Головна > Текстові публікації > Робота Комітету > Круглі столи > Міжвузівський науково-методологічний семінар з освітнього права і освітньої політики

Діяльність Комітету

Надрукувати Збільшити зону перегляду

Міжвузівський науково-методологічний семінар з освітнього права і освітньої політики

08 квітня 2014, 13:50

ВІДБУЛОСЯ ЧЕРГОВЕ ЗАСІДАННЯ МІЖВУЗІВСЬКОГО НАУКОВО-МЕТОДОЛОГІЧНОГО СЕМІНАРУ З ОСВІТНЬОГО ПРАВА ТА ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ

ВІДБУЛОСЯ ЧЕРГОВЕ ЗАСІДАННЯ МІЖВУЗІВСЬКОГО НАУКОВО-МЕТОДОЛОГІЧНОГО

СЕМІНАРУ  З ОСВІТНЬОГО ПРАВА ТА ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ

Засідання семінару, проведеного 04 квітня  2014 року, було присвячено проблемі державного фінансування вищої освіти і формування державного замовлення. З доповіддю (виступив С.Єрохін, ректор Національної академії управління, професор, доктор економічних наук.

У засіданні взяли участь, зокрема, заступник директора Департаменту вищої освіти МОНУ М.Фоменко, працівники секретаріату Комітету з питань науки та освіти, представники ВНЗ та громадських організацій.

В доповіді проаналізовано динаміку зміни в промисловості України, стан державних фінансів. Аналіз вказує на необґрунтованість формування державного замовлення.

Учасники проаналізували стан фінансування вищої освіти і розглянули шляхи реформування системи держзамовлення.

Визнано, що формування держзамовлення на фахівців з вищою освітою не базується на аналізі потреб ринку праці. В цих умовах витрата державних коштів на вищу освіту не є виправданою.

Розглядалися шляхи реформування порядку державного фінансування вищої освіти: державне кредитування, перерозподіл держзамовлення на користь ВНЗ з вищою якістю освіти, ваучерна система.

Наголошувалось на тому, що фінансування з держбюджету здобуття вищої освіти особами з низьким рівнем підготовки невиправдане.

Разом з тим від МОНУ було наголошено про необхідність підтримувати високі обсяги держзамовлення для соціального захисту молоді.

За результатами обговорення доповідей учасники в основному погодилися з такими висновками:

·       державне фінансування вищої освіти має ґрунтуватись на потребах ринку праці; для цього потрібно регулярно досліджувати стан ринку праці;

·       система державного замовлення на підготовку фахівців  з вищою освітою не відповідає завданням підвищення якості вищої освіти;

·       потрібен пошук нових механізмів фінансування вищої освіти.