Інформація про засідання робочої групи
Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти
з підготовки проведення 1 червня 2016 року парламентських слухань на тему:
«Професійна освіта як складова забезпечення кваліфікованого кадрового
потенціалу України: проблеми та шляхи вирішення»
12 травня 2016 р. під головуванням народного депутата України, першого заступника голови Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти Співаковського Олександра Володимировича відбулося перше засідання робочої групи з підготовки проведення парламентських слухань на тему: «Професійна освіта як складова забезпечення кваліфікованого кадрового потенціалу України: проблеми та шляхи вирішення».
До складу робочої групи увійшли народні депутати України, члени Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти, представники секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти, Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук, обласних, міських рад, обласних державних адміністрацій, керівники вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації, професійно-технічних навчальних закладів, науково-методичних установ, громадських організацій.
Під час засідання були обговорені концептуальні підходи до розроблення проекту рекомендацій парламентських слухань.
Члени робочої групи розглянули пропозиції, надані Міністерством освіти і науки України та Національною академією педагогічних наук.
Співаковський Олександр Володимирович наголосив на необхідності створення реальної моделі системи освіти, в якій відображені всі суб’єкти, з їх взаємозв’язками, людськими і матеріально-фінансовими ресурсами.
Литвин Володимир Михайлович зазначив, зокрема, про доцільність визначення в рекомендаціях у відсотках частки фінансування закладів освіти на умовах державного і регіонального замовлення, тому що без такого фіксованого показника можливий ризик відмови від фінансування кожної із сторін.
Бабій Ольга Андріївна, депутат Київської обласної ради, голова комісії з питань бюджету та фінансів Київської обласної ради, підтримала головуючого в тому, що реформу професійно-технічної освіти потрібно починати з моделі системи, а розроблення схеми фінансування накладатиметься на створену модель.
У ході дискусії учасниками засідання піднімалися питання щодо розроблення законопроектів про професійну і вищу професійну освіту, а також стосовно підняття престижності підготовки кваліфікованих робітників, створення дієвої системи управління та ін.
Підводячи підсумки, головуючий наголосив, що усі напрацювання повинні базуватися на задоволенні інтересів дитини, громадянина України.
Результатом роботи стало рішення про надання нових пропозицій до проекту рекомендацій парламентських слухань та, після їх узагальнення та повторного опрацювання членами робочої групи, обговорити їх на наступному засіданні 24 травня 2016 року.