«Якісною освітою сьогодні можна назвати лише ту освіту, яка розширює можливості людини у сучасному світі», - Лілія Гриневич

 

Голова Комітету Верховної Ради з питань науки і освіти Лілія Гриневич взяла участь у V Міжнародній науково-практичній конференції «Науково-методичні засади управління якістю освіти у вищих навчальних закладах», яка відбулася 29 березня 2013 року в Національному педагогічному університеті імені М. Драгоманова.

Організаторами заходу виступили Міністерство освіти і науки, Національна академія педагогічних наук України, Академія наук вищої освіти України, Центр моніторингу якості освіти НПУ імені М. П. Драгоманова, Альянс Програми сприяння зовнішньому тестуванню в Україні USETI, Інститут вищої освіти НАПН, Ніжинський державний університет імені М. Гоголя.

У заході взяли участь вітчизняні і зарубіжні науковці, представники Міністерства освіти і науки, Національної академії педагогічних наук України, Альянсу Програми сприяння зовнішньому тестування в Україні USETI.

У своєму виступі Лілія Гриневич відзначила надзвичайну важливість теми конференції, а також зазначила, що «якісною освітою сьогодні можна назвати лише ту освіту, яка розширює можливості людини у сучасному світі, освіту, яка має бути підґрунтям конкурентоспроможності людини, формувати відповідального, вільного громадянина, здатного до свідомого вибору».

Голова Комітету також нагадала, що на розгляді у Верховні Раді знаходяться три законопроекти про вищу освіту. Однією з позицій, яка принципово відрізняє між собою провладний та два альтернативні законопроекти – це, зокрема, підхід до забезпечення оцінки якості вищою освіти.

У законопроекті № 1187 відображено традиційний підхід, де вводиться система певних вимірювальних інструментів щодо навчальних результатів. Але вони залишаються внутрішніми і з технологічної точки зору не забезпечують відповідних результатів оцінки.

І є зовсім інший підхід, коли здобутий результат мають оцінювати не ті, хто безпосередньо навчав, а цілком незалежні інституції, як це представлено в альтернативних законопроектах про вищу освіту (№№ 1187-1 та 1187-2).      

Голова Комітету висловила сподівання, що думка освітянської спільноти  допоможе народним депутатам зробити правильний вибір та зрозуміти, що від того, якою буде спроектовано вищу освіту сьогодні залежить модель України через 10-15 років.    

Підчас конференції обговорювалися питання щодо наукових засад управління якістю освіти, модернізації змісту вищої освіти, моніторингу як інструменту забезпечення якості освіти, ролі освітніх вимірювань у забезпеченні якості освіти, інноваційних технологій навчання в умовах інтеграційних освітніх систем, а також, забезпечення внутрішньої і зовнішньої якості вищої освіти в контексті європейського освітнього простору.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

02 травня 2024 11:00
25 квітня 2024 15:50
23 квітня 2024 15:43
19 квітня 2024 19:00
11 квітня 2024 14:00
02 квітня 2024 14:00
27 березня 2024 15:00
26 березня 2024 14:00
20 березня 2024 18:12
20 березня 2024 14:00