08 грудня 2021 року відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій. Головував Голова Комітету з питань освіти, науки та інновацій Бабак С.В. На засіданні були присутні народні депутати України – члени Комітету: Лукашев О.А., Колебошин С.В., Піпа Н.Р., Воронов В.А., Грищук Р.П., Кириленко І.Г., Коваль О.В., Колюх В.В., Лис О.Г., Павленко Р.М.

Також у засіданні брали участь заступник Міністра освіти і науки України з питань європейської інтеграції Шкуратов О.І., Перший заступник Міністра юстиції України Горовець Є.М., Головний учений секретар Національної академії правових наук України Гетьман Є.А., директор Науково-дослідного інституту правового забезпечення інноваційного розвитку Національної академії правових наук Глібко С.В., в.о. Генерального директора – керівника експертної групи з питань розвитку інновацій Директорату науки та інновацій Міністерства освіти і науки України Таранов І.М., заступник директора з наукової роботи Державної Установи “Інститут економіко-правових досліджень імені В.К. Мамутова Національної академії наук України” Джабраілов Р.А., заступник директора Інституту держави і права ім. В. М. Корецького Національної академії наук України Скрипнюк О.В., доцент кафедри конституційного права України Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого Летнянчин Л.І., представники освітянської та наукової спільноти, громадських організацій та експерти.

 

Під час засідання Комітету з питань освіти, науки та інновацій були розглянуті питання:

 

1. Проект Закону про статус ветеранів та членів сімей загиблих (померлих) Захисників України та ветеранів (реєстр. № 3407 від 29.04.2020, н.д.Л.Василенко, С.Бобровська, Г.Васильченко, Я.Железняк, Ю.Клименко та інші).

У пояснювальній записці до проекту Закону України “Про статус ветеранів та членів сімей загиблих (померлих) Захисників України та ветеранів” (реєстр. № 3407 від 29.04.2020), поданого народними депутатами України Василенко Л.В., Бобровською С.А., Васильченко Г.І. та іншими (далі – законопроект), автори зазначають, що прийняття законопроекту сприятиме підвищенню якості життя ветеранів, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів дозволить забезпечити ефективну реалізацію системи пільг та соціальних гарантій на рівні органів державної влади з огляду на вимоги сучасного суспільства та спроможності держави.

Проект закону змінює підхід до надання статусів ветерана. Проектом закону пропонується передбачити такі статуси ветерана як: учасники бойових дій, постраждалі учасники Революції Гідності, ветерани з інвалідністю, ветерани посмертно.

Проект закону встановлює статуси члена сім’ї загиблого (померлого) ветерана та члена сім’ї загиблого (померлого) Захисника України.

Зміст законопроекту передбачає оновлення системи державних гарантії для кожного із зазначених вище статусів.

Законопроект впроваджує:

- додатковий пакет до загальної програми державних гарантій медичного обслуговування населення медичних послуг та лікарських засобів;

- право на психологічну підтримку на законодавчому рівні;

- програми кредитування житла та компенсації за купівлю житла;

- компенсацію вартості навчання в державних та приватних вищих навчальних закладах за відповідним рівнем професійної (професійно-технічної), фахової передвищої або вищої освіти;

- право на професійну орієнтацію та часткову оплату послуг з перекваліфікації або підвищення кваліфікації;

- компенсацію за надання соціальних послуг;

- інформування про наявні гарантії.

Законопроект зберігає право на:

- санаторно-курортне лікування;

- позачерговий капітальний ремонт житла;

- пільги на житлово-комунальні послуги;

- трудові гарантії;

- право на безкоштовний проїзд;

- першочергове відведення земельних ділянок;

- право на безоплатну правову допомогу.

Законопроект визначає завдання щодо формування образу ветерана в суспільстві.

Проект закону закріплює основні принципи системи вшанування пам’яті ветеранів.

Заслухавши та обговоривши інформацію заступника Голови Комітету з питань освіти, науки та інновацій Сергія Колебошина, враховуючи рішення підкомітету з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти 08 грудня 2021 року, а також експертні висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Міністерства освіти і науки України, Міністерства соціальної політики України, Міністерства фінансів України, Міністерства юстиції України, Міністерства у справах ветеранів України, Міністерства оборони України, Національної академії педагогічних наук України, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення в межах предметів відання рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України “Про статус ветеранів та членів сімей загиблих (померлих) Захисників України та ветеранів” (реєстр. № 3407 від 29.04.2020), поданий народними депутатами України Василенко Л.В., Бобровською С.А., Васильченко Г.І. та іншими, за результатами його розгляду в першому читанні направити суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Рішення Комітету надіслати до Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів.

 

2. Проект Закону про статус осіб, які сприяли захисту Батьківщини, та осіб, постраждалих внаслідок збройних конфліктів (реєстр. № 3408 від 29.04.2020, н.д.Л.Василенко, С.Бобровська, Г.Васильченко, Я.Железняк, Ю.Клименко та інші).

У пояснювальній записці до проекту Закону України “Про статус осіб, які сприяли захисту Батьківщини, та осіб, постраждалих внаслідок збройних конфліктів” (реєстр. № 3408 від 29.04.2020), поданого народними депутатами України  Василенко Л.В., Бобровською С.А., Васильченко Г.І. та іншими (далі – законопроект), автори зазначають, що законопроект покликаний забезпечити ефективну державну підтримку для цивільних осіб, які сприяли захисту Батьківщини, однак не брали безпосередньої участі у відсічі і стримуванні збройної агресії у складі офіційних силових формувань (не є комбатантами) та осіб, постраждалих внаслідок збройних конфліктів. Прийняття Закону дозволить на державному рівні закріпити важливість внеску у відсіч та стримування агресії цивільних осіб, які сприяли проведенню заходів з безпеки і оборони Батьківщини та ефективно захистити права і свободи осіб, постраждалих внаслідок збройних конфліктів.

Законом закріплено поняття і зміст статусу осіб, які сприяли захисту Батьківщини та осіб, які постраждали внаслідок збройних конфліктів.

Зміст законопроекту передбачає оновлення системи державних гарантії для кожного із зазначених вище статусів.

Законопроект впроваджує:

- додатковий пакет до загальної програми державних гарантій медичного обслуговування населення медичних послуг та лікарських засобів;

- право на психологічну підтримку на законодавчому рівні;

- програми кредитування житла та компенсації за купівлю житла;

- компенсацію вартості навчання в державних та приватних вищих навчальних закладах за відповідним рівнем професійної (професійно-технічної), фахової передвищої або вищої освіти;

- право на професійну орієнтацію та часткову оплату послуг з перекваліфікації або підвищення кваліфікації;

- компенсацію за надання соціальних послуг;

- інформування про наявні гарантії.

Законопроект зберігає право на:

- санаторно-курортне лікування;

- пільги на житлово-комунальні послуги;

- трудові гарантії;

- право на безкоштовний проїзд;

- право на безоплатну правову допомогу.

Заслухавши та обговоривши інформацію заступника Голови Комітету з питань освіти, науки та інновацій Сергія Колебошина, враховуючи рішення підкомітету з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти 08 грудня 2021 року, а також експертні висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів, Міністерства освіти і науки України, Міністерства соціальної політики України, Міністерства фінансів України, Міністерства юстиції України, Міністерства у справах ветеранів України, Міністерствa інфраструктури України, Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, Національної академії педагогічних наук України, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій прийняли рішення в межах предметів відання рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України “Про статус осіб, які сприяли захисту Батьківщини, та осіб, постраждалих внаслідок збройних конфліктів” (реєстр. № 3408 від 29.04.2020), поданого народними депутатами України Василенко Л.В., Бобровською С.А., Васильченко Г.І. та іншими, за результатами його розгляду в першому читанні направити суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Рішення Комітету надіслати до Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів.

 

3. Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання діяльності у сфері трансферу технологій (реєстр. № 4623 від 21.01.2021, КМУ).

Метою проекту, як зазначається у пояснювальній записці, є “підвищення рівня впровадження (комерціалізації) результатів наукових досліджень”.

Законопроектом вносяться зміни до законів України “Про наукову і науково-технічну експертизу” та “Про державне регулювання діяльності у сфері трансферу технологій”.

Згідно з пояснювальною запискою законопроектом пропонується врегулювати питання: доступу установ та організацій державної системи науково-технічної інформації до кон’юнктурно-економічної і патентної інформації з іноземних джерел та баз даних; створення та забезпечення діяльності веб-порталу щодо інноваційної діяльності та трансферу технологій; здійснення моніторингу технологічного рівня і готовності до впровадження технологій та їх складових, створених за бюджетні кошти, а також попиту суб’єктів господарювання на них; механізму здійснення закордонного патентування за кошти державного бюджету; процедури та порядку погодження трансферу та реєстрації технологій, створених або придбаних за бюджетні кошти, які передаються юридичним особам, що зареєстровані в інших країнах, або фізичним особам-іноземцям, або особам без громадянства; особливостей закупівлі технологій за бюджетні кошти; субсидіювання проектів зі створення вітчизняними промисловими підприємствами за участю вітчизняних наукових установ або закладів вищої освіти високотехнологічних виробництв тощо.

У пояснювальній записці до законопроекту зазначається, що проект акта погоджено без зауважень Міністерством цифрової трансформації України та Державною регуляторною службою України, із зауваженнями – з Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України. За результатами правової експертизи отримано також висновок Міністерства юстиції України.

Заслухавши та обговоривши інформацію голови підкомітету з питань науки та інновацій Валерія Колюха, заступника Міністра освіти і науки України Олексія Шкуратова, директора Науково-дослідного інституту правового забезпечення інноваційного розвитку Національної академії правових наук Сергія Глібка, враховуючи рішення підкомітету з питань науки та інновацій 29 листопада 2021 року, а також експертні висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Комітету Верховної Ради України з питань інтеграції України до Європейського Союзу, Інституту законодавства Верховної Ради України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства фінансів України, Антимонопольного комітету України, Національної академії наук України, Національної академії правових наук України, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання діяльності у сфері трансферу технологій” (реєстр. № 4623 від 21.01.2021), поданий Кабінетом Міністрів України, за результатами розгляду в першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

 

4. Проект Закону про особливості регулювання підприємницької діяльності окремих видів юридичних осіб та їх об’єднань у перехідний період (реєстр. № 6013 від 09.09.2021, н.д.Р.Стефанчук, С.Кальченко, В.Медяник, Г.Третьякова та інші).

Згідно з пояснювальною запискою метою прийняття проекту законодавчого акта є удосконалення корпоративного управління в юридичних особах, заснованих на державній і комунальній власності, підвищення інвестиційної привабливості країни, запровадження ефективних механізмів контролю за використанням об’єктів державної та комунальної власності, а також усунення суперечностей між Цивільним кодексом України та актами спеціального законодавства.

У зв’язку з цим законопроектом пропонується внесення змін до Цивільного кодексу України, визнання таким, що втратив чинність, Господарського кодексу України, а також низку прикінцевих положень. Зокрема, зазначеним проектом Закону передбачаються:

- доповнення Цивільного кодексу України положеннями, що свідчать про можливість існування юридичних осіб в організаційно-правовій формі – “об’єднання юридичних осіб”;

- доповнення Цивільного кодексу України статтями, направленими на покращення корпоративного управління, зокрема статтею 96-1, яка містить визначення корпоративних прав, встановлює момент виникнення корпоративних прав, а також можливість існування у законодавстві обмежень певним особам щодо володіння корпоративними правами або їх реалізації; статтею 99-1, якою визначається статут та обов’язки посадових осіб товариств;

- виключення з Цивільного кодексу України таких юридичних осіб публічного права як державні підприємства, комунальні підприємства та спільні комунальні підприємства;

- доповнення Цивільного кодексу України положеннями, відповідно до яких встановлюються особливості передачі в управління майна юридичній особі її засновником;

- внесення змін до законодавчих актів, що регулюють приведення у відповідність з Цивільним кодексом України правил набуття права власності на майно, передане у власність юридичним особам, що перебувають під контролем держави, та на майно, набуте ними у власність на підставах, не заборонених законом, забезпечення можливості отримати речові права на чуже майно, не заборонені законом, а також права користуватися майном чи здійснювати управління ним відповідно до укладених договорів;

- визнання таким, що втратив чинність, Господарського кодексу України, положення якого переважно не мають регулятивного ефекту, є декларативними за своїм змістом, а також суперечать іншим нормативно-правовим актам та загальним засадам цивільного законодавства.

Заслухавши та обговоривши інформацію голови підкомітету з питань науки та інновацій Валерія Колюха, заступника Міністра освіти і науки України з питань європейської інтеграції Олексія Шкуратова, Першого заступника Міністра юстиції України Євгенія Горовця, заступника директора з наукової роботи Державної Установи “Інститут економіко-правових досліджень імені В.К. Мамутова Національної академії наук України” Руслана Джабраілова, враховуючи рішення підкомітету з питань науки та інновацій 29 листопада 2021 року, а також експертні висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Наукового комітету Національної ради України з питань розвитку науки і технологій, Інституту законодавства Верховної Ради України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства економіки України, Міністерства юстиції України, Фонду державного майна України, Національної академії наук України (підготовлені Інститутом держави і права ім. В.М. Корецького та Державною установою “Інститут економіко-правових досліджень імені В.К. Мамутова НАН України), Національної академії правових наук України, Національної академії педагогічних наук України, Національної академії мистецтв України, Національної академії аграрних наук України, ГО “Спілка ректорів закладів вищої освіти України”, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України “Про особливості регулювання підприємницької діяльності окремих видів юридичних осіб та їх об’єднань у перехідний період” (реєстр. № 6013 від 09.09.2021), поданий народними депутатами України Стефанчуком Р.О., Кальченком С.В., Медяником В.А. та іншими народними депутатами України, врахувати пропозиції та зауваження членів Комітету, а також викладених в висновках експертів, зокрема в частині питань освіти, науки та інновацій, та визначитись з урахуванням можливостей доопрацювання законопроекту відповідно до статті 116 Регламенту Верховної Ради України.

Направити Рішення Комітету разом з експертними висновками до законопроекту реєстр. № 6013 до Комітету Верховної Ради України з питань економічного розвитку, визначеного головним з підготовки даного питання.

 

5. Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про громадянство України” щодо підстав і порядку набуття та припинення громадянства України (реєстр. № 6368 від 02.12.2021, Президент України В.Зеленський).

У Пояснювальній записці законопроекту зазначається, що метою прийняття проекту Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про громадянство України” щодо підстав і порядку набуття та припинення громадянства України” (далі – законопроект) є актуалізація положень законодавства у сфері громадянства, зокрема підстав і порядку набуття та припинення громадянства України.

Законопроект фактично пропонує нову редакцію Закону України “Про громадянство України”.

Заслухавши та обговоривши інформацію голови підкомітету з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти Романа Грищука, враховуючи рішення підкомітету з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти 08 грудня 2021 року, а також експертні висновки Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення в межах предметів відання рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про громадянство України” щодо підстав і порядку набуття та припинення громадянства України” (реєстр. № 6368 від 02.12.2021), внесений Президентом України, за результатами його розгляду в першому читанні прийняти за основу.

Рішення Комітету надіслати до Комітету з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій у Донецькій, Луганській областях та Автономної Республіки Крим, міста Севастополя, національних меншин і міжнаціональних відносин.

 

6. Проект Закону про запобігання та протидію загрозам національній безпеці України у сфері громадянства (реєстр. № 6369 від 02.12.2021, Президент України В.Зеленський).

Розгляд проекту Закону про запобігання та протидію загрозам національній безпеці України у сфері громадянства (реєстр. № 6369 від 02.12.2021, Президент України В.Зеленський) перенесено на наступне засідання Комітету.

 

7. Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України “Про встановлення іменних стипендій Верховної Ради України студентам вищих навчальних закладів” щодо зміни розміру іменних стипендій Верховної Ради України та уточнення окремих термінів.

Відповідно до статті 93 Конституції України в порядку законодавчої ініціативи народних депутатів України – членів Комітету з питань освіти, науки та інновацій на розгляд Верховної Ради України вноситься проект Постанови Верховної Ради України «Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України «Про встановлення іменних стипендій Верховної Ради України студентам вищих навчальних закладів» щодо зміни розміру іменних стипендій Верховної Ради України та уточнення окремих термінів».

Основна мета проекту – забезпечення найталановитіших студентів гідною стипендією, підвищення її статусу та рівня довіри до Верховної Ради України, сприяння призупиненню відтоку найкращих студентів за кордон.

Зазначений проект Постанови підготовлено у зв'язку з тим, що Постановою Кабінету Міністрів України від 01 вересня 2021 р. № 933 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 12 липня 2004 р. № 882 та від 28 грудня 2016 р. № 1047» передбачено збільшення в понад 1,5 рази з 1 січня 2022 року розмірів академічних стипендій здобувачам фахової передвищої та вищої освіти. Склалася ситуація, при якій розмір іменної стипендії Верховної Ради України для здобувачів фахової передвищої та вищої освіти з 1 січня 2022 року буде меншим від розміру академічних стипендій, заснованих Кабінетом Міністрів України, та академічних стипендій Президента України. Це призводить до втрати престижу іменної стипендії Верховної Ради України та звужує права студентів, які у 2021/2022 навчальному році вибороли право на отримання цієї стипендії.

Внесеним проектом Постанови передбачено установити такі розміри іменних академічних стипендій Верховної Ради України:

для студентів закладів фахової передвищої освіти, які здобувають освітньо-кваліфікаційний рівень «молодший спеціаліст», освітньо-професійний ступінь «фаховий молодший бакалавр», освітні ступені «молодший бакалавр» та «бакалавр»,- 3320 гривень на місяць;

для студентів закладів вищої освіти, наукових установ, які здобувають освітні ступені «молодший бакалавр», «бакалавр» або «магістр», - 4400 гривень на місяць.

Окрім того, проектом Постанови приведено у відповідність до чинного законодавства окремі застарілі терміни.

Реалізація положень проекту Постанови не потребує додаткових видатків із Державного бюджету України.

Заслухавши та обговоривши інформацію Голови Комітету з питань освіти, науки та інновацій Сергія Бабака, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України відповідно до статті 96 і частини третьої статті 138 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» включити проект Постанови Верховної Ради України «Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України «Про встановлення іменних стипендій Верховної Ради України студентам вищих навчальних закладів» щодо зміни розміру іменних стипендій Верховної Ради України та уточнення окремих термінів» до порядку денного сесії Верховної Ради України та за наслідками розгляду прийняти його за основу та в цілому.

 

8. Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України “Про заснування соціальних стипендій Верховної Ради України для студентів вищих навчальних закладів з числа дітей-сиріт та дітей з малозабезпечених сімей” щодо підвищення розміру соціальних стипендій Верховної Ради України та уточнення деяких положень.

Відповідно до статті 93 Конституції України в порядку законодавчої ініціативи народних депутатів України – членів Комітету з питань освіти, науки та інновацій на розгляд Верховної Ради України вноситься проект Постанови Верховної Ради України «Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України «Про заснування соціальних стипендій Верховної Ради України для студентів вищих навчальних закладів з числа дітей-сиріт та дітей з малозабезпечених сімей» щодо підвищення розміру соціальних стипендій Верховної Ради України та уточнення деяких положень».

Основна мета проекту – забезпечення моральної та матеріальної підтримки здобувачів фахової передвищої та вищої освіти з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, а також студентів, які в період навчання у віці від 18 до 23 років залишилися без батьків, та студентів із сімей, що отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям».

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до статті 8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» щодо підвищення розміру стипендії та щорічної допомоги» та Постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 р. № 1045 і № 1047» у 2021 році відбулося підвищення соціальних стипендій для здобувачів фахової передвищої та вищої освіти.

Зокрема, цими актами встановлено для осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також учнів та студентів, які в період навчання у віці від 18 до 23 років залишилися без батьків (батьки яких померли/оголошені померлими, загинули або пропали безвісти), - 150 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законом на 1 січня відповідного календарного року (станом на 1 січня 2021 р. прожитковий мінімум для працездатних осіб становив 2270 грн.).

Водночас соціальна стипендія Верховної Ради України нині складає 750 грн. для здобувачів фахової передвищої освіти і 950 грн. для здобувачів вищої освіти.

Це призводить до втрати престижу і мотивації отримання соціальної стипендії Верховної Ради України.

Відтак, виникла нагальна необхідність зміни розміру соціальної стипендії Верховної Ради України та внесення відповідних змін до Постанови Верховної Ради України «Про заснування соціальних стипендій Верховної Ради України для студентів вищих навчальних закладів з числа дітей-сиріт та дітей з малозабезпечених сімей”.

Водночас згідно абзацу 6 пункту 6 Порядку призначення і виплати стипендій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2004 р. № 882 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 р. № 1050), на час проходження практики або провадження іншої трудової діяльності з дозволу навчального закладу стипендіат зберігає право на отримання стипендії.

Проте Положенням про порядок призначення соціальних стипендій Верховної Ради України студентам вищих навчальних закладів з числа дітей-сиріт та дітей з малозабезпечених сімей, затвердженим Постановою Верховної Ради України від 24.10.2002 року № 218-IV, у разі працевлаштування стипендіата, передбачено припинити виплату соціальних стипендій Верховної Ради України, що звужує права стипендіата.

Окрім того, термінологія Постанови Верховної Ради України потребує узгодження з термінами, які використовуються у чинному законодавстві. У зв'язку з вищезазначеним виникла необхідність внесення змін до Постанови Верховної Ради України “Про заснування соціальних стипендій Верховної Ради України для студентів вищих навчальних закладів з числа дітей-сиріт та дітей з малозабезпечених сімей”.

Проектом Постанови передбачено надання соціальних стипендій Верховної Ради України як для здобувачів вищої, так і фахової передвищої освіти.

Уточнено категорії здобувачів фахової передвищої та вищої освіти, які мають право на отримання соціальної стипендії Верховної Ради України:

1)              з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, а також студентів (курсантів), які в період навчання у віці від 18 до 23 років залишилися без батьків;

2)              із сімей, що отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям».

Проектом Постанови встановлено, що розмір соціальних стипендій Верховної Ради України визначається з урахуванням розміру соціальної стипендії, встановленої відповідно до законодавства Кабінетом Міністрів України для здобувачів фахової передвищої та вищої освіти, яким призначені соціальні стипендії відповідної категорії, ступеня освіти та віку, збільшеного на 50 відсотків.

Реалізація положень проекту Постанови не потребує додаткових видатків із Державного бюджету України.

Заслухавши та обговоривши інформацію Голови Комітету з питань освіти, науки та інновацій Сергія Бабака, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України відповідно до статті 96 і частини третьої статті 138 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» включити проект Постанови Верховної Ради України «Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України «Про заснування соціальних стипендій Верховної Ради України для студентів вищих навчальних закладів з числа дітей-сиріт та дітей з малозабезпечених сімей» щодо підвищення розміру соціальних стипендій Верховної Ради України та уточнення деяких положень» до порядку денного сесії Верховної Ради України та за наслідками розгляду прийняти його за основу та в цілому.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

26 березня 2024 14:00
20 березня 2024 18:12
20 березня 2024 14:00
05 березня 2024 13:00
13 лютого 2024 15:00
09 лютого 2024 17:21
01 лютого 2024 18:17
23 січня 2024 09:00
22 січня 2024 09:00
19 січня 2024 09:00