21 серпня 2022 року

Експерти Міністерства охорони здоров’я України підготували роз’яснення, як дітям та педагогам підготуватися до нового навчального року

Першокласники перед зарахуванням до школи повинні пройти комплексний медичний огляд, зокрема й у вузьких спеціалістів. Перед зарахуванням їхні батьки мають надати медичному працівнику школи дві довідки:

- форма № 086–1/о «Довідка учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов’язкового медичного профілактичного огляду»;

- форма № 063/о «Карта профілактичних щеплень». 

У навчальному закладі можуть додатково попросити надати довідку про вакцинацію дитини, якщо такі дані відсутні (наприклад, учень змінив школу). Якщо нещодавно дитині зробили щеплення, про це також потрібно повідомити, надавши школі оновлену довідку. 

Незалежно від того, яку форму навчання для дитини оберуть батьки, вони мають відповідати за проходження обов‘язкових щорічних профілактичних медоглядів. Це допоможе вчасно реагувати на можливі проблеми зі здоров’ям. 

Учителі повинні проходити обов'язкові попередні (до прийняття на роботу) і періодичні медичні огляди.

Обов'язковий профілактичний медичний огляд передбачає:

- загальне обстеження лікарями-спеціалістами (терапевт, дерматовенеролог, отоларинголог, стоматолог та інші (за потреби); 

- лабораторне обстеження;

- функціональне обстеження.

Працівники, які без поважних причин не пройшли у встановлений термін обов'язковий медичний огляд у повному обсязі, відсторонюються від роботи і можуть бути притягнуті до дисциплінарної відповідальності.

 

Міністерство освіти і науки України спільно з Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти», Інститутом педагогіки Національної академії педагогічних наук України підготували Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу і викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році

У методичних рекомендацій надаються відповіді на питання:

- нормативного забезпечення освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти,

- структури 2022/2023 навчального року,

- форм організації освітнього процесу,

- наповнюваності класів, поділу класів на групи,

- оцінювання результатів навчання здобувачів освіти.

У 2022/2023 навчальному році пріоритетними напрямами освітньої діяльності є:

- продовження реформи загальної середньої освіти відповідно до Концепції «Нова українська школа», впровадження у 5 класах нового Державного стандарту базової середньої освіти;

- організація освітнього процесу після вимушеного переривання його звичного перебігу, викликаного спочатку тривалими карантинами, потім – військовою агресією російської федерації на території нашої держави;

- організація навчальної діяльності здобувачів освіти в умовах поєднання різних форм організації освітнього процесу;

- посилення національно-патріотичного виховання, формування громадянської позиції, просвіти з питань особистої безпеки;

- психологічна допомога учасникам освітнього процесу. 

У 2022/2023 навчальному році починається поетапне впровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти, відповідно учні 5 класу переходять на нову модель навчання.

Ознайомитись з Інструктивно-методичними рекомендаціями щодо організації освітнього процесу і викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році можна за посиланням:

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/metodichni-rekomendaciyi

 

22 серпня 2022 року

Народні депутати України – члени Комітету внесли до Верховної Ради України законопроект «Про внесення змін до розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» щодо проведення виборів до складу Президії Національної академії наук України, президій національних галузевих академій наук та керівників державних наукових установ у період дії воєнного стану» (реєстр. № 7686)

Проектом запропоновано передбачити, що у період дії воєнного стану за рішенням Президії Національної академії наук України, президій національних галузевих академій наук, інших уповноважених органів проведення виборів президента та членів Президії Національної академії наук України, президій національних галузевих академій наук та керівників державних наукових установ може бути відтерміновано, але не пізніше трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану. Прийняття цього проекту сприятиме злагодженому, безперервному функціонуванню цих установ у період дії воєнного стану, що сприятиме подальшому розвитку науково-технічного потенціалу нашої держави.

 

Підписано Президентом України Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо функціонування інтегрованих інформаційних систем у сфері освіти»

Законом передбачено створення Автоматизованого інформаційного комплексу освітнього менеджменту для  забезпечення належної цифрової взаємодії в системі освіти між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, закладами та установами освіти, їхніми структурними підрозділами, учасниками освітнього процесу та іншими юридичними і фізичними особами в Україні.

Робота комплексу спрямована на взаємодію електронних інформаційних ресурсів та/або публічних електронних реєстрів у сфері освіти у вирішенні таких завдань як  розподіл та перерозподіл міжбюджетних трансфертів з державного місцевим бюджетам,  замовлення  підручників,  документів  про  освіту,  щодо професійного розвитку працівників закладів та установ освіти, зарахування, відрахування, переведення здобувачів освіти, організації освітнього процесу тощо.

 

Видавництво «Ранок» надає учням і педагогам відкритий доступ до електронних підручників для 1-5 класів з усіх предметів

Навчальний матеріал для учнів побудовано на базі та з використанням підручників, кожен із яких має гриф «Рекомендовано МОН України» та є переможцем Всеукраїнського конкурсу підручників.

Безоплатний доступ до підручників можна отримати на сайті видавництва

https://d-learning.com.ua/

 

23 серпня 2022 року

Кабінет Міністрів України ухвалив постанову про затвердження змін до Угоди між Урядом України та Урядом Фінляндської Республіки про реалізацію проєкту «Фінська підтримка реформи української школи» від 5 березня 2018 року

Фінська підтримка реформи української школи (проєкт «Навчаємось разом») – це чотирирічна програма співпраці, яка почалася між Україною і Фінляндією в липні 2018 року і до якої приєднався ЄС у кінці 2018 року.

Фінську підтримку реформи української школи зосереджено на загальній середній освіті й спрямовано на досягнення трьох взаємопов'язаних кластерів і наскрізних елементів. 

Три початкових взаємопов'язаних кластери: 

підготовка вчителів, 

популяризація освіти,

розвиток освітнього середовища.

Підтримка ЄС повністю інтегрована в три кластери на основі наскрізної підтримки розширення викладання української мови як державної серед національних меншин. Крім того, інклюзивна освіта для всіх підтримується в якості початкового наскрізного елемента в усіх трьох кластерах.

Відповідно до поточної політики розвитку, Фінляндія буде підтримувати структурні реформи і реконструкцію в Україні, оскільки військова агресія рф створює загрозу безпеки для Європи, і Україна потребує допомоги для своїх структурних реформ і зусиль з відновлення.

 

Опубліковано результати опитування Освітнім Омбудсменом України на тему: «Чим закордонні школи відрізняються від українських?»

Опитування було направлено на отримання відповідей батьків, чиї діти знаходяться за кордоном в результаті військової агресії росії проти України.

Питання, які було презентовані в опитувальнику:

- чи планують опитані батьки повертатися з дітьми з-за кордону в Україну;

- у яких закладах освіти навчалися здобувачі освіти, які перебувають за кордоном;

- країни перебування українських біженців, які взяли участь в опитуванні;

- чим закордонні школи відрізняються від українських;

- освітні проблеми українських біженців;

- плани українських біженців щодо здобуття освіти в новому навчальному році;

- переваги та недоліки освіти за кордоном.

З результатами опитування можна ознайомитись за посиланням: https://eo.gov.ua/chym-zakordonni-shkoly-vidrizniaiutsia-vid-ukrainskykh-rezultaty-opytuvannia-batkiv-chyi-dity-znakhodiatsia-za-kordonom/2022/08/23/

 

24 серпня 2022 року

На колегії Міністерства освіти і науки України було розглянуто питання погодження наукових звітів стипендіатів 2021 року іменних стипендій Верховної Ради України для молодих вчених – докторів наук і можливості вручення дипломів стипендіата ВРУ за виконану наукову (науково-технічну) роботу

Зокрема, дипломи стипендіата ВРУ за виконану наукову роботу отримають 14 молодих вчених.

Також на колегії було розглянуто питання:

- порушення клопотання перед Верховною Радою України щодо присудження премій ВРУ за внесок молоді в розвиток парламентаризму та місцевого самоврядування у 2022 році. Колегією було визначено 9 претендентів.

- підсумків конкурсного відбору підручників (посібників) для здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти у 2022 році - ухвалено перелік із 7 підручників.

- відзначення працівників сфери освіти і науки відзнаками Верховної Ради України, Кабінету Міністрів і відомчими заохочувальними відзнаками МОН.

 

Завершилась XV Міжнародна олімпіада з астрономії та астрофізики, яка проходила у Грузії

Українські школярі вибороли одну срібну, три бронзові медалі та Почесну грамоту. Срібну медаль завоювала Діана Зазубик, учениця ліцею № 5 Івано-Франківської міської ради, бронзові медалі отримали Северин Шикула та Ірина Гонцовська, учні Львівського фізико-математичного ліцею-інтернату при Львівському національному університеті імені Івана Франка, а також Андрій Никифорчин, учень ліцею імені Миколи Сабата Івано-Франківської міської ради. Почесною грамотою було нагороджено Лева Тартаковського, учня Рішельєвського наукового ліцею міста Одеси.

Вдячні педагогам, методистам та науковцям, причетним до підготовки учасників змагань від України.

 

В Індонезії завершилась Міжнародна олімпіада з інформатики

Збірна України стала найкращою командою з Європи, а також посіла 6-те місце в загальному рейтингу. Участь у заході брали 349 представників 88 країн світу. До складу української команди увійшли:

Роман Янушевський, випускник Київського природничо-наукового ліцею №145, 7-ме місце (золота медаль). Хлопець став кращим учасником з Європи та показав найвищій результат серед українців.

Олег Навер, випускник Кременчуцького ліцею Політ, 14-те місце (золота медаль). Олег став найбільш титулованим українцем за всю історію олімпіади – дві золоті медалі та одна срібна.

Владислав Денисюк, випускник Хмельницького ліцею №17, 59-те місце (срібна медаль).

Дарина Карпенко, учениця 10-го класу (станом на 2021/22 навчальний рік) Хмельницької гімназії №1, 137-ме місце (бронзова медаль).

Вітаємо збірну України з таким чудовим результатом.

 

25 серпня 2022 року

Стартувала 10-а міжнародна конференція «Нанотехнології та наноматеріали» Nanotechnology and nanomaterials присвячена міжнародному року фундаментальних наук для сталого розвитку

Захід триватиме у гібридному форматі (онлайн+офлайн) до 27 серпня 2022 року включно. Цьогоріч, попри війну росії проти України, організаційний комітет NANO-2022 отримав понад 540 заявок на участь від науковців з більш ніж 20-ти країн світу.

Посилання для перегляду онлайн транляцій розміщено на сайті: http://nano-conference.iop.kiev.ua/

 

25-26 серпня 2022 року

Відбулась ІІ Міжнародна науково-практична конференція «Шляхи удосконалення професійних компетентностей фахівців в умовах сьогодення»

У програмі конференції: онлайн-трансляції, обговорення, презентації, тренінги та майстер-класи підвищення кваліфікації, відеоуроки та відеолекції.

Було запропоновано такі теми для обговорення:

- впровадження інноваційних освітніх проєктів із метою забезпечення якості освітнього процесу;

- виховання особистості в освітньому процесі, педагогіка партнерства в Новій українській школі;

- формування компетентностей здобувачів освіти в освітній галузі «Фізична культура»;

- сучасна професійна (професійно-технічна) освіта;

- підходи, засоби, методики проведення сучасних уроків фізкультури;

- реалізація програми Президента України «Здорова Україна» в закладах;

- національно-патріотичне та військово-прикладне виховання дітей і молоді (краєзнавство та туризм);

- цифровізація освітнього процесу, дистанційна освіта, педагогічні підходи у STEM-освіті;

- організаційні, правові та управлінські аспекти в освітній галузі «Фізична культура»;

- обґрунтування нових підходів до впровадження ключових компетентностей у Новій українській школі та підготовка вчителів у системі неперервної освіти;

- основи професійно-прикладної фізичної культури, прикладні (військово-прикладні) види спорту;

- безпечний і здоровий спосіб життя, екологічна грамотність.

 

Продовжуються традиційні серпневі конференції освітян

Так, на Київщині відбувся освітній форум – Освіта нескорених. Захід проходив у Київському обласному інституті післядипломної освіти педагогічних кадрів. До онлайн трансляції приєдналось 69 територіальних громад області.

На Львівщині відбулась серпнева конференція «Освіта Львівщини в період війни: кроки до перемоги».

На базі КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» відбулася традиційна освітянська подія – обласна конференція працівників освіти області на тему «Виклики та перспективи в освітній галузі: підсумки роботи у 2021-2022 навчальному році, особливості організації освітнього процесу у 2022-2023 навчальному році».

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

05 липня 2024 12:30
05 липня 2024 12:00
03 липня 2024 16:00
28 червня 2024 08:00
21 червня 2024 12:29
19 червня 2024 16:37
18 червня 2024 13:47
17 червня 2024 16:00
06 червня 2024 14:30
06 червня 2024 14:20