ЛІЛІЯ ГРИНЕВИЧ: КОЖНІЙ ДИТИНІ НАЛЕЖИТЬ ОСОБЛИВЕ СТАВЛЕННЯ

«Рівність полягає не в тому, щоб ставитися до кожного однаково, рівність полягає в тому, щоб до кожного ставитися особливо», – про це 4 червня заявила Лілія Гриневич, голова Комітету з питань науки та освіти, на брифінгу перед Парламентськими слуханнями «Освіта, охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей з порушенням психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх вирішення».

 «Наша мета – створити систему освіти, яка дозволить до кожної дитини ставитися особливо», – сказала Лілія Гриневич, говорячи про важливість впровадження так званої інклюзивної моделі освіти.

За словами голови парламентського комітету, Україна взяла на себе обов'язок впровадити інклюзивну модель освіти, ратифікувавши Конвенцію ООН про права людей з інвалідністю.

Одним з пріоритетів, озвучених Лілією Гриневич, є забезпечення ранньої діагностики психофізичних відхилень через активізацію роботи центрів раннього втручання.

На думку Лілії Гриневич, також необхідно оптимізувати систему управління державної опіки дітей з особливими потребами. Зокрема, через мережу інклюзивних ресурсних центрів можна налагодити міжвідомчу координацію. «І сьогодні треба розробити положення про такі центри», – вважає Лілія Гриневич.

Крім цього, існує потреба у створенні єдиної ресурсної бази для педагогів та батьків дітей з особливими освітніми потребами. 

За словами Лілії Гриневич, нині доопрацьовується новий закон про вищу освіту, яким створюються умови для навчання особам з особливими потребами у вищих навчальних закладах.

Незабаром парламент прийме у другому читанні зміни до закону про дошкільну освіту, щоб передбачити можливість створення при дошкільних навчальних закладах спеціальних та інклюзивних груп. Тим же законопроектом усуваються і законодавчі прогалини, які гальмують впровадження посад асистента вчителя у інклюзивних класах загальноосвітніх шкіл.

«Якщо держава, яка обрала європейський шлях розвитку, ми повинні гарантувати гідність кожному своєму громадянину», – резюмувала Лілія Гриневич.

 

Довідково

4 червня 2014 року з ініціативи Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти відбуваються парламентські слухання на тему: «Освіта, охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей з порушеннями психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх вирішення».

У 2009 році Україна ратифікувала Конвенцію про права інвалідів, зокрема в системі освіти, і розпочато системну роботу щодо особливостей доступу до освіти дітей з особливими освітніми потребами, зокрема дітей-інвалідів. Проте цей процес гальмується відсутністю дієвих положень та норм про освіту осіб з обмеженими можливостями в чинному законодавстві про освіту.

Зараз на розгляді Верховної Ради України для прийняття у другому читанні знаходяться законопроекти щодо врегулювання на законодавчому рівні прав дітей з особливими потребами на освіту, зокрема, «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання» (реєстр. № 2878, автори – Л.М. Гриневич, В.М. Сушкевич).

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

18 липня 2024 18:05
17 липня 2024 15:15
05 липня 2024 12:30
05 липня 2024 12:00
03 липня 2024 16:00
28 червня 2024 08:00
21 червня 2024 12:29
19 червня 2024 16:37
18 червня 2024 13:47
17 червня 2024 16:00