходу до досліджень та інновацій (R&I) від травня 2021 року встановлює принципи та цінності, які повинні ґрунтуватися на міжнародній співпраці в галузі досліджень, інновацій та вищої освіти. Цей підхід було підтверджено Висновками Ради від червня 2022 року щодо принципів і цінностей для міжнародного співробітництва в галузі наукової та інноваційної діяльності. Європейські програми R&I підтримують традицію відкритості, але геополітичні реалії вимагають від ЄС відкалібрувати свій підхід на основі своїх принципів і цінностей, а також зміцнити свою безпеку та стратегічний суверенітет.

Під час спеціальної сесії продемонстровано визначні ініціативи, реалізовані на рівні ЄС, його держав-членів, асоційованих країн, а також міжнародних організацій.

 

НАДС: Українські публічні службовці безкоштовно вивчатимуть англійську мову за програмами найбільшої у світі освітньої організації

Український публічний сектор заговорить англійською – держслужбовці безкоштовно вивчатимуть іноземну мову за програмами найбільшої у світі освітньої організації EF (Education First) Language Learning Solutions. Про це заявила Голова Національного агентства з питань державної служби в рамках Рішельє-форуму публічної служби, що відбувся нещодавно в Києві.

Англійська невдовзі стане мовою ділового спілкування в Україні. Її знання буде важливим для кожного публічного службовця. Тому НАДС пропонує інноваційний інструмент опанування іноземної мови. 380 міжнародних викладачів безкоштовно навчатимуть у режимі онлайн українських публічних службовців.

Напередодні було підписано Меморандум між Національним агентством України з питань державної служби та швейцарською компанією «EF Language Learning Solutions». Компанія запропонувала для України спеціальні модулі для публічної служби.

Детальніше на сайті НАДС.

 

28 вересня 2022

ІСАО та DGAC обговорили нагальні потреби галузі освіти України у сфері авіації

У межах участі у 41-й сесії Асамблеї Міжнародної організації цивільної авіації (ІСАО) в Монреалі Міністр освіти і науки України обговорив із представниками іноземних делегацій питання щодо забезпечення нагальних потреб галузі освіти України у сфері авіації, зокрема відновлення авіатранспортної системи, розвитку співпраці у сфері висококваліфікованої підготовки спеціалістів із будівництва сучасних аеропортів та повітряних суден.

Під час зустрічі було обговорено можливість підтримки в навчанні, а саме проходження курсів на безоплатній основі в Національній школі цивільної авіації (ENAC) в Тулузі. Це єдиний авіаційно-орієнтований університет в Європі, який належить до відомства DGAC. Також було обговорено питання щодо можливості надання для наших університетів сучасних тренажерів для підготовки пілотів.

Сторони домовилися також провести додаткові консультації на рівні керівників НАУ та ENAC з метою вироблення плану взаємодії.

Окремо обговорено можливості відновлення практичних занять для студентів українських закладів вищої освіти та отримання ними необхідної ліцензії пілота, зокрема на базі іноземних університетів та організацій.

 

27 вересня 2022

Уряд затвердив Положення про Національну електронну науково-інформаційну систему «URIS»

На своєму засіданні 27 вересня 2022 року Уряд ухвалив Постанову Кабінету Міністрів України № 1067 «Про затверджено Положення про Національну електронну науково-інформаційну систему» «URIS» і Перелік пріоритетних інформаційних ресурсів системи.

Національна електронна науково-інформаційна система «URIS» (Ukrainian Research Information System) функціонуватиме з метою зберігання, аналізу, моніторингу та управління даними про наукову і науково-технічну діяльність працівників українських освітніх та наукових установ.

Впровадження системи:

·  спростить доступ до наукової інформації;

·  зменшить кількість бюрократичних процедур та дублювання робіт у звітній документації;

·  покращить представлення результатів вітчизняних наукових досліджень;

·  полегшить пошук нових ідей та технологій для українських підприємців.

Також електронна науково-інформаційна система «URIS» сприятиме позитивному іміджу української науки у світі. Створення таких систем є європейською та загальносвітовою практикою, що дозволяє наочно відображати напрацювання наукової сфери в країні.

Наступним кроком буде розроблення та затвердження Порядку роботи Національної електронної науково-інформаційної системи «URIS».

 

Уряд підтримав ініціативу щодо можливості задоволення потреб освіти і науки в межах «UNITED 24»

27 вересня 2022 року під час засідання Уряду було ухвалено зміни до проєкту Указу Президента «Про невідкладні заходи щодо об'єднання зусиль для підтримки України».

Зокрема, члени Кабінету Міністрів України підтримали ініціативу Міністерства освіти і науки України щодо можливості спрямування благодійних внесків на задоволення потреб освіти і науки в межах «єдиного вікна» національної платформи «UNITED 24».

Від початку широкомасштабного військового вторгнення рф:

·  пошкоджено 2260 закладів освіти, 291 заклад зруйновано повністю;

·  пошкоджено 15% дослідницької інфраструктури ЗВО;

·  потреба у планшетах і ноутбуках: для ЗЗСО та ЗПТО складає майже 400 тис. одиниць, для фахової передвищої та вищої освіти – понад 50 тис.

Завдяки додатковій фінансовій підтримці сфери освіти і науки, нам вдасться швидше відбудувати зруйновані і пошкоджені заклади освіти, надавати якісні освітні послуги, а науковим установам дати можливість продовжувати наукову та інноваційну діяльність.

 

В умовах воєнного стану майже 332 тис. дітей здобувають дошкільну освіту очно

Станом на 27 вересня 2022 року функціонує понад 9,3 тис. закладів дошкільної освіти, де виховуються понад 700 тис. дітей. Спостерігається збільшення дітей, які відвідують садочки.

Зокрема, запрацювали 20 садочків у Житомирській області, 8 – Львівській і 3 – Кіровоградській. На жаль, 2 заклади дошкільної освіти у Донецькій області були пошкоджені внаслідок бойових дій рф.

З 1 вересня 2022 року кількість дошкільнят, які охоплені освітнім процесом в очній формі, збільшилася на 11,5 тис. Станом на 27 вересня таких дітей в Україні майже 332 тисячі.

Найбільше малечі, яка здобуває дошкільну освіту в традиційному форматі, – у Львівській, Київській, Закарпатській областях та місті Києві.

Завдяки відповідальному ставленню до облаштування захисних споруд у закладах дошкільної освіти, все більше дітей мають можливість навчатися, творчо розвиватися, спілкуватися з однолітками, а їхні батьки – працювати.

 

26 вересня 2022

26 вересня 2022 року у режимі відеоконференції відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій

Під час засідання Комітету з питань освіти, науки та інновацій були розглянуті питання:

1. Про проект Закону про Державний бюджет України на 2023 рік (реєстр. № 8000 від 14.09.2022, КМУ).

Заслухавши інформацію Міністерства освіти і науки України, Міністерства фінансів України, Національної академії наук України та національних галузевих академій наук України, пропозиції з розрахунками потреб до Державного бюджету України та обговоривши даний проект Закону, народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно ухвалили висновок:

1. Інформацію щодо фінансового забезпечення сфери науки і освіти у 2023 році взяти до відома.

2. Кабінету Міністрів України, Міністерству фінансів України, Комітету Верховної Ради України з питань бюджету при доопрацюванні проекту Закону України “Про Державний бюджет України на 2023 рік” врахувати критично необхідні пропозиції щодо реалізації державної освітньої та науково-технічної політики.

3. Надіслати цей висновок до Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України та Міністерства освіти і науки України.

Висновок Комітету Верховної Ради України з питань освіти науки та інновацій до проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» (реєстр. № 8000 від 14.09.2022, КМУ): https://kno.rada.gov.ua/uploads/documents/38400.pdf.

2. Про проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо актуалізації та удосконалення деяких положень (реєстр. № 8035 від 14.09.2022, КМУ).

У пояснювальній записці до законопроекту визначено, що його розроблено з метою «врегулювання питань, повязаних із підготовкою проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік», та актуалізації деяких положень Бюджетного кодексу України».

Прийняття законопроекту зумовлено необхідністю приведення норм Кодексу у відповідність із нормами інших законодавчих актів України, уточненням повноважень учасників бюджетного процесу і удосконаленням бюджетних процедур в умовах воєнного стану та актуалізацією деяких положень Кодексу.

Заслухавши інформацію представників Міністерства освіти і науки України, Міністерства фінансів України та обговоривши даний законопроект, народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно ухвалили висновок рекомендувати Верховній Раді України проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо актуалізації та удосконалення деяких положень (реєстр. № 8035 від 14.09.2022), поданий Кабінетом Міністрів України, за результатами його розгляду в першому читанні прийняти за основу з урахуванням пропозиції Комітету та направити цей висновок до Комітету Верховної Ради України з питань бюджету.

Переглянути запис засідання, яке транслювалось у прямому ефірі, в соціальних мережах, можна за посиланням: https://www.facebook.com/kom.osvita.nauka.

 

Усе більше учнів повертається до очної та змішаної форм навчання

За останні два тижні в середньому в Україні кількість учнів, які повернулися до традиційного формату здобуття освіти, збільшилася на понад 20,5 тисячі, у змішаному – на майже 120 тисяч.

Згідно зі статистичними даними, у період з 12 до 26 вересня до очного навчання ще долучилися майже 50 тисяч учнів у Львівській області, майже 42 тисячі у місті Києві та 6,8 тисячі учнів в Івано-Франківській області. На понад 62 тисячі учнів збільшилася кількість здобувачів освіти, які перейшли на змішане навчання, в Одеській області, у Львівській області таких учнів стало більше на 50,2 тисячі, а в Житомирській – на майже 29 тисяч.

Станом на 26 вересня 2022 року: 3115 шкіл працюють у звичному режимі, 5339 – дистанційно та 4444 – змішано.

В очному або змішаному форматах навчаються понад 2 млн. 60 тис. учнів, дистанційно – майже 1 млн. 960 тис. учнів.

Найбільше охоплення дітей, які навчаються у традиційному форматі, у Львівській, Закарпатській, Івано-Франківській областях та місті Києві, у змішаному – Київській, Львівській та Одеській областях.

Збільшення кількості здобувачів освіти, які повертаються до повноформатного навчання, зумовлено продовженням процесу облаштування у закладах загальної середньої освіти захисних споруд.

За останніми даними, 68,4% шкіл мають облаштовані укриття для перебування в них учнів, учителів та працівників закладів. Нині перевірки тривають.

 

«Вивчаю – не чекаю»: презентовано мобільний застосунок, який допоможе учням 1-4 класів вивчати математику за українською програмою

Громадська спілка «Освіторія» та міжнародна організація War Child Holland у партнерстві з Міністерством освіти і науки України презентували мобільний застосунок «Вивчаю – не чекаю». Презентація відбулася 26 вересня 2022 року.

Застосунок створено у відповідь на освітні виклики воєнного часу. Він допоможе українським учням початкової школи вивчати математику за українською навчальною програмою у будь-якій точці світу.

Ключова перевага «Вивчаю – не чекаю» – універсальність. Застосунок підходить для навчання як офлайн у школі, так і онлайн у будь-якій точці світу. Його також можна використовувати для домашнього навчання. Вчителі можуть використовувати його в різний спосіб – для роботи в класі, домашніх завдань, тестів.

У застосунку дитина вчиться, переглядаючи освітні відеоуроки, розроблені за підходами мікронавчання, та граючи в навчальні інтерактивні мініігри, які допомагають закріпити матеріал.

Ще одна важлива перевага застосунку – його адаптація для України. До роботи над навчальним контентом було залучено найкращих українських учителів та методистів. Як результат – усі відео та мініігри відповідають українській навчальній програмі. У роботі над застосунком брали участь і українські діти – саме вони на стадії розробки завдань визначали, як саме їм було б цікаво та весело навчатись.

Застосунок для вивчення математики доступний для завантаження на iOS та Android. Водночас окремий додаток для вивчення української мови з’явиться в доступі до кінця року.

Більше інформації про застосунок, а також відповіді на поширені запитання можна знайти на сайті primary.org.ua.

 

МОН та Міністерство освіти і науки Польщі домовились про співпрацю в межах Саміту ООН з питань трансформації освіти

Під час Саміту ООН з питань трансформації освіти Міністерство освіти і науки України та Міністерство освіти і науки Польщі підписали декларацію про співробітництво у галузі освіти.

Декларація передбачає співпрацю за такими напрямами:

·  доступ до української освіти;

·  реалізація спільних проєктів між українськими та польськими закладами освіти;

·  співпраця між польськими та українськими здобувачами освіти та педагогічними працівниками;

·  обмін інформацією про системи освіти України та Польщі;

·  доступ українським здобувачам освіти та працівникам системи освіти до освітніх інструментів та нових технологій Польщі.

 

25 вересня 2022

В умовах воєнного стану майже мільйон дітей відвідує заклади позашкільної освіти

25 вересня 2022 року педагоги-позашкільники відзначали День працівників позашкільної освіти.

До Дня позашкілля 2022 Міжнародною Асоціацією позашкільної освіти за підтримки Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, Міністерства освіти і науки України було організовано та проведено Всеукраїнський форум «Діти і освітянський фронт позашкілля» із понад 2 тис. учасниками з усіх областей нашої держави.

Попри воєнний стан, освітянський фронт позашкілля продовжує працювати, забезпечує потреби дітей до пізнання і творчості, виховує національно-патріотичну молодь, підтримує та допомагає розвивати здібності обдарованим і талановитим учням.

На сьогодні майже мільйон дітей відвідує заклади позашкільної освіти очно, дистанційно або у змішаному форматі.

Система позашкільної освіти виконує важливі завдання для формування успішного молодого покоління України.

Голова Комітету Сергій Бабак подякував освітянам-позашкільникам за самовіддану працю на ниві позашкільної освіти і побажав всім перемоги, миру, успіхів творчої наснаги і результативності.

 

Розслідування і документування воєнних злочинів - найважливіший напрямок у підготовці майбутніх правоохоронців

25 вересня 2022 року відбулася зустріч Міністерства внутрішніх справ України і Національної поліції України з очільниками закладів вищої освіти, які готують спеціалістів для Нацполіції. У межах зустрічі були обговорені питання щодо підготовки майбутніх правоохоронців. Також йшлося про результати вступної кампанії-2022.

Голова Нацполіції окреслив для керівників відомчих вишів основні напрямки у підготовці майбутніх правоохоронців. З-поміж найважливіших він назвав потребу у належній підготовці спеціалістів для розслідування і документування воєнних злочинів. Глава відомства також наголосив на важливості вміння майбутніх поліцейських використовувати вогнепальну зброю та надавати медичну допомогу собі та потерпілим. Окремо він наголосив на компетенціях роботи із закладами освіти.

За словами заступника Міністра внутрішніх справ, цьогорічна вступна кампанія до вишів системи МВС пройшла успішно, а державне замовлення виконано повністю. У порівнянні з минулим роком кількість вступників у 2022-му зросла вдвічі. Серед найпопулярніших спеціальностей “право” та “правоохоронна діяльність”, а також «психологія».

Після поведеного опитування серед більш ніж двох тисяч вступників було визначено основні мотиви вибору професії поліцейського. Учасники назвали – зростання престижності професії, сімейні традиції, а також реакція на військову агресію рф.

Також наприкінці зустрічі представники ДП “Інфотех” презентували оновлений освітній портал МВС України. Вони розповіли освітянам, про усі нововведення та технічні можливості оновленого ресурсу.

 

24 вересня 2022

Астрономи Академії провели День телескопа – 2022

24 вересня 2022 року в Головній астрономічній обсерваторії Національної академії наук України (Київ) відбувся День телескопа – науково-просвітницький захід до осіннього рівнодення.

Були проведені екскурсії до Музею історії ГАО та павільйона демонстраційного телескопа. Охочі мали змогу спостерігати Сонце в телескоп. Відбулося публічна розмова з астрономами «Астрономія і оборона» (трансляцію можна подивитися на: YouTube-каналі «Все про Всесвіт»).

Також була представлена виставка аматорських телескопів, відбувалися бесіди з аматорами астрономії та аматорські астрономічні спостереження.

 

3,5 тис. вчителів повернулися в Україну від початку нового навчального року

В Україні закінчується третій тиждень навчання, а мужні захисники і захисниці звільняють окуповані російськими загарбниками території нашої Батьківщини.

Лише за останні 10 днів українські військові повернули території, де розташовано 159 шкіл та 217 дитячих садочків.

Ще однією перемогою є повернення учителів із-за кордону. 

Від початку нового навчального року понад 3,5 тис. із них повернулися в Україну і продовжують викладати, однак ще 13 тис. перебувають за межами країни.

Нині заклади освіти мають автономію в питаннях організації освітнього процесу. Тому рішення про форму роботи вчителів приймають керівники закладів. Якщо школа працює в онлайн чи змішаному режимі, то вчитель, який перебуває за кордоном, може працювати дистанційно.

 
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

05 липня 2024 12:30
05 липня 2024 12:00
03 липня 2024 16:00
28 червня 2024 08:00
21 червня 2024 12:29
19 червня 2024 16:37
18 червня 2024 13:47
17 червня 2024 16:00
06 червня 2024 14:30
06 червня 2024 14:20