28 серпня 2023 року відбулось засідання Комітету з питань освіти, науки та інновацій. Головував на засіданні Голова Комітету Сергій Бабак. Переглянути відеозапис засідання в соціальній мережі пропонуємо за посиланням:

https://www.facebook.com/100055058484279/videos/212358318187872

Під час засідання були присутніми всі народні депутати – члени Комітету з питань освіти, науки та інновацій, а також представники Міністерства освіти і науки України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Українського центру оцінювання якості освіти, Національної академії правових наук України, Національної академії педагогічних наук України, Державної служби якості освіти України, НДУ «Інститут освітньої аналітики», Українського Інституту розвитку освіти та Радниця – уповноважена Президента України з питань Фонду Президента України з підтримки освіти, науки та спорту. 

 

Народними депутатами України – членами Комітету з питань освіти, науки та інновацій було розглянуто такі питання:

1. Щодо виконання Рекомендацій слухань у Комітеті на тему: «Освітні втрати й освітні розриви на рівні загальної середньої освіти: вимірювання та механізми подолання» від 11 травня 2023 року (затверджені Рішенням Комітету з питань освіти, науки та інновацій 7 червня 2023 року)

Було заслухано інформацію заступника Міністра освіти і науки України Сташківа А.Б., заступника Голови Комітету Колебошина С.В., Голови Державної служби якості освіти України – Гурака Р.В., директора Українського центру оцінювання якості освіти - Вакуленко Т.С., в.о. директора НДУ «Інститут освітньої аналітики» - Лондаря С.Л., академіка-секретаря Відділення загальної середньої освіти НАПН України - Ляшенко О.І.

Як було зазначено у виступах, результатом  слухань, що відбулись  11 травня 2023 року стало визначення комплексу заходів, необхідних для розроблення системи вимірювання освітніх втрат і освітніх розривів, яка може бути застосована й після скасування воєнного стану в Україні, а також конкретних механізмів компенсації освітніх втрат і освітніх розривів. Зазначені заходи  лягли в основу  Рекомендацій слухань у Комітеті Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій на тему: «Освітні втрати й освітні  розриви на рівні загальної середньої освіти: вимірювання та механізми подолання»,  які  передбачають 17 пунктів, у тому числі 51 підпункт, для виконання.

Народними депутатами України було розглянуто питання щодо стану  виконання заходів, передбачених Рекомендаціями слухань та заслухано інформацію про ті заходи, які ще перебувають у процесі виконання.

Комітет за результатами розгляду питання про виконання Рекомендацій слухань у Комітеті на тему: «Освітні втрати й освітні розриви на рівні загальної середньої освіти: вимірювання та механізми подолання» вирішив рекомендувати:

- Верховній Раді України:

Пришвидшити внесення змін до Законів України “Про освіту” та «Про повну загальну середню освіту”, визначивши:

терміни “освітні втрати”, “освітні розриви” та іншу пов?язану з ними термінологію;

правові підстави (механізм) для визнання результатів навчання, здобутих громадянами України в закладах освіти за кордоном.

- Міністерству освіти і науки України:

Розробити План дій з подолання освітніх втрат і освітніх розривів на рівні загальної середньої освіти.

Створити  Робочу групу з питань надолуження освітніх втрат і подолання освітніх розривів.

- Міністерству освіти і науки України спільно з Міністерством фінансів України:

Вирішити питання погашення боргу України за участь у циклі TIMSS 2011 року й визначити установу, відповідальну за підготовку й проведення відповідного дослідження у наступні роки.

- Національній академії педагогічних наук України спільно з Українським центром оцінювання якості освіти:

Активізувати опрацювання наукової термінології, для забезпечення узгодженого розуміння понять щодо освітніх втрат та освітніх розривів.

- Міністерству освіти і науки України спільно з Національною академією педагогічних наук України, Державною установою «Український інститут розвитку освіти», Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти»:

Узагальнити регіональний досвід виявлення та подолання навчальних втрат та освітніх розривів.

Підготувати рекомендації щодо розроблення стратегії адаптації освітнього процесу закладів освіти до роботи в умовах зміни режимів навчання.

- Закладам загальної середньої освіти:

Організувати освітній процес у 2023/2024 навчальному році відповідно до рекомендацій  про проведення діагностування залишкових результатів навчання з урахуванням  результатів моніторингових досліджень та потреби в подолання навчальних втрат і освітніх розривів.

 

2. Про проект переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти

У порядку здійснення контрольної функції Комітет Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій відповідно до свого протокольного доручення від 18 серпня 2023 року заслухав питання «Про проект переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти».

Представники Міністерства освіти і науки України проінформували Комітет, що приведення переліку галузей знань, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, у відповідність з Міжнародною стандартною класифікацією освіти, здійснюється на підставі Плану пріоритетних дій Уряду на 2023 рік та є черговим кроком до переходу на єдині статистичні стандарти та системи класифікації для гармонізації і забезпечення порівнянності державної статистики із такими міжнародними стандартами та рекомендаціями, як міжнародні стандартні системи класифікації ООН.

Після детального обговорення запропонованого проекту переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, Голова Комітету Сергій Бабак запропонував Міністерству освіти і науки України продовжити фахове обговорення проекту, у тому числі із залученням народних депутатів України.

Комітет Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій вирішив рекомендувати Міністерству освіти і науки України розглянути зауваження та пропозиції до проекту переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, що надійшли до Комітету та були озвучені в обговоренні цього питання, під час доопрацювання документу  та повторно доповісти питання про проект переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, на засіданні Комітету.

 

Перш ніж перейти до наступного питання порядку денного, Сергій Бабак запросив до слова Голову Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Галину Третьякову для надання інформації народним депутатам України – членам Комітету щодо розгляду проекту Закону України про основи соціальної захищеності дітей, які постраждали внаслідок повномасштабної збройної агресії Російської Федерації проти України (реєстр. № 9042-1 від 08.03.2023 р.), який готується до другого читання з метою уточнення окремих положень, що стосуються сфери освіти. 

 

У Різному слухали інформацію Радниці - Уповноваженої Президента України  з питань Фонду Президента України з підтримки освіти, науки та спорту Будник О.О. про проект Концепції безпечного освітнього середовища.

Більш детально ознайомитись з проектом Концепції можна за посиланням: https://kno.rada.gov.ua/uploads/documents/38666.pdf

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

05 травня 2024 05:00
02 травня 2024 11:00
25 квітня 2024 15:50
23 квітня 2024 15:43
19 квітня 2024 19:00
11 квітня 2024 14:00
02 квітня 2024 14:00
27 березня 2024 15:00
26 березня 2024 14:00
20 березня 2024 18:12