Необхідно сформувати сучасне законодавче поле, яке б стимулювало розвиток сучасної практичної підготовки
"Необхідно сформувати сучасне законодавче поле, яке б не гальмувало, а стимулювало розвиток сучасної практичної підготовки", - наголосила голова Комітету з питань науки і освіти Лілія Гриневич під час роботи круглого столу на тему «Проблеми організації виробничої практики учнів і студентів та шляхи їх законодавчого врегулювання», організованого Комітетом з питань науки і освіти 19 червня.
Участь у ньому взяли народні депутати України, керівники вишів усіх рівнів акредитації, роботодавці, студенти, представники Міністерства освіти та науки, Міністерства охорони здоров'я.
Лілія Гриневич зазначила, що теоретично майже 100% випускників проходять практику, а сучасні професійні навички, за свідченнями роботодавців, достатні для роботи за професією за підсумками навчання мають лише 25-30%.
Серед причин такого ставлення до виробничої практики голова Комітету назвала, зокрема, застарілі нормативні документи щодо практичної підготовки студентів та працевлаштування випускників (вони написані ще у 1993-1996 роках і не відповідають сучасним реаліям). Відсутність контролю за якістю виробничої практики - випускнику достатньо принести довідку, часто фіктивну, про проходження практики. У більшості навчальних закладів не існує цілісної системи управління проведення виробничих практик. З 2000-го року, за словами Лілії Гриневич, держава не виділяє коштів на практичну підготовку студентів та оплату праці керівників практики.
“В Україні так і не створено національної системи практичної підготовки, яка могла б ефективно працювати у ринкових умовах”, - зазначила голова Комітету.
Для вирішення озвучених проблем учасниками круглого столу будуть напрацьовуватись пропозиції до законодавчого врегулювання організації виробничої практики учнів і студентів.