ЛІЛІЯ ГРИНЕВИЧ: Приєднатися до PISA – наше завдання
На цьому наголосила Голова Комітету під час зустрічі з делегацією Організації Економічного Співробітництва та Розвитку, яка відбулася в Комітеті з питань науки та освіти в рамках проекту "Integrity Study of Education System in Ukraine" (за підтримки Фонду Відкритого суспільства).
Під час зустрічі Лілія Гриневич підкреслила, що «сірими зонами» середньої освіти в Україні залишаються так звані «добровільні внески» батьків та централізовані закупівлі, наприклад, підручників. Голова Комітету зазначила, що зараз Міністерство освіти та науки працює над зміною системи закупівель з метою зробити їх прозорими. Ще однією проблемою, за словами Голови Комітету, є недостатня прозорість у розподілі коштів між школами на регіональному рівні. В той час як кошти з центрального бюджету розподіляються за конкретною формулою, місцеві бюджети такої формули, на жаль, не мають.
Проте найболючішою проблемою середньої освіти, на думку Лілії Гриневич, є застарілий зміст освіти, коли основний акцент робиться на здобутті знань, а не компетенцій. «Приєднатися до міжнародної програми PISA – наше завдання, бо необхідно знати, яке місце займає Україна серед інших країн за показниками освітніх досягнень учнів». Учасники зустрічі торкнулися проблем різниці між навчальними закладами у якості освіти та статусу вчителя.
На зустрічі також обговорювалися «сірі зони» вищої освіти, зокрема питання хабарів та плагіату. Експерти поцікавилися ставленням населення до ЗНО, а Голова Комітету подякувала присутній на зустрічі Мюріел Пуассон за плідну співпрацю під час становлення системи ЗНО в Україні.
Довідка. Мета проекту - дослідження так званих "сірих зон" у освітній системі, які є джерелом нечесності та майданчиком для корупційних практик. За результатами дослідження буде розроблено рекомендації щодо необхідних змін у нормативній базі, політиці тощо. В рамках візиту делегація відвідає навчальні заклади у Полтаві, Одесі, Львові. Києві, Житомирі, поспілкується з вчителями, викладачами, представниками органів влади та громадських організацій.