17 червня 2020 року відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій. Головував Голова Комітету з питань освіти, науки та інновацій Бабак С.В. На засіданні були присутні народні депутати України – члени Комітету: Лукашев О.А., Колебошин С.В., Піпа Н.Р., Лис О.Г., Коваль О.В., Колюх В.В., Грищук Р.П., Гришина Ю.М., Воронов В.А.. Павленко Р.М., Кириленко І.Г.
Також у засіданні брали участь т.в.о. Міністра освіти і науки України Мандзій Л.С., заступник Міністра освіти і науки України Стадний Є.А., генеральний директор Директорату Міністерства соціальної політики України розвитку соціальних послуг та захисту прав дитини Колбаса Р.С., начальник відділу освіти Департаменту видатків бюджету гуманітарної сфери Міністерства фінансів України Бондаренко А.В., керівник експертної групи з питань трудових відносин директорату норм та стандартів гідної праці Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Суєтін М.В., заступник директора Українського центру оцінювання якості освіти Вакуленко Т., освітній омбудсмен Горбачов С.І.
Під час засідання Комітету з питань освіти, науки та інновацій було розглянуто такі питання:
1. Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відновлення справедливості у питанні оплати праці педагогічним працівникам закладів дошкільної і позашкільної освіти (реєстр. № 2180 від 25.09.2019 н.д.І.Констанкевич, Л.Білозір, М.Кучер, І.Гузь, І.Колихаєв, В.Поляк, А.Кіссе, І.Палиця).
Законопроектом пропонується внести зміни до Закону України “Про дошкільну освіту” та Закону України “Про позашкільну освіту”, якими підвищити рівень оплати праці педагогічних працівників дошкільної та позашкільної освіти. Запропоновані зміни фактично дублюють окремі положення статті 61 Закону України “Про освіту” щодо посадових окладів, встановлення доплат, надбавок, премій, інших видів заохочень, надання матеріальної допомоги для вирішення соціально побутових питань. Зокрема, законопроектом встановлюється наступне:
- посадовий оклад педагогічного працівника закладу дошкільної освіти і закладу позашкільної освіти найнижчої кваліфікаційної категорії встановлюється в розмірі трьох мінімальних заробітних плат;
- посадовий оклад педагогічного працівника закладу дошкільної освіти та закладу позашкільної освіти кожної наступної кваліфікаційної категорії підвищується не менше, ніж на 10 відсотків;
- педагогічним працівникам закладів дошкільної освіти встановлюються щомісячні надбавки за вислугу років у розмірах:
понад три роки - 10 відсотків;
понад 10 років - 20 відсотків;
понад 20 років - 30 відсотків посадового окладу:
- педагогічний працівник закладу дошкільної освіти, який пройшов сертифікацію, отримує щомісячну доплату в розмірі 20 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати) пропорційно до обсягу педагогічного навантаження протягом строку дії сертифіката;
- педагогічним працівникам закладів дошкільної освіти встановлюються доплати за наукові ступені та вчені звання відповідно до закону.
Також законопроект пропонує встановити посадовий оклад помічників вихователів та нянь в розмірі не менше ніж 50 відсотків посадового окладу педагогічного працівника закладу дошкільної освіти найнижчої кваліфікаційної категорії.
Заслухавши голову підкомітету з питань раннього розвитку та дошкільної освіти Воронова В.А., враховуючи рішення підкомітету з питань раннього розвитку та дошкільної освіти, висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, Комітету Верховної Ради України з питань інтеграції України з Європейським Союзом, Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів, Міністерства соціальної політики України, Міністерства освіти і науки України, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відновлення справедливості у питанні оплати праці педагогічним працівникам закладів дошкільної і позашкільної освіти» (реєстр. № 2180 від 25.09.2019), поданий народними депутатами України Констанкевич І.М., Білозір Л.М., Кучером М.І., Гузем І.В та іншими, за наслідками розгляду у першому читанні направити його на доопрацювання; рекомендувати Міністерству освіти і науки України створити робочу групу з метою напрацювання до 15 липня механізму підвищення оплати праці педагогічним працівникам. Включити до складу робочої групи народних депутатів України, у тому числі народних депутатів України – членів Комітету з питань освіти, науки та інновацій.
2. Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення справедливості у питанні оплати праці педагогічним працівникам (реєстр. № 2180-1 від 11.10.2019, н.д.Н.Королевська, Ю.Солод). Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення справедливості у питанні оплати праці педагогічним працівникам (реєстр. № 2180-1 від 11.10.2019, н.д.Н.Королевська, Ю.Солод).
Розглянувши проект Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення справедливості у питанні оплати праці педагогічним працівникам” (реєстр. № 2180-1 від 11.10.2019), поданий народними депутатами України Королевською Н.Ю. та Солодом Ю.В., Комітет зазначає, що він є альтернативним законопроекту реєстр. № 2180 та пропонує майже ідентичні зміни до Закону України “Про дошкільну освіту” та Закону України “Про позашкільну освіту”, спрямовані на підвищення рівня оплати праці педагогічних працівників дошкільної та позашкільної освіти. Ці зміни також фактично дублюють окремі положення статті 61 Закону України “Про освіту” щодо посадових окладів, встановлення доплат, надбавок, премій, інших видів заохочень, надання матеріальної допомоги для вирішення соціально побутових питань. Зокрема, законопроектом встановлюється наступне:
- посадовий оклад педагогічного працівника закладу дошкільної освіти і закладу позашкільної освіти найнижчої кваліфікаційної категорії встановлюється в розмірі трьох мінімальних заробітних плат;
- посадовий оклад педагогічного працівника закладу дошкільної освіти та закладу позашкільної освіти кожної наступної кваліфікаційної категорії підвищується не менше, ніж на 10 відсотків;
- педагогічним працівникам закладів дошкільної освіти встановлюються щомісячні надбавки за вислугу років у розмірах:
понад три роки - 10 відсотків;
понад 10 років - 20 відсотків;
понад 20 років - 30 відсотків посадового окладу:
- педагогічний працівник закладу дошкільної освіти, який пройшов сертифікацію, отримує щомісячну доплату в розмірі 20 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати) пропорційно до обсягу педагогічного навантаження протягом строку дії сертифіката;
- педагогічним працівникам закладів дошкільної освіти встановлюються доплати за наукові ступені та вчені звання відповідно до закону;
- посадовий оклад помічників вихователів та нянь встановлюється в розмірі не менше ніж 50 відсотків посадового окладу педагогічного працівника закладу дошкільної освіти найнижчої кваліфікаційної категорії.
Також законопроект пропонує внести зміни до підпункту 1 пункту 6 розділу ХІІ “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про освіту” , якими відмовитись від поетапного збільшення посадового окладу педагогічного працівника найнижчої кваліфікаційної категорії, а також зміни розміру такого посадового окладу.
Заслухавши голову підкомітету з питань раннього розвитку та дошкільної освіти Воронова В.А., враховуючи рішення підкомітету з питань раннього розвитку та дошкільної освіти, висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, Комітету Верховної Ради України з питань інтеграції України з Європейським Союзом, Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів, Міністерства соціальної політики України, Міністерства освіти і науки України, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення справедливості у питанні оплати праці педагогічним працівникам» (реєстр. № 2180-1 від 11.10.2019), поданий народними депутатами України Королевською Н.Ю. та Солодом Ю.В., за наслідками розгляду у першому читанні направити його на доопрацювання; рекомендувати Міністерству освіти і науки України створити робочу групу з метою напрацювання до 15 липня механізму підвищення оплати праці педагогічним працівникам. Включити до складу робочої групи народних депутатів України, у тому числі народних депутатів України – членів Комітету з питань освіти, науки та інновацій.
3. Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань завершення 2019/2020 навчального року (реєстр. № 3669 від 17.06.2020, Президент України В.Зеленський).
Законопроектом пропонується внести зміни до Закону України “Про освіту” щодо надання права Кабінету Міністрів України визначатися із датою початку та /або закінчення відповідного навчального року (років) в умовах карантину, а також внести зміни до Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)”, якими звільнити здобувачів освіти, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році, від проходження державної підсумкової атестації та надати їм право пройти державну підсумкову атестацію, у тому числі у формі зовнішнього незалежного оцінювання, за власним бажанням.
Враховуючи епідеміологічну ситуацію в Україні та з метою мінімізації ризиків захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19) під час оцінювання результатів навчання учнів (студентів), які завершують здобуття повної загальної середньої освіти, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань завершення 2019/2020 навчального року» (реєстр. № 3669 від 17.06.2020), поданого Президентом України, прийняти його за основу та в цілому як Закон; звернутися до Верховної Ради України з пропозицією про включення законопроекту (реєстр. № 3669) до порядку денного третьої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання.
4. Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вищу освіту” щодо деяких питань прийому на навчання до закладів вищої освіти за рахунок коштів фізичних або юридичних осіб у 2020 році у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) (реєстр. № 3272 від 27.03.2020, н.д.С.Мінько, Г.Вацак, А.Кіссе, І.Колихаєв).
Метою проекту Закону є спрощення механізму прийому на навчання осіб, які мають бажання здобути вищу освіту за рахунок коштів фізичних (юридичних) осіб у 2020 році в умовах запровадження карантину для запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
Проектом закону пропонується внести зміни до Прикінцевих та перехідних положень Закону України “Про вищу освіту”, в яких передбачити, що у 2020 році прийом на навчання до закладів вищої освіти з фінансуванням навчання виключно за рахунок коштів фізичних або юридичних осіб проводиться: для здобуття ступеня молодшого бакалавра, бакалавра (магістра медичного, фармацевтичного або ветеринарного спрямувань) відповідно до абзаців 1-4 ч. 4 ст. 44 цього Закону або за результатами вступних іспитів з конкурсних предметів у закладі вищої освіти; для здобуття ступеня магістра на основі ступеня бакалавра, а також бакалавра чи магістра, здобутих за іншою спеціальністю, відповідно до ч. 10 ст. 44 цього Закону або за результатами вступних іспитів чи творчих конкурсів з предметів (дисциплін) у закладі вищої освіти, що проводяться без використання організаційно-технологічних процесів зовнішнього незалежного оцінювання.
Як зазначається у п. 6 пояснювальної записки до законопроекту, його прийняття дозволить значно спростити механізм прийому на навчання до закладів вищої освіти особам, які бажають навчатися за рахунок коштів фізичних або юридичних осіб, без необхідності складання зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році, що призведе до збільшення кількості студентів у закладах вищої освіти.
Заслухавши голову підкомітету з питань вищої освіти Гришиної Ю.М., враховуючи рішення підкомітету з питань вищої освіти, висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, Міністерства фінансів України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я, Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про вищу освіту» щодо деяких питань прийому на навчання до закладів вищої освіти за рахунок коштів фізичних або юридичних осіб у 2020 році у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» (реєстр. № 3272 від 27.03.2020), поданий народними депутатами України Міньком С.А., Вацаком Г.А., Кіссе А.І., Колихаєвим І.В., відхилити.
5. Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вищу освіту” щодо уточнення норми про обмеження строків перебування на посадах керівника закладу вищої освіти та керівника структурного підрозділу (реєстр. № 3153 від 03.03.2020, н.д.С.Гривко).
На прохання автора законопроекту реєстр. № 3153 від 21.02.2020, н.д. С.Д. Гривка, питання 5 порядку денного перенесено на наступне засідання Комітету (24 червня 2020 року).
6. Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сприяння працевлаштуванню молодих спеціалістів та внутрішньо переміщених осіб, зупиненню відтоку українських спеціалістів за кордон (реєстр. № 2250-1 від 24.10.2019, н.д.Н.Королевська, Ю.Солод).
У даному законопроекті шляхом внесення змін до Податкового кодексу України пропонується:
звільнити від оподаткування прибуток підприємств та організацій /крім прибутку, отриманого від продажу (постачання) підакцизних товарів та у межах договорів комісії (консигнації), поруки, доручення, довірчого управління, інших цивільно-правових договорів/ і від сплати єдиного податку платників другої-четвертої груп, у яких протягом звітного (податкового) періоду кількість внутрішньо переміщених осіб та/або осіб, які не досягли 27-річного віку і які мають там основне місце роботи, становить не менш як 50% середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу (для третьої та четвертої груп платників єдиного податку не менше 5 осіб) за умови, що фонд оплати праці таких осіб становить протягом звітного періоду не менш як 25% суми загальних витрат на оплату праці;
встановити нульову ставку податку на доходи фізичних осіб, який утримується з доходу у вигляді заробітної плати та інших винагород і виплат, пов’язаних з оплатою праці, для платників податку, які не досягли 27-річного віку;
передбачити, що для платників єдиного податку другої - четвертої груп, у яких протягом звітного (податкового) періоду кількість внутрішньо переміщених осіб та/або осіб, які не досягли 27-річного віку і які мають там основне місце роботи, становить не менш як 25% середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу (для третьої та четвертої груп платників єдиного податку не менше 3 осіб), ставки податку застосовуються у половинному розмірі.
Відповідно до пояснювальної записки до проекту його завданням є, зокрема, “створення стимулюючих заходів, які сприятимуть працевлаштуванню внутрішньо переміщених осіб та економічно активної молоді з метою запобігання (зменшення) відтоку українських спеціалістів за кордон”.
Заслухавши голову підкомітету з питань вищої освіти Гришиної Ю.М., враховуючи рішення підкомітету з питань вищої освіти, висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, Міністерства фінансів України, Державної податкової служби, Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України, ЦК Профспілки працівників освіти і науки України, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сприяння працевлаштуванню молодих спеціалістів та внутрішньо переміщених осіб, зупиненню відтоку українських спеціалістів за кордон» (реєстр. № 2250-1 від 24.10.2019), поданий народними депутатами України Королевською Н.Ю. та Солодом Ю.В., повернути суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання; направити Рішення Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики, який є головним з опрацювання цього законопроекту.
7. Проект Закону про заходи на період установлення на території України карантину (реєстр. № 3234 від 18.03.2020, н.д.О.Гончаренко).
Розглянувши проект Закону “Про заходи на період установлення на території України карантину” (реєстр. № 3234 від 18.03.2020), поданий народним депутатом України Гончаренком О.О., Комітет зазначає, що цим законопроектом пропонується комплекс тимчасових заходів для забезпечення підтримки суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність на території встановлення карантину та осіб, які проживають на цих територіях, під час дії карантину, у тому числі для забезпечення реалізації права на освіту. Зокрема, законопроект визначає, що “Держава створює додаткові можливості для навчання у закладах освіти, прийому на навчання до вищих навчальних закладів, проходження державної підсумкової атестації та отримання документа державного зразка про повну загальну середню освіту особами, місцем проживання яких є територія встановлення карантину (на період його встановлення).
Для осіб, місцем проживання яких є територія встановлення карантину (на період його встановлення), центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти, визначає порядок проходження навчання, державної підсумкової атестації та отримання документа державного зразка про повну загальну середню освіту, а також умови прийому на навчання до вищих навчальних закладів, розташованих на території встановлення карантину, та вищих навчальних закладів”.
Заслухавши голову підкомітету з питань вищої освіти Гришиної Ю.М., враховуючи рішення підкомітету з питань вищої освіти, висновок Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про заходи на період установлення на території України карантину» (реєстр. № 3234 від 18.03.2020), поданий народним депутатом України Гончаренком О.О., відхилити; направити Рішення до Комітету Верховної Ради України з питань економічного розвитку.
8. Проект Закону про працю (реєстр. № 2708-1 від 11.01.2020, н.д.Н.Королевська, Ю.Солод, В.Борт, В.Гнатенко, В.Мороз, Ф.Христенко).
Законопроект є альтернативним до проекту Закону про працю (реєстр. № 2708 від 28.12.2019), внесеного Кабінетом Міністрів України, який 04.03.2020 року був відкликаний.
Автори законопроекту у пояснювальній записці зазначають, що запропонований альтернативний проект Закону України “Про працю” має на меті встановлення державних гарантій трудових прав і свобод громадян, визначення основних механізмів реалізації цих конституційних прав, створення належних, безпечних і здорових умов праці, забезпечення захисту прав та інтересів працівників і роботодавців.
Проектом пропонується комплексний підхід щодо вирішення індивідуальних трудових відносин, а також кодифікації і уніфікації законодавчих актів з цих питань.
Автори пропонують з прийняттям Закону України “Про працю” визнати такими, що втратили чинність низку нормативно-правових актів, серед яких Кодекс законів про працю України, закони України “Про оплату праці”, “Про відпустки” та інші (всього 12 актів).
Заслухавши заступника голови Комітету з питань освіти, науки та інновацій Колебошина С.В., враховуючи рішення підкомітету з питань професійно-технічної та фахової передвищої освіти, висновки Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, Комітету Верховної Ради України з питань інтеграції України з Європейським Союзом, Міністерства фінансів України, Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України, Профспілки працівників освіти і науки України, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про працю» (реєстр. № 2708-1 від 11.01.2020), поданий Королевською Н.Ю., Солодом Ю.В., Бортом В.П., Гнатенком В.С., Морозом В.В., Христенком Ф.В., повернути законопроект суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання; Рішення Комітету скерувати до Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів.
9. Проект Закону про працю (реєстр. № 2708-2 від 16.01.2020, н.д.Ю.Тимошенко, М.Цимбалюк, В.Кабаченко, В.Івченко).
Законопроект є альтернативним до проекту Закону про працю (реєстр. № 2708 від 28.12.2019), внесеного Кабінетом Міністрів України, який 04.03.2020 року був відкликаний.
Законопроект є майже ідентичним проекту Закону України «Про працю» (реєстр. № 2708-1 від 11.01.2020), внесеному Королевською Н.Ю., Солодом Ю.В., Бортом В.П. та іншими, тому експертні висновки дуже схожі.
Автори законопроекту у пояснювальній записці зазначають, що запропонований альтернативний проект Закону України «Про працю» має на меті встановлення державних гарантій трудових прав і свобод громадян, визначення основних механізмів реалізації цих конституційних прав, створення належних, безпечних і здорових умов праці, забезпечення захисту прав та інтересів працівників і роботодавців.
Проектом пропонується комплексний підхід щодо вирішення індивідуальних трудових відносин, а також кодифікації і уніфікації законодавчих актів з цих питань.
Автори пропонують з прийняттям Закону України «Про працю» визнати такими, що втратили чинність низку нормативно-правових актів, серед яких Кодекс законів про працю України, закони України «Про оплату праці», «Про відпустки» та інші (всього 12 актів).
Заслухавши заступника голови Комітету з питань освіти, науки та інновацій Колебошина С.В., враховуючи рішення підкомітету з питань професійно-технічної та фахової передвищої освіти, висновки Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, Комітету Верховної Ради України з питань інтеграції України з Європейським Союзом, Міністерства фінансів України, Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України, Профспілки працівників освіти і науки України, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про працю» (реєстр. № 2708-2 від 16.01.2020), поданий народними депутатами України Тимошенко Ю.В., Цимбалюком М.М., Кабаченком В.В., Івченком В.Є., повернути законопроект суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання; Рішення Комітету скерувати до Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів.
10. Проект Закону про державну підтримку жінок, яким присвоєно почесне звання України “Мати-героїня” (реєстр. № 2435 від 14.11.2019, н.д.Д.Чорний, А.Поляков, К.Нестеренко).
Проект Закону України “Про державну підтримку жінок, яким присвоєно почесне звання України “Мати-героїня” (реєстр. № 2435 від 14.11.2019), поданий народними депутатами Чорним Д.С., Поляковим А.Е., Нестеренком К.О., за твердженням авторів, має на меті забезпечити підвищення поваги до материнства, відзначення матерів почесним званням України та надання їм додаткової соціальної підтримки.
Слід зазначити, що законопроект не має на меті внесення змін до законодавчих норм у сфері освіти, науки та інновацій, а передбачає, зокрема, надання гарантованих державою пільг та компенсацій у сфері фінансового забезпечення, оплаті комунальних послуг, безоплатне медичне обслуговування та безоплатне забезпечення санаторно-курортними путівками, безоплатний проїзд один раз на рік до будь-якого пункту України і назад автомобільним або залізничним транспортом з правом першочергового придбання квитків тощо.
Єдине положення, яке містить відповідне посилання на освіту – це частина третя статті 2 законопроекту:
“3. Почесне звання України “Мати-героїня” присвоюється за умови виховання дітей у дусі патріотизму, порядності, працелюбства та законослухняності, створення сприятливих умов для здобуття дітьми освіти, розвитку їх творчих здібностей, формування високих духовних і моральних якостей”.
Також законопроектом пропонується визначити порядок присвоєння Почесного звання України “Мати-героїня” та порядок виплати одноразової винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання України “Мати-героїня” та членам сімей осіб, яким присвоєно посмертно почесне звання України “Мати-героїня”.
Заслухавши голову Комітету з питань освіти, науки та інновацій Бабака С.В., враховуючи рішення підкомітету з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти, висновки Головного науково-експертного управління Верховної Ради України, Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про державну підтримку жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня» (реєстр. № 2435 від 14.11.2019), поданий народними депутатами Чорним Д.С., Поляковим А.Е., Нестеренком К.О., повернути суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання з урахуванням пропозицій і зауважень; Рішення Комітету скерувати до Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування.
11. Різне:
11.1. Про внесення змін до складу робочої групи Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій з розроблення проекту Закону України “Про дошкільну освіту” в новій редакції.
Розглянувши звернення народного депутата України, секретаря Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Піпи Н.Р. щодо включення до складу Робочої групи з підготовки нової редакції проекту Закону України “Про дошкільну освіту” представників освітянської громадськості, народні депутати України – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення включити до складу Робочої групи з підготовки проекту Закону України “Про дошкільну освіту” в новій редакції, утворену відповідно до Рішення Комітету “Про ініціативу народного депутата України, голови підкомітету з питань раннього розвитку та дошкільної освіти Воронова В.А. щодо розроблення проекту Закону “Про дошкільну освіту” в новій редакції” (протокол № 16 від 10 грудня 2019 року):
Бек Ірину Володимирівну – директора Інституту лідерства та управління Українського католицького університету;
Бойкович Соломію Андріївну – співвласника мережі дитячих садків “Пташеня. Дитячий простір”;
Боярчука Тараса Андрійовича – помічника-консультанта народного депутата України;
Дідик Юлію Валентинівну – засновника ТОВ “Заклад дошкільної освіти “РІО”;
Забзалюк Ольгу Василівну – керівника ТОВ “Заклад дошкільної освіти “РІО”;
Шабат Христину Леонідівну – співвласника мережі дитячих садків “Пташеня. Дитячий простір”;
Щербаненко Наталію Володимирівну – засновницю приватного садочку “Фрузя”.
11.2. Про обрання на посаду голови підкомітету з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти народного депутата України – члена Комітету з питань освіти, науки та інновацій Грищука Романа Павловича.
Народні депутати України – члени Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій одностайно прийняли рішення обрати на посаду голови підкомітету з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти народного депутата України – члена Комітету з питань освіти, науки та інновацій Грищука Романа Павловича з 17 червня 2020 року.