01 липня 2022

Прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо оптимізації трудових відносин»

01 липня 2022 року Верховною Радою України прийнято у другому читанні і в цілому як Закон проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо оптимізації трудових відносин (реєстр. № 7251 від 05.04.2022 р.), метою якого є вирішення проблем, що виникають на сьогодні в частині організації трудових відносин в умовах воєнного стану, подолання старих законодавчих прогалин та усунення колізій, які на сьогоднішній день створюють суттєві перешкоди як для роботодавців, так і для працівників в частині побудови та ефективного функціонування ефективної системи управління трудовими ресурсами.

Прийнятий законопроект повертає тривалість відпусток для педагогічних і науково-педагогічних працівників.

 

30 червня 2022

Вісімнадцятий тиждень війни: про стан організації освітнього процесу

В Україні станом на 30 червня 2022 року загальноосвітні середні заклади завершили навчальний рік, але заклади освіти продовжують функціонувати, продовжується робота у 20,3 тис. закладах освіти, тобто майже 63,1 % від загальної кількості працюючих до початку російського вторгнення шкіл.

За даними департаментів освіти і науки обласних військових адміністрацій, частина закладів загальної середньої освіти 17 областей України продовжує освітній процес у дистанційній або змішаній формі, частина завершила навчання.

У 4-х областях освітній процес завершено повністю.

У 4-х регіонах України навчання в частині закладів організовано в дистанційній формі, частково призупинено або завершено освітній процес.

Кількість тимчасово внутрішньо переміщених дітей, які долучилися до навчання з інших областей, сягає понад 79 тис. осіб.

 

Зустріч Голови Комітету з питань освіти, науки та інновацій з представниками Бізнес-асоціації освітніх закладів

30 червня 2022 року відбулася зустріч Голови Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергія Бабака з представниками Бізнес-асоціації освітніх закладів (власниками приватних закладів загальної середньо і дошкільної освіти).

Під час зустрічі були розглянуті питання державно-приватного партнерства в сфері освіти, механізмів фінансування приватних закладів освіти, можливості запровадження для освітніх закладів безвідсоткових або мало відсоткових кредитних програм, спрощення вимог щодо паперового документообігу в закладах освіти, дерегуляції галузі приватної освіти, спрощення оподаткування приватних закладів освіти.

Дискусія видалася непроста, але всіх об’єднує розуміння того, що війна – це не тільки виклик, а й можливість змінити систему освіти на краще.

 

Вступ-2022. Участь у НМТ вже підтвердили майже 166 тисяч вступників

За даними Українського центру оцінювання якості освіти, другий етап підтвердження участі у національному мультипредметному тесті пройшли майже 166 тисяч учасників.

Бажання складати НМТ у тимчасових екзаменаційних центрах за кордоном виявили майже 18 тисяч осіб.

На цьому етапі потенційні учасники, які раніше підтвердили намір складати НМТ, мають остаточно визначитися з населеним пунктом, де їм буде зручно проходити тестування.

Для підтвердження участі у тестування необхідно заповнити спеціальну форму на Інформаційній сторінці учасника тестування.

Вступники, які складатимуть НМТ під час додаткової сесії, мають підтвердити свою участь у тестуванні з 8 до 18 липня.

Додатково про відмінності між ЗНО і НМТ:

Раніше тестування складалося на паперових носіях, а цьогоріч – у форматі онлайн-тестування. У попередні роки була основна та додаткова сесія, цьогоріч – три сесії, аби долучити до складання національного мультипредметного тесту максимальну кількість вступників. Раніше місцем проведення було місце, де випускник складав тестування залежно від школи або місця проживання, тепер вступник обирає місце тестування самостійно.

Існують інші незначні відмінності. Самі ж завдання НМТ суттєво не відрізнятимуться від ЗНО.

Тестування за кордоном відбуватиметься в спеціально облаштованих екзаменаційних центрах, як правило, в приміщеннях шкіл або університетів. Підхід до проведення НМТ однаковий як в Україні, так і за кордоном. З учасниками будуть працювати українськомовні педагоги.

 

Тимчасовий екзаменаційний центр для додаткової сесії НМТ буде відкрито у Канаді

Посольство України в Канаді, Уряд Альберти (Government of Alberta), представники відділення досліджень в освіті Альберти (Alberta Education Research Branch) підтвердили готовність створити умови для проведення НМТ під час додаткової сесії. Нині уже погоджено відкриття тимчасового екзаменаційного центру в місті Едмонтон, а також тривають перемовини з колегами з провінції Онтаріо.

 

Розпочалося прийняття електронних заяв від вступників на основі базової середньої освіти

30 червня 2022 року розпочалося прийняття електронних заяв від вступників на основі базової середньої освіти (після завершення 9-го класу). Подати електронні заяви на бюджетну та контрактну форми навчання можна до 18-ої години 13 липня. Після цього прийом заяв буде можливий тільки на контракт (до кінця жовтня), якщо в закладі освіти є відповідні небюджетні конкурсні пропозиції.

Для подання заяви потрібно:

створити електронний кабінет на сайті (або увійти до особистого кабінету, якщо ви його вже зареєстрували). Наголошуємо, що реєстрація електронних кабінетів відкрита впродовж усього періоду подання заяв;

додати необхідну інформацію та файли: номер телефону, фото (НЕ селфі), за наявності – довідку, що підтверджує реєстрацію в селі (витяг із реєстру територіальної громади, зокрема сформований на порталі Дія, або Додаток 13);

перейти до розділу подання заяв та знайти потрібну конкурсну пропозицію;

вибрати джерело фінансування, вказати, чи здобувався раніше обраний освітній ступінь, та додати текст мотиваційного листа до кожної із заяв;

уважно перевірити надану інформацію та подати заяву.

Зверніть увагу:

після подання першої заяви ЖОДНУ інформацію в електронному кабінеті змінити неможливо. Це, зокрема, стосується підтвердження права на сільський коефіцієнт: завантажити відповідну довідку треба ДО подання ПЕРШОЇ заяви;

якщо ви маєте право на пільгу, рекомендуємо до подання заяв звернутися до найближчого закладу освіти з документами, що підтверджують пільгу, для внесення відповідної інформації в ЄДЕБО;

кожен заклад освіти визначає в своїх Правилах прийому вимоги до мотиваційних листів: радимо завчасно з ними ознайомитися. У разі потреби копії матеріалів (дипломи, нагороди тощо), що підтверджують викладену в листі інформацію, треба надсилати на електронні скриньки Приймальних комісій закладів освіти, що вказані в конкурсних пропозиціях.

 

Випускники з ТОТ зможуть онлайн вступити до вузів України на бюджет

Учорашні школярі з ТОТ найближчим часом зможуть вступити до українських вузів за результатами індивідуальної співбесіди у режимі онлайн. Йдеться про бюджетну форму навчання. Для цього їм державою гарантована відповідна квота, про що розповіла Віце-прем’єр-міністр України – Міністр з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій.

Йдеться про випускників з сотень громад, які перебувають у тимчасовій окупації. Їх перелік постійно оновлюється, він формується та затверджується наказом Мінреінтеграції.

Уряд робить усе, щоб цього року десятки тисяч учорашніх школярів з ТОТ отримали можливість дистанційно навчатися у закладах на вільній території.

 

Актуальна інформація у чатботі «ОсвітаВсім»

Відтепер основні дати вступної кампанії для обраної траєкторії вступу, контакти служби підтримки чи відеоінструкції з реєстрації електронних кабінетів можна знайти у чатботі «ОсвітаВсім», який створив ДП «Інфоресурс». Бот доступний у месенджері телеграму та прив'язаний до фейсбук-сторінки ДП «Інфоресурс». 

Цьогоріч у боті відбулося кілька важливих оновлень. Зокрема, тепер у застосунку можна знайти не лише актуальні дати вступу до закладів вищої освіти на основі повної загальної середньої освіти, а й для всіх категорій:

вступ до закладів фахової передвищої освіти на основі 9-тьох класів;

вступ до закладів вищої, фахової передвищої освіти на основі 11-тьох класів;

вступ до закладів вищої освіти на основі фахового молодшого бакалавра, молодшого спеціаліста, молодшого бакалавра;

вступ до магістратури на основі бакалавра, спеціаліста, магістра.

Треба лише обрати розділ «Основні дати» та необхідний напрям вступу.

Також у боті досить простий доступ до інших опцій: відеороз'яснень, інфоматеріалів, нормативних документів, контактів служби підтримки, перевірки документів про освіту тощо. Розділи постійно доповнюються новими матеріалами та актуальною інформацією.

 

Перед-саміт ООН із питань трансформації освіти

28-30 червня 2022 року у штаб-квартирі ЮНЕСКО (Париж, Французька Республіка) відбувся Перед-саміт із питань трансформації освіти, що передує Саміту з питань трансформації освіти, який проводитиметься під час 77-ої сесії Генеральної Асамблеї ООН.

Метою заходу є визначити цілі, напрями та шляхи трансформації освіти в усьому світі; підбити підсумки щодо програм із відновлення втрат навчання, пов'язаних із пандемією; активізувати національні та глобальні зусилля для досягнення «Цілей сталого розвитку».

Україна вже працює над Планом відновлення України. Одним із пріоритетів є відбудова та трансформація освіти.

Участь делегації Міністерства освіти і науки України у Перед-саміті зумовлена необхідністю напрацювання спільної для усіх країн-членів візії та шляхів подальшої трансформації освіти.

Під час Перед-саміту ООН група друзів України в кількості 53 країн і 154 міністрів оголосила про повну підтримку іноземними партнерами всіх ініціатив і дослідницьких проєктів України.

У межах Перед-саміту ООН із питань трансформації освіти Міністр освіти і науки України зустрівся з Міністром освіти Італійської Республіки. Міністри обговорили питання літнього навчання, активностей для дітей, які вимушено перебувають в Італії, програми двостороннього обміну учнів, а також співпрацю та академічні обміни між українськими та італійськими університетами.

За інформацією Міністра освіти Італійської Республіки, приблизно 3 тисячі школярів мали можливість навчатися за українською освітньою програмою завдяки платформам дистанційного навчання, а також очно в італійських закладах освіти.

Перебуваючи на Перед-саміті ООН із питань трансформації освіти у Парижі, Міністр освіти і науки України зустрівся з Міністром національної освіти та молоді Французької Республіки.

Сторони обговорили питання проведення у Франції НМТ для українських вступників та організацію таборів для оздоровлення українських дітей і їхніх сімей.

На складання тесту в місті Париж зареєструвалися 530 випускників, у місті Марсель – 194, у місті Бордо – 99.

Міністр національної освіти та молоді Французької Республіки повідомив, що приблизно 19 тисяч українських дітей шкільного віку перебувають у Франції та мають можливість навчатися у французьких школах, адже для цього створено усі необхідні умови. Крім того, французька сторона робить усе можливе, аби діти зберігали зв'язок з Україною, її культурою та традиціями. Для цього до освітнього процесу залучають українських учителів, які викладають рідну мову, історію. Також Міністр зауважив, що місцеві вчителі вражені високим рівнем знань українських учнів, зокрема з математики.

 

29 червня 2022

Зустріч Голови Комітету з районними управліннями освіти, директорами шкіл і закладів професійної освіти, профспілками м. Києва

29 червня 2022 року відбулася зустріч Голови Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергія Бабака з районними управліннями освіти, директорами шкіл і закладів професійної освіти, профспілками м. Києва в рамках засідання Колегії Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). Засідання відбувалося на базі Навчально-виховного комплексу №141 «ОРТ» м. Києва.

На засіданні обговорювалися питання початку нового навчального року, підготовку, облаштування укриттів, очного, дистанційного, комбінованого навчання та багато інших гострих питань, над якими працюють органи управляння та влада.

Верховна Рада України під час воєнного стану працювала над усіма  необхідними для забезпечення освітнього процесу змінами до законодавства.

 

28 червня 2022

Щодо російської політики лінгвоциду на окупованих територіях України

28 червня 2022 року на День Конституції України Уповноважений із захисту державної мови представив ЗМІ та громадськості інформацію щодо російської політики лінгвоциду на окупованих територіях України як способу демонтажу конституційного ладу України та елементу геноциду проти українського народу.

Уповноважений розповів, що розпочався збір та документування фактів лінгвоциду – дій країни-агресора на тимчасово окупованих територіях, які спрямовані на витіснення української мови з публічного простору, суспільного вжитку, а також дискримінацію, переслідування чи репресії проти громадян України за мовною ознакою.

Питання лінгвоциду є одним наскрізних у рішенні Конституційного Суду України від 14 липня 2021 року щодо визнання мовного закону конституційним.

Інформацію про дії окупантів та колаборантів отримують з відкритих джерел, повідомлень силових структур, засобів масової інформації, від органів влади та місцевого самоврядування тощо.

Так, за даними з відкритих джерел, зафіксовано понад 100 фактів, які свідчать про цілеспрямоване винищення державної мови в різних сферах суспільного життя, фактичне позбавлення права громадян на користування, вивчення та навчання українською мовою, дискримінацію та репресії щодо осіб, які публічно проявляють свою українську національну ідентичність, зокрема через спілкування українською мовою на територіях, які перебували або які перебувають у тимчасовій окупації (оточенні, блокуванні), починаючи з 24 лютого 2022 року.

За словами Уповноваженого із захисту державної мови, факти лінгвоциду зафіксовані у медійній сфері, освіті, публічному просторі, у сферах культури та офіційного спілкування.

 

Уряд Великобританії прийняв рішення збільшити фінансування для підтримки українських науковців

28 червня 2022 року Прем’єр-міністр Великобританії оголосив низку заходів для підтримки науково-технічного та науково-дослідного секторів України.

Уряд Великобританії прийняв рішення збільшити фінансування програми Researchers at Risk Fellowship у чотири рази. Понад 130 українських науковців отримають підтримку в межах програми, що стартувала в березні. Спочатку на програму було виділено 3 млн. фунтів стерлінгів, а додаткові 9,8 млн. дозволять їй значно розширитися.

Українські вчені, які вимушено переїхали за кордон або не змогли повернутися додому через агресію Російської Федерації, зможуть продовжувати дослідження та обмінюватися досвідом з іноземними колегами завдяки підтримці Великобританії.

За стипендіальною програмою передбачається виплата заробітної плати та покриття витрат на проживання до двох років для українських дослідників. Згодом науковці зможуть повернутися додому та зробити вагомий внесок у відновлення країни.

Не менш важливою є підтримка українських університетів, які завдяки новій програмі UK twinning programme зможуть працювати з провідними університетами Великої Британії, що посилить співпрацю між державами у сфері освіти та науки.

Крім того, Уряд Великобританії надасть фінансування для підтримки програми побратимів Universities UK International і Cormack Consultancy Group. Проект має на меті встановити більше ніж 100 довгострокових програм партнерства для підтримки українських інституцій, студентів і дослідників під час війни.

79 університетів Великобританії вже підписали програму, до проекту долучився й Единбурзький університет, який об’єднався з Київським національним університетом імені Тараса Шевченка, а також Університет Рексема Гліндра, який об’єднався з Національним університетом «Чернігівська політехніка».

Університети та установи Великобританії масово виступили за підтримку українських колег.

 

27 червня 2022

«Sсience&Business Startup Hackathon»: стартував онлайн-захід для пошуку та розвитку інноваційних ідей та рішень

27 червня 2022 року розпочався «Sсience&Business Startup Hackathon», який триватиме до 02 липня 2022 року, для науковців, стартапників і підприємців як з інноваційними ідеями, так і вже з наявними інноваційними проектами подвійного спрямування.

Цей захід є продовженням серії заходів Sсience&Business для поєднання наукового та інноваційного потенціалу науковців, стартапів, компаній, експертів, інвесторів, медіа для пошуку інноваційних рішень, підвищення обізнаності з питань бізнесу, маркетингу, продажу, інвестицій та інновацій, промоції вебплатформи «Наука і бізнес» для взаємодії суб’єктів інноваційного процесу. Наука, технології та інновації відіграватимуть провідну роль для якнайшвидшого відновлення постраждалих від війни регіонів України.

Цього разу на участь у хакатоні надійшло понад 100 заявок-проектів, що втричі більше, ніж у попередніх заходах. Для участі відібрано 7 команд з інноваційними пропозиціями, технологічними продуктами, модернізованими послугами, які мають актуальні сьогодні рішення для повоєнного відновлення України та прагнуть отримати новий досвід, знання та навички у провідних сферах діяльності стартапів для комерціалізації своїх напрацювань.

Учасники матимуть можливість протягом одного робочого тижня опрацьовувати власні ідеї із профільними менторами та презентувати їх на завершальному пітчі, на якому будуть присутні інвестори та галузеві експерти зі світу стартапів та бізнесу, а також підготувати свій проект для подання заявки на отримання до 35 000$ безповоротної фінансової допомоги за новою грантовою програмою від Фонду розвитку інновацій.

Програма заходу передбачає проведення інтенсивного хакатону за участю найкращих іноземних та українських експертів, відкриває можливість отримати знання наявних форматів підтримки, потреб державного сектору, навики побудови масштабних інноваційних проєктів, а також підготуватись до пітчів з допомогою провідних менторів та експертів.

Хакатон триватиме 6 днів та міститиме 5 вузькогалузевих сесій із маркетингу, продажу, фінансів, формування команди, стратегії.

 

Освітяни зможуть надавати якісну першу психологічну допомогу

Міністерство освіти і науки України спільно з ДНУ «Інститутом модернізації змісту освіти» та Асоціацією інноваційної та цифрової освіти розробили курс підвищення кваліфікації освітян «Перша психологічна допомога учасникам освітнього процесу під час та після завершення воєнних дій».

Спільно з психологами педагоги з перших днів вторгнення Російської Федерації на територію України роблять усе можливе для психічного здоров’я українців, які зіштовхнулися з новими страхами, емоціями, тривогами, втратами, розчаруваннями. Щоб допомогти освітянам подолати наслідки пережитих травматичних подій, був розроблений спеціальний курс, основним завданням якого є надати практичні навички якісної першої психологічної допомоги, ознайомити з дієвими техніками для ефективної емоційної підтримки, а також, за потреби, діагностувати психологічний стан вихованців, здобувачів та колег.

Курс розроблено за моделлю змішаного навчання (blended learning). Він містить 10 мультимедійних уроків у міжнародному форматі SCORM, найкращі міжнародні кейси та практичні тренінги. Після успішного проходження навчання освітянам зараховується 1 кредит ЄКТС.

Якщо діти чи підлітки будуть потребувати більш глибокої психологічної допомоги, їхнім батькам/опікунам буде запропоновано безкоштовно звернутися до партнерів курсу – команди «Words Help та CETA Global» (США), аби отримати лікування психосоціального та психічного здоров’я.

Таким чином запроваджується системний підхід щодо забезпечення психічного та емоційного здоров’я здобувачів освіти: освітяни опановують високоефективні навички та техніки першої психологічної допомоги, емоційної підтримки та діагностики і застосовують їх під час навчального процесу, а у разі необхідності пропонують батькам/опікунам отримати консультацію для їхніх дітей/підлітків у профільних фахівців.

Пілотний етап навчання у червні пройшли перші 57 освітян, які надали позитивні відгуки цьому курсу.

Над створенням курсу працювали провідні експерти у галузі психології із США та Ізраїлю, а також методисти ДНУ «Інституту модернізації змісту освіти» та тренери з розвитку емоційного інтелекту Асоціації інноваційної та цифрової освіти.

 

Як розробити освітньо-професійну програму фахової передвищої освіти: методичні рекомендації

Державна служба якості освіти України спільно з Науково-методичним центром вищої та фахової передвищої освіти пропонують для використання методичні рекомендації «Розроблення освітньо-професійної програми та навчального плану підготовки здобувачів фахової передвищої освіти».

Заклади фахової передвищої освіти розробляють освітньо-професійні програми в межах ліцензованої спеціальності на основі стандартів і затверджують їх відповідно до власного положення про організацію освітнього процесу.

Освітньо-професійна програма повинна містити:

вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою;

зміст підготовки здобувачів фахової передвищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання;

обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття ступеня фахової передвищої освіти;

перелік освітніх компонентів і логічну послідовність їх виконання;

вимоги професійних стандартів (за наявності);

форми атестації здобувачів фахової передвищої освіти;

вимоги до системи внутрішнього забезпечення якості фахової передвищої освіти;

перелік компетентностей випускника.

Цілі, сформульовані в освітньо?професійній програмі, мають відповідати місії, стратегії закладу освіти, потребам заінтересованих сторін і тенденціям розвитку ринку праці.

 

Вступ-2022 до магістратури: розпочато реєстрацію для участі в МКТ та МТНК

27 червня 2022 року розпочалася реєстрація для участі в магістерському комплексному тесті (МКТ) та/або магістерському тесті навчальної компетентності (МТНК), яка триватиме до 18 липня включно. Її здійснюватимуть приймальні комісії закладів вищої освіти.

Для реєстрації вступник має надіслати на офіційну електронну адресу приймальної комісії або з використанням іншого каналу зв’язку, визначеного закладом вищої освіти, скановані копії (фотокопії):

заповненої заяви-анкети з інформацією, необхідною для оформлення екзаменаційного листка;

документа, що посвідчує особу;

облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються отримувати реєстраційний номер облікової картки платника податків);

довідки, виданої за місцем навчання, щодо планового завершення навчання та отримання диплома в рік вступу (у разі якщо дані особи ще не вносили до ЄДЕБО);

документа про здобутий ступінь вищої освіти (освітньо-кваліфікаційний рівень) (для осіб, які завершили навчання в минулих роках);

медичного висновку за формою первинної облікової документації 086-3/о (у разі потреби створення особливих (спеціальних) умов для складання МКТ/МТНК).

Заповнюючи заяву-анкету з інформацією, необхідною для оформлення екзаменаційного листка, потенційний магістр має зазначити населений пункт, у якому бажає скласти МКТ/МТНК.

Тестування можна буде скласти в тих містах України, де безпекова ситуація дозволяє створити екзаменаційні центри для проведення магістерських випробувань, а також у деяких містах за кордоном, де партнерські установи/організації готові підтримати проведення випробувань.

У разі успішної реєстрації учасникові буде надіслано скановану копію екзаменаційного листа та реєстраційної картки на електронну адресу, зазначену в заяві-анкеті. Оригінал екзаменаційного листка зберігатиметься в приймальній комісії. У разі виявлення в екзаменаційному листку помилок вступник має звернутися до приймальної комісії.

Для кожного учасника, який отримав екзаменаційний листок, на вебсайті Українського центру оцінювання якості освіти створюють інформаційну сторінку «Кабінет вступника», доступ до якої здійснюється за номером екзаменаційного листка та РIN-кодом, зазначеним у ньому.

 

Вступ-2022: учасники додаткової сесії НМТ можуть дізнатися дані для входу на інформаційну сторінку

Потенційні учасники додаткової сесії НМТ можуть самостійно дізнатися логін і пароль для входу на інформаційну сторінку учасника.

Особам, які створили реєстраційні картки в додатковий період реєстрації і надіслали комплект документів до відповідного регіонального центру, потрібно скористатися спеціальним сервісом «Отримання доступу до Інформаційної сторінки учасника ЗНО-2022/НМТ-2022».

Для отримання логіна і пароля достатньо перейти за посиланням і коректно заповнити поля форми. Зверніть увагу, що паспорт ID-картка не містить серії, тому це поле залишиться порожнім.

Інформаційна сторінка – важливий канал комунікації з Українським центром оцінювання якості освіти. Саме тут із 8 до 18 липня учасникам потрібно підтвердити участь у додатковій сесії тестування і вибрати із запропонованого переліку населений пункт для проходження додаткової сесії НМТ, а вже протягом 1–10 серпня надати остаточну інформацію про бажання скласти тестування у обраному місці.

Для успішної реєстрації в додатковий період, окрім створення реєстраційної картки за допомогою сервісу «Зареєструватися», потрібно обов’язково надіслати комплект документів до відповідного регіонального центру. Учасники, які до 27 червня не надіслали комплектів реєстраційних документів на електронну адресу, зазначену в реєстраційному повідомленні, не матимуть змоги взяти участь у НМТ.

 

Польща продовжуватиме надавати освітні послуги вимушено евакуйованим громадянам України

Представники Міністерства освіти і науки провели онлайн-зустріч із державним секретарем Міністерства освіти і науки Республіки Польща, уповноваженим уряду з питань розвитку та інтернаціоналізації.

У ході зустрічі сторони обговорили питання опрацювання проєктів міжнародних договорів, що перебувають на розгляді польської сторони, а також організацію національного мультипредметного тесту для українських вступників, які вимушено перебувають у Республіці Польща.

Представник уряду Республіки Польщі запевнив в абсолютній солідарності з Україною та готовності й надалі сприяти отриманню освіти вимушено евакуйованих громадян України. Він поінформував про створення належних умов для проведення НМТ у Республіці Польща та місця проведення тестування.

Крім того, під час зустрічі було обговорено питання забезпечення освітніх потреб польської національної меншини в Україні та української національної меншини в Республіці Польща.

Сторони також домовилися прискорити опрацювання проєктів міжнародних угод.

 

24 червня 2022

Початок нового навчального року

Уряд рекомендує розпочати навчальний рік у школах із 1 вересня. В університетах — з 15 серпня, за винятком перших курсів. Освітній процес у школах триватиме до 30 червня 2023 року. Про це повідомив Прем’єр-міністр під час засідання Кабінету Міністрів України 24 червня 2022 року.

Постанова набирає чинності та застосовується виключно під час правового режиму воєнного стану одночасно з набранням чинності законодавчих змін до ЗУ «Про повну загальну середню освіту» щодо врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного стану.

Місцева влада має пропрацювати весь організаційний процес як очної, так і змішаної форми навчання. Міністерству освіти і науки України, Міністерству внутрішніх справ України, Міністерству розвитку громад та територій України, ВЦА доручено забезпечити довезення дітей до шкіл, а також безпеку в закладах освіти. За словами Глави Уряду, органи місцевого самоврядування повинні організувати та забезпечити:

регулярні навчання з евакуації учнів до сховищ та уроки безпеки;

візуалізацію шляху до безпечних місць в усіх закладах освіти;

всі умови для перебування та навчання у сховищах;

наявність тривожної кнопки на випадок надзвичайної ситуації у кожному освітньому закладі.

ДСНС має найближчим часом завершити розробку типових протоколів безпеки, а далі ВЦА мають затвердити на їх основі індивідуальні протоколи безпеки для кожного закладу освіти та ознайомити з ними учнів та батьків.

 

Оновлено положення про стипендії Президента України та Кабінету Міністрів України для молодих учених

24 червня 2022 року під час засідання Уряду схвалено постанову Кабінету Міністрів України, яка вносить зміни до постанов 1994 року: «Про стипендії Кабінету Міністрів України для молодих вчених» та «Про стипендії Президента України для молодих вчених».

Метою документа є погодження нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України із Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», а також упорядкування термінології, що вживається у зазначених нормативно-правових актах, відповідно до законодавства.

Зокрема врегульовано такі питання:

уточнення вимог до осіб, які можуть брати участь у конкурсі на здобуття стипендій Президента України та Кабінету Міністрів України для молодих учених;

усунення обмежень щодо можливості брати участь у конкурсі на здобуття стипендій усіх молодих учених, які відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» мають статус молодого вченого.

 

Статус кандидата на вступ до ЄС

Отримання Україною статусу кандидата на членство у Європейському Союзі є потужним політичним сигналом зі сторони держав ЄС щодо визнання України членом європейської сім’ї.

Цьому також сприяли здобутки українських дослідників і освітян, які активно рухали освіту та науку України до європейських стандартів. Для сфери освіти та науки статус кандидата є стимулом для реалізації якісних перетворень і вагомих досягнень. Українці – це європейська родина, яка спільними зусиллями досягатиме нових цілей. Варто підкреслити, що стан секторальної інтеграції освіти та науки України є високим, це відмічають колеги з Єврокомісії. Зокрема, йдеться про участь у програмах ЄС (Еразмус+, Горизонт тощо).

Крім того, статус кандидата дає змогу отримувати довгострокові кредити від ЄС і допомогу у вигляді грантів на освіту, культуру, охорону здоров’я тощо. Формати та напрями такої допомоги визначатимуться під час двосторонніх перемовин.

 

ЄС полегшує визнання українських дипломів

Майже 5 млн. українців від початку широкомасштабної російської війни були вимушені тікати до країн ЄС. Статус тимчасового захисту отримали понад 3,2 млн українців.

За спеціальною Директивою ЄС він гарантує право на проживання, працевлаштування, соціальний пакет та доступ дітей до освіти щонайменше до 04 березня 2023 року.

За даними Єврокомісії, лише в Польщі, де перебуває понад 1 млн українців, вже почали працювати близько 185 тис. українських біженців.

У Німеччині, яка прийняла майже 800 тис. українців, кількість тих, хто вже почав працювати, стрімко наближається до 100 тис. осіб.

Більшість країн-членів ЄС суттєво спростили доступ українців до ринку праці.

Проте досі лишається багато запитань щодо визнання українських дипломів про базову середню та вищу освіту.

Щоб спростити цей процес та допомогти українцям подолати бар’єри на шляху до працевлаштування, Єврокомісія розробила нові рекомендації (https://cutt.ly/qKvYqIA) щодо визнання українських дипломів.

Одразу зазначимо, що розроблені рекомендації не мають зобов’язуючого характеру і не означають автоматичного визнання вашого фаху в країнах ЄС.

Рекомендації Єврокомісії розроблені для шкіл, університетів та роботодавців, щоб спростити процес визнання дипломів та допомогти більше дізнатися про ваш фах.

Метою є:

оцінити вашу кваліфікацію, коли відповідні документи втрачені через війну;

пришвидшити визнання дипломів з боку роботодавців та  закладів освіти країн-членів ЄС;

сприяти подальшій інтеграції на ринку праці та гарантуванню відповідних робочих стандартів;

надати кращий та швидший доступ до мовних курсів.

 

United24: оголошено збір коштів на відбудову сфери освіти та науки України

Від початку повномасштабного вторгнення Російської Федерації на територію України понад 2000 закладів освіти були пошкоджені та зруйновані, постраждала й матеріально-технічна база.

Крім глобальної потреби у відновленні закладів і установ, пріоритетними потребами є засоби навчання, комп’ютерне та інше обладнання, програмне забезпечення, шкільні автобуси, освітні програми та інструменти. Потрібно не лише відновити освітню інфраструктуру України, а й створити надсучасні заклади, що забезпечать гідні умови для розвитку підростаючого покоління та здобуття якісної освіти на рівні світових стандартів.

У межах ініціативи Президента Володимира Зеленського United24 Національний банк України відкрив рахунок для Міністерства освіти і науки України, що допоможе вирішити нагальні проблеми галузі. Зробити пожертву можна в національній та іноземній валюті (доларах США, євро, фунтах стерлінгах).

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

25 квітня 2024 15:50
23 квітня 2024 15:43
19 квітня 2024 19:00
11 квітня 2024 14:00
02 квітня 2024 14:00
27 березня 2024 15:00
26 березня 2024 14:00
20 березня 2024 18:12
20 березня 2024 14:00
05 березня 2024 13:00